3D 텔레프레즌스 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
3D Telepresence - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1640536
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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한글목차
3D 텔레프레즌스 시장 규모는 2025년에 27억 7,000만 달러로 추정되며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 15.37%로, 2030년에는 56억 6,000만 달러에 이를 것으로 예측됩니다.
주요 하이라이트
AR이나 MR등의 첨단 기술이 점차 채용되면서 3D 텔레프레즌스라고 불리는 새로운 협업 플랫폼 시장이 열릴 것으로 기대됩니다. AR이나 MR등의 첨단 기술의 채용은 3D 텔레프레즌스라는 새로운 협업 플랫폼으로 이어질 것으로 예상됩니다.
Google Hangouts, Facetime, Skype 및 기타 사무실용 화상회의 플랫폼과 같은 오디오 비주얼 애플리케이션은 오늘날 원격 커뮤니케이션을 위해 기업 전반에 걸쳐 사용되고 있습니다.
오디오 및 비주얼 전송에 대한 경험의 질은 지난 몇 년 동안 크게 개선되었지만, 2D 비디오 기술에는 눈맞춤이나 제스처와 같은 비언어적인 단서가 손실되는 등 몇 가지 고유한 단점이 있습니다. 3D 텔레프레즌스는 둘 이상의 3D 비디오 데이터 렌더링과 스트리밍을 제공하며 3D 텔레프레즌스 세계의 보급을 뒷받침합니다.
지능형 회의실은 카메라, 4K 스크린, 스피커, 지원 장치를 통합하여 Cisco(Spark 시스템) 같은 기업에 의해 개발되고 있지만, 기술의 진보는 텔레프레즌스를 통해 보다 현실적인 체험을 가져옵니다.
Cisco, Microsoft, Teliris, Huwaei, 그리고 Sony등이 텔레프레즌스 분야의 조기 참가 기업입니다. 이 기술은 개발 이래 서로 다른 공급업체의 텔레프레즌스 시스템 간 상호 운용성과 다양한 통신사가 제공하는 네트워크와의 호환성과 같은 여러 문제를 극복해 왔습니다.
이 기술은 Music 3D와 같은 여러 엔터테인먼트 데모에서 소개되었습니다. 그러나 지금까지 이러한 3D 시스템은 2D 텔레프레즌스/비디오 회의에 비해 비용이 많이 들기 때문에 실용화가 제한되어 있습니다.
원격지에 있는 소비자를 위해 Atheer air Glasses, Google Glass, Microsoft holens world와 같은 3D와 결합된 증강현실(AR)의 최근 진보를 활용하여 디지털 요소가 현실 위에 렌더링되어 복합 현실 경험을 만들어 낼 수 있습니다. COVID-19의 유행 후, 원격 업무나 몰입형 체험의 필요성 등의 동향이 기세를 늘릴 것으로 예상되었습니다. 이러한 관점에서 3D 텔레프레즌스 시스템은 워크플로우를 확보하는데 매우 중요한 역할을 담당했습니다.
3D 텔레프레즌스 시장 동향
사용자 경험의 향상이 소프트웨어 분야의 성장을 견인할 전망
몰입형 원격 기술이나 3D 기술은 가상현실이나 증강현실(AR)과 연동되어 있는지의 여부에 관계없이 원격지에 있는 사용자의 존재감을 높입니다. 현재 2D 화상회의에서 진행되고 있는 커뮤니케이션 측면에서 사용자 경험의 향상은 물론, 이동의 필요성을 줄이는 것과 같은 장점으로 몇몇 다른 분야에서도 이 기술을 이용할 수 있습니다.
또한 설계, 제조, 의료, 물리과학, 건축, 천문학, 디지털 인문과학, 교육 등 다양한 분야의 팀이 3D 데이터 및 모델과 밀접하게 연계해야 하는 원격 협업 등의 용도가 이러한 솔루션 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다.
또한, 실제 경험을 실현하기 위한 표준 화상회의 도입 촉진을 목표로 하는 이니셔티브가 시장의 성장을 가속하고 있습니다. 예를 들어, 전년 Facebook Reality Labs의 연구자들은 사실적인 아바타를 활용하여 현실 세계에서의 사회적 상호 작용인 시선과 눈맞춤 신호를 캡처하고 전달하는 가상 텔레프레즌스 시스템 개발을 발표했습니다.
통계 예측에 따르면 3D 텔레프레즌스 시스템은 신속한 의사결정, 이동 비용 및 이동 시간 절약으로 조직의 생산성을 최대 40% 향상시킨다고 합니다.
유럽이 시장에서 압도적인 점유율을 차지
3D 텔레프레즌스 시스템에서 몰입감 있는 경험을 보장하기 위해 다양한 조사 연구가 진행되고 있습니다. 예를 들어, 영국의 레스터에 있는 De Montfort 대학의 연구자들은 3D 텔레프레즌스에서 널리 사용되는 점군의 비가역 압축을 줄이는 새로운 알고리즘을 개발하는 프로젝트를 진행하고 있습니다.
기존의 비디오 기술에 비해 3D 점군은 자유 시점 렌더링 및 자연물과 합성물의 혼합과 같은 다양한 장점이 있습니다. EU가 자금을 제공하는 OPT-PCC 프로젝트는 새로운 데이터 압축 알고리즘을 개발하고 효율적인 압축 방식으로 이미지 부호율-변형 성능을 최적화함으로써 스토리지 성능을 향상시키고 대역폭 활용을 개선할 수 있습니다.
AR이나 MR과 같은 첨단기술의 채용 확대는 3D 텔레프레즌스 시장의 채용 확대로 이어질 것으로 예상됩니다.
산업개발 전략의 일환으로 영국 정부는 지난해 4억 유로(4억 3,328만 달러) 규모 투자를 발표하고, AR, VR, MR과 같은 몰입형 기술을 대상으로 한 국내 각지의 최첨단 연구 개발 프로젝트를 지원하고 있습니다. 이러한 투자로 영국을 기반으로 하는 기업이 새로운 앱, 툴, 가상 체험을 창출할 기회가 늘어날 것으로 기대되고 있습니다.
복합현실(MR) 기반 신흥기업은 시장 성장 기회를 잡기 위한 제품 혁신을 위해 정기적으로 투자자의 자금을 모으고 있습니다. 예를 들어, Zapper는 회사의 MR 장치에 대한 투자를 모집한다고 발표했습니다. 이 신흥 기업은 최근 앱의 차기 버전을 출시했습니다.
마찬가지로 지난해 런던에 본사를 둔 신흥 기업 Hyper는 병목 현상을 해결하는 혁신적인 복합 현실(MR) 공동 디자인 플랫폼을 구축했습니다. Hyper는 EIT 디지털이 지원하는 'HyperCRC' 혁신 활동 덕분에 VR과 물리적으로 정확한 모션 트랙 모델을 잘 융합할 수 있는 공간 디자인 플랫폼을 도입했습니다.
또한 Hyper는 VR과 실제 세계의 모션 트랙 모델을 결합한 공간 디자인 플랫폼을 제공합니다. 이 회사는 고객이 40가지 재료 중에서 선택하고 4개의 몰입형 3D 환경 내에서 4개의 객체를 커스터마이즈할 수 있는 표준 설계 패키지를 제공합니다. 또한, 이 기술을 통해 회사의 고객은 원격으로 공동 작업 및 공동 설계를 수행할 수 있습니다.
3D 텔레프레즌스 업계 개요
3D 텔레프레즌스 시장은 수많은 기업이 존재하기 때문에 매우 세분화되어 있습니다. 시장 주요 기업은 TelePresence Tech, Cisco Systems Inc., Microsoft Corporation, Teleris, Inc.(Dimension Data), Digital Video Enterprises Inc., Musion, Polycom Inc., ZTE Corporation 등입니다. 시장의 최근 주요 동향은 다음과 같습니다.
2022년 11월, 멕시코의 신흥 기업인 Inbiodroid는 텔레프레즌스 아바타 로봇의 2차 버전에 자금을 제공하기 위해 Kickstarter 캠페인을 시작했습니다. 이 회사의 목표는 인류의 산업 발전을 제한해 온 물리적 장벽을 제거하고 성장과 진보가 공간이나 시간에 제한되지 않는 새로운 시대를 개척하는 것입니다.
또한 텔레프레즌스 기술을 탑재한 최첨단 아바타 로봇 PROMETHEUS 2.0은 세계 어디서나 실시간으로 사용자의 움직임을 재현할 수 있는 인체형 로봇입니다. 현재 개발중인 고급 기능을 갖춘 완전히 새로운 아바타 시스템 프로토타입을 사용하면 사용자는 몰입형 플랫폼과 액티브 커뮤니케이션 인터페이스를 통해 자신의 의식, 기술, 움직임 및 의도를 PROMETHEUS 2.0으로 전송할 수 있습니다.
2022년 2월, Cisco는 2021년 10월 이후 소수의 클라이언트를 통해 점차 배포중인 원격 회의 서비스 Webex Hologram용 몰입형 실시간 원격 텔레프레즌스 기능을 배포했습니다. 이 새로운 서비스는 카메라 어레이와 HoloLens 또는 Magic Leap AR 헤드 마운트 디스플레이를 사용합니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 역학
시장 개요
촉진요인과 억제요인의 소개
촉진요인
사용자 경험 향상
조직의 시간 절약 기술 수요 증가
억제요인
고비용과 한정적인 상업화
업계 밸류체인 분석
업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
구매자/소비자의 협상력
공급기업의 협상력
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
시장에 대한 COVID-19의 영향
제5장 시장 세분화
솔루션 유형별
소프트웨어
하드웨어
용도별
교육
광고
회의
고객 서비스
기타 용도
지역별
북미
유럽
아시아태평양
라틴아메리카
중동 및 아프리카
제6장 경쟁 구도
기업 프로파일
TelePresence Tech
Cisco Systems Inc.
Microsoft Corporation
Holoxica Limited
Valorem Reply
Teliris Inc.(Dimension Data)
Digital Video Enterprises Inc.
Musion 3D
Polycom Inc.
ZTE Corporation
MDH Hologram Ltd.
Primasonic Spectrum Private Ltd.
제7장 투자 분석
제8장 시장 기회와 앞으로의 동향
CSM
영문 목차
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The 3D Telepresence Market size is estimated at USD 2.77 billion in 2025, and is expected to reach USD 5.66 billion by 2030, at a CAGR of 15.37% during the forecast period (2025-2030).
Key Highlights
The growing adoption of advanced technologies, such as AR and MR, is expected to pave the path for a new collaborative platform called 3D telepresence. The increasing adoption of advanced technologies, such as AR and MR, is expected to pave the way for a new collaborative platform called 3D telepresence.
Audio and visual applications like Google Hangouts, Facetime, Skype, and other video conferencing platforms for offices exist today for use across enterprises to enable remote communication.
Although the quality of experience, concerning audio and visual transmission, has significantly improved over the years, 2D video technology has several inherent drawbacks, like loss of non-verbal cues, such as eye contact and gestures, which cannot be mitigated easily. Some of these issues are addressed by 3D telepresence, which provides rendering and streaming of 3D video data between two or more parties, boosting the adoption of 3D telepresence globally.
While intelligent conference rooms are being developed by companies like Cisco (Spark system), a bundle of cameras, 4K screen speakers, and supporting devices, technology advancements result in more life-like experiences through telepresence.
Cisco, Microsoft, Teliris, Huwaei, and Sony are among the early entrants in the telepresence space. Since its inception, the technology has overcome a few challenges, such as interoperability between telepresence systems from different vendors and compatibility with networks provided by various telecom companies.
The technology has been showcased in several entertainment demonstrations, like Musion 3D. However, to date, the practical applications have been limited by the high cost of such 3D systems compared to 2D telepresence/video conferencing.
The remote consumer's digital representations could be rendered over the real by taking advantage of recent advances in augmented reality (AR), coupled with 3D, such as Atheer air Glasses, Google Glass, and Microsoft hololens world, creating a mixed-reality experience. Following the COVID-19 pandemic, trends such as remote working and the need for immersive experiences were expected to gain momentum. In such a regard, 3D telepresence systems were crucial in ensuring workflow.
3D Telepresence Market Trends
Enhanced User Experience is expected to Drive the Growth in software segment.
The tele-immersion technology and 3D technology provide an increased presence for remote users, whether bundled with virtual or augmented reality (AR). Aside from enhancing the user experience in terms of communication, which is currently performed with 2D video conferencing, there is a potential use of this technology in several other areas that would reduce the need for travel.
Moreover, applications, such as in remote collaboration, where multi-disciplinary teams have to work closely with 3D data or models, like in design, manufacturing, medicine, physical sciences, architecture, astronomy, digital humanities, and education, among various other applications, are expected to drive the demand for these solutions.
Further, initiatives aimed at pushing the deployment of standard video conferencing to achieve real-world experience are driving the market growth. For instance, in the previous year, researchers from Facebook Reality Labs announced the development of a virtual telepresence system that utilizes photorealistic avatars to capture and convey the gaze and eye contact signals of social interactions in the real world.
Statistical forecasts suggest that an organization could boost its productivity by up to 40% due to quick decision-making, saving travel costs and travel time because of the 3D telepresence systems.
Europe to have a Dominant Share in the Market
Various research studies are conducted to ensure an immersive experience in 3D telepresence systems. For instance, researchers from the De Montfort University in Leicester, United Kingdom, are working on a project to develop new algorithms that could reduce lossy compression of point clouds whose usage is widely observed in 3D telepresence.
Compared to traditional video technology, 3D point clouds offer various advantages, such as free-viewpoint rendering and a mix of natural and synthetic objects. The EU-funded OPT-PCC project is developing new data compression algorithms to optimize the image rate-distortion performance with efficient compression methods that could increase storage capability and improve bandwidth usage.
The growing adoption of advanced technologies, such as AR and MR, is expected to pave the path for increased adoption of the 3D telepresence market.
As part of its industrial development strategy, the United Kingdom government announced an investment of EURO 400 million (USD 433.28 million) the previous year to back cutting-edge R&D projects across the country, covering immersive technologies like AR, VR, and MR. Such investments are expected to increase opportunities for United Kingdom-based businesses to create new apps, tools, and virtual experiences.
Mixed reality (MR) based startups regularly attract investors' funds for product innovations to seize market growth opportunities. For instance, Zapper announced raising investments for its MR device. The startup recently released the next version of its app.
Similarly, the previous year, Hyper, a London-based startup, created an innovative Mixed Reality (MR) co-design platform that addresses the bottleneck. Hyper has introduced a spatial design platform that can successfully merge VR with physically accurate, motion-tracked models, owning to the EIT Digital-supported "HyperCRC" innovation activity.
Moreover, Hyper provides a spatial design platform that combines VR with real-world motion-tracked models. The company offers a standard design package that allows customers to choose from 40 different materials and customize four objects within four immersive 3D environments. Furthermore, the technology enables the company's clients to collaborate and co-design remotely.
3D Telepresence Industry Overview
The 3D Telepresence Market is Highly fragmented due to the presence of a large number of players. Major players in the market include TelePresence Tech, Cisco Systems Inc., Microsoft Corporation, Teliris, Inc. (Dimension Data), Digital Video Enterprises Inc., Musion, Polycom Inc., and ZTE Corporation. Some key recent developments in the market are as follows:
In November 2022, Inbiodroid, a Mexican startup, launched a Kickstarter campaign to fund the second version of its telepresence avatar robot. The company's mission was to break down the physical barriers that limited humanity's industrial progress and ushered in a new era in which growth and advancement were not limited by space or time.
Moreover, PROMETHEUS 2.0, the most advanced Avatar robot with telepresence technology, is a humanoid robotic body capable of replicating its user's movements in real-time from anywhere in the world. Using a completely new AVATAR SYSTEM PROTOTYPE - with advanced features currently in development - users can transfer their awareness, skills, movements, and intentions to PROMETHEUS 2.0 via an immersive platform and an active communication interface.
In February 2022, Cisco rolled out a photorealistic real-time remote telepresence feature for Webex Hologram, its teleconferencing service that was slowly rolling out with a handful of clients since October 2021. The new service uses a camera array and a HoloLens or Magic Leap AR head-mounted display.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
4.3 Market Drivers
4.3.1 Enhanced User Experience
4.3.2 Increasing Demand For Time-Saving Technologies In Organizations
4.4 Market Restraints
4.4.1 High Costs And Limited Commercialization
4.5 Industry Value Chain Analysis
4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis