North America Location Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1637829
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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한글목차
북미 위치 분석 시장 규모는 2025년 52억 2,000만 달러로 추정되며, 2030년 111억 2,000만 달러, 예측 기간(2025-2030년) CAGR은 16.32%에 달할 것으로 예측됩니다.
지리공간 서비스는 지난 몇 년동안 소매, 정부, 의료, 산업 등 다양한 부문에서 점점 더 지지되고 있습니다. 클라우드 컴퓨팅(IoT), 블록체인, 인공지능이 위치 분석의 용도를 확대하여 시장을 견인하고 있습니다.
주요 하이라이트
시장은 스마트폰, 자동차, 기타 휴대기기에서의 GPS의 실천이 크게 견인하고 있습니다. 위성 기반 GPS와 결합한 모바일 포지셔닝은 가장 빠르게 개발되는 포지셔닝 방법입니다. 세계 셀 ID 확인 CGICTA나 확대 관측 시간차 EGOTD 등의 방법에서는 실용적인 정밀도는 50-1,000m에 이릅니다. 이러한 기술은 최종 사용자에게 특정 용도의 위치를 결정하는 데 필요한 정확성에 대한 기회를 설명합니다.
미국은 위성, 장비 제조업체, 지원 연구 자금 등 다양한 GPS 인프라를 자랑하며 기술의 보급과 정확성을 높이기 위한 정부 지원과 결합되어 시장 성장에 영향을 미칩니다. 그 대신 미국 연방통신위원회는 미국 기기가 Galileo 세계 내비게이션 시스템의 신호를 수신할 수 있도록 하는 규칙을 면제했습니다. 이는 미국의 GNSS 칩 제조업체가 이 기능을 통합하는 데 영향을 미치고 정확성이 향상되었습니다.
또한 위치 인텔리전스를 사용하면 원격 조작으로 시설 내 재고, 에너지 소비 및 온도를 지속적으로 모니터링하고 관리할 수 있습니다. 실내 및 외부 환경에서는 관리 시각화와 노동력 모니터링을 제공할 수 있습니다. 위치 인텔리전스를 통해 기업은 방의 가동률을 정량화하고, 자산의 유지보수 주기를 평가하고, 직원 행동을 관리하며, 인원을 원격으로 조작 할 수 있습니다.
소비자는 개인 정보나 안전 위험에 이를 수 있는 기술에 대한 투자에 소극적입니다. 이것도 시장의 성장을 방해하는 요인이 되고 있습니다. 따라서 고객 데이터의 안전성과 기밀성을 보장하기 위해 제조업체와 서비스 제공업체가 적절한 보안 조치를 채택해야 합니다.
북미 애널리틱스 시장 동향
소매 부문이 성장을 견인
옴니채널에서의 쇼핑 경험을 더욱 향상시키기 위해 위치 분석이 중요한 역할을 합니다. 사람들은 모바일 쇼핑 및 모바일 위치에 의존하기 쉽기 때문에 소매업에 대한 위치 분석의 응용은 모바일 기기의 사용 증가에 힘입어 판매자가 마케팅 캠페인에 위치 데이터를 통합하여 쇼핑객에게 적합한 타이밍에 적절한 추천을 쉽게 표시할 수 있습니다.
ROI(투자이익률) 향상, 매출 증가, 비용 절감, 고객 만족도 향상, 고객 로열티 구축 등 다양한 목적으로 위치 분석의 이용이 증가하고 있으며, 소매 산업에서는 지난 수년간 움직임이 계속되고 있습니다.
위치 분석은 예를 들어 매장 매출 추정, 예측, 주행 시간 및 거리 프로파일 링, 네트워크 최적화, 시나리오 모델링, 위치 선택 계획, 프랜차이즈, 지역 평가, 중복 분석, 매출, 시장 점유율 분석, 시장 규모, 수요 추정, 위치 제품, 지역 최적화, 계획, 고객 세분화 등 소매업이 겪는 문제를 해결합니다.
소매업체가 판매를 늘리는 또 다른 방법은 위치 마케팅입니다. 위치 마케팅에서는 대상을 좁힌 메시지를 근처에 있는 선택된 소비자에게 직접 전달합니다. 더 많은 잠재고객이 한 곳에 동시에 존재한다는 사실은 타겟팅된 광고를 이러한 온라인 광고 플랫폼으로 전환할 수도 있습니다. 소매업체는 또한 위치 인텔리전스를 통해 고객의 온라인 쇼핑 경험을 실제 상점과 연결할 수 있는 기회를 제공합니다. 소매업체는 사이트 방문 및 방문 기록을 상점에 물리적으로 존재하는 방문자와 연결하여 구매자의 행동 이해를 개선하고 필요에 대응할 수 있습니다.
또한, 인구 데이터와 인구 역학의 그룹화를 보여주는 역동적인 지도 지도를 소매업체가 이용할 수 있게 함으로써 입지 분석은 상업용지 선정에도 채용되고 있습니다. 소매업체는 인근 지역의 신규 출점 후보지를 평가하고 교통 패턴을 관찰할 수 있게 됩니다.
지오 기반 마케팅 수요 증가가 시장을 견인
모바일 기기의 사용이 증가함에 따라 마케팅에서 위치 분석의 중요성이 점점 커지고 있습니다. 마케팅 팀은 지역에서 개최되는 이벤트, 상점에 가까운, 기타 많은 요인 등 위치 분석을 통해 정보를 통해 소비자를 쉽게 타겟팅할 수 있습니다. 조직은 지리 기반/위치 기반 마케팅을 사용하여 물리적 위치를 기반으로 온라인 또는 오프라인 메시징에서 개인 또는 지리적으로 소비자를 대상으로 할 수 있습니다. 따라서 지오다이내믹 마케팅은 구매 희망자에게 검토 중인 제품이 가게에 재고가 있음을 알리고 즉시 구매할 수 있도록 합니다.
또한 최근에는 상호 연결된 장치가 현저하게 증가하고 있기 때문에 지오마케팅을 실현할 수 있습니다. 시계, 자동차, 휴대폰 등 모든 것이 인터넷으로 거슬러 올라갈 수 있습니다. 연결 장치가 사용자의 움직임을 기록하는 것은 일반적이며 위치 및 지역에 대한 풍부한 정보를 얻을 수 있습니다. 소비자가 어떻게 접근하는지 더 잘 이해하고 전반적인 경험을 향상시키기 위해 마케팅 팀은 이러한 데이터에서 수집한 정보를 활용할 수 있습니다.
모든 지오 기반 마케팅 계획에서 고객에게 위치 분석을 제공하도록 촉구하는 것을 강조하는 것이 매우 중요합니다. 예를 들어, Microsoft의 연구 '소비자 데이터의 가치 교환'에 따르면 소비자는 할인, 금전적 인센티브 및 기타 인식된 이익과 교환하여 데이터를 교환하고자 합니다.
최종 사용자의 경우 미국 소매업체의 절반 가까이 위치 애널리틱스를 활용합니다. 매장에 손님을 불러 오는 순간에 유용합니다. 항상 이동하는 소비자를 따라가는 것은 어렵습니다. 위치 애널리틱스 광고의 개념은 소비자와 소매업체를 연결하는 역할을 합니다. 실시간 푸시 알림, 메시지 및 경고는 소비자에게 적절한 시점에서 받을 수 있습니다.
예를 들어 Walgreens는 지오펜싱을 활용하고 사용자가 지오펜싱 영역에 들어갈 때마다 앱을 열 수 있는 알림을 푸시하여 고객의 로열티를 홍보합니다. 사용자는 또한 자신의 계정 세부정보를 보고 프로모션 쿠폰을 볼 수 있습니다. 게다가, 소매업체는 개인화된 경험을 위한 유저 저니를 만들면서 여러 리타게팅 기회를 발견합니다. 사용자가 소매점포에 입점하면 캠페인 및 매장 내 검증을 제공할 수도 있습니다. 이러한 리마케팅 기회를 목표로 실시간 트리거를 사용할 수 있습니다.
북미 애널리틱스 산업 개요
위치 분석 시장은 반고정적이며 Cisco Systems Inc., Esri Inc., IBM Corporation과 같은 주요 공급업체가 M&A 및 전략적 제휴와 같은 전략을 채택하여 시장 범위를 확대하고 경쟁을 유지합니다. 이 시장은 국내외 시장에 분석 솔루션을 제공하는 여러 벤더에 의해 경쟁이 격화되고 있습니다.
2023년 7월 Esri는 데이터 AI 기업인 Databricks와 제휴했습니다. 이 제휴를 통해 Esri의 ArcGIS 소프트웨어의 고급 공간 분석 기능을 Databricks의 빅 데이터 플랫폼인 Databricks Lakehouse Platform에서 쉽게 이용할 수 있습니다. Databricks Lakehouse Platform과 통합된 Esri 제품에는 ArcGIS GeoAnalytics Engine과 Big Data Toolkit이 있으며, 특히 사용자가 빅 데이터 세트에 대한 공간 분석을 수행할 수 있도록 제작되었습니다.
