아시아태평양의 실시간 결제 시장 전망 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)
Asia Pacific Real Time Payment - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1636617
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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한글목차
아시아태평양의 실시간 결제 시장은 예측 기간 동안 연평균 성장율(CAGR) 32.5%를 기록할 전망입니다.
주요 하이라이트
인도, 중국, 태국, 베트남 등 신흥국의 소비자, 기업, 정부가 간편 결제를 도입하여 편의성과 재정적 보안을 강화하면서 솔루션에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
이 시장은 주로 전 세계적으로 휴대폰 사용이 증가하고 공급업체와 구매자 간의 신속한 대금 결제 및 상환에 대한 요구가 계속 증가함에 따라 뒷받침되고 있습니다. 또한, 웹 기반 비즈니스 판매자와 소매점 소유자의 실시간 결제 솔루션 수용이 증가함에 따라 시장이 발전할 것으로 예상됩니다. 이러한 시스템은 다른 전자 기술보다 빠른 거래 속도, 실시간 통신, 광범위한 데이터 거래, 공급업체 및 기업 조직의 24시간 연중무휴 접근성 등의 이점을 제공합니다.
또한, 현금 없는 거래의 증가와 인터넷 및 모바일 뱅킹과 같은 시스템에 대한 쇼핑객의 선호도가 증가함에 따라 업계가 더욱 확장될 것입니다. 삼성 페이, 구글 페이, 애플 페이와 같은 핀테크 관리의 인기가 높아짐에 따라 업계는 크게 성장할 것으로 보입니다. 또한, 이러한 서비스 및 서비스 기관과 지역 은행이 협력하여 신속한 서비스 제공 및 무현금 결제와 같은 발전된 서비스를 출시하면 산업이 더욱 가속화될 것입니다.
ACI Worldwide와 경제 및 비즈니스 연구 센터의 연구, Globaldata의 2022년 실시간 결제 시장 전망(Cebr)에 따르면, 태국은 세계 4위의 실시간 결제 시장으로 부상했습니다. 태국은 97억 건으로 세계에서 4번째로 실시간 거래가 많은 국가입니다. 2021년에는 실시간 결제의 광범위한 도입으로 기업과 소비자가 13억 달러를 절약할 것으로 예상되며, 그 결과 60억 달러의 추가 경제 생산이 발생하여 태국 GDP의 1.12%를 차지할 것으로 예상됩니다.
COVID-19의 인한 봉쇄 조치로 이커머스 및 음식 앱이 활성화되면서 실시간 결제 비즈니스도 성장했습니다. 예를 들어, ACI에 따르면 2021년 인도에서 실시간 결제는 전체 결제 거래량의 31.3%를 차지했는데, 이는 UPI 기반 모바일 결제 앱과 QR코드 결제에 대한 가맹점의 수용과 코로나19 확산 기간 동안 디지털 결제 사용 증가에 따른 것입니다.
아시아태평양의 실시간 결제 시장 동향
거래량과 경제 성장률 측면에서 선두를 달리는 인도
ACI의 조사에 따르면 실시간 결제는 2026년 인도의 GDP를 459억 달러 향상시킬 것으로 예상되며, 그때까지 실시간 결제 거래액은 2,060억 달러를 돌파할 것으로 예상됩니다
ACI의 추정에 따르면 2021년 인도의 실시간 거래량은 486억 건으로 중국(180억 건)의 3배 이상, 미국, 캐나다, 영국, 프랑스, 독일(75억 건)의 약 7배에 달합니다.
실시간 결제는 판매자가 UPI 기반 모바일 결제 앱과 QR코드 결제를 채택하고 코로나19 확산 기간 동안 디지털 결제 사용이 증가함에 따라 지난해 전체 결제 거래량의 31.3%를 차지했습니다. 소비자들이 현금에서 모바일 기반 실시간 결제로 빠르게 전환하고 결제 카드를 건너뛰면서 2026년에는 전체 결제 금액에서 실시간 결제의 비중이 70% 이상으로 증가할 것으로 예상됩니다.
전 세계 소매업체, 은행, 자본 시장 기관에 기술 솔루션을 제공하는 저명한 업체인 FIS의 최신 조사에 따르면, 코로나19 팬데믹으로 인해 인도의 일일 실시간 거래 건수는 4,100만 건으로 두 배로 증가했습니다.
ACI Worldwide의 보고서에 따르면 인도의 실시간 결제 시장은 미국, 영국, 캐나다, 호주와 같은 다른 시장에 비해 잘 발달되어 있습니다. “2022년 실시간 결제의 황금기"라는 제목의 보고서에 따르면 최근 몇 년 동안 상당한 사용량을 보인 즉시 결제 서비스(IMPS)와 통합 결제 인터페이스(UPI)는 인도의 실시간 결제 중 하나입니다. 이들은 또한 인도의 실시간 결제를 이끄는 주요 동인으로 꼽힙니다.
인도의 범용 결제 인터페이스(UPI) 거래는 2022년 4월 기준 9조 8천억 인도 루피 이상의 가치를 지닌 것으로 추정됩니다. 이는 전월 대비 소폭 상승한 수치이지만, 5,500억 인도 루피에 불과했던 2018년 8월에 비해 크게 상승한 수치입니다. UPI는 2016년에 도입된 인도 국가결제공사(NPCI)의 플랫폼입니다. 이 플랫폼을 통해 PhonePe 또는 GooglePay와 같은 결제 서비스 제공업체의 사용자는 NPCI를 스위치로 사용하여 은행과 연결하고 송금할 수 있습니다. IMPS와 같은 이전 거래 방법보다 사용하기 쉽습니다.
스마트폰과 인터넷의 보급이 시장을 주도
스마트폰은 항상 인터넷에 연결할 필요성 때문에 인도뿐만 아니라 세계적으로 가장 인기있는 장치가되고 있습니다. 특히 도시에 살고 바쁜 라이프 스타일을 보내는 사람들은 이동 중에 소통에 익숙합니다. 가처분 소득 증가와(EMI와 같은) 간단한 금융 옵션 덕분에 스마트폰 소유는 더 이상 사치품이 아닙니다. 이것은 인도와 같은 엄청난 노동 인구를 가진 새로운 나라에게는 현실입니다. 게다가 휴대폰 제조업체 간의 치열한 경쟁과 기술 진보로 스마트폰 가격이 지속적으로 하락하여 경제성과 판매량이 증가하고 있습니다.
아시아태평양 통신 사업자는 모바일 네트워크 및 서비스의 규모와 유용성을 활용하고 대기업과 중소기업이 5G와 IoT가 중요한 역할을 하게 될 4차 산업혁명의 목표에 맞는 새로운 디지털 솔루션을 도입하도록 지원하고 있습니다. 이 지역에서는 5G 네트워크 개발의 두 번째 물결이 시작되었으며, 인도, 인도네시아, 말레이시아에서 5G 관련 활동이 일부 진행되고 있습니다.
이러한 일부 시장에 5G가 도입되면 저소득층 사용자를 위한 보다 저렴한 5G 디바이스의 대량 생산과 신흥 시장의 소비자와 기업을 위한 새로운 5G 애플리케이션의 개발이 촉진될 수 있습니다. GSMA 모바일 경제 보고서 2021에 따르면 2025년 말에는 5G가 전체 모바일 연결의 14%를 차지하며 2G와 3G를 뛰어넘을 것으로 예상됩니다.
아시아태평양 지역이 팬데믹에 계속 대처하고 결국 팬데믹에서 벗어나는 과정에서 연결성은 경제를 재건하고 미래의 충격에 더욱 탄력적으로 대응하는 데 매우 중요할 것입니다. 5G 네트워크, 클라우드 서비스, 엣지 컴퓨팅, AI, 빅데이터, 사물 인터넷은 모두 팬데믹 이후 디지털 경제의 잠재력을 최대한 실현하고 실시간 결제 시장을 활성화하는 데 중요한 역할을 할 것입니다.
송금에 휴대전화를 사용하는 것은 이제 아시아태평양 전역에서 받아들여지고 있을 뿐만 아니라 새로운 표준이 되고 있습니다. 중국의 AliPay와 WeChat Pay, 인도의 PayTM, 인도네시아의 OVO, ShopeePay, LinkAja, GoPay, 일본과 대만의 LINE Pay, 한국의 Kakao Pay, 말레이시아와 싱가포르의 GrabPay, 인도의 Gpay와 Paytm 등이 시장을 선도하고 있습니다.
아시아태평양의 실시간 결제 산업 개요
아시아태평양의 실시간 결제 시장은 다양한 지역 진출 기업이 존재하기 때문에 경쟁이 치열합니다. 고객의 선호도가 급속히 변화하는 가운데, 시장의 매력이 높아졌고 엄청난 투자가 모아지고 있습니다. 시장 개척 가능성이 크므로 신규 진출기업에 의해 시장이 세분화되고 있습니다. 제품 혁신을 촉진하기 위해 서비스 제공업체들은 제휴를 맺고 있습니다.
2022년 1월 - 인도 국가 결제 공사(NPCI)의 국제 결제 부문인 NPCI International Payments Limited(NIPL)는 네덜란드에 본사를 둔 세계 결제 인프라 기업인 TerraPay와 각서를 체결하고 유효한 UPI ID 를 가진 인도인이 TerraPay의 안전한 결제 기술을 통해 은행 계좌에 실시간으로 국제 결제를 받을 수 있도록 했습니다.
2022년 1월 - 디지털 P2P 결제의 성장에 있어 세계 리더인 MoneyGram International, Inc.는 Digital Wallet Corporation과의 전략적 제휴를 발표했습니다. 이 핀테크 기업은 일본 최대의 모바일 송금 서비스와 디지털 월렛인 Smiles Mobile Remittance(Smiles)를 소유하고 있습니다. 일본 소비자는 MoneyGram의 세계 결제 레일과 거의 실시간 기능을 지원하는 스마일 모바일 앱을 사용하여 세계 200개 이상의 국가와 지역으로 송금할 수 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장의 정의
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
구매자, 소비자의 협상력
신규 진입업자의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
국내에서의 결제환경의 진화
이 지역의 현금없는 거래 확대와 관련된 주요 시장 동향
COVID-19가 이 나라의 결제 시장에 미치는 영향
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
스마트폰 보급률 증가
기존 뱅킹에의 의존도의 저하
편리성 향상
시장의 과제
결제 사기
현금에 의존
시장 기회
디지털 결제의 성장을 장려하는 정부 시책에 의해 서민 사이에서의 실시간 결제의 성장이 기대
디지털 결제 산업의 주요 규제와 기준
세계 각국의 규제 상황
규제상의 장애가 될 수 있는 비즈니스 모델
비즈니스 상황의 변화에 따른 개발 여지
주요 사례와 이용 사례의 분석
제6장 시장 세분화
결제 유형별
P2P
P2B
지역별
아시아태평양
중국
인도
일본
한국
기타 아시아태평양
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Fiserv Inc.
Paypal Holdings Inc.
Mastercard Inc.
FIS Global
VISA Inc.
Apple Inc.
Alipay(Ant Financials)
SIA SpA
Finastra
ACI Worldwide Inc.
제8장 투자 분석
제9장 시장 전망
HBR
영문 목차
영문목차
The Asia Pacific Real Time Payment Market is expected to register a CAGR of 32.5% during the forecast period.
Key Highlights
Consumers, businesses, and governments in emerging nations such as India, China, Thailand, Vietnam, etc., are adopting quick payments to gain greater ease and financial security, driving up demand for the solutions.
The market is primarily supported by the growing use of cell phones worldwide and the ever-increasing desire for quick clearing and reimbursement of money transactions between vendors and purchasers. Furthermore, the market is predicted to develop due to the growing acceptance of real-time payment solutions by web-based business sellers and retail location owners. These systems offer advantages such as faster transaction speeds than other electronic techniques, real-time communications, extensive data transactions, and vendor and corporate organization accessibility 24 hours a day, seven days a week.
Additionally, rising volumes of cashless transactions and a growing shopper preference for systems like net and mobile banking will add to industry expansion. Due to the increasing popularity of FinTech administrations such as Samsung Pay, Google Pay, and Apple Pay, the industry is likely to grow significantly. Furthermore, expanding the combined efforts of these services/service organizations and regional banks to launch advancements, such as the provision of speedy advances and money-less payments, would accelerate the industry even further.
According to ACI Worldwide and the Centre for Economics and Business Research's research, Globaldata's Prime-Time for Real-Time 2022, (Cebr). Thailand was the fourth-largest country in the world regarding real-time transactions, with 9.7 billion. In 2021, widespread adoption of real-time payments was expected to save businesses and consumers USD 1.3 billion, resulting in USD 6 billion in additional economic production, representing 1.12% of the country's GDP.
Lockdowns imposed as a result of COVID-19 enhanced e-commerce and food apps, driving the real-time payments business as well. Real-time payments, for example, accounted for 31.3 percent of overall payments transaction volume in India in 2021, according to ACI, owing to merchant acceptance of UPI-based mobile payment apps and QR code payments, as well as increasing use of digital payments during the Covid-19 outbreak.
APAC Real Time Payment Market Trends
India to lead in terms of Volume of Transactions and economic growth
According to a survey by ACI, real-time payments are expected to enhance India's GDP by USD 45.9 billion in 2026, with real-time payments transaction volumes expected to top 206 billion by then.
According to an ACI estimate, India accounted for 48.6 billion real-time transactions in 2021, over three times that of China (18 billion transactions) and nearly seven times that of the United States, Canada, the United Kingdom, France, and Germany (7.5 billion).
Real-time payments accounted for 31.3% of overall payments transaction volume last year, thanks to merchant adoption of UPI-based mobile payment apps and QR code payments and increased use of digital payments during the Covid-19 outbreak. Real-time payments' proportion of overall payments volume is expected to climb to over 70% in 2026, as consumers rapidly transition from cash to mobile-based real-time payments, skipping payment cards.
According to the latest FIS poll, a prominent provider of technology solutions for retailers, banks, and capital markets organizations globally, India's daily real-time transactions have doubled to 41 million due to the COVID-19 pandemic.
According to a report provided by ACI Worldwide, the Indian real-time payments market is well developed compared to other markets such as the United States, the United Kingdom, Canada, and Australia. The Immediate Payment Service (IMPS) and Unified Payments Interface (UPI), both of which have witnessed considerable usage in recent years, are among India's real-time payments, according to the paper titled "Prime Time For Real-Time 2022." These are also considered to be India's primary drivers of real-time payments.
The universal payment interface (UPI) transactions in India were estimated to be worth over 9.8 trillion Indian rupees as of April 2022. Although this was a little rise from the previous month, the value of UPI transactions had climbed significantly from August 2018, when it was less than 550 billion Indian rupees. UPI was a National Payments Corporation of India (NPCI) platform introduced in 2016. It allows users of payment service providers like PhonePe or GooglePay to connect with banks and transfer money using NPCI as a switch. It's easier to utilize than earlier transaction methods like IMPS.
Increased Smartphone and Internet Penetration to drive the Market
Smartphones have become the most popular device in India and globally due to the continual need to be connected. People, