차량용 인포테인먼트 시스템 시장 규모는 2025년에 285억 3,000만 달러로 추정되고, 예측 기간인 2025-2030년 CAGR 6.1%로 성장할 전망이며, 2030년에는 383억 6,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
차량용 인포테인먼트 시스템 시장은 주로 자동차 판매량 및 생산량 증가로 견인되었기 때문에 COVID-19의 유행이 차량용 인포테인먼트 시스템 시장에 미치는 영향은 불가피했습니다. 2020년에는 제조공장의 폐쇄와 운영 정지가 계속되면서 자동차 생산과 판매가 부진했습니다. 하지만 2020년 전반기에 세계 자동차 생산과 판매는 속도를 되찾기 시작했고 2021년에도 그 기세를 유지했습니다. 2021년 세계 자동차 판매량은 2020년에 비해 상당한 성장을 보였습니다. 그러나 주로 세계 반도체 부족으로 인해 시장은 2019년 수준까지 회복되지 않았습니다. 팬데믹 후, 기업은 팬데믹의 영향을 극복하기 위해 협력하여 새롭고 혁신적인 제품을 개발하고 있습니다. 예를 들면
자동차 제조업체 각사는 예측 기간 동안 출시 예정인 차종에 첨단 인포테인먼트 시스템을 도입하려고 강력하게 경쟁하고 있습니다. 예를 들어, 미쓰비시 자동차 산업, 닛산 자동차, 그룹 르노는 차세대 인포테인먼트 시스템에 구글사의 안드로이드 OS(운영 체제)를 채용하고 있습니다. 또한 IVI(자동차 인포테인먼트) 수요는 소비자 행동의 변화 및 휴대폰과 시스템 간의 원활한 연결에 대한 수요에 따라 급증할 것으로 예상됩니다.
고급차 판매량 증가 및 대시보드 내 인포테인먼트 시스템에 대한 고객 선호도는 시장의 가장 큰 촉진요인 중 하나입니다. 그러나 운전자의 주의 산만으로 인한 사고 건수 증가는 시장 성장을 방해할 수 있습니다. 세계의 주요 자동차 제조업체는 오디오 유닛, 디스플레이 유닛, 네비게이션 시스템, 종합 시스템 등의 영역에서 활약하는 기술계 OEM과 폭넓게 연계하고 있습니다. 예를 들면
또한, 상용차에 내비게이션이나 차량 제어 유닛을 도입함으로써 긴급시 대응 시간을 단축하고 사고의 위험을 없앨 수 있습니다. 이 외에도 여러 자동차 제조업체가 저렴한 가격의 인포테인먼트 시스템을 제공하고 있기 때문에 제품의 가격 감이 증가하고 있습니다. 게다가 스마트폰의 보급이 진행되고 있어 인터넷에 대한 접속성이 높은 것도 세계 수준 시장 성장에 큰 영향을 미치고 있습니다.
아시아태평양 시장은 예측 기간 동안 급성장하고 북미, 유럽이 이에 이를 것으로 예상됩니다. 아시아태평양 시장의 확대는 세계에서 가장 많은 자동차를 생산하고 있는 중국, 일본, 인도 등 국가에서 차량용 인포테인먼트 시스템의 채용률이 높기 때문입니다. 이러한 이유로 차량용 인포테인먼트 시스템 공급망 전체에서 기술 혁신이 진행되고 있습니다. 예를 들면
차량용 인포테인먼트 시스템에 스마트폰 기능의 탑재가 진행되고 있습니다. 북미와 유럽에서는 성인의 90% 이상이 휴대전화에서 인터넷에 접속하고 있으며, 이는 다른 지역 중에서도 최상급입니다. 휴대폰 이용이 늘어나면서 같은 목적으로 스마트폰을 자동차에 탑재하는 경우도 늘어나고 있습니다.
자동차 제조업체도 모듈식 하드웨어 설계를 선택하게 되어 있습니다. 이렇게 하면 인포테인먼트 시스템 구매 비용을 절감할 수 있습니다. 스마트폰의 기능을 차량용 인포테인먼트 시스템에 저비용으로 통합할 수 있는 기술을 개발하고 있습니다. 제조업체 각사는 처리 능력과 시스템 경쟁력의 양립에 임하고 있습니다. 자동차 제조업체가 커넥티드 자동차의 성능을 향상시키기 위해서는 디지털 서비스가 대량의 데이터를 생성해야 합니다.
차량용 인포테인먼트 시스템은 기술적으로 큰 변화를 맞이하고 있습니다. 스마트폰의 보급에 따라 ADAS와 자율주행기술(자동운전차)의 채용이 증가하고 있습니다. 자동차 시스템 차량, 특히 조수석과 같은 기술은 지나치게 친숙합니다. 엔지니어가 혁신적인 차량용 인포테인먼트 시스템을 개발함에 따라 이러한 기능은 자동차 전자 시스템에 필수적인 것이 될 것입니다.
AI와 클라우드 서비스의 도입은 차량용 인포테인먼트 시스템의 기술적 진보를 촉진할 것으로 예상됩니다. 대부분의 기업들은 인포테인먼트 시스템을 기존의 Google과 Apple의 생태계에 의존하고 있습니다. 다만, 인포테인먼트 시스템의 OS를 자사 개발하는 것을 선호하는 기업도 있습니다.
중국은 지난 10년간 자동차 판매 대수가 가장 많았기 때문에 아시아태평양 국가 중에서도 자동차 산업에서 큰 점유율을 차지하고 있습니다. 자동차 제조업체 사이에서 신에너지차(NEV)에 대한 주목이 높아지고 있기 때문에 예측 기간 동안에도 자동차 판매량은 플러스를 유지할 것으로 예상됩니다.
간단한 오디오 시스템에서 네비게이션, Apple CarPlay, Android Auto, 텔레매틱스 등 여러 기능을 지원하는 터치스크린 인포테인먼트 시스템으로의 전환이 이 나라에서 인포테인먼트 시스템 수요를 견인하고 있습니다.
중국은 세계 최대급 자동차 시장으로, 2020년 승용차 판매 대수는 2,017만 대를 넘어섰으며, 2021년에는 중국 전체의 자동차 판매 대수가 약 2,148만 대에 이르렀습니다. 그러나 중국 자동차 제조업체는 지능형 조종실 개발을 선구적으로 추진하고 있으며 급속하게 현대 운전 체험에 필수적인 요소가되고 있습니다. 지능형 조종실은 스마트 기술과 차량 명령을 위한 음성 인식, 엔터테인먼트, 네비게이션 시스템 등 다양한 운전 기능을 결합한 제품입니다. 예를 들면
게다가 2021년 7월 세계인공지능회의에서는 중국 자동차 시장이 스마트 조종석 개발로 선도했으며, 지능형 조종석 관련 특허출원 건수는 82,300건을 넘었고, 이어 일본이 31,900건, 미국이 19,300건으로 이어지고 있습니다. 지능형 조종석은 현대 운전 경험에서 중요한 기술이 되고 있으며, 음성 인식 및 다기능 내비게이션 시스템은 지능형 자동차 조종석에 통합된 주요 기술의 일부입니다.
주요 기업으로는 Robert Bosch, Alpine Electronics, Panasonic Corporation, HARMAN International, Mitsubishi Electric Corporation dominate the automotive infotainment systems market. These companies have strong distribution networks at a global level and offer an extensive product range. These companies adopt strategies such as new product developments, collaborations, and contracts and agreements to sustain their market positions 등이 있습니다.
The Automotive Infotainment Systems Market size is estimated at USD 28.53 billion in 2025, and is expected to reach USD 38.36 billion by 2030, at a CAGR of 6.1% during the forecast period (2025-2030).
The impact of the COVID-19 pandemic on the automotive infotainment systems market was inevitable as the market is primarily driven by increasing vehicle sales and production. As there were continuous lockdowns and shutting down of manufacturing units, production and sales of vehicles experienced a slump in 2020. However, in the first half of 2020, global vehicle production and sales started to pick up the pace and continued their growth momentum in 2021. Global vehicle sales witnessed considerable growth in 2021 when compared to 2020. However, the market did not rebound to the levels of the year 2019, primarily due to the global semiconductor shortage. Post-pandemic, players are collaborating and developing new and innovative products to overcome the impact of the pandemic. For instance,
Automakers are strongly competing to deploy advanced infotainment systems for their upcoming vehicle models during the forecast period. For instance, Mitsubishi Motors Corporation, Nissan Motor Co. Ltd, and Groupe Renault have adopted Google Inc.'s Android OS (operating system) for their next-generation infotainment systems. In addition, demand for IVI (In-Vehicle Infotainment) is expected to witness a steep rise with changing consumer behavior and demand for seamless connectivity of phones with the system.
An increase in luxury vehicle sales and customer preference for in-dash infotainment systems are some of the biggest drivers of the market. However, the rise in the number of accidents due to driver distraction may also hinder the market's growth. The world's leading automobile manufacturers are extensively working with technological OEMs, which work in domains such as audio units, display units, navigation systems, and comprehensive systems. For instance,
Furthermore, implementing navigation and vehicle control units in commercial vehicles helps reduce the response time during emergencies, thereby eliminating the risk of accidents. Besides this, several automobile manufacturers are also offering low-cost infotainment systems, thereby increasing product affordability. Additionally, the rising adoption of smartphones, along with high internet connectivity, has a significant impact on the market growth on a global level.
The Asia-Pacific market is expected to grow rapidly during the forecast period, followed by North America and Europe. The Asia-Pacific market's expansion can be attributed to the high adoption rate of automotive infotainment systems in countries such as China, Japan, and India, which manufacture the most vehicles globally. This, in turn, is driving technological innovations across the supply chain of the automotive infotainment system. For instance,
Smartphone functions are increasingly being integrated into in-vehicle infotainment systems. Over 90% of adults in North America and Europe have access to the internet via their mobile phones, which is one of the highest rates among other regions. As the use of mobile phones has increased, so has the use of smartphones in cars for the same purposes.
Automobile manufacturers are also opting for modular hardware design. This allows them to lower the cost of purchasing infotainment systems. They are developing technologies that allow smartphone functions to be integrated into in-vehicle infotainment systems at a low cost. Manufacturers are working to combine processing power and system competitiveness. For car manufacturers to improve the performance of connected vehicles, digital services generate massive amounts of data.
The automotive infotainment system is undergoing massive technological transformations. With growing smartphone usage, there is an increase in the adoption of ADAS and Autonomous driving technology (self-driving cars). Technologies like Automotive systems vehicles, especially for passenger seating, have become excessively familiar. As engineers develop innovative versions of in-vehicle infotainment systems, these features will become essential contributors to the vehicle's electronic system.
The introduction of AI and cloud services is expected to drive technological advancements in automotive infotainment systems. Most companies rely on the existing Google and Apple ecosystems for their infotainment systems. Although some players prefer to develop their infotainment system OS in-house,
China occupied a significant share of the Asia-Pacific automotive industry among Asia-Pacific countries due to its highest vehicle sales over the past decade. The country is anticipated to continue to see positive vehicle sales during the forecast period, owing to the growing focus on new energy vehicles (NEV) among automakers.
The shift from simple audio systems to touchscreen infotainment systems that support multiple features, such as navigation, Apple CarPlay, Android Auto, and telematics, is driving the demand for infotainment systems in the country.
China is one of the world's largest automotive markets, with over 20.17 million passenger cars sold in the country in 2020, and overall car sales in China reached around 21.48 million vehicles in 2021. However, Chinese automakers are pioneering the development of the intelligent cockpit, which is quickly becoming an essential component of the modern driving experience. Intelligent cockpits combine smart technologies with various driving functions, such as voice recognition for vehicle commands and entertainment and navigation systems. For instance,
Further, In July 2021, World artificial intelligence conference, China's automobile market was leading in the development of smart cockpits with more than 82,300 patents application related to intelligent cockpits, followed by Japan and the United States at 31,900 and 19,300, respectively. Intelligent cockpits are becoming a critical technology in the modern driving experience; voice recognition and multiple drive functions navigation systems are some of the prime technologies integrated into intelligent vehicle cockpits.
Major players such as Robert Bosch, Alpine Electronics, Panasonic Corporation, HARMAN International, and Mitsubishi Electric Corporation dominate the automotive infotainment systems market. These companies have strong distribution networks at a global level and offer an extensive product range. These companies adopt strategies such as new product developments, collaborations, and contracts and agreements to sustain their market positions.