아프리카의 CNG 및 LPG 차량 시장 : 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)
Africa CNG And LPG Vehicle - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
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리서치사 : Mordor Intelligence
발행일 : 2025년 03월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

아프리카의 CNG 및 LPG 차량 시장 규모는 2025년 13억 7,000만 달러로 추정되며, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR 6.78%, 2030년에는 19억 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

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아프리카의 운송 부문은 더 깨끗하고 지속 가능한 연료로 점차 이동하고 있습니다. 이는 주로 환경문제에 대한 관심과 기존의 화석연료에 대한 의존도의 저하, 보다 깨끗한 에너지원을 추진하는 정부의 시책에 추진되고 있습니다. 따라서 CNG 차량과 LPG 차량 시장은 기존 가솔린 차량과 디젤 차량을 대체하는 유력한 옵션으로 견인력을 늘리고 있습니다.

아프리카에서의 CNG 차량과 LPG 차량 보급은 다른 지역에 비해 여전히 비교적 완만하지만, 이러한 대체 연료 기술에 대한 관심과 투자는 증가하고 있습니다. 시장 규모는 아프리카 대륙 내의 국가에 따라 다르며, 규제 프레임워크이나 시장 개척의 지원으로 성장률이 빠른 지역도 있습니다.

대기오염이나 온실가스 배출 등 기존 차량이 환경에 미치는 영향에 대한 의식이 높아짐에 따라 소비자와 시책입안자는 보다 깨끗한 대체연료를 요구하게 되었습니다. CNG 및 LPG는 일반적으로 가솔린과 디젤보다 비용면에서 유리하기 때문에 연료비 절감을 목표로하는 함대 사업자와 개인 차량 소유자에게 매력적인 선택입니다.

아프리카의 많은 정부는 세제 우대 조치, 보조금, 배출 기준 및 연료 의무화와 같은 규제 조치와 같은 대체 연료 도입을 장려하는 조치와 인센티브를 시행하고 있습니다.

CNG 및 LPG 스테이션과 배급망을 포함한 급유 인프라 확장에 대한 투자는 민간 투자자와 정부 기관에게 큰 기회입니다.

이러한 요인을 고려하면 CNG 및 LPG 차량 수요는 예측 기간 동안 플러스 성장률을 나타낼 것으로 예상됩니다.

아프리카 CNG 및 LPG 차량 시장 동향

압축 천연가스가 가장 높은 성장 가능성

압축 천연가스는 연료비가 저렴하고 차량 킬로미터당 주행 비용을 줄일 수 있기 때문에 많은 차량 사용자, 특히 택시 사업자가 기존 연료의 차량을 전환하도록 촉구하고 있습니다.

아프리카 대륙의 CO2 배출량의 절반 근처는 남아프리카에서 배출되고 있으며, 남아프리카는 세계 12위의 배출국입니다. 이것은 주로 석탄 화력 발전, 수송, 광업으로 인한 것으로, 환경 오염을 악화시키고 있습니다. 사하라 이남의 아프리카에서 가장 큰 도시 요하네스버그는 세계에서 8번째로 오염된 도시입니다. 요하네스버그는 2025년까지 국내 배출량 피크를 달성하기 위해 기후 변화 대책 계획을 수립하는 중요한 단계를 밟고 있습니다. 이는 경제적이고 가솔린 차량을 대체하는 최선의 방법인 CNG 차량을 채택함으로써 추진되고 있습니다.

조사·검사된 모든 상황에서 CNG는 연료비와 효율면에서 경쟁연료보다 저렴하다는 것이 증명되었습니다. 그 차이는 디젤과 가솔린에 비해 35%에서 75%, 전기 차량에 비해 20%, 가솔린과 전기 하이브리드 차량에 비해 60%입니다.

이 CNG 연료는 50% 조용한 엔진 효율을 제공하며 7%에서 16%의 낮은 CO2 비율을 나타냅니다. 연료기술의 연구와 혁신이 진행되고 있는 가운데, 아직 연구개발의 초기 단계에 있는 바이오 CNG는 CO2 배출을 완전히 삭감하는 대체 수단이 될 가능성이 있습니다. 연료 가격과 차량 구매 비용은 경제적인 두 가지 주요 요소입니다.

CNG는 일반적으로 가솔린이나 디젤 연료에 비해 비용 절감이 가능합니다. 천연가스 비용이 낮을 뿐만 아니라 CNG 도입에 대한 정부의 우대조치와 보조금의 가능성도 있기 때문에 연료비 절감을 목표로 하는 플릿 사업자나 개인차량 소유자에게는 경제적으로 매력적인 선택지가 됩니다.

