라틴아메리카의 위치 분석 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)
Latin America Location Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1640486
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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한글목차
라틴아메리카의 위치 분석 시장은 예측 기간 동안 CAGR 7.99%를 기록할 전망입니다.
정보의 디지털화가 가속화되고 엄청난 데이터가 생성됨에 따라 기업은 모든 데이터 세트는 지리적 인사이트와 관계를 포함하거나 이를 사용하여 설명할 수 있음을 발견했습니다. 이러한 관측을 통해 새로운 세대는 비즈니스와 위치를 이해하고 데이터를 활용하여 사람과 장소, 브랜드, 시장에 대한 전략적 스토리를 만드는 능력 등 기업에게 매우 유용한 특성을 제공하게 되었습니다.
주요 하이라이트
개발 기업은 환경 안전성을 증진시키고 물리적 존재와 디지털 존재를 모두 포함하는 커넥티드 경험을 개발하기 위해 활용하고 있습니다. 사용자는 수집한 인사이트를 바탕으로 디지털 사이니지에 실시간 통계를 게시하거나 모바일 기기에 맞춤 컨텐츠를 푸시하는 등 컨텐츠를 만들 수 있습니다.
또한 관광 산업은 위치 분석 시장의 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 위치 분석 회사는 위치 분석을 활용하여 공간 정보와 비공간 정보를 통합, 저장 및 조작할 수 있습니다. 웹사이트에서 찾을 수 없는 관광객을 위한 지도 정보는 GIS의 인기 용도가 될 수 있습니다.
그러나 지리공간 데이터를 전문적으로 다루는 숙련 노동자의 부족이 억제요인으로 작용할 수 있습니다. 많은 데이터 과학자와 GIS 분석가들은 데이터를 사용하기 전에 클리닝에 최대 90%의 시간을 소비합니다. 이러한 문제는 위치 분석을 최종 사용자에게 적용하는 것을 지연시킬 수 있습니다.
라틴아메리카 위치 분석 시장 동향
다양한 산업에서 기술의 진보가 중요한 역할을 할 것으로 예상
라틴아메리카의 AI 연구 범위는 최근 확대되고 있으며, 데이터 중심의 비즈니스 이니셔티브는 앞으로 수년간의 최고 동향 중 하나가 될 것으로 예상됩니다. 이러한 비즈니스는 분석, AI, ML 및 데이터 관리를 선호합니다. Snowflake와 같은 클라우드 관리 기업은 브라질 기업이 프로젝트의 디지털 변환을 추진할 수 있도록 지원합니다.
예를 들어, Predict Data-driven은 과테말라의 쇼핑몰을 방문하는 소비자의 동선과 관심 지점에 대한 분석을 제공합니다. 이 회사는 위치 분석을 이용하여 쇼핑몰 내 방문 분포 및 소비자 분산 등 쇼핑객의 점내 이동 패턴을 시각화할 수 있었습니다.
또한 세계에서 가장 중요한 생물 다양성 핫스팟 중 일부는 라틴아메리카에 있습니다. 라틴아메리카 생물 다양성 보전의 질을 높이기 위해 지리 공간 기술이 이러한 지역을 탐구하는 데 사용되었습니다.
2022년 9월, Sentinal-2의 원격 감지 이미지와 OpenStreetMap은 라틴아메리카 주요 371개 도시에 걸친 도시 그룹에 대한 최초의 10m 해상도 UGS(도시 녹지) 맵을 작성하여 기후조정, 환경재해 대비, 신체적 심리적 건강 향상 등 다양한 생태계 서비스를 주민들에게 제공할 것으로 기대하고 있습니다.
브라질이 위치 분석 시장에서 큰 수요를 낳을 것으로 전망
브라질에서는 막대한 주택 수요가 토목 건설 시장을 견인하고 있습니다. 브라질 신흥 국가 부동산 개발 협회가 밝힌 바에 따르면, 이 나라에서는 주택이 780만 호 부족하며 향후 10년간 새롭게 1,150만호의 주택이 필요하다고 합니다. 이러한 건설 확대에는 투자 가능성이 가장 높은 지구와 지역을 식별하기 위한 지리공간 데이터가 필요합니다.
또한 위치 분석은 도시의 경제 경관에 대한 귀중한 정보를 제공하여 GDP 성장을 향상시키는 데 도움이 됩니다. 예를 들어, 상파울루는 브라질 GDP의 3분의 1 정도를 생산합니다. 경제 성장을 지속하기 위해 상파울루주 투자촉진국(InvestSP)은 기업인들이 주 내 투자에 가장 적합한 곳을 파악할 수 있도록 위치 인텔리전스를 채택했습니다.
마찬가지로 2022년 6월, Agrotools는 다양한 투자자들로부터 2,100만 달러를 조달했습니다. Aggrotools는 Aggri 비즈니스 기업에게 인텔리전스 및 기술 기반 솔루션을 제공합니다. Agrotools는 브라질의 450만 개 이상의 농촌 지역을 분석하고 농촌 지역에 초점을 맞춘 경영 위험과 기회를 관리합니다.
라틴아메리카 위치 분석 산업 개요
라틴아메리카의 위치 분석 시장은 Cisco Systems, Microsoft Corporation, Oracle Corporation, SAP SE, Tibco Software Inc.와 같은 주요 기업의 경쟁이 치열합니다. 이러한 기업들은 시장 점유율을 확보하고 서비스 제공 범위를 확대하기 위해 다양한 용도에 투자하고 있습니다.
2023년 1월 QSR 컨셉의 Jack in the Box와 AI를 활용한 위치 인텔리전스 플랫폼인 SiteZeus는 레스토랑 브랜드의 입지 선정과 시장 분석 프로세스에 첨단 기술을 도입하는 제휴를 발표했습니다. 이 제휴를 통해 SiteZeus는 데이터, 실시간 인사이트, 미개척 시장 분석, 판매 예측 및 기타 이점을 제공합니다.
2022년 7월, Data Appeal Company는 모회사인 Almawave의 협력을 통해 데이터 분석가와 로케이션 및 데스티네이션 인텔리전스 전문가로 구성된 새로운 팀을 구성하여 라틴아메리카 시장에 진출했습니다. Data Appeal은 첨단 분석 플랫폼으로 관광, 소매, FMCG, 부동산, 금융 산업 기업의 비즈니스 성장을 지원합니다. 예를 들어, Data Appeal Studio는 여행, 숙박, 이벤트, 방문자 행동, 사람의 왕래 등에 관한 가장 적절한 데이터에 대한 인사이트를 발표하는 용도 중 하나로 관광지 관리 기업의 관광 진흥을 지원합니다.
2022년 3월, 라틴아메리카 경제 다양화를 지원하기 위해 Amazon Web Services(AWS)는 라틴아메리카 전역에 AWS Local Zones을 개발했습니다. Local Zones의 짧은 응답 시간은 도시의 교통 관리, 범죄 예방, 재해 대응을 강화하기 위한 모니터링 카메라의 준 실시간 비디오 처리 등 혁신적인 이용 사례를 가능하게 합니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사 전제조건과 시장의 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 역학
시장 개요
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
소비자의 협상력
신규 진입업자의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
대체품의 위협
산업 가치사슬 분석
시장에 대한 COVID-19의 영향 평가
촉진요인
소매 시장의 성장
분석 비즈니스 인텔리전스와 지리 정보 시스템 기술의 채용 증가
IoT 이용 증가
억제요인
보안 및 프라이버시에 대한 우려
시스템 오류 - 불완전한 비즈니스 정보, 오래된 정보, 위치 데이터베이스 제한 등의 경우
제5장 시장 세분화
장소
옥외
실내
전개 모델
온프레미스
온디맨드
용도
원격 모니터링
자산 관리
시설 관리
컴포넌트
소프트웨어
서비스
최종 사용자 산업별
소매
제조업
의료
정부기관
에너지 전력
기타 산업별
지역
브라질
아르헨티나
멕시코
제6장 경쟁 구도
기업 프로파일
Cisco Systems
Microsoft Corporation
HERE
SAS Institute Inc.
Oracle Corporation
SAP SE
ESRI(Environmental Systems Research Institute)
Tibco Software Inc.
Pitney Bowes
Galigeo
제7장 투자 분석
제8장 시장 기회와 앞으로의 동향
CSM
영문 목차
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The Latin America Location Analytics Market is expected to register a CAGR of 7.99% during the forecast period.
As the digitalization of information has accelerated, yielding abundant data, corporations have discovered that nearly every dataset contains or can be explained using geographic insight and relationships. This observation has made the new generation understand business and location to bring a constellation of highly desired traits to their companies, including the ability to use data to create strategic stories about people and places, brands, and markets.
Key Highlights
Organizations are using it to promote safety in their environments and develop connected experiences encompassing both physical and digital presence. It helps users create content, such as posting real-time statistics on digital signage, based on insights gathered or pushing custom content to a mobile device.
Moreover, the tourism sector will promote growth in Location Analytics Market. Geo Analytics Companies can use location analytics to integrate, store and manipulate spatial and non-spatial information. Cartographic information for tourists, which cannot be found on the Web sites, may become a popular application of GIS.
However, a lack of skilled workers who know how to work with geospatial data may act as a restraining factor for the market. Many data scientists and GIS analysts spend up to 90% of their time cleaning data before using it. These challenges can slow down the industry's end-user application of Location Analytics.
Latin America Location Analytics Market Trends
Technological Advances in Various Industries Play a Vital Role
The extent of AI research in Latin America has increased in recent years, and data-driven business initiatives will be one of the top trends in years to come. These businesses will prioritize analytics, AI and ML, and data management. Cloud Management companies like Snowflake are helping businesses in Brazil to drive digital transformation for their projects.
For instance, Predict Data-driven prepared an analysis on foot traffic and point of interest of consumers visiting the shopping mall in Guatemala. Using location analytics, the company was able to visualize the in-store mobility patterns of the shoppers, like the distribution of visits within the mall, the dispersion of consumers, and more.
Moreover, some of the world's most significant biodiversity hotspots are found in Latin America. Geospatial technology was used to explore these areas to enrich the quality of biodiversity conservation in Latin America.
In September 2022, Sentinal-2 remote sensing images and OpenStreetMap were to produce the first 10 m resolution UGS (Urban Green Space) map for the main urban clusters across 371 major Latin American cities. This was expected to help provide residents with various ecosystem services, such as climate regulation, buffering environmental hazards, and improving physical and psychological health.
Brazil to Generate Significant Demand in Location Analytics Market
The unprecedented demand for housing in Brazil is driving the civil construction market. The Brazilian Association of Property Developers revealed that the country has a deficit of 7.8 million homes. Also, 11.5 million new properties will be required over the next ten years. This expansion in construction will require geospatial data for identifying the neighborhoods and territories with the highest degree of investment potential.
Moreover, location analytics can help to increase GDP growth by providing valuable information about the city's economic landscape. For instance, Sao Paulo produces nearly one-third of Brazil's GDP. To sustain economic growth Investment Promotion Agency for the State of Sao Paulo (InvestSP) adopted Location Intelligence to help entrepreneurs identify the best locations in the state to invest.
Likewise, in June 2022, Agrotools raised 21 million USD from various investors. Agrotoola provides intelligence and technology-based solutions to agribusiness companies. Agrotools has analyzed over 4.5 million rural territories in Brazil to manage operational risks and opportunities focused on rural regions.
Latin America Location Analytics Industry Overview
Latin America Location Analytics Market is highly competitive with key players such as Cisco Systems, Microsoft Corporation, Oracle Corporation, SAP SE, Tibco Software Inc., and others. These companies are investing in various applications to gain market share and expand the scope of their service offerings.
In January 2023, Jack in the Box, a QSR concept, and SiteZeus, an A.I.-powered location intelligence platform, announced a partnership to bring advanced technology to the restaurant brand's site selection and market analysis process. The partnership would offer data, real-time insights, white-space analysis, sales forecasting, and other benefits from SiteZeus.
In July 2022, the Data Appeal Company, with the help of its parent company Almawave, entered the Latin American markets with a new team of data analysts and experts in location and destination intelligence. Data Appeal will support business growth for companies in tourism, retail, FMCG, real estate, and financial industries with its cutting-edge analysis platforms. Data Appeal Studio, for example, is one application that showcases the most pertinent data-driven insights on travel, lodging, events, visitor behavior, foot traffic, and more, which can assist destination management companies in promoting tourism.
In March 2022, to aid with the economic diversification of Latin America, Amazon Web Services (AWS) developed AWS Local Zones throughout the continent. Local Zones' low latency could enable novel use cases, such as near real-time video processing from security cameras to enhance traffic management, crime prevention, or disaster response in cities.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
4.2.5 Threat of Substitute Products
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
4.5 Market Drivers
4.5.1 Growth in Retail Market
4.5.2 Increasing Adoption of Analytical Business Intelligence and Geographical Information Systems Technology
4.5.3 Increasing Usage of IoT
4.6 Market Restraints
4.6.1 Concerns over Security and Privacy
4.6.2 Systems are Error-prone - In Cases like Incomplete Business Information, Out-of-date Information, and Limitation of Place Databases
5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Location
5.1.1 Outdoor
5.1.2 Indoor
5.2 Deployment Model
5.2.1 On-premise
5.2.2 On-demand
5.3 Application
5.3.1 Remote Monitoring
5.3.2 Asset Management
5.3.3 Facility Management
5.4 Component
5.4.1 Software
5.4.2 Services
5.5 End-user Verticals
5.5.1 Retail
5.5.2 Manufacturing
5.5.3 Healthcare
5.5.4 Government
5.5.5 Energy and Power
5.5.6 Other Verticals
5.6 Geography
5.6.1 Brazil
5.6.2 Argentina
5.6.3 Mexico
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Cisco Systems
6.1.2 Microsoft Corporation
6.1.3 HERE
6.1.4 SAS Institute Inc.
6.1.5 Oracle Corporation
6.1.6 SAP SE
6.1.7 ESRI (Environmental Systems Research Institute)