마일드 하이브리드차 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Mild Hybrid Vehicles - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드 : 1685706
리서치사 : Mordor Intelligence
발행일 : 2025년 03월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

마일드 하이브리드차 시장은 예측 기간 동안 17.45%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장할 것으로 예측됩니다.

Mild Hybrid Vehicles-Market-IMG1

엄격한 배기 가스 규제, 연비 효율, 정부의 우대 조치가 자동차 제조업체와 구매자를 기존 자동차에서 하이브리드 자동차로 전환시키는 주요 요인입니다. 그러나 배터리 전기자동차 수요는 현저하게 증가하고 있으며, 마일드 하이브리드 자동차 시장의 성장을 방해할 수 있습니다.

아시아태평양은 예측 기간 동안 성장이 가속될 것으로 예상됩니다. 그러나 인도와 같은 신흥국에서는 최근 FAME 체계에 의한 마일드 하이브리드 자동차에 대한 보조금이 폐지되었기 때문에 특정 동향이 하이브리드 자동차의 판매 성장을 방해할 수 있습니다. 북미와 유럽은 순수한 전기자동차와 풀 하이브리드 자동차의 성장에 중점을두고 있기 때문에 마일드 하이브리드 자동차는 상당한 성장이 예상됩니다.

마일드 하이브리드 자동차 시장 동향

48V 이상의 마일드 하이브리드 차량이 계속 주요 시장 점유율을 획득

지난 3년간 많은 자동차 제조업체들이 신차 모델에 48V 마일드 하이브리드 자동차를 표준 장비하게 되었습니다. 48V 미만의 마일드 하이브리드 자동차에 대한 수요는 세계 각국에서 꾸준히 높아지고 있습니다.

48V 이상의 마일드 하이브리드 자동차의 주요 장점 중 하나는 회생 브레이크 및 엔진 시동 정지 기술을 포함한 풀 하이브리드 자동차의 장점 중 많은 부분을 저렴한 비용으로 제공할 수 있다는 것입니다. 특히 SUV 및 트럭과 같은 대형 차량의 경우 연비 향상과 배출 가스 절감을 위한 비용 효율적인 옵션이 됩니다.

메르세데스 벤츠, 아우디, BMW와 같은 주요 자동차 제조 업체는 48V 마일드 하이브리드 기술에 투자하고 있으며, 현재 신형 자동차의 많은 부분에 이 기술이 채택되고 있습니다. 예를 들어, 2022년 모델의 메르세데스 벤츠 S 클래스는 48V 마일드 하이브리드 시스템을 탑재하여 22마력과 최대 184lb-ft의 토크를 추가함과 동시에 연비를 최대 10% 향상시키고 있습니다.

세계 각국의 자동차 제조업체는 48V 미만의 마일드 하이브리드 시스템을 탑재한 차량을 출시하고 있으며, 48V 미만 부문 수요를 더욱 높이고 있습니다.

Suzuki Corporation, Mahindra, Hyundai, 등 선도적인 자동차 업체들은 과거에 12V의 마일드 하이브리드 자동차를 출시했습니다. 최종 사용자 수요가 높아지는 가운데 제조업체는 현재 48V 마일드 하이브리드 시스템을 탑재한 차량 개발에 주력하고 있으며 예측 기간 동안 시장 성장의 과제가 될 것으로 예상됩니다.

아시아태평양이 계속 주요 시장 점유율을 차지

아시아태평양은 중국을 중심으로 자동차 판매량이 가장 많기 때문에 시장에서 가장 큰 점유율을 차지하고 있습니다. 많은 자동차 회사들이 하이브리드 자동차의 왕성한 수요에 대응하기 위해 아시아태평양 시장에 대한 투자를 계획하고 있습니다.

장기적인 개발과 제로 방출의 실현을 목표로 중국의 자동차 제조업체는 48V 마일드 하이브리드 기술을 도입하면서 강력한 HEV, PHEV, 고효율 엔진 및 기타 첨단 기술에 종사하고 있습니다. 예를 들면

인도 정부는 또한 국제조약에 따라 배출가스를 줄이고 급속한 도시화에 따른 전자모빌리티를 발전시키기 위해 인도에서 전기차의 제조와 보급을 촉진하는 여러 이니셔티브를 실시했습니다.

NEMMP(National Electric Mobility Mission Plan)와 FAME I·II(Faster Adoption and Manufacturing of Hybrid &Electric Vehicles in India) 제도는 전기 이동성에 대한 초기 관심과 주목을 높이는데 도움이 되었습니다. 2015년에 처음으로 실시되고 2019년에 갱신된 FAME(Faster Adoption and Manufacturing of Hybrid &Electric Vehicles in India) 프로그램은 소비자와 국내 기업에게 다양한 인센티브를 제공합니다. 예를 들어 FAME의 두 번째 단계에서 정부는 2022년까지 14억 달러의 지출을 발표했습니다. 이 단계에서는 7,090대의 전동버스, 50만대의 전기 삼륜차, 55만대의 전기 승용차, 100만대의 전기 이륜차에 조성을 통해 대중교통과 공유교통의 전동화에 초점을 맞추었습니다.

자동차 제조업체와 정부의 전기 이동성에 대한 위의 계획은 예측 기간 동안 아시아태평양 시장에서 마일드 하이브리드 자동차의 판매를 더욱 촉진할 것으로 예상됩니다.

마일드 하이브리드 자동차 산업 개요

시장의 주요 기업으로는 Nissan Motor Co.Ltd, Volkswagen Group, Suzuki Motor Corporation, Hyundai Motor Company, Ford Motor Company, and Toyota Motor Corporation 등이 있습니다. 다양한 자동차 제조업체에 의한 신제품의 발매도 마일드 하이브리드차 수요를 끌어 올리고 있습니다.

기타 혜택 :

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

제5장 시장 세분화

제6장 경쟁 구도

제7장 시장 기회와 앞으로의 동향

SHW
영문 목차

영문목차

The Mild Hybrid Vehicles Market is expected to register a CAGR of 17.45% during the forecast period.

Mild Hybrid Vehicles - Market - IMG1

Stringent emission standards, fuel efficiency, and government incentives are the major factors driving automakers and buyers to shift toward hybrid vehicles from conventional vehicles. However, demand for battery-electric vehicles is growing significantly, which might hinder the growth of the mild hybrid vehicle market.

Asia-Pacific is expected to grow faster during the forecast period. However, certain trends in emerging countries, like India, may hinder the sales growth of hybrid vehicle types as the country recently removed the subsidy for mild hybrid vehicles under the FAME scheme. North America and Europe are expected to witness considerable growth for mild hybrid vehicles as these regions are focusing more on the growth of pure electric or full hybrid vehicles.

Mild Hybrid Vehicles Market Trends

48V and Above Mild Hybrid Vehicles Continue to Capture the Major Market Share

Over the past three years, many automakers started launching a 48V mild hybrid as a standard feature in their new vehicle models. The demand for mild hybrid vehicles equipped with less than 48V capacity steadily grew in various countries across the globe.

One of the key advantages of 48V and above mild hybrid vehicles is that they can offer many of the benefits of full hybrid vehicles, such as regenerative braking and engine start-stop technology, at a lower cost. It makes them a more cost-effective option for improving fuel efficiency and reducing emissions, especially for larger vehicles such as SUVs and trucks.

Several major automakers, such as Mercedes-Benz, Audi, and BMW, are investing in 48 V mild hybrid technology, and many of their new models now feature this technology. For example, the 2022 Mercedes-Benz S-Class offers a 48 V mild hybrid system that provides an additional 22 horsepower and up to 184 lb-ft of torque while also improving fuel efficiency by up to 10%.

Automobile manufacturers in various countries globally are launching vehicles with a mild hybrid system with less than 48 V capacity, which is further increasing demand for the less than 48 V capacity segment.

Leading vehicle manufacturers such as Suzuki Corporation, Mahindra, Hyundai, etc., launched vehicles with a 12 V mild hybrid in the past. With increasing demand from end users, manufacturers are now focusing on developing vehicles with a 48 V mild hybrid system, which is expected to challenge the growth of the market over the forecast period.

Asia-Pacific Continues to Capture the Major Market Share

Asia-Pacific is capturing the largest share of the market owing to the highest vehicle sales, majorly in China. Many automotive companies planned to invest in the Asia-Pacific market to cater to the strong demand for hybrid vehicles.

With an aim for long-term development and to realize the zero-emission goal, Chinese automakers are working on strong HEV, PHEV, high-efficiency engines, and other advanced technologies while introducing 48V mild hybrid technology. For instance,

The Indian government also undertook multiple initiatives to promote the manufacturing and adoption of electric vehicles in India to reduce emissions as per international conventions and develop e-mobility in the wake of rapid urbanization.

The National Electric Mobility Mission Plan (NEMMP) and Faster Adoption and Manufacturing of Hybrid & Electric Vehicles in India (FAME I and II) schemes helped create the initial interest and exposure to electric mobility. The Faster Adoption and Manufacturing of Hybrid & Electric Vehicles in India (FAME) program, first implemented in 2015 and updated in 2019, provides consumers and domestic companies with various incentives. For instance, in phase II of FAME, the government announced an outlay of USD 1.4 billion through 2022. This phase focused on the electrification of public and shared transportation through subsidizing 7090 e-buses, 500,000 electric three-wheelers, 550,000 electric passenger vehicles, and 1,000,000 electric two-wheelers.

The above plans by automakers and governments for electric mobility are anticipated to further boost mild hybrid vehicle sales in the Asia-Pacific market during the forecast period.

Mild Hybrid Vehicles Industry Overview

Some of the major players in the market include Nissan Motor Co. Ltd, Volkswagen Group, Suzuki Motor Corporation, Hyundai Motor Company, Ford Motor Company, and Toyota Motor Corporation, among others. New product launches by various automobile manufacturers are also boosting the demand for mild hybrid cars.

Additional Benefits:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

5 MARKET SEGMENTATION

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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