아프리카에서는 CNG 연료 보급을 위한 인프라는 아직 개발 도상이지만, CNG 충전소과 유통망의 확립에는 기세가 있습니다. 인프라 개선과 확대는 CNG 차량의 보급을 촉진하고 시장 성장에 기여할 것으로 예상됩니다.

이러한 요인을 고려하면, 압축 천연 연료 수요는 예측 기간 동안 가장 높은 성장이 예상됩니다.

이집트는 아프리카 시장을 독점

이집트는 다른 아프리카 국가보다 시장을 독점할 것으로 예상됩니다. 이 나라에서는 운전 비용이 낮기 때문에 기존의 기존 연료를 사용하는 차량의 전환율이 증가하고 있습니다.

전환 프로그램 구상하에 이집트 정부는 국내 CNG 차량 보급에 필요한 인프라 정비에 많은 돈을 투자하고 있습니다. 전환 프로그램은 소유자에게 저비용의 이점과 금융에 대한 액세스를 이용하도록 장려함으로써 차량의 전환율을 월간 약 2,600대까지 증가시키는 것을 목표로 하고 있으며, 천연가스 급유소와 전환 센터의 인프라를 촉진·확장하는 것을 목표로 하고 있습니다. 또한 이집트 주유소 운영회사 Gastec은 Eni와 전략적으로 제휴하여 디젤 및 가솔린 이외의 대체 연료를 제공하는 멀티 에너지 스테이션을 이집트 전역에서 개발합니다.

이집트는 정부의 다양한 시책과 노력을 통해 CNG 차량과 LPG 차량의 도입 촉진에 적극적인 자세를 보이고 있습니다. 여기에는 감세, 보조금, 대체 연료 차량을 우대하는 규제 등의 인센티브가 포함됩니다. 이러한 지원은 시장 성장에 유리한 환경을 만들어 소비자와 기업이 CNG 및 LPG 차량을 도입하는 것을 뒷받침하고 있습니다.

이집트는 주유소 및 전환 센터의 종합적인 네트워크와 같은 CNG 및 LPG 인프라 정비에 많은 투자를 해왔습니다. 이 광범위한 인프라는 전국 차량 소유자에게 대체 연료에 대한 편리한 액세스를 제공하며 인프라가 덜 발전한 다른 아프리카 국가와 비교하여 더 높은 보급률을 촉진합니다.

이집트는 CNG 및 LPG 차량의 제조, 유통 및 서비스에서 이 지역의 선두 주자입니다. 현지 산업 진출 기업의 존재와 국제 제조업체 및 기술 공급자와의 제휴가 이집트 시장의 성장과 개척에 기여하고 있습니다.

이러한 신흥국 시장의 개척과 요인을 고려하면, 이집트는 예측 기간 동안 아프리카의 CNG 및 LPG 차량 시장을 선도할 것으로 예상됩니다.

아프리카 CNG 및 LPG 차량 산업 개요

아프리카의 CNG 및 LPG 차량 시장은 세분화되어 많은 기업들이 작은 시장 점유율을 차지하고 있습니다. 아프리카의 CNG 및 LPG 차량 시장에서 유명한 기업으로는 ExoGas, Seat SA, Volkswagen AG, BRC Gas Equipments 등이 있습니다. 이 기업들은 CNG 및 LPG 차량의 연구 개발에 많은 투자를 하고 있습니다.

예를 들어, 2022년 8월, CNG Holdings와 Scania는 상호 제휴를 통해 남아프리카 최초의 천연 가스 전용 트럭을 납품했습니다. 도입된 CNG 트랙은 Euro Ⅵ 적합 기준을 따릅니다.

기타 혜택

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

제5장 시장 세분화

제6장 경쟁 구도

제7장 시장 기회와 앞으로의 동향

JHS
영문 목차

영문목차

The Africa CNG And LPG Vehicle Market size is estimated at USD 1.37 billion in 2025, and is expected to reach USD 1.90 billion by 2030, at a CAGR of 6.78% during the forecast period (2025-2030).

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Africa's transportation sector is undergoing a gradual shift toward cleaner and more sustainable fuels, primarily driven by a focus on environmental concerns and the reduction on the dependence on traditional fossil fuels and government policies that promote cleaner energy sources. Thus, the market for CNG and LPG vehicles is gaining traction as viable alternatives to conventional gasoline and diesel vehicles.

While the adoption of CNG and LPG vehicles in Africa is still relatively modest compared to other regions, there is a growing interest and investment in these alternative fuel technologies. The market size varies across different countries within the continent with some regions experiencing faster growth rates due to supportive regulatory frameworks and infrastructure development.

The increasing awareness about the environmental impact of conventional vehicles, including air pollution and greenhouse gas emissions, is prompting consumers and policymakers to seek cleaner alternatives. CNG and LPG typically offer cost advantages over gasoline and diesel, making them attractive options for fleet operators and individual vehicle owners seeking to lower fuel expenses.

Many African governments are implementing policies and incentives to encourage the adoption of alternative fuels, including tax incentives, subsidies, and regulatory measures such as emissions standards and fuel mandates.

Investment in expanding refueling infrastructure, including CNG/LPG stations and distribution networks, presents a significant opportunity for private investors and government agencies.

Considering these factors, demand for CNG and LPG vehicles is expted to witness positive growth rate during the forecast period.

Africa CNG and LPG Vehicle Market Trends

Compressed Natural Gas will Hold Highest Growth Potential

The low fuel cost of compressed natural gas, which reduces the per kilometer driving cost of the vehicles, is encouraging more vehicle users, especially taxi fleet operators, to convert their conventional fuel vehicles.

Nearly half of the CO2 emissions on the African continent come from South Africa, which is the 12th largest emitter of the gas in the world. This is mostly attributed to coal-fired power generation, transportation, and mining making the environmental pollution worsen. The largest metropolis in sub-Saharan Africa, Johannesburg, ranked as the eighth most polluted city in the world. The nation is taking significant steps to develop a climate plan to reach the peak of its national emissions by 2025. This is fuelled by adopting economical and best alternative of gasoline vehicles that is CNG powered vehicles.

In every situation examined and tested, CNG has been proven to be less expensive than competing fuels in terms of fuel cost and efficiency. The difference varies between 35% and 75% when compared to diesel and gasoline, 20% when compared to electric vehicles, and 60% when compared to gasoline-electric hybrid vehicles as well.

These CNG fuels offer an engine efficiency that is 50% quieter and offers a low CO2 rate of between 7% and 16%. With ongoing research and innovation in fuel technology, Bio-CNG, which is still in its early stages of development, has been seen as a potential alternative to cut CO2 emissions completely. The price of fuel and the cost of purchasing the vehicle are the two main economic considerations at play.

CNG typically offers cost savings compared to gasoline and diesel fuels. The lower cost of natural gas, coupled with potential government incentives and subsidies for CNG adoption, makes it an economically attractive option for fleet operators and individual vehicle owners looking to reduce fuel expenses.

While infrastructure for CNG refueling is still developing in Africa, there is momentum in establishing CNG filling stations and distribution networks across the continent. The improvement and expansion of infrastructure is expected to faclitate greater adoption of CNG vehicles and contribute to market growth.

Considering these factors, the demand for compressed natural fuel is anticipated to experience the highest growth potential during the forecast period.

Egypt Dominates the Market in Africa

Egypt is expected to dominate the market over other African countries. The conversion rate of old conventional fuel-based vehicles in the country is rising because of the low operational cost.

Under the conversion program initiative, Egypt's government is spending heavily on providing the infrastructure required for the promotion of CNG vehicles in the country. The conversion program aims to increase the conversion rate of vehicles to about 2,600 per month by encouraging owners to utilize the low-cost advantages and access to finance, aiming to facilitate and expand the infrastructure of natural gas fueling stations and conversion centers. Egyptian fuel station operator Gastec has also strategically partnered itself with Eni in order to develop multi-energy stations across the country which will offer alternative fuels apart from diesel and gasoline.

Egypt has demonstrated a proactive approach toward promoting the adoption of CNG and LPG vehicles through various government policies and initiatives. These include incentives such as tax breaks, subsidies, and regulations that favor alternative fuel vehicles. Such support creates a favorable environment for market growth and encourages consumers and businesses to embrace CNG and LPG vehicles.

Egypt has invested significantly in building out infrastructure for CNG and LPG including a comprehensive network of refueling stations and conversion centers. This extensive infrastructure provides convenient access to alternative fuels for vehicle owners across the country, thereby facilitating higher adoption rates compared to other African nations where infrastructure may be less developed.

Egypt has emerged as a leader in the region in the manufacturing, distribution, and servicing of CNG and LPG vehicles. The presence of local industry players, along with partnerships with international manufacturers and technology providers, contributes to the growth and development of the market in Egypt.

Considering these developments and factors, Egypt is expted to lead the Africa CNG and LPG vehicle market during the forecast period.

Africa CNG and LPG Vehicle Industry Overview

The African CNG and LPG vehicle market is fragmented, and many players account for a small market share. Some of the prominent companies in the African CNG and LPG Vehicle Market are ExoGas, Seat SA, Volkswagen AG, BRC Gas Equipments and others. These players are investing heavily in the research and development of CNG and LPG vehicles.

For instance, in August 2022, CNG Holdings and Scania, with their mutual alliances, delivered South Africa's first dedicated natural gas truck. The CNG trucks that were introduced follow the Euro VI compliance standards.

Additional Benefits:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

5 MARKET SEGMENTATION

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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