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한글목차
이탈리아의 시설 관리 시장 규모는 2025년에 417억 4,000만 달러로 추정되고, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 2.14%로, 2030년에는 464억 1,000만 달러에 이를 것으로 예측되고 있습니다.
국제 시설 관리 협회(IFMA)는 시설 관리를 시설 유지 보수, 공간 계획 및 포트폴리오 예측과 같은 물리적 직장과 조직의 노동력과 업무를 연결하는 것으로 정의합니다. 이러한 서비스에는 리더십과 전략, 부동산 및 부동산 관리, 프로젝트 관리, 품질, 인적 측면, 긴급 계획 및 비즈니스 연속성, 환경 지속가능성 등이 포함됩니다.
주요 하이라이트
예를 들어, 사물 인터넷(IoT)은 인터넷을 이용하여 FM 팀과 연결하는 물리적 장비와 센서를 말합니다. 이들은 성능 데이터를 생성하고 시설 관리자에게 잠재적인 문제를 경고합니다. FM은 어디서나 장비를 모니터링하고 제어할 수 있습니다. FM 팀은 IoT를 활용하여 운영에 대한 실시간 통찰력을 제공합니다. IoT는 CMMS(컴퓨터를 통한 유지보수 관리 시스템)와 같은 FM 소프트웨어와 결합하여 문제를 파악하고, 사람의 손 없이 자동으로 작업 지시를 작성 및 할당하고 실행을 추적합니다.
스마트 빌딩의 시설 관리는 데이터, 자동화 및 신기술을 활용하여 빌딩을 보다 효율적이고 비용 효율적으로 운영할 수 있습니다. 지능형 건물은 센서와 자동화를 사용하여 조명에서 공간 가동률, 에너지 소비에 이르기까지 모든 장비를 제어합니다. 스마트 기술을 활용하면 강력한 데이터를 수집하고 시설 관리자가 더 나은 비즈니스 의사 결정을 내리는 데 필요한 통찰력을 얻을 수 있습니다.
이탈리아에는 소매, 사무실, 산업, 접객 등 다양한 상업 부동산 시장이 있습니다. 이탈리아 시장은 최근 몇 년동안 특히 사무실과 산업 부문에서 꾸준한 성장을 이루고 있습니다. 이탈리아 상업용 부동산의 가격은 입지 및 부동산 유형에 따라 다르며, 일등지는 일반적으로 높은 가격으로 거래됩니다. 이탈리아 상업 부동산업계의 주요 기업으로는 CBRE, 사빌스, 쿠시맨 & 웨이크필드 등이 있습니다.
이탈리아의 시설 관리 서비스 시장은 현지 유력 기업이 상업 부문에 진입하고 있기 때문에 보다 결속력을 높여야 합니다. 예를 들어, 이 시장은 Elmet Srl, Rekeep SpA, NAZCA와 같은 지역 기업에 의해 지배되고 있습니다. 현지 기업은 시장에서 경쟁력 있는 가격 설정을 제공하므로 공급업체의 협상력이 저하되고 구매자의 시설 관리 공급업체를 최소한의 전환 비용으로 신속하게 전환할 수 있는 옵션이 생깁니다. 국제적인 관계가 희박한 현지 기업은 청소 업무에 사용되는 로봇 공학과 같은 기술적으로 고도의 FM 서비스의 채용이 적은 것으로 연결되어, 이것은 장기적인 영향을 미치는 중대한 위협이 될 것으로 보입니다.
COVID-19의 유행은 시설 관리 회사에 큰 경제적 영향을 미쳤습니다. 사람들의 이동이 제한됨에 따라 프로젝트 작업이 감소하고 일부 고객 사이트에서의 활동이 감소했습니다. 유행의 봉쇄는 소덱소 시설 관리 서비스 및 CBRE 그룹과 같은 업계의 주요 기업에 영향을 미쳤습니다.
유행 이후, 혁신, 창의적인 솔루션, 독특한 계획 전략에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 더 높은 위생 관련 규칙, 더 나은 직장의 안전과 청결, 디지털화된 직장 환경의 개발이 중요하게 되었기 때문에 시설 관리 시장의 유행 후 변화와 회복을 위해서는 조달과 구매가 필수적입니다.
이탈리아의 시설 관리 시장 동향
자사 시설 관리 분야가 큰 시장 점유율을 차지할 전망
자사 시설 관리는 고객 조직이 직접 고용하는 전임 자원에 의해 제공되는 서비스를 의미합니다. 이러한 유형의 시설 관리 모니터링은 일반적으로 기존 직원과 고용주 간의 관계를 기반으로 성능 관리를 수행합니다.
