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음성인식 시장 규모는 2025년에 183억 9,000만 달러로 추정되며 예측기간(2025-2030년)의 CAGR은 22.98%를 나타낼 전망이며, 2030년에는 517억 2,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
소매, 은행, 커넥티드 디바이스, 스마트 홈, 의료, 자동차 부문에서의 용도 증가에 의해 음성 기동 시스템, 음성 대응 가상 어시스턴트 시스템, 음성 대응 디바이스 수요가 증가하고 있는 것이 시장 성장의 원동력이 되고 있습니다.
주요 하이라이트
휴대폰에 음성 인식 소프트웨어를 채택함으로써 의사와 치료사는 자신의 발화를 전자 의료 기록(EHR) 플랫폼에 저장되는 풍부하고 상세한 임상 진술로 변환 할 수 있습니다. 예측 기간 동안 산업은 스마트 홈 오토메이션에서 음성 대응 커넥티드 시스템의 채용 증가에 의해 견인될 가능성이 높습니다. IoT 가젯은 독창적인 사용자 인터페이스와 터치 디스플레이 및 버튼과 같은 표준 방법을 제공하여 일반적으로 오프라인의 다양한 장비를 강화합니다.
수많은 산업분야에서 음성인식과 음성지능의 사용이 증가함에 따라 세계 수요를 견인하고 있습니다. 일부 엔터프라이즈 기업들은 AI 기반 디지털 워크플레이스에서 상호작용 센터를 강화하는 시스템을 구현하기 쉽도록 음성 식별 기술과 혁신을 융합하고 있습니다. 예를 들어 ArkX Laboratories는 2022년 6월 Sensory TrulyHandsfree SDK 소프트웨어 스택을 통합한 EveryWord Voice Control의 출시를 발표했습니다. 제조가능한 EveryWord Audio Front End(AFE) 또는 Voice Control 유닛과 결합하여 양사의 혁신적인 원거리 음성 획득 및 음성 인식의 발전으로 OEM은 음성 인터페이스를 위한 맞춤형 웨이크워드, 중소규모 명령어 세트(21 방언), 화자 확인 개념을 생성할 수 있습니다.
의료기관을 포함한 최종 사용자 수직 전체에서 AI와 음성 지원 기술의 채용이 증가하고 있으며, 예측 기간 동안 시장을 촉진할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 아마존은 최근 의료 환경에 음성 인텔리전스를 대규모로 통합하는 병원을 위한 참신한 솔루션을 발표했습니다. Lexus 마트 시설로 구성된 이 서비스는 병원과 노인 간호 시설이 알렉사 대응 장비를 시설 전체에 설치하고 운영하는 것을 용이하게 하고 의료 서비스를 향상시킵니다.
COVID-19의 유행은 산업에 긍정적인 영향을 미쳤습니다. 대다수의 사람들이 재택근무를 하게 되었고, 지능적인 기기나 기기에 대한 수요가 급증했습니다. 이로 인해 음성 및 음성 명령을 제공하는 공급업체의 가능성이 탄생했습니다. 또한, 비접촉으로 사람과 관련된 방법으로 많은 사람들이 엔터테인먼트, 커뮤니케이션, 의료 부문에서 검색 및 보조에 음성 기술을 채택했습니다.
음성인식 시장 동향
보안 강화에 대한 우려가 음성인식 시장 견인
사이버 공격은 수백만 명의 사용자의 실제 이름, 이메일 주소, 생년월일, 전화 번호를 훔칠 수 있습니다. 최근 야후의 정보 유출 사건에서는 야후의 매각가격에서 3억 5,000만 달러가 하락했습니다. HIPAA Journal에 따르면 2021년도 미국 의료 산업에서 가장 심각한 데이터 유출이 발생하여 4,243만 1,699건의 개인 기록에 영향을 미쳤습니다. AccuDoc Solutions Inc., UnityPoint Health, Employees Retirement System of Texas가 이 정보 유출의 영향을 크게 받은 조직입니다.
IBM의 조사에 따르면 금융, 의료 및 서비스 산업에서 전 세계 데이터 유출에서 도난당한 기록당 비용은 435만 달러로 1위를 차지했습니다. 개인정보는 귀중하기 때문에 사이버범죄자들이 범죄를 저지르게 만듭니다. 다크웹에서 개인정보는 신용카드번호는 5달러, ID 전체라면 30달러, 의료기록이라면 1,000달러로 팔리고 있습니다.
온라인 거래가 증가함에 따라 인증 요구 사항이 중요합니다. 음성 인식 기술과 같은 더 나은 인증 서비스는 보안 침해의 가능성을 줄일 수 있습니다. Citi Bank는 콜센터에서 고객의 신원을 확인하기 위해 음성 생체 인증을 도입했습니다. 음성 인증은 고객 서비스 담당자에게 전화로 문제를 설명할 때 생체 인증을 사용하여 고객의 신원을 확인합니다.
또한 음성 보조 디지털 결제 시스템의 개발이 진행되고 있으며 시장 성장의 원동력이 될 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 2022년 9월, Tonetag는 주요 공공기관과 제휴하여 소비자에게 UPI 123Pay 솔루션을 제공했습니다. 피처폰 사용자는 적절한 IVR 번호에 연락하여 음성을 입력으로 금융 거래를 할 수 있습니다. 이 회사에 따르면 VoiceSe 서비스를 통해 고객은 금융 거래, 공공 요금 결제, 계좌 잔액 조회, 충전 등을 할 수 있습니다.
아시아태평양은 음성인식시장에서 고성장 전망
세계 최대의 인구를 보유한 중국은 음성인식 기술의 채용률이 높을 것으로 예상되고 있습니다. CNNIC의 보고에 따르면 2021년에는 9억 3,630만명의 모바일 사용자가 기기에서 결제 서비스를 이용한다고 되어 음성 인식 소프트웨어의 도입 요구가 더욱 높아지고 있습니다.
Speech Industry Alliance of China(SIAC)의 평의 회의장이자 중국의 유명한 AI 기업인 iFlytek의 회장에 따르면 스마트 가젯 수는 말하기 참여 수요 증가로 빠르게 확대되고 있습니다. 또한, 회사의 음성 어시스턴트가 관리하는 참여 서비스의 수는 2021년 전년 대비 84% 증가했습니다.
또한 2022년 7월에는 Homepod Software 15.6이 일본어, 광동어, 베이징어 음성 인식을 추가했습니다. 이러한 사례는 예측 기간 동안 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.
2022년 2월 CICI Home Finance은 다국어 IVR(대화형 음성 응답) 시스템을 출시했습니다. 이 IVR은 8개의 인도 언어로 서비스 요청을 받을 수 있습니다.
이 지역에서는 소매업 및 전자상거래 산업의 성장으로 음성 기반 검색 건수가 증가하고 있습니다. Alibaba, Baidu, Google, Amazon 등의 조직은 각각의 음성 지원 스마트 기기의 매출 증가를 관찰하고 있습니다. 예를 들어, 최신 Ascential Digital Commerce 분석에 따르면 동남아시아 전자상거래 수익은 2022년 18% 증가하여 382억 달러에 이를 전망입니다.
음성인식 산업 개요
음성인식 시장은 시장 리더들이 우위를 차지하기 위해 제품의 혁신과 개발에 투자하고 있기 때문에 세분화되고 있습니다. 현지 기업의 수가 증가하고 있으며 시장에 치열한 경쟁 관계가 탄생했습니다. 주요 진출기업은 Nuance Communications Inc., Auraya Systems Pty Ltd, Microsoft, Apple Inc., Alphabet Inc. 등이 있습니다.
2022년 10월, 일리노이 대학 시카고 학교(UIUC)는 Apple 및 기타 디지털 복합기업과의 음성 접근성 프로젝트에서 협력을 발표했습니다.
2022년 9월 급여 계산, 복리 후생, 인사, 보험 등 인재 관리 소프트웨어 솔루션의 선두 공급업체인 Paychex Inc.는 회사의 SaaS 기반 인사 소프트웨어 솔루션인 Paychex Flex를 위해 Paychex Voice Assist라는 새로운 커뮤니케이션 인공지능(AI) 기능을 발표했습니다. Paychex Voice Assist를 통해 급여 계산 관리자는 Google Assistant 지원 기기를 사용하여 핸즈프리로 급여 계산을 관리할 수 있으며 확인된 사용자의 음성으로 급여 계산 절차를 간소화하고 자동화할 수 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 개요
시장 개요
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
소비자의 협상력
신규 진입업자의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
대체품의 위협
산업 밸류체인 분석
시장에 대한 COVID-19의 영향
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
인증 시장의 성장
음성 기반 검색 증가
커넥티드 디바이스 수요
시장의 과제
고비용과 정밀도에 관한 문제
제6장 시장 세분화
전개별
클라우드
온프레미스
최종 사용자별
자동차
은행
통신
의료
정부기관
소비자용도
기타
지역별
북미
유럽
아시아태평양
기타
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Nuance Communications Inc.
Auraya Systems Pty Ltd
Microsoft Corporation
Apple Inc.
Alphabet Inc.
Amazon.com Inc.
Sensory Inc.
Fulcrum Biometrics LLC
Neurotechnology
Advanced Voice Recognition Systems Inc.
IBM Corporation
Baidu Inc.
Brainasoft
제8장 투자 분석
제9장 시장의 미래
SHW
영문 목차
영문목차
The Voice Recognition Market size is estimated at USD 18.39 billion in 2025, and is expected to reach USD 51.72 billion by 2030, at a CAGR of 22.98% during the forecast period (2025-2030).
Increasing demand for voice-activated systems, voice-enabled virtual assistant systems, and voice-enabled devices, owing to the rising applications in retail, banking, connected devices, smart homes, healthcare, and automobile sectors, is driving the market growth.
Key Highlights
Adopting speech recognition software in cell phones allows doctors and therapists to convert their speech into a rich, thorough clinical statement stored in the Electronic Health Record (EHR) platform. Over the forecast period, the industry is likely to be driven by the rising adoption of voice-enabled connected systems in smart home automation. IoT gadgets enhance a variety of typically offline equipment by providing creative user interfaces and standard methods, including touch displays and buttons.
The growing use of voice identification with speech intelligence in numerous industrial sectors drives global demand. Several players are merging innovations with speech identification techniques to make it simpler for enterprises to implement systems that augment their interaction centers with an AI-based digital workplace. For instance, in June 2022, ArkX Laboratories unveiled the release of EveryWord Voice Control, which incorporates the Sensory TrulyHandsfree SDK software stack. When combined with the manufacturing-ready EveryWord Audio Front End (AFE) or Voice Control unit, the two businesses' innovative far-field voice acquisition and speech recognition advancements facilitate OEMs to generate tailored wake-words, small to medium-sized command sets (21 dialects), and speaker confirmation concepts for voice interfaces.
Increasing adoption of AI and voice assistance technologies across end-user verticals, including healthcare institutions, are expected to propel the market during the forecast period. For instance, Amazon recently introduced a novel solution for hospitals that integrates speech intelligence into healthcare environments at a larger scale. The service, composed of Alexa Smart Facilities, will make it easier for hospitals and senior care institutions to install and operate Alexa-enabled equipment throughout their properties to improve healthcare services.
The COVID-19 pandemic positively impacted the industry. With the majority of people working from home, the need for intelligent equipment and gadgets skyrocketed. This generated a potential for suppliers of audio and voice commands. Furthermore, as a method of contactless human engagement, most people embraced speech technology for finding and aiding in the entertainment, communication, and medical fields.
Voice Recognition Market Trends
Growing Security Concerns Drive the Market for Voice Recognition
Cyberattacks can steal millions of users' real names, email addresses, dates of birth, and telephone numbers. The recent Yahoo breaches knocked an estimated USD 350 million off Yahoo's sale price. According to HIPAA Journal, during fiscal 2021, the US Healthcare industry saw the most significant data breach, affecting 42,431,699 individual records. AccuDoc Solutions Inc., UnityPoint Health, and the Employees Retirement System of Texas were the organizations that were significantly affected by the breach.
According to a study done by IBM, the cost per stolen record, USD 4.35 million, in data breaches globally in the finance, healthcare, and services industry was placed at the top position. Personal data is valuable, which prompts cybercriminals to commit crimes. Personal information is sold on the dark web for USD 5 for a credit card number, USD 30 for an entire identity, or USD 1,000 for medical records.
The increasing number of online transactions emphasizes authentication requirements. Better authentication services, such as voice recognition technologies, can reduce the possibility of security breaches. Citi Bank has introduced voice biometrics to verify customers' identities contacting their call centers. Voice authentication uses biometrics to verify customers' identities while explaining an issue to a customer service representative over the phone.
Furthermore, increasing developments in voice-assist digital payment systems are expected to drive market growth. For instance, in September 2022, Tonetag collaborated with big public sector institutions to provide its consumers with UPI 123Pay solutions. Users of feature phones may contact the appropriate IVR number and conduct financial transactions utilizing their voice as input. As per the company, its VoiceSe service enables customers to complete financial transactions, pay their utility bills, inquire about account balances, and recharge, among other things.
Asia-Pacific Region is Expected to Have High Growth in the Voice Recognition Market
Having the world's largest population, China is expected to have high adoption rates for voice recognition technologies. CNNIC reported that 903.63 million mobile users utilized payment services on their devices in 2021, which provides a further need to implement voice recognition software.
According to the head of the council of the Speech Industry Alliance of China (SIAC) and chairman of iFlytek, a renowned Chinese AI business, the number of smart gadgets is rapidly expanding due to increasing demand for speaking engagement. Furthermore, the number of engagement services managed by the company's voice assistants increased by 84% year-over-year in 2021.
Furthermore, in July 2022, Homepod Software 15.6 added Japanese, Cantonese, and Mandarin voice recognition. Such instances are expected to propel the growth of the market over the forecast period.
In February 2022, ICICI Home Finance company launched a multilingual IVR (Interactive Voice Response) system, which handles half of its customer requests without human intervention. The IVR can capture service requests in eight Indian languages.
The growing retail and e-commerce industry in the region has increased the number of voice-based searches. Organizations such as Alibaba, Baidu, Google, and Amazon observed increased sales of their respective voice-assisted smart devices. For instance, according to the latest Ascential Digital Commerce analysis, eCommerce revenues in Southeast Asia were expected to increase by 18% in 2022, climbing up to USD 38.2 billion.
Voice Recognition Industry Overview
The voice recognition market is becoming fragmented as market leaders invest in product innovation and development to gain an edge. The number of local players is also increasing, creating intense rivalry in the market. Key players are Nuance Communications Inc., Auraya Systems Pty Ltd, Microsoft Corporation, Apple Inc., Alphabet Inc., etc.
In October 2022, the University of Illinois at Chicago (UIUC) announced a collaboration with Apple and other digital conglomerates on the Speech Accessibility Project, which aims to enhance voice recognition technologies for individuals with speech abnormalities and impairments that current versions struggle to grasp.
In September 2022, Paychex Inc., a leading supplier of incorporated human capital management software solutions for payroll, benefits, human resources, and insurance assistance, declared a new communicative artificial intelligence (AI) function called Paychex Voice Assist for Paychex Flex, the firm's SaaS-based HR software solution. Paychex Voice Assist allows payroll administrators to manage payroll hands-free using any Google Assistant-compatible gadget, streamlining and automating the payroll procedure with the audio of a verified user's voice.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGTHS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis