북미의 화물 및 물류 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)
North America Freight And Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
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리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
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북미의 화물 및 물류 시장 규모는 2025년에 1조 6,400억 달러로 추정되고, 2030년에는 2조 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간인 2025-2030년 중 CAGR 4.02%로 성장할 전망입니다.
북미로부터 수입되는 인도네시아, 태국 및 인도의 외국 제품 수요 증가가 수송 부문의 성장을 이끌고 있습니다.
2024년 10월 1일부터 캐나다는 세계 EV 시장에 불리한 불공정 무역 관행을 이유로 중국에서 제조된 전기자동차에 100% 관세를 부과합니다. 또한 2024년 10월 15일부터는 중국의 철강 및 알루미늄 수입에 25%의 관세를 부과합니다. 이 관세는 중국에서 생산되는 하이브리드 자동차, 트럭 및 버스를 대상으로 합니다. 캐나다 정부는 중국의 과잉 생산과 취약한 노동 및 환경 기준이 세계 EV 노동자에게 해를 끼치고 캐나다의 미래 번영을 위협한다고 주장합니다. 캐나다 정부는 이러한 조치가 국내 산업을 보호하고 공정한 경쟁을 보장하기 위해 매우 중요하다고 생각합니다. 캐나다의 결정은 바이덴 정권이 5월에 발표한 중국제 EV에 대한 100% 관세를 반영한 것으로, 불공정한 무역 관행에 대한 구미의 광범위한 일의 일환입니다.
미국은 2022년, 2030년까지 제로 방출 트럭의 전국 판매 대수의 30%를 달성할 전망이며, 2040년까지 100%를 달성할 것을 약속했습니다. 이에 따라 2023년 폐기물 처리 및 환경 서비스의 대기업인 리퍼블릭 서비시즈는 회사 최초의 완전 통합된 전기 재활용 및 폐기물 수집 트럭을 발표했습니다. 이 회사는 2023년에 두 개의 완전 통합형 전기 재활용 쓰레기 수거 트럭의 프로토타입을 도입할 계획을 갖고 있었습니다.
미국(3,100만 달러), 캐나다(23억 달러), 멕시코(440억 달러)의 정부 투자로 북미의 화물 및 물류 산업 강화
2023년 12월까지 북미의 국경을 넘어선 화물 수송액은 전 수송 수단을 통해 1,216억 달러에 이르렀고, 전년 대비 0.1%의 미감소가 되었습니다. 미국과 캐나다 간 화물은 611억 달러로 전년 동기 대비 0.7% 증가했으며, 미국과 멕시코 간 화물은 604억 달러로 전년 동기 대비 0.9% 감소했습니다. 전체 화물 중 트럭 732억 달러, 철도 164억 달러, 선박 110억 달러, 파이프라인 91억 달러, 항공화물 46억 달러였습니다.
2022년 10월 미국 운수부는 화물 인프라 강화 및 공급망 강화에 약 3,100만 달러를 할당했습니다. 철도 인프라의 현대화를 위해 미국 정부는 2022년 14억 달러를 기부할 것을 약속했습니다. 멕시코 정부는 국가 민간 부문 인프라 투자 협정의 일환으로 수송 인프라에 중점을 둔 2020-2024년 440억 달러의 계획을 발표했습니다. 캐나다 정부는 화물 수송을 강화하기 위해 국가 무역 회랑 기금(National Trade Corridors Fund)에 23억 달러 이상을 투입했습니다.
북미의 화물 및 물류 시장 동향
항만과 공급망을 강화하는 인프라 계획에 힘입어 미국은 이 지역의 GDP에 최대한 기여하고 있습니다.
효율적이고 신뢰할 수 있는 운송 시스템은 경제에 매우 중요합니다. 캐나다 정부는 국가 무역 회랑 기금(National Trade Corridors Fund)을 통해 공급망 개선, 무역 장벽 감소, 미래 경제 기회를 위한 사업 육성에 투자하고 있습니다. 2024년 5월 운수부 장관은 이 기금 하에 19개의 디지털 인프라 프로젝트에 최대 5,120만 달러를 기부할 것이라고 발표했습니다. 캐나다 정부는 혁신적인 기술로 공급망을 강화하고 캐나다 국민의 신속화와 비용 절감을 목표로 하고 있습니다. 이 이니셔티브는 운송의 병목, 취약성 및 항만의 혼잡에 효과적으로 대처하기 위한 디지털 프로젝트에 대한 전국 이해관계자와의 협력을 추진합니다.
미국에서는 인프라 개발 및 전자상거래의 상승으로 운송 및 보관 부서의 고용이 증가할 것으로 예상됩니다. 노동통계국(BLS)에 따르면 이 부문은 2022-2032년 매년 0.8%의 성장률로 성장하여 그 기간 동안 57만 명 가까이 고용이 증가할 것으로 예측됩니다. 택배 및 메신저 산업은 창고 및 보관업과 함께 이 부문의 예측 고용 증가의 약 80%에 크게 공헌할 것으로 예상됩니다.
중동에서의 긴장 증가는 원유 공급에 영향을 미치며 이 지역에서 급격한 가격 상승이 예상됩니다.
대통령 선거를 앞둔 2024년 10월까지 미국 가솔린 가격은 3년 이상 만에 갤런당 3달러 미만으로 떨어질 것으로 예측됐습니다. 수요 감퇴 및 원유가격 하락을 주요인으로 하는 이 연료 가격 하락은 인플레이션을 조장하는 비용 상승에 시달린 소비자들에게 구원의 손을 내밀었습니다. 이러한 개발은 카말라 해리스 부통령을 비롯한 민주당이 급등하는 가솔린 가격에 관한 공화당의 비판에 대처할 때의 지지가 되었습니다고 생각됩니다. 2024년 9월 현재 레귤러 가솔린의 평균 가격은 1갤런 3.25달러로 전월보다 19센트 떨어졌으며 전년 동월 대비 58센트 떨어졌습니다.
2024년 캐나다 오일 샌드 플랜트의 연례 유지보수는 평소와 같이 이루어질 전망입니다. 그러나 노동조합 임원은 앨버타 주 2025년 턴어라운드 시즌에 두 개의 새로운 산업 프로젝트로 인한 노동력 부족이 발생한다고 경고합니다. 앨버타의 생산자는 매년 오일 샌드 업그레이드 공장, 화력 발전 프로젝트, 정유소의 중요한 유지 보수를 위해 수천 명의 숙련 노동자를 고용하고 있습니다. 세계 4위의 산유국인 캐나다는 일량 490만 배럴의 원유의 약 3분의 2를 알버타주 북부의 오일샌드로부터 조달하고 있습니다. 이 부족으로 인해 2025년에는 연료 가격이 상승할 수 있습니다.
북미의 화물 및 물류 산업 개요
북미의 화물 및 물류 시장은 세분화되고 있으며, Berkshire Hathaway Inc. (BNSF 철도 회사 포함), DHL Group, FedEx, Union Pacific Railroad and United Parcel Service of America, Inc.(UPS)의 5개사가 이 시장의 주요 기업입니다.
DSV A/S(De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
Excel Group
Expeditors International of Washington, Inc.
Fastfrate Inc.
FedEx
Fomento Economico Mexicano, SAB de CV(including Solistica)
GEODIS
Grupo Mexico
GXO Logistics
Hub Group Inc.
JB Hunt Transport, Inc.
Knight-Swift Transportation Holdings Inc.
Kuehne Nagel
Landstar System Inc.
Lineage, Inc.
M3 Transport LLC
Mactrans Logistics
MODE Global LLC
NFI Industries
Nippon Express Holdings
Norfolk Southern Railway
Old Dominion Freight Line
Omni Logistics
OnTrac
Patriot Rail Company
Penske Corporation(including Penske Logistics)
Polaris Development Corporation
Ryder System, Inc.
Schneider National, Inc.
SEKO Bansard
SF Express(KEX-SF)
TFI International Inc.
Total Quality Logistics, LLC
Transportation Insight Holding Company
Traxion
Uber Technologies Inc.
Union Pacific Railroad
United Parcel Service of America, Inc.(UPS)
Werner Enterprises Inc.
XPO, Inc.
제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문
제8장 부록
세계 개요
개요
Porter's Five Forces 분석 프레임워크
세계의 밸류체인 분석
시장 역학(시장 성장 촉진요인, 억제요인 및 기회)
기술의 진보
정보원 및 참고문헌
도표 목록
주요 인사이트
데이터 팩
용어집
환율
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The North America Freight And Logistics Market size is estimated at 1.64 trillion USD in 2025, and is expected to reach 2 trillion USD by 2030, growing at a CAGR of 4.02% during the forecast period (2025-2030).
Rising demand for foreign goods in Indonesia, Thailand, and India imported from North America is driving the growth of the transport sector
Starting October 01, 2024, Canada will impose a 100% tariff on electric vehicles manufactured in China, citing unfair trade practices detrimental to the global EV market. Also, a 25% tariff on imports of Chinese steel and aluminum was set to take effect on October 15, 2024. These tariffs encompass hybrid vehicles, trucks, and buses produced in China. The Canadian government argues that China's overproduction and weak labor and environmental standards harm global EV workers and threaten Canada's future prosperity. The government sees these measures as crucial to protecting domestic industries and ensuring fair competition. Canada's decision mirrors the Biden administration's May announcement of a 100% tariff on Chinese EVs, part of a broader Western push against unfair trade practices.
In 2022, the US committed to achieving 30% nationwide sales of zero-emission trucks by 2030, with a further goal of 100% by 2040. In line with this, in 2023, Republic Services, a leading waste disposal and environmental services firm, unveiled its first fully integrated electric recycling and waste collection truck. The company had plans to introduce two more fully integrated electric recycling and garbage truck prototypes in 2023.
Enhancing the North American freight & logistics industry through government investments from the United States (USD 31 million), Canada (USD 2.3 billion), and Mexico (USD 44 billion)
By December 2023, the transborder freight value in North America, across all transportation modes, reached USD 121.6 billion, marking a marginal 0.1% YoY decline. Freight between the US and Canada amounted to USD 61.1 billion, showing a 0.7% YoY increase, while freight between the US and Mexico totaled USD 60.4 billion, experiencing a 0.9% YoY dip. Of the overall freight, trucks accounted for USD 73.2 billion, railways moved USD 16.4 billion, vessels transported USD 11 billion, pipelines carried USD 9.1 billion, and air freight amounted to USD 4.6 billion.
In October 2022, the US Department of Transportation allocated about USD 31 million to bolster cargo infrastructure and fortify the supply chain. In a bid to modernize rail infrastructure, the US government pledged USD 1.4 billion in 2022. Mexico's government unveiled a USD 44 billion plan for 2020-2024, with a key focus on transportation infrastructure, as part of the National Private Sector Infrastructure Investment Agreement. Canada's government channeled over USD 2.3 billion into the National Trade Corridors Fund to bolster freight transportation.
North America Freight And Logistics Market Trends
The US dominates with maximum regional GDP contribution, fueled by an infrastructure program that boosts ports and supply chains
An efficient and reliable transportation system is crucial for the economy. Through the National Trade Corridors Fund, the Government of Canada invests in improving supply chains, reducing trade barriers, and fostering business growth for future economic opportunities. In May 2024, the Minister of Transport announced up to USD 51.2 million for 19 digital infrastructure projects under this fund. The Canadian government aims to enhance supply chains with innovative technologies to expedite and reduce costs for Canadians. This initiative will drive collaboration with stakeholders nationwide on digital projects to address transportation bottlenecks, vulnerabilities, and port congestion effectively.
In United States, infrastructure development and the rise of e-commerce are anticipated to boost employment in the transportation and storage sector. According to the Bureau of Labor Statistics (BLS), this sector is projected to grow at a rate of 0.8% annually from 2022 to 2032, resulting in the addition of nearly 570,000 jobs during that timeframe. The couriers and messengers industry, along with warehousing and storage, are expected to contribute significantly to about 80% of the sector's projected job growth.
Rising tensions in the Middle East are expected to affect crude oil supplies and lead to sudden price hikes in the region
By October 2024, just ahead of the presidential election, gasoline prices in the US were projected to dip below USD 3 a gallon for the first time in over 3 years. This decline in fuel prices, primarily driven by waning demand and decreasing oil prices, offered a reprieve to consumers who had been grappling with elevated costs contributing to inflation. Such a development could have bolstered Vice President Kamala Harris and other Democrats in addressing Republican critiques regarding soaring gas prices. As of September 2024, regular gas averaged USD 3.25 a gallon, marking a 19-cent drop from the previous month and a 58-cent YoY decrease.
Annual maintenance on Canada's oil sands plants in 2024 is expected to proceed normally. However, trade union officials warn of a labor shortage in Alberta's 2025 turnaround season due to two new industrial projects. Alberta producers annually hire thousands of skilled workers for essential maintenance on oil sands upgraders, thermal projects, and refineries. As the world's fourth-largest oil producer, Canada gets about two-thirds of its 4.9 million barrels per day of crude from the northern Alberta oil sands. This shortage might raise fuel prices in 2025.
North America Freight And Logistics Industry Overview
The North America Freight And Logistics Market is fragmented, with the major five players in this market being Berkshire Hathaway Inc. (including BNSF Railway Company), DHL Group, FedEx, Union Pacific Railroad and United Parcel Service of America, Inc. (UPS) (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology
4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Demographics
4.2 GDP Distribution By Economic Activity
4.3 GDP Growth By Economic Activity
4.4 Inflation
4.5 Economic Performance And Profile
4.5.1 Trends in E-Commerce Industry
4.5.2 Trends in Manufacturing Industry
4.6 Transport And Storage Sector GDP
4.7 Export Trends
4.8 Import Trends
4.9 Fuel Price
4.10 Trucking Operational Costs
4.11 Trucking Fleet Size By Type
4.12 Logistics Performance
4.13 Major Truck Suppliers
4.14 Modal Share
4.15 Maritime Fleet Load Carrying Capacity
4.16 Liner Shipping Connectivity
4.17 Port Calls And Performance
4.18 Freight Pricing Trends
4.19 Freight Tonnage Trends
4.20 Infrastructure
4.21 Regulatory Framework (Road and Rail)
4.21.1 Canada
4.21.2 Mexico
4.21.3 United States
4.22 Regulatory Framework (Sea and Air)
4.22.1 Canada
4.22.2 Mexico
4.22.3 United States
4.23 Value Chain & Distribution Channel Analysis
5 MARKET SEGMENTATION (includes 1. Market value in USD for all segments 2. Market volume for select segments viz. freight transport, CEP (courier, express, and parcel) and warehousing & storage 3. Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)
5.1 End User Industry
5.1.1 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.1.2 Construction
5.1.3 Manufacturing
5.1.4 Oil and Gas, Mining and Quarrying
5.1.5 Wholesale and Retail Trade
5.1.6 Others
5.2 Logistics Function
5.2.1 Courier, Express, and Parcel (CEP)
5.2.1.1 By Destination Type
5.2.1.1.1 Domestic
5.2.1.1.2 International
5.2.2 Freight Forwarding
5.2.2.1 By Mode Of Transport
5.2.2.1.1 Air
5.2.2.1.2 Sea and Inland Waterways
5.2.2.1.3 Others
5.2.3 Freight Transport
5.2.3.1 By Mode Of Transport
5.2.3.1.1 Air
5.2.3.1.2 Pipelines
5.2.3.1.3 Rail
5.2.3.1.4 Road
5.2.3.1.5 Sea and Inland Waterways
5.2.4 Warehousing and Storage
5.2.4.1 By Temperature Control
5.2.4.1.1 Non-Temperature Controlled
5.2.4.1.2 Temperature Controlled
5.2.5 Other Services
5.3 Country
5.3.1 Canada
5.3.2 Mexico
5.3.3 United States
5.3.4 Rest of North America
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
6.4.1 A.P. Moller - Maersk
6.4.2 AIT Worldwide Logistics
6.4.3 Americold
6.4.4 ArcBest
6.4.5 Arrive Logistics
6.4.6 Ascent Global Logistics
6.4.7 Berkshire Hathaway Inc. (including BNSF Railway Company)