자사 시설 관리에서는 시설이나 에리어의 다양한 기능적 속성을 유지 및 관리하기 위해서, 전문적인 인재를 채용합니다. 일반적인 서비스의 대부분은 제3자 서비스 제공업체에 위탁되는 것이 일반적입니다. 그러나 보안 서비스 및 사이버 보안 지원 등 일부 서비스는 시설의 안전과 무결성을 보장하기 위해 현재 내부적으로 운영되고 모니터링되고 있습니다.
소매 업계와 호텔업계는 전문 외 서비스에 대해서는 어느 정도 사내 직원을 지원해 왔습니다. 그러나 저개발 국가의 조직과 개인은 엘리베이터, HVAC, MEP 작업과 같은 전문 작업에 대해 계약자를 계속 사용하고 있습니다.
개인 소비, 경제 활동, 관광 활동 증가를 포함한 요인은 대규모 주택 레이아웃, 프로젝트, 호텔, 상업 공간의 가동률을 증가시켰습니다. 그 결과, 보다 우수한 설비 관리의 필요성이 높아지고 있습니다.
이 나라에서는 주택 부문의 건설이 증가하고 있으며, 이는 자사의 시설 관리 서비스에 대한 수요를 더욱 높일 것으로 예상됩니다. 유행(세계적 유행) 이전에는 건축 투자가 지속적으로 증가했습니다.
이탈리아에서는 물류 부문이 확대되고 있습니다. 아웃소싱 및 공급망 재구축이 진행되고 있으며, 이는 제3자물류 기업에게 이익을 주고 그들의 공간 수요를 높이는 전략도 포함합니다. 부동산 확장 계획 증가는 물류 부문에 대한 새로운 시설의 건설을 증가시켜 시설 관리 수요를 증가시킬 것으로 보입니다.
상업 및 소매 부문이 큰 시장 점유율을 차지할 전망
상업 및 소매 부문에는 제조업체의 사내, IT 및 통신 사업자 및 기타 서비스 제공 업체와 같은 비즈니스 서비스 공급업체가 사용하는 사무실 건물이 포함됩니다. 상업시설 관리는 기업의 위치를 위생적이고 안전하며 아늑한 장소로 만드는 것입니다. 동시에 브랜드를 높이고 고객에게 간소화하는 것입니다. 바닥, 화장실, 창 디스플레이 청소, 눈길을 끄는 상점 디스플레이 조립, 때로는 시설 및 상점 바닥의 전면 개조 등이 소매 시설 관리 프로세스를 구성합니다. 이러한 작업은 고객의 요구에 따라 달라집니다.
국내 상업 빌딩 업계에서는 많은 투자가 이루어지며 시설 관리 사업을 추진하고 있습니다. 다양한 투자 회사들이 부동산 투자 프로젝트를 처리하기 위해 부동산 관리 사업을 채택하고 있습니다.
JLL에 따르면 로마와 밀라노 모두에서 사무실 임대가 증가했습니다. 기업 임차인은 참신한 임대에 유연성을 요구하고 있으며, 근로자는 자유로운 작업 생활을 추구합니다. 로마에서는 취득 면적이 약 15만㎡(전년 대비 5% 증가)로 증가했습니다. 2023년에는 기업 통합, 공간 축소, 우수 공간 이전이 시장 전체의 동향이 되어 2030년 지속가능성 목표에 대한 주목이 높아질 것으로 예상되었습니다.
유행 후 유럽에서는 실제 매장의 재개와 전자상거래의 보급이 완만해졌습니다. 이탈리아와 같은 중요한 유럽 시장에서는 전자상거래의 보급이 유행 전의 성장 동향으로 거의 돌아가 성장을 계속하고 있습니다. 출점자는 온라인과 실제 매장을 원활하게 융합시켜 고객 참여도를 높여 확실한 옴니채널 경험을 창출하는 데 주력할 것입니다. 그러므로 소매업체는 실제 매장에 대한 투자를 계속하고 보다 일등지에 집중할 것으로 예상됩니다.
소매 업계와 건설 업계 성장, 상업부문 투자 증가, 국내 스마트빌딩 증가 등 예측기간 동안 시설관리 수요를 견인할 것으로 보입니다. 상업·부동산 부문의 완만한 성장이 시장 성장의 원동력이 될 것으로 예상됩니다.
이탈리아 시설 관리 산업 개요
이탈리아의 시설 관리 시장은 세분화되어 있습니다. FM 벤더는 전문 지식을 활용한 강력한 경쟁 전략을 도입하고 있습니다. 또한 광고 홍보비에 많은 돈을 투자하고 있습니다. 시장의 주요 공급업체인 CBRE Group Inc., ATLAS IFM SRL, Sodexo Facilities Management Services(SODEXO GROUP), Compass Group PLC, Euro & Promos Facility Management, SPA(EURO & PROMOS) 등은 소비자를 끌어들이는 통합 솔루션을 제공하는 데 주력하고 있습니다. 시장의 소규모 벤더와 신규 진입 벤더는 대기업 벤더보다 비용 이익을 유지하는 데 주력하여 국내 경쟁을 더욱 격화시킬 것으로 예상됩니다. 또, 국내에서는 공공 부문이 성숙기를 맞이하고 있기 때문에 민간 부문에도 주목할 것으로 예상됩니다.
2023년 7월 Mitie Defence Limited는 Defence Infrastructure Organisation(DIO)에서 1억 9,057만 달러의 계약을 획득하여 이탈리아에 주둔하는 영국군에게 주요 서비스를 제공합니다. 이 계약은 주로 이탈리아 내 학교 및 사무실 건물의 유지 보수, 수리, 서비스 등의 하드 설비 관리와 폐기물 처리, 세탁 서비스 등의 소프트 설비 관리에 관한 것입니다.
2023년 3월 CBRE는 EV충전 전략, 충전장소 식별, EV충전 인프라 계획 및 설치, 전반적인 프로그램 관리 및 지속적인 유지보수 등 전기차 충전 인프라 구축에 관한 조언을 제공하는 새로운 세계 서비스 라인의 출시를 발표했습니다.
Euro & Promos Facility Management SPA(EURO & PROMOS)
Rekeep SpA
Olly Services SRL
NAZCA
Elmet SRL
Kier Group PLC
제8장 투자 분석
제9장 시장의 미래
SHW
영문 목차
영문목차
The Italy Facility Management Market size is estimated at USD 41.74 billion in 2025, and is expected to reach USD 46.41 billion by 2030, at a CAGR of 2.14% during the forecast period (2025-2030).
The International Facility Management Association (IFMA) defines facility management as combining a physical workplace with an organization's workforce and work, including equipment upkeep, space planning, and portfolio forecasting. These services include leadership and strategy, real estate and property management, project management, quality, human aspects, emergency planning and business continuity, environmental sustainability, and others.
Key Highlights
Various trends may propel facility management in Italy; for example, the Internet of Things (IoT) refers to physical equipment and sensors that use the Internet to connect with FM teams. They generate performance data that alerts facility managers to potential problems. FMs can monitor and control equipment from any location. FM teams use IoT to deliver real-time insights into their operations. IoT paired with FM software, such as a computerized maintenance management system (CMMS), identifies problems, automatically prepares and assigns work orders without human intervention, and tracks their execution.
Facility management in smart buildings utilizes data, automation, and new technologies to enable buildings to be run more efficiently and cost-effectively. An intelligent building uses sensors and automation to control all facilities, from lights to space occupancy and energy consumption. With smart technology, robust data can be gathered to give the facilities manager the insights needed to make better business decisions.
Italy has a diverse commercial real estate market, including retail, office, industrial, and hospitality properties. The Italian market has seen steady growth in recent years, particularly in the office and industrial sectors. Prices for commercial real estate in Italy can vary depending on location and property type, with prime locations typically commanding higher prices. Major Italian commercial real estate industry players include CBRE, Savills, and Cushman & Wakefield.
The Italian facility management services market needs to be more cohesive as significant local players enter the commercial sector. For instance, the market is dominated by regional players such as Elmet Srl, Rekeep SpA, and NAZCA. Local players offer competitive pricing in the market, which reduces the suppliers' bargaining power and gives the buyers an option to switch their facility management vendors with minimal switching costs quickly. Local players with fewer international relationships are leading to lesser adoption of technically advanced FM services, such as robotics used for cleaning practices, which will be a significant threat with a long-term effect.
The COVID-19 pandemic had a significant economic impact on facility management companies. People's mobility restrictions resulted in declining project work and decreased activity at several customer sites. The pandemic lockdown impacted major industry businesses, including Sodexo Facilities Management Services and CBRE Group.
The demand for transformation, creative solutions, and unique planning strategies has increased since the pandemic. Since the emphasis has shifted toward higher hygiene-related rules, better workplace safety and cleanliness, and developing a digitized work environment, sourcing and procurement are essential in the facilities management market's post-pandemic transformation and recovery.
Italy Facility Management Market Trends
The In-house Facility Management Segment is Expected to Hold a Significant Market Share
In-house facility management refers to services provided by a dedicated resource directly employed by the client organization. In this type of facility management monitoring, performance control is usually conducted under the terms of the conventional employee/employer relationship.
In-house facility management involves recruiting specialized personnel to maintain and manage various functional attributes of a facility or area. Most generic services are generally outsourced to third-party service providers. However, some services, such as security services or cybersecurity assistance, are still operated and monitored in-house to assure the safety and integrity of the facilities.
Retail and hotel industries have supported in-house staff for non-specialized services to some extent. However, organizations and individuals in underdeveloped countries continue using contractors for specialized tasks like elevator, HVAC, and MEP work.
Factors including increased consumer spending, economic activity, and tourism activities have augmented the occupancy of large residential layouts/projects, hotels, and commercial spaces. This has, in turn, increased the need for better facility management.
The country is witnessing increasing construction in the residential sector, which will further boost the demand for in-house facility management services. Before the pandemic, building investments were continuously increasing.
In Italy, logistics sectors are expanding. They are outsourcing and restructuring supply chains, including strategies that benefit third-party logistics players and boost their space requirements. Increased real estate expansion plans will increase the construction of new facilities for the logistics sector, thereby increasing the demand for facility management.
The Commercial and Retail Segment is Expected to Hold a Significant Market Share
The commercial and retail segment includes office buildings used by suppliers of business services, such as manufacturers' corporate offices, IT and communication businesses, and other service providers. Retail facilities management refers to making a company's location hygienic, secure, and welcoming while boosting the brand and simplifying things for the clients. Cleaning floors, restrooms, and window displays, assembling eye-catching retail displays, and occasionally completely renovating the facility or shop floor constitute the retail facilities management process. These tasks vary based on the client's requirements.
The country's commercial building industry has seen significant investments, propelling the facility management business. Various investment firms have hired real estate management businesses to handle their real estate investments.
According to JLL, office leasing increased in both Rome and Milan. Corporate tenants continue to seek flexibility with novel leases, while workers want freedom in their working lives. In Rome, take-up climbed to around 150,000 sq. m (+5% Y-o-Y). In 2023, the market-wide trend in company consolidations, space reduction, and prime space relocating and an increased focus on 2030 sustainability targets were anticipated.
The re-opening of physical retail and e-commerce penetration moderated in Europe after the pandemic. For vital European markets such as Italy, e-commerce penetration broadly returned to its pre-pandemic growth trend and is continuing to grow. Occupiers will likely focus on creating a solid omnichannel experience, seamlessly combining the online and brick-and-mortar experience and increasing customer engagement. Thus, retailers are expected to continue investing in physical stores, focusing more on prime locations.
The growing retail and construction industry, increasing investment in the commercial sector, and increasing smart buildings in the country are expected to drive the demand for facility management during the forecast period. The gradual growth in the commercial and real estate sectors are expected to drive market growth.
Italy Facility Management Industry Overview
The Italian facility management market is fragmented. FM vendors are incorporating a powerful competitive strategy by leveraging their expertise. In addition, they spend a large chunk of their money on advertising. Major vendors in the market, like CBRE Group Inc., ATLAS IFM SRL, Sodexo Facilities Management Services (SODEXO GROUP), Compass Group PLC, Euro & Promos Facility Management, and SPA (EURO & PROMOS), are focusing on offering integrated solutions to attract consumers. Smaller and new vendors in the market are expected to focus on maintaining cost-benefit over major vendors, further intensifying the competition in the country. The focus will also be directed toward the private sector, owing to the public sector reaching a mature stage in the country.
July 2023: Mitie Defence Limited was awarded a USD 190.57 million contract by the Defence Infrastructure Organisation (DIO) to provide key services for the UK Armed Forces serving in Italy. The contract primarily involves hard facilities management, such as maintenance, repairs, and servicing and soft facilities management, including waste disposal and laundry services, for school and office buildings in Italy.
March 2023: CBRE announced the launch of a new global service line that advises clients on establishing their electric vehicle charging infrastructure, including EV-charging strategy, identifying charging site locations, planning and installing EV-charging infrastructure, and providing overall program management and ongoing maintenance.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Market Size and Estimates for the Period of 2021-2028
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Impact of COVID-19 on the Industry
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Trend of Smart Buildings
5.1.2 Steady Growth in Commercial Real Estate Sector
5.2 Market Restraints
5.2.1 Fragmented Market with Several Local Vendors
6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Offering Type
6.1.1 Hard Facility Management
6.1.2 Soft Facility Management
6.2 By Facility Management Type
6.2.1 In-house Facility Management
6.2.2 Outsourced Facility Management
6.2.2.1 Single Facility Management
6.2.2.2 Bundled Facility Management
6.2.2.3 Integrated Facility Management
6.3 By End-User Industry
6.3.1 Commercial and Retail
6.3.2 Institutional
6.3.3 Government, Infrastructure & Public Entities