2023년 5월, Aruba Networks(HPE 개발 LP)는 하이브리드 멀티클라우드 환경을 위한 예측 가능한 SaaS 솔루션을 통해 기업이 세계 데이터를 활용하고 분석 도구를 대규모로 사용할 수 있도록 하는 Hewlett Packard Enterprise 에메랄드 소프트웨어 플랫폼의 다음 단계를 발표했습니다. Ezmeral의 소프트웨어는 HPE GreenLake의 클라우드 데이터 및 분석 기능에 가장자리를 추가하고 머신러닝 ML 프로젝트와 인공지능 프로젝트를 위한 데이터 분석 기반을 제공합니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
생태계 분석
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
구매자의 협상력
공급기업의 협상력
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
주요 규격과 규제
기술 스냅샷
COVID-19의 영향 평가
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
지오 기반 마케팅 수요 증가
소매산업에 있어서의 위치 분석 시장의 이용 증가
사물의 인터넷 이용 증가
시장의 과제
프라이버시/보안 및 규제상의 제약의 트레이드 오프
제6장 시장 세분화
위치별
실내
옥외
도입 모델별
온프레미스
클라우드
산업별
소매
은행
제조업
의료
정부기관
에너지 및 전력
기타
용도별
리스크 관리
공급망 최적화
영업 마케팅 최적화
시설 관리
원격 모니터링
긴급 대응 관리
고객·경험·매니지먼트
기타
국가별
미국
캐나다
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Cisco Systems Inc.
SAP SE
Esri Inc.
Aruba Networks(HPE development LP)
IBM Corporation
SAS Institute, Inc.
Pitney Bowes Inc.
HERE Global BV
TIBCO Software Inc.
Ericsson Inc.
제8장 미래 전망
제9장 투자 분석
JHS
영문 목차
영문목차
The North America Location Analytics Market size is estimated at USD 5.22 billion in 2025, and is expected to reach USD 11.12 billion by 2030, at a CAGR of 16.32% during the forecast period (2025-2030).
Geospatial services have been increasingly favored by different sectors, including retail, government, health care, and industry, over the last few years. Cloud computing (IoT), blockchain, and artificial intelligence are expanding the applications of location analytics and, as a result, driving the market.
Key Highlights
The market is significantly driven by the GPS (Global Positioning System) practices in smartphones, vehicles, and other portable devices. Mobile positioning combined with satellite-based GPS is the most rapidly developing method of positioning. The practical accuracy ranges from 50 to 1000 m for methods such as global cell identity CGICTA and an enhanced observed difference of time, EGOTD. These technologies provide end-users with opportunities based on the accuracy required for specific application location identification.
The United States boasts various GPS infrastructures, such as satellites, equipment manufacturers, and supportive research funding, combined with government support to boost the technology's penetration and accuracy influences market growth. Instead, the US Federal Communication Commission waived rules to allow devices in the country to receive Galileo Global Navigation System signals; this influenced the GNSS chip makers in the country to incorporate the capability, thus increasing the accuracy.
Moreover, location intelligence allows for the continuous monitoring and management of inventory, energy consumption, and temperature in a facility by remote control. In its indoor and outdoor environment, it may offer management visibility and monitoring of the workforce. Location intelligence allows companies to quantify room occupancy, assess maintenance cycles for assets, control employees' activities, and operate their personnel remotely.
Consumers are reluctant to invest in technologies that could result in Personal Information and Safety Risks, as they do not want to take any risks. This factor also hampers the growth of the market. In order to ensure the safety and confidentiality of customers' data, it is therefore necessary that manufacturers and service providers adopt appropriate security measures.
North America Location Analytics Market Trends
Retail Sector to Witness the Growth
In order to create a more cohesive omnichannel shopping experience, location data plays an essential role. Because of how easily people rely on mobile shopping and mobile location, the application of location analytics for retail has been pushed by the rising use of mobile devices, making it easier for sellers to integrate location data with marketing campaigns to display shoppers with appropriate recommendations at the right time.
Increasing use of location analytics for different purposes, e.g., to improve Return on Investments (ROI), increase sales, reduce costs, strengthen customer satisfaction, and build loyalty among customers, has been taking place over the past years within the Retail sector.
Location Analytics solves retail problems, for example, store sales forecasts, driving time and distance profiling, network optimization & scenario modeling, site selection planning, franchise area evaluations& overlap analysis, sales & market share analysis, market size as well and demand estimation through location products, territory optimization & planning, segmentation of the customer.
Another way for retailers to increase their sales is through location marketing, where targeted messages are delivered directly to the chosen consumers near them. The fact that a wider audience is present in one place simultaneously may also make it possible to shift the targeted advertisement to such an online advertising platform. Retailers also have the opportunity to link their customers' online shopping experience with brick-and-mortar stores through location intelligence. Retailers can improve their understanding of buyer behavior and respond to their needs by connecting site visits and browsing histories with a visitor who is physically present at the store.
Furthermore, by enabling retailers to use dynamic map maps that show population data and demography groupings, location analysis has also been employed in the selection of commercial sites. Retailers will be able to evaluate potential new sites in nearby areas and watch traffic patterns.
Growing Demand For Geo Based Marketing is Driving the Market
As more and more mobile devices are being used, location is becoming increasingly important to marketing. Location-based information, such as upcoming events in the area, proximity to a store, or many other factors, may enable marketing teams to target consumers easily. Organizations can target consumers personally or geographically, with online or offline messaging based on their physical location using geobased/location-based marketing. Therefore, Geodynamic marketing can tell prospective buyers that the product they are considering is in stock at another shop, allowing them to buy it immediately.
In addition, recent years have seen a marked increase in interconnected devices; thus, geo-marketing has become feasible. Everything, such as watches, cars, cell phones, and so on, can be traced back to the Internet. It is common for connected devices to record the movements of their users; a wealth of information about location and geography is available. To better understand how consumers are being approached and improve the overall experience, marketing teams may apply the information gathered from these data.
It is crucial to emphasize encouraging customers to provide location information in all geobased marketing plans. For example, the Microsoft study "The Value Exchange of Consumer Data" shows consumers are very eager to trade data in return for discounts, financial incentives, and other perceived benefits.
As far as end users are concerned, nearly half of US retailers use location deals. It is useful to them at a given moment when they are drawing customers into their shops. It's hard keeping up with consumers that are always on the move. The concept of location-based advertising acts as a connecting point between consumers and retailers. Real-time push notifications, messages, and alerts may be received at the correct time for consumers.
For instance, Walgreens uses geofencing to promote customer loyalty by pushing a notification that allows users to open their app every time they enter the geofenced area. The user can further view promotional offers by looking at their account details. Moreover, retailers notice several retargeting opportunities While creating user journeys for a personalized experience. When a user enters a retail store, offers and in-store validations can also be delivered. Real-time triggers might be used to target these remarketing opportunities.
North America Location Analytics Industry Overview
The Location Analytics Market market is semiconsolidated, with significant vendors like Cisco Systems Inc., Esri Inc., IBM Corporation, etc., adopting strategies for mergers and acquisitions and strategic partnerships, among others, to expand their reach and stay competitive in the market. The market is competitive owing to multiple vendors providing analytics solutions to the domestic and international markets.
In July 2023, Esri partnered with Databricks, the data and AI company. The collaboration will provide users with the advanced spatial analytics capabilities of Esri's ArcGIS software, easily accessible in Databricks' big data platform, the Databricks Lakehouse Platform. Esri offerings that integrate with the Databricks Lakehouse Platform include ArcGIS GeoAnalytics Engine and Big Data Toolkit, which are built specifically to enable users to perform spatial analysis on big datasets.
In May 2023, Aruba Networks (HPE development LP) introduced The next step of the Hewlett Packard Enterprise emerald software platform, which enables organizations to leverage data from around the world and use analytical tools at scale via a predictableSaaS solution for hybrid multi-cloud environments. Ezmeral's software adds the edge to the cloud data and Analytics capability of HPE GreenLake, providing a Data Analytics Foundation for Machine Learning ML projects and Artificial Intelligence Projects.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Ecosystem Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Buyers
4.3.2 Bargaining Power of Suppliers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Key Standards and Regulations
4.5 Technology Snapshot
4.6 Assessment of the Impact of COVID-19
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing demand for geo-based marketing
5.1.2 Increasing use of location analytics market in the retail sector
5.1.3 Increasing Usage of Internet of Things
5.2 Market Challenges
5.2.1 Trade-offs between privacy/security and regulatory constraints