독일의 택배, 특송, 소포(CEP) : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Germany Courier, Express, and Parcel (CEP) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1683895
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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한글목차
독일의 택배, 특송, 소포(CEP) 시장 규모는 2025년에 294억 5,000만 달러에 달할 것으로 추정됩니다. 2030년에는 349억 5,000만 달러에 이르고, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 3.49%를 나타낼 것으로 예상됩니다.
수요 증가, 러시아 우크라이나 전쟁의 잔여 영향, 소비자의 온라인 쇼핑으로의 전환은 CEP 시장의 큰 성장을 기대합니다.
2021년 기준 CEP 기업에서는 총 266만 명의 직원이 근무했습니다. 그러나 독일 CEP 기업은 크리스마스 시즌의 높은 수요를 충족하기 위해 2022년 11월부터 12월까지 약 2만 명을 추가 고용했습니다. 또한 배송 주문 증가에 대응하기 위해 10,000대의 차량이 추가되었습니다. 비슷한 동향으로 독일은 2026년까지 증가하는 성장과 수요에 대응하기 위해 추가로 5만 명의 근로자가 필요할 것으로 추정됩니다.
독일의 택배 시장 전반에서 유통, 우크라이나 러시아 전쟁, 기존 시장 동향과 전자상거래로의 소비자 변화로 인해 2020년부터 2022년까지 수요 충격은 국내 및 국제 배송 모두에서 금액과 수량의 성장을 보였습니다. 이 성장은 산업계의 파트너십에도 영향을 받습니다. 예를 들어, 2023년 3월, DHL과 Poste Italiane은 이탈리아 및 국제 소포 시장에서 전략적 파트너십을 체결했습니다. 이 파트너십에 따라 포스테 이탈리아네는 DHL 전자상거래 솔루션과 DHL Parcel Germany에서 이탈리아로 배송되는 소포를 배송합니다.
독일의 택배, 특송, 소포(CEP) 시장 동향
독일은 유럽 물류 및 운송을 선도하고 친환경 운송 모드에 초점을 맞춘 투자 이니셔티브가 증가하고 있습니다.
2024년 7월 독일 정부는 대형 차량용 급속 충전 네트워크를 구축하는 전국 프로젝트를 시작했습니다. 이 이니셔티브는 2045년까지 탄소 중립적인 운송 부문을 달성하는 베를린의 야심찬 목표를 따릅니다. 2023년에는 온실가스 배출량이 현저히 감소했으며, 유럽 최대의 경제국으로는 70년 만의 저수준을 기록하는 것으로 운수부문은 환경벤치마크를 달성하는 데 어려움을 겪고 있습니다. 독일은 2030년까지 대형 도로 운송의 약 1/3을 전동식으로 하거나 합성 메탄이나 수소와 같은 전동식 연료를 이용하는 것을 목표로 하고 있습니다.
독일 정부는 환경 보호, 지속가능성 및 효율적인 운송을 촉진하기 위해 도로보다 철도에 투자하려는 의도입니다. 2022년 독일 철도, 연방 정부, 지방 정부는 철도 인프라에 약 136억 유로(145억 1,000만 달러)를 투자했습니다. 니더작센, 함부르크, 브레멘, 머크렌부르크-서 포메라니아, 슈레스비히-홀슈타인은 독일 철도와 함께 2030년까지 철도망의 현대화에 투자했습니다.
유럽 정비 시즌 종료로 독일 E5 가솔린 가격이 급락
2024년 5월 말, E5 가솔린 가격은 4월에 비해 대폭 하락해, 마지막 주에는 4.91달러/100L 가격 하락했습니다. 이 하락은 유럽에서 유지 보수 시즌이 끝나고 정유 공장 생산이 증가하고 수입이 증가했기 때문입니다. 암스테르담 로테르담 앤트워프에서 독일로의 가솔린 수입은 꾸준히 증가하고 있으며, 독일 항만에서는 5월에 8,500b/d를 받아들였지만, 수출은 3,700b/d로 감소했습니다. 공급 과잉과 유지 보수 시즌이 끝나면 독일의 E5 가솔린 가격이 밀려나고 있습니다. 한편 남부와 동부에서는 디젤 가격이 시장 혼란을 일으키고 있습니다.
독일 소비자들은 가장 빠른 물가 상승에 직면하고 있으며, 연간 인플레율의 높이는 주로 러시아 우크라이나 전쟁 이후의 에너지와 식료품의 극단적인 가격 상승에 기인합니다. 독일은 세계 최고의 천연 가스 수입국입니다. 가스 소비량의 약 95%를 수입으로 충당하고 있습니다. 2022년에는 가스 수입의 55%가 러시아에서 30%가 노르웨이에서 13%가 네덜란드에서 수입되었습니다. 게다가 독일은 2027년 EU 배출권 거래에서 연료 가격이 상승할 것으로 예상하고 있습니다. 2026년에 비해 2027년 초에는 가솔린이 1리터당 38센트, 천연가스가 1킬로와트 시당 약 3센트 상승할 것으로 예측됩니다.
독일의 택배, 특송, 소포(CEP) 산업 개요
독일의 택배, 특송, 소포(CEP) 시장은 상당히 통합되어 있으며, 이 시장의 주요 기업은 DHL 그룹, International Distributions Services(GLS 포함), La Poste 그룹, Otto 그룹(The Hermes 그룹 포함), United Parcel Service of America, Inc.(UPS)의 5개사입니다(알파벳순).
기타 혜택 :
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트·지원
목차
제1장 주요 요약과 주요 조사 결과
제2장 보고서 제안
제3장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
조사 방법
제4장 주요 산업 동향
인구동태
경제 활동별 GDP 분포
경제 활동별 GDP 성장률
인플레이션율
경제성과 및 프로파일
전자상거래 산업의 동향
제조업의 동향
운수·창고업의 GDP
수출 동향
수입 동향
연료 가격
물류 실적
인프라
규제 프레임워크
독일
밸류체인과 유통채널 분석
제5장 시장 세분화
목적지
국내
국제
배송 속도
특급 배송
비특급 배송
모델
기업 대 기업(B2B)
기업 대 소비자(B2C)
소비자 대 소비자(C2C)
배송 중량
중량 배송
경량 배송
중간 중량 배송
수송 형태
항공편
도로
기타
최종 사용자
전자상거래
금융 서비스(BFSI)
헬스케어
제조업
제1차 산업
도매·소매업(오프라인)
기타
제6장 경쟁 구도
주요 전략 동향
시장 점유율 분석
기업 상황
기업 프로파일
CCD-Express-Transport and Logistics Union GmbH
DHL Group
DSV A/S(De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
FedEx
International Distributions Services(including GLS)
Kurierdienst Dago Express
La Poste Group
OCU Express & Logistics GmbH
Otto Group(including The Hermes Group)
SPEED Courier Service GmbH
United Parcel Service of America, Inc.(UPS)
제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문
제8장 부록
세계 개요
개요
Five Forces 분석 프레임워크
세계의 밸류체인 분석
시장 역학(DROs)
기술의 진보
정보원과 참고문헌
도표 목록
주요 인사이트
데이터 팩
용어집
KTH
영문 목차
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The Germany Courier, Express, and Parcel (CEP) Market size is estimated at 29.45 billion USD in 2025, and is expected to reach 34.95 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 3.49% during the forecast period (2025-2030).
Significant growth is expected in CEP markets owing to increasing demand, residue impact of Russia Ukraine war, and consumer shift to online shopping
A total of 2,66,000 employees worked in CEP companies as of 2021. However, CEP companies in Germany hired about 20,000 additional workers during November- December 2022 to fulfill high demand during the Christmas season. Also, 10,000 vehicles were added to cater to increased delivery orders. Following a similar trend, it is estimated that the country would require an additional 50,000 workers by 2026 to cope with increasing growth and demand.
The overall German parcel market witnessed growth in value and volume across domestic and international deliveries due to the demand shock witnessed from 2020 to 2022 due to the pandemic, the Ukraine-Russia War, and existing market trends and consumer shift toward e-commerce. The growth is influenced by partnerships in industry as well. For instance, in March 2023, DHL and Poste Italiane signed a strategic partnership in the Italian and international parcel markets. Under the partnership, Poste Italiane will deliver parcels from DHL eCommerce Solutions and DHL Parcel Germany shipped to Italy.
Germany Courier, Express, and Parcel (CEP) Market Trends
Germany leads European logistics and transportation, with rising investment initiatives focused on Eco-friendly mode of transport
In July 2024, the German government initiated a nationwide project to establish a fast-charging network tailored for heavy-duty vehicles. This initiative aligns with Berlin's ambitious goal to achieve a carbon-neutral transport sector by 2045. Despite a notable drop in greenhouse gas emissions in 2023, marking a 70-year low for Europe's largest economy, the transport segment has struggled to hit its environmental benchmarks. Germany is targeting that roughly one-third of its heavy road haulage will be electrically powered or utilize electrically produced fuels like synthetic methane or hydrogen by 2030.
The German government intends to invest more in rail than roads to promote environmental protection, sustainability, and effective transportation. In 2022, Deutsche Bahn, the federal government, and the local and regional governments invested roughly EUR 13.6 billion (USD 14.51 billion) in rail infrastructure. Lower Saxony, Hamburg, Bremen, Mecklenburg-Western Pomerania, and Schleswig-Holstein, together with DB, invested in modernizing their rail networks by 2030.
E5 gasoline prices in Germany dropped sharply due to end of maintenance season in Europe
At the end of May 2024, E5 gasoline prices dropped significantly compared to April, with prices USD 4.91/100L lower in the last week. This decline is due to the end of the maintenance season in Europe, leading to increased refinery production and rising imports. Gasoline imports from Amsterdam-Rotterdam-Antwerp to Germany have steadily risen, with German seaports receiving 8,500 b/d in May, while exports fell to 3,700 b/d. The oversupply and end of maintenance season are driving down E5 gasoline prices in Germany. Meanwhile, diesel prices in the south and east are causing market disruptions.
German consumers faced the fastest price rise, and the high annual inflation rate was primarily driven by extreme price increases for energy and groceries since the Russia-Ukraine War. Germany is among the world's biggest natural gas importers. Around 95% of its gas consumption is met by imports. In 2022, 55% of gas imports came from Russia, 30% from Norway, and 13% from the Netherlands. Moreover, Germany anticipates a fuel price jump from 2027 EU emissions trading. An increase of 38 cents per liter of petrol and around 3 cents per kilowatt hour of natural gas at the beginning of 2027 compared to 2026.
Germany Courier, Express, and Parcel (CEP) Industry Overview
The Germany Courier, Express, and Parcel (CEP) Market is fairly consolidated, with the major five players in this market being DHL Group, International Distributions Services (including GLS), La Poste Group, Otto Group (including The Hermes Group) and United Parcel Service of America, Inc. (UPS) (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology
4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Demographics
4.2 GDP Distribution By Economic Activity
4.3 GDP Growth By Economic Activity
4.4 Inflation
4.5 Economic Performance And Profile
4.5.1 Trends in E-Commerce Industry
4.5.2 Trends in Manufacturing Industry
4.6 Transport And Storage Sector GDP
4.7 Export Trends
4.8 Import Trends
4.9 Fuel Price
4.10 Logistics Performance
4.11 Infrastructure
4.12 Regulatory Framework
4.12.1 Germany
4.13 Value Chain & Distribution Channel Analysis
5 MARKET SEGMENTATION (includes Market Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)
5.1 Destination
5.1.1 Domestic
5.1.2 International
5.2 Speed Of Delivery
5.2.1 Express
5.2.2 Non-Express
5.3 Model
5.3.1 Business-to-Business (B2B)
5.3.2 Business-to-Consumer (B2C)
5.3.3 Consumer-to-Consumer (C2C)
5.4 Shipment Weight
5.4.1 Heavy Weight Shipments
5.4.2 Light Weight Shipments
5.4.3 Medium Weight Shipments
5.5 Mode Of Transport
5.5.1 Air
5.5.2 Road
5.5.3 Others
5.6 End User Industry
5.6.1 E-Commerce
5.6.2 Financial Services (BFSI)
5.6.3 Healthcare
5.6.4 Manufacturing
5.6.5 Primary Industry
5.6.6 Wholesale and Retail Trade (Offline)
5.6.7 Others
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 CCD-Express-Transport and Logistics Union GmbH
6.4.2 DHL Group
6.4.3 DSV A/S (De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
6.4.4 FedEx
6.4.5 International Distributions Services (including GLS)
6.4.6 Kurierdienst Dago Express
6.4.7 La Poste Group
6.4.8 OCU Express & Logistics GmbH
6.4.9 Otto Group (including The Hermes Group)
6.4.10 SPEED Courier Service GmbH
6.4.11 United Parcel Service of America, Inc. (UPS)