세계의 자동차 인포테인먼트 시장 : 시스템별, 차종별, 판매채널별, 지역별
Automotive Infotainment Market, By System, By Vehicle Type, By Sales Channel, By Region
상품코드 : 1789421
리서치사 : Coherent Market Insights
발행일 : 2025년 07월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

자동차 인포테인먼트 시장은 2025년에 338억 1,000만 달러, 2032년에는 564억 6,000만 달러에 이르고, 2025-2032년 연평균 복합 성장률(CAGR)은 7.6%를 보일 것으로 예측됩니다.

보고서 범위 보고서 상세
기준 연도 2024년 2025년 시장 규모 338억 1,000만 달러
실적 데이터 2020-2024년 예측 기간 2025-2032년
예측 기간 : 2025-2032년 7.60% 2032년 금액 예측 564억 6,000만 달러

자동차 인포테인먼트는 자동차의 소프트웨어와 하드웨어를 결합하여 탑승자에게 오디오 및 비디오 엔터테인먼트를 제공하는 것을 말합니다. 원래 차량용 인포테인먼트 시스템은 라디오, 카세트테이프, CD 기업이 장착된 카 오디오 시스템만으로 구성되었습니다. 그러나 현대의 차량용 인포테인먼트 시스템은 내비게이션, 비디오 진입, USB 및 블루투스 연결, Wi-Fi 등의 첨단 기능을 포함하도록 진화하고 있습니다. 현대의 인포테인먼트 시스템은 소셜 네트워킹, SMS 문자 메시지, 전화 발신 및 수신, 교통 상황, 스포츠 스코어, 일기 예보 등 인터넷 지원 장치 및 용도에 대한 액세스와 같은 뒷좌석 엔터테인먼트를 위해 사용되어 왔습니다. 사용되어 왔습니다. 또한, 이러한 용도과 기능은 과거에는 간단한 대시보드의 노브와 버튼으로 제어되었지만, 최신 인포테인먼트 시스템은 스티어링 휠의 오디오 컨트롤과 핸즈프리 음성 제어를 통해 제어됩니다.

시장 역학

자동차 인포테인먼트 시스템은 단계적인 기술 혁신과 발명을 통해 자동차 대시보드를 단순한 음악 콘솔에서 운전자와 동승자가 이동 중에도 엔터테인먼트와 함께 주변 환경 및 차량 외부 세계와 연결될 수 있도록 하는 다양한 응용프로그램으로 해마다 크게 변화하고 있습니다. 원래 차량용 인포테인먼트 시스템은 라디오, 카세트테이프, CD를 장착한 카 오디오 시스템만으로 구성되었습니다. 하지만 현대의 차량용 인포테인먼트 시스템은 내비게이션, 영상입력, USB 및 블루투스 연결, 무선랜 등 첨단 기능을 탑재하며 진화하고 있습니다.

안전과 고밀도 교통에 대한 관심이 높아지면서 자동차는 자동 주차 보조, GPS 기술, 충돌 방지 센서 등 다양한 스마트 기술을 채택하고 있습니다. 또한, 자동차 소유자에게 운전의 편의성을 제공하기 위해 이러한 기술의 통합이 진행되고 있습니다. 많은 자동차 제조업체들은 자동차를 위한 새로운 인포테인먼트 솔루션을 개발하기 위해 연구 활동에 집중하고 있습니다.

본 조사의 주요 특징

목차

제1장 조사 목적과 전제조건

제2장 시장 전망

제3장 시장 역학, 규제, 동향 분석

제4장 세계의 자동차 인포테인먼트 시장, 시스템별, 2020-2032년

제5장 세계의 자동차 인포테인먼트 시장, 차종별, 2020-2032년

제6장 세계의 자동차 인포테인먼트 시장, 유통 채널별, 2020-2032년

제7장 세계의 자동차 인포테인먼트 시장, 지역별, 2020-2032년

제8장 경쟁 구도

제9장 섹션

LSH
영문 목차

영문목차

Automotive Infotainment Market is estimated to be valued at USD 33.81 Bn in 2025 and is expected to reach USD 56.46 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 7.6% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 33.81 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 7.60% 2032 Value Projection: USD 56.46 Bn

Auto infotainment or in-vehicle infotainment is a combination of software and hardware in automobiles that provide audio or video entertainment to occupants. Originally, the in-car infotainment system was only comprised of car audio system with radio, cassettes, or CD players. However, modern automotive infotainment system has evolved inclusion of advanced features such as navigation, video players, USB and Bluetooth connectivity, and Wi-Fi. Modern infotainment system has been used for rear-seat entertainment such as social networking, SMS text messaging, making and receiving phone calls, and accessing internet-enabled devices and applications such as traffic conditions, sports scores, and weather forecasts. Moreover, these applications and features were controlled by simple dashboard knobs and buttons, though modern infotainment system is controlled by steering wheel audio controls and hands-free voice control.

Market Dynamics

Automotive infotainment systems have changed significantly over the years due to gradual innovation and inventions and reinventing vehicle dashboards from only music consoles to a wide range of applications that help the driver and passengers stay connected with their surroundings and the world outside of the vehicle along with entertainment while on move. Originally, the in-car infotainment system was only comprised of car audio system with radio, cassettes, or CD players. However, modern automotive infotainment system has evolved inclusion of advanced features such as navigation, video players, USB and Bluetooth connectivity, and wifi

Increasing concerns regarding safety and high density traffic have led cars to adopt various smart technologies including automatic parking assistance, GPS technology, anti-collision sensors, etc. Moreover, this integration of technology is increasing, in order to offer ease in driving for vehicle owners. Many automobile manufacturing companies are focused on research activities, in order to develop novel infotainment solutions for cars.

Key features of the study

Market Segmentation

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

2. Market Purview

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

4. Global Automotive Infotainment Market, By System Type, 2020-2032, (USD Bn)

5. Global Automotive Infotainment Market, By Vehicle Type, 2020-2032, (USD Bn)

6. Global Automotive Infotainment Market, By Sales Channel, 2020-2032, (USD Bn)

7. Global Automotive Infotainment Market, By Region, 2020-2032, (USD Bn)

8. Competitive Landscape

9. Section

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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