유럽의 3D 텔레프레즌스 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Europe 3D Telepresence - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1640534
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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유럽의 3D 텔레프레즌스 시장은 예측 기간 동안 CAGR 14.23%를 기록할 전망입니다.
주요 하이라이트
최첨단 커뮤니케이션 기법을 채택하는 기업이 늘고 있으며, 따라서 유럽의 3D 텔레프레즌스 시장이 성장하고 있습니다. 특히 COVID-19 팬데믹 동안 원격 협력 수요 증가와 시장 기술 발전으로 기업은 기존의 화상회의에서 몰입형 텔레프레즌스로 전환하고 있습니다.
이 기술에는 많은 이점이 있습니다. 회의나 프레젠테이션을 자신의 사무실에서 진행할 수 있기 때문에 출장 필요성이 줄어듭니다. 그 결과 불필요한 어려움이 줄어들고 직원의 사기가 높아집니다. 게다가 은행이나 보험과 같은 동향에 민감한 업계에서는 더 빠르고 개별적인 고객 서비스가 가능합니다.
출장비 상승, 대역폭 감소, 인터넷 연결 보급률 상승, 바쁜 근무 일정은 조사 지역의 화상회의에서 3D 텔레프레즌스 기술과 솔루션 수요를 증가시키는 요인의 일부입니다.
3D 텔레프레즌스는 비용이 높기 때문에 상업화가 제한적이며, 현재 시장에서는 VR 제품의 저가격화와 폭넓은 이용 가능성이 심각한 위협이 되어 업계의 확대를 억제할 가능성이 있습니다.
COVID-19의 발생으로 팬데믹(세계적 대유행)시에 지역 전체에서 사람의 이동이 제한된 결과, 많은 기업이나 법인이 재택 원격 업무에 의존하게 되었으며 이는 3D 텔레프레즌스 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다.
유럽의 3D 텔레프레즌스 시장 동향
사용자 경험 향상이 시장 성장을 견인
3D 기술과 결합된 몰입형 원격 기술은 가상현실과 증강현실의 조합에 관계없이 원격지 사용자에게 현장감을 부여합니다. 이 기술은 현재 2D 화상 회의에서 진행되는 커뮤니케이션의 사용자 경험을 향상시킬 뿐만 아니라 이동의 필요성을 없애는 등 다양한 잠재 용도가 있습니다.
이러한 솔루션에 대한 수요는 원격 협업과 같은 학제 간 팀이 3D 데이터 및 모델을 사용하여 긴밀하게 공동 작업을 수행해야 하는 용도에 의해 견인될 것으로 예상됩니다. 이러한 용도로는 설계, 제조, 의료, 물리 과학, 건축, 천문학, 디지털 인문 과학, 교육 등이 포함됩니다.
유연한 스케줄, 개인 책임감 향상, 기동성, 학생 중심 학습 등 가상 학습 환경의 장점이 시장 확대를 더욱 강화하고 있습니다. 가상현실(VR)은 형태가 있는 종이 모델, 포스터, 책 및 인쇄 설명서를 대체할 수 있습니다. 보다 저렴한 가격으로 휴대할 수 있는 학습 자료를 제공하여 교육을 보다 이용하기 쉽고 기동적으로 만들 수 있습니다.
클라우드 컴퓨팅 기술의 개발과 다양한 최종 사용자들이 하드웨어에서 소프트웨어 솔루션으로 신속하게 전환하는 추세에 따라 클라우드 기반 화상 회의가 크게 증가할 것으로 예상됩니다.
하드웨어 솔루션이 큰 성장을 이룰 것으로 전망
텔레프레즌스는 캠코더나 마이크와 같은 VR 변환기에 밀접하게 관련된 기술을 사용하여 참가자의 관련 감각을 대체하는 미디어입니다. 센서 장비의 도움으로 참가자는 1인칭 관점에서 원격으로 보거나 들을 수 있습니다.
교육기관과 국제기관에서 하드웨어 장비의 사용 확대로 이들 제품에 대한 수요가 높아지고 있습니다. 또한 이러한 기관에서 기존 화상 회의 솔루션을 업데이트하면 하드웨어 요구가 커질 것으로 예상됩니다.
3D 텔레프레즌스 시스템은 인터랙티브 경험 향상, 다용도, 확장성, 둘 이상의 3D 비디오 데이터의 효율적인 렌더링 및 스트리밍과 같은 특성을 통해 지리적으로 분산된 팀 협업, 특히 출장 감소 및 유연성 향상에 매력적일 것으로 예상됩니다.
게다가, 텔레프레즌스 기술은 기술이 저가화됨에 따라 저비용 용도에서 점점 더 자주 사용되고 있습니다. 또한 지역 산업의 기술 발전으로 기업은 화상 회의에서 몰입형 텔레프레즌스 솔루션으로 전환하고 있습니다. 3D 텔레프레즌스 하드웨어 요구는 기업 경영자, 일반 시민, 정치인이 이러한 기술을 활용할수록 높아질 것으로 예상됩니다.
게다가 영국 소매업체 및 기타 기업들이 커뮤니케이션을 간소화하기 위해 클라우드화를 진행하는 동안 3D 텔레프레즌스 장비는 고객 경험을 향상시키는 큰 혁신이 될 수 있습니다. 유럽에서는 AR이나 VR과 같은 최첨단 기술의 도입이 진행되고 있기 때문에 3D 텔레프레즌스 시장의 이용이 높아질 것으로 예상되고 있습니다.
유럽의 3D 텔레프레즌스 산업 개요
유럽의 3D 텔레프레즌스 시장은 높은 초기 투자 비용으로 인해 경쟁은 중간 정도입니다. Microsoft, TelePresence Tech, Cisco, Holoxica Limited와 같은 강력한 기술 선도 기업이 상당 부분을 지배하고 있습니다. 이 회사들은 시장 점유율과 수익성을 높이기 위해 전략적 합작 투자를 활용합니다.
2022년 2월 : Cisco는 회사의 원격 회의 서비스인 Webex Hologram용 몰입형 실시간 원격 텔레프레즌스 기능을 배포할 것이라고 발표했습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
산업 밸류체인 분석
업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
구매자의 협상력
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
시장에 대한 COVID-19의 영향 평가
제5장 시장 역학
촉진요인
사용자 경험 향상
조직의 시간 절약 기술 수요 증가
억제요인
고비용과 한정적인 상업화
제6장 시장 세분화
솔루션 유형별
하드웨어
소프트웨어
용도별
교육
회의
고객 서비스
광고
기타 용도
국가별
네덜란드
스웨덴
노르웨이
독일
영국
프랑스
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
TelePresence Tech
Cisco Systems Inc.
Microsoft Corporation
Holoxica Limited
Valorem Reply
Teliris Inc.(Dimension Data)
Digital Video Enterprises Inc.
Musion 3D
Polycom Inc.
ZTE Corporation
MDH Hologram Ltd
Primasonic Spectrum Private Ltd
제8장 투자 분석
제9장 시장의 미래
CSM
영문 목차
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The Europe 3D Telepresence Market is expected to register a CAGR of 14.23% during the forecast period.
Key Highlights
A growing number of companies are adopting cutting-edge communication methods, which has resulted in a growth in the market for 3D telepresence in Europe. Companies have switched from conventional video conferencing to immersive telepresence due to the rise in demand for distant cooperation, particularly during the COVID-19 pandemic, and technological advancements in the market.
This technology has many advantages. It reduces the need for travel because meetings and presentations may be held in one's office. As a result, unwanted difficulties are decreased, and employee morale is raised. Additionally, it allows quicker and more individualized client service in delicate industries like banking and insurance.
Rising travel costs, declining bandwidth rates, increasing penetration of internet connectivity, and hectic work schedules are some of the factors that augment the demand for 3D Telepresence technology and solutions across the region for video conferencing.
Limited 3D telepresence commercialization due to its high costs and the low price and wide availability of VR products in the current market has made them a serious threat and may restrain industry expansion.
The outbreak of COVID-19 has had a positive impact on the 3D telepresence market, as restrictions on the movement of people during the pandemic across the region resulted in many enterprises and corporates resorting to working remotely from home.
Europe 3D Telepresence Market Trends
Enhanced User Experience to Drive Market Growth
The tele-immersion technology, coupled with 3D technology, gives remote users a greater sense of presence, whether combined with virtual or augmented reality. In addition to improving the user experience for communication, which is now done via 2D video conferencing, there are various potential uses for this technology that would eliminate the need for travel.
The demand for these solutions is also anticipated to be driven by applications, such as remote collaboration, where multidisciplinary teams must closely collaborate with 3D data or models. These applications include design, manufacturing, medicine, physical sciences, architecture, astronomy, digital humanities, and education, among many others.
The benefits of a virtual learning environment, such as flexible schedules, increased individual accountability, mobility, student-centered learning, and others, further boost the market's expansion. Virtual reality (VR) can displace tangible paper models, posters, books, and printed manuals. It provides more affordable, portable learning resources, making education more available and mobile.
A significant increase in cloud-based video conferencing is anticipated due to the development of cloud computing technologies and the quick transition of various end users from hardware to software solutions.
Hardware Solutions to Witness Significant Growth
Telepresence is a medium that substitutes for the participant's related senses using technology closely related to VR transducers, such as video cameras and microphones. With the help of sensing equipment, the participant can remotely see and hear from the first-person POV.
The increased usage of hardware devices in educational institutions and international organizations has led to increased demand for these products. Additionally, it is anticipated that updating earlier video conferencing solutions at these locations will increase the need for the hardware.
Due to characteristics like improved interactive experience, versatility, scalability, and efficient rendering and streaming of 3D video data between two or more parties, 3D telepresence systems are predicted to become appealing for geographically dispersed team collaboration, specifically to avoid travel and to increase flexibility.
Furthermore, telepresence techniques are being used increasingly frequently in low-cost applications as the technology gets more affordable. In addition, organizations have switched from video conferencing to immersive telepresence solutions due to technology advancements in the regional industry. The need for 3D telepresence hardware is anticipated to rise as business executives, members of the public, and politicians increasingly use these technologies.
Additionally, as UK retail and other companies go to the cloud to streamline their communications, 3D telepresence devices could be a massive step in improving the customer experience. The European area is anticipated to experience higher usage of the 3D telepresence market due to the growing uptake of cutting-edge technologies like AR and VR.
Europe 3D Telepresence Industry Overview
The European 3D telepresence market is moderately competitive because of a more significant initial outlay. Powerful technology giants, including Microsoft, TelePresence Tech, Cisco, and Holoxica Limited, control a sizeable portion of the business. These businesses use tactical joint ventures to raise their market share and profitability.
February 2022: Cisco announced the rollout of a photorealistic real-time remote telepresence feature for its teleconferencing service, Webex Hologram, where the new service uses an array of cameras and a HoloLens or Magic Leap AR head-mounted display.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the market
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Enhanced User Experience
5.1.2 Increasing Demand for Time-Saving Technologies In Organizations