Self-service BI - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1642073
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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셀프서비스 BI 시장은 예측 기간 동안 CAGR 15.5%를 기록할 전망
주요 하이라이트
셀프서비스 BI는 비분석적 배경이 있는 사업자 인사이트 및 데이터 분석을 지원합니다. 셀프서비스 BI 시장은 사업장을 효율적인 데이터 구동 조직과 비즈니스로 전환하는 능력으로 인한 비즈니스 부문 수요 증가에 직면해 있습니다. 셀프서비스 BI 시장은 비즈니스 분석 프로세스를 분산할 수 있기 때문에 예측 기간 동안 성장할 것으로 예측됩니다.
셀프서비스 BI 시장은 비기술적 비즈니스 고객에게 비즈니스 데이터를 안내하여 데이터 인사이트를 연구하고 분석하는 장점으로 작용합니다. 셀프서비스 BI 시장은 구조화된 데이터와 비구조화된 데이터 시장의 확장과 함께 비즈니스 데이터 분석을 위한 전통적인 BI 도구에서 최신 BI 도구로의 전환으로 빠르게 확대되고 있습니다.
세계 셀프서비스 BI 시장의 주요 촉진요인은 면밀한 경쟁 데이터 분석의 생성과 비즈니스 데이터 양의 확대에 대한 수요 증가입니다. 세계 셀프서비스 BI 시장의 성장을 증폭하고 추진하는 기타 요인으로는 변화하는 비즈니스, 분석 주도 조직의 개선 요구, 규정 시간 내에 비즈니스 요구에 대응할 수 없는 것 등이 있습니다.
게다가 셀프서비스 BI 시스템의 도입에는 상당한 초기 자본 지출이 필요하며, 이는 시장 성장 억제요인이 되고 있습니다.
COVID-19의 유행 기간에는 세계 기업들이 살아남은 목표와 계획을 실행하기 위해 BI와 분석을 이용했기 때문에 셀프서비스 BI 시장이 확대되었습니다. IT 및 통신, 미디어엔터테인먼트, 의료, 전자상거래, 소매, BFSI 등의 부문으로 재택근무 채용이 확대되고 셀프서비스 BI 시장 수요가 높아졌습니다.
셀프서비스 BI 시장 동향
셀프서비스 BI는 마케팅과 영업에서 지배적인 역할을 합니다.
대량의 데이터를 사용할 수 있게 된 현재 은행은 모든 고객에 대해 이전에는 상상할 수 없었던 정보를 수집할 수 있습니다.
또한 마케팅이나 영업 등 은행 내의 다양한 부문이 일체가 되어 보다 긴밀하게 연계할 수도 있습니다. 은행은 모든 고객에게 상품을 밀어붙이는 대신 BI와 영업 지원 도구를 통합하여 주택 신축, 소규모 기업 개업, 가족 형성 등 소비자의 현재 상황에 맞는 상품을 판매할 수 있게 되었습니다.
최근 몇 년동안 디지털화와 기술 발전의 급속한 도입으로 은행 부문이 급속히 확대되고 있습니다. 비즈니스 인텔리전스 및 데이터 분석과 같은 기술 및 도구의 출현은 은행이 모든 필수 기준을 채택하고 오늘날의 현대 고객의 디지털 요구 사항을 충족하면서 경쟁을 유지하는 데 도움이 됩니다. 이러한 솔루션은 금융기관이 더 많은 정보를 바탕으로 재무 및 비즈니스 의사 결정을 내리는 데 도움이 됩니다. 이것은 시장의 성장을 더욱 향상시키고 있습니다.
실제로 BI를 이용하는 금융 서비스 기업에서는 크로스셀과 업셀의 수익이 7% 향상된 것으로 보고되었습니다. BI는 또한 가장 수익성이 높은 고객과 은행 업무 선택에 대한 최신 정보를 은행에 설명합니다. 은행은 이 정보를 활용하여 가치 있는 고객을 확보하고, 적절한 상품을 판매하고, 최대 수익을 얻기 위해 투자해야 할 상품을 선택할 수 있습니다.
북미가 셀프서비스 BI 시장을 독점
북미는 셀프 서비스 BI 시장에서 큰 점유율을 차지합니다. IBM Corporation, Oracle Corporation 및 Microsoft Corporation과 같은 주요 주요 기업이 이 지역 시장 개척을 뒷받침할 것으로 기대됩니다. 또한 경쟁의 격화, 기술의 격렬한 R&D 활동, 데이터 확산의 진화 경향 등의 요인이 북미에서 시장 확대를 가속화하고 있습니다.
미국과 캐나다에서 생산, 판매 및 진보를 위한 비즈니스 관리 분석의 기술적 진보와 혁신은 주로 이 지역의 성장과 개발을 담당합니다. 신흥경제국인 미국은 기술적으로나 과학적으로도 고도로 발달한 서비스 부문을 자랑하며, 그 생산고의 80% 가까이를 차지하고 있습니다.
미국의 대기업도 세계에서 중요한 역할을 하고 있으며, 포춘세계 500의 약 5분의 1을 차지하고 있습니다. 캐나다는 비즈니스 인텔리전스 시장에 유리한 주요 측면인 부문에서 생산량과 효력이 증가하고 있습니다.
중요한 시장은 BI 툴의 업그레이드된 효율성, BI 시장에서의 클라우드 컴퓨팅 수락 증가, 빅데이터 도입 증가로 인한 다양한 전망으로 나타났습니다.
Cisco Systems Inc.에 따르면 ERP 프로젝트의 약 50%가 데이터 통합 부족으로 인해 실패했습니다. ERP 소프트웨어의 제한으로 이 지역 전반에 걸쳐 BI 툴의 개발이 촉진되고 있습니다. 게다가 BI가 산업을 넘어 새로운 수직 부문에 진입함에 따라 이러한 확장은 계속되고 셀프서비스 BI 시장의 향후 성장을 더욱 강화하고 있습니다.
예를 들어, 2022년 12월 현대 분석 기업인 ThoughSpot과 분석 엔지니어링 제공업체인 dbt Labs는 현대 데이터 스택에 셀프 서비스 분석을 제공하기 위한 공식적인 파트너십을 수립했습니다. dbt Labs와 ThoughtSpot의 새로운 협업은 검색을 통해 모든 비즈니스 인력을 쉽게 이용할 수 있게 해주며 분석 엔지니어링 업무의 가치를 획기적으로 높여줍니다.
셀프서비스 BI 산업 개요
셀프서비스 BI 시장은 경쟁이 치열하며 여러 대형 기업으로 구성되어 있습니다. 시장 점유율 측면에서 현재 소수의 주요 기업이 시장을 독점하고 있습니다. 압도적인 점유율을 가진 이 대기업은 해외에서 고객 기반의 확대에 주력하고 있습니다. 이러한 기업들은 시장 점유율을 확대하고 수익성을 높이기 위해 전략적 협력 이니셔티브를 활용합니다.
2022년 6월-클라우드 기반 워크플로우 자동화 및 마케팅 및 광고를 위한 비즈니스 인텔리전스 소프트웨어를 제공하는 Bases Technologies는 맞춤형 라이브 대시보드를 통해 캠페인 보고서를 효율화하는 데이터 시각화 솔루션을 채택한다고 발표했습니다. 이 기능을 사용하면 시간이 많이 소요되는 보고 업무를 간소화하고 디지털 광고 보고서 작성 및 게재에 필요한 반복적인 수작업을 최소화할 수 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건 및 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 역학
시장 개요
산업 밸류체인 분석
산업의 매력-Porter's Five Forces 분석
신규 진입업자의 위협
구매자 및 소비자의 협상력
공급기업의 협상력
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
시장에 대한 COVID-19의 영향
시장 성장 촉진요인
비즈니스 데이터 증가
경쟁 인사이트에 대한 요구 증가
시장 성장 억제요인
다액의 투자 비용
데이터 거버넌스의 부족
제5장 시장 세분화
유형별
소프트웨어
서비스별
용도별
예지보전
부정 보안 관리
판매 및 마케팅 관리
리스크 및 컴플라이언스 관리
공급망 관리 및 조달
오퍼레이션 관리
고객 참여 및 분석
도입 모델별
온디맨드
온프레미스
최종 사용자 산업별
의료
제조업
BFSI
소매 및 전자상거래
통신산업
미디어 엔터테인먼트
운송 및 물류
에너지 유틸리티
정부 및 방위
지역
북미
유럽
아시아태평양
남미
중동 및 아프리카
제6장 경쟁 구도
기업 프로파일
IBM
Oracle Corporation
Microsoft Corporation
SAP SE
SAS Institute
Tableau Software
Qlik Technologies, Inc.
Microstrategy, Inc.
Tibco Software
ZOHO Corporation
Dataphine
Looker
제7장 투자 분석
제8장 시장의 미래
AJY
영문 목차
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The Self-service BI Market is expected to register a CAGR of 15.5% during the forecast period.
Key Highlights
Self-Service BI aids business operators from non-analytical backgrounds to make insights and data analyses. The Self-service BI market is facing a growing demand for the business fields attributed to its capability to convert business establishments into efficient data-driven organizations or businesses. The Self-service BI market is projected to grow over the forecast period owing to its capacity to decentralize the business analytical process.
The Self-Service BI market serves as an advantage to non-technical business customers for studying and analyzing data insights by guiding down the business data. The self-service BI market is rapidly rising because of the shift from conventional BI tools for business data analysis to contemporary BI tools, along with the growing market of structured and unstructured data.
The principal drivers for the global self-service BI market are the rising demand for generating in-depth competitive data analysis and expanding the business data volume. Other factors that amplify and boost the growth of the global self-service BI market include persistent changing businesses, the need for an improved analytic-driven organization, and the inability to meet business requests within the stipulated time.
Furthermore, substantial initial capital expenditure is necessary to install self-service BI systems which act as a hindrance to the market.
During the Covid-19 pandemic, the self-service BI market rose as companies throughout the globe used BI and analytics to implement their goals and plans for survival. The expanding adoption of the work-from-home idea in areas such as IT and telecom, media and entertainment, healthcare, e-commerce, retail, and BFSI had increased demand for the self-service BI market.
Self-service BI Market Trends
Self-Service BI has a Dominant Role in Marketing and Sales
With the bulks of data available today, banks can collect formerly unimaginable information about every customer, giving them a better understanding of customers' wants and helping them to address these needs and wants proactively.
It also permits diverse departments within a bank, such as marketing, and sales, to work more closely as a single unit. Rather than pushing out products to all clients, banks can now merge BI and sales force automation tools to market products tailored to consumers' present situations, whether they're constructing new homes, opening small companies, or starting families.
As a result of digitalization and the fast adoption of several technological advancements in recent years, the banking sector is quickly expanding. The emergence of technology and tools such as business intelligence and data analytics has aided banks in adopting all essential standards and keeping competitive while serving today's modern customer's digital requirements. These solutions aid financial organizations in making more informed financial and operational decisions. This is further driving the market growth.
In fact, financial services companies using BI reported a 7 percent enhancement in cross-sell and up-sell incomes. BI also provides banks with up-to-date information on their most profitable clientele and the banking choices they make. Banks can use that info to hold high-value customers, market the correct products to them and select which products to invest in for the maximum return.
North America Dominates the Self-service BI Market
The North American region has a significant share of the Self-Service BI market. Major key players like IBM Corporation, Oracle Corporation, and Microsoft Corporation are expected to boost market development in the region. In addition, factors such as increasing competition, intense R & D activities in technology, and an evolving trend of data proliferation are surging the market expansion in North America.
Technical advancement and innovation for business management analytics for their production, sales, and advances in the US and Canada are mainly responsible for this region's growth and development. The United States economy boasts of a highly-developed and technologically or scientifically advanced services area, which accounts for nearly 80% of its output.
Large US companies also play a vital role on a global scale, accounting for about one-fifth of the Fortune Global 500. Canada is experiencing increased output and efficacy in its sectors, which is a major aspect favoring its business intelligence market.
The vital markets are also being presented by prospects like the upgraded efficiency of BI tools, increasing acceptance of cloud computing in the BI market, and varying landscape due to augmented Big Data adoption.
As per Cisco Systems, near around 50% of ERP projects failed because of the lack of data integration. ERP software restrictions have encouraged the development of BI tools across the region. Further, this expansion will continue as BI enters new verticals across industries, which is further bolstering the self-service BI market's growth in the coming years.
For instance, in December 2022, ThoughSpot, the Modern Analytics company, and dbt Labs, an analytics engineering provider, established a formal partnership to deliver self-service analytics to the modern data stack. The new collaboration between dbt Labs and ThoughtSpot allows for an exponential rise in the value of analytics engineering work by making it easily available to every business person through search.
Self-service BI Industry Overview
The Self-Service BI Market is highly competitive and consists of several major players. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. These major players with a prominent share of the market are focusing on expanding their customer base across foreign countries. These companies are leveraging strategic collaborative initiatives to increase their market share and increase their profitability.
In June 2022, Basis Technologies, a cloud-based workflow automation and business intelligence software provider for marketing and advertising, announced the introduction of a data visualization solution that streamlines campaign reporting through live customized dashboards. The feature streamlines time-consuming reporting operations and minimizes the number of repeated manual operations necessary to produce and deliver digital advertising reports.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Impact of COVID-19 on the Market
4.5 Market Drivers
4.5.1 The Growing Volume of Business Data
4.5.2 Augmented Need for In-Depth Competitive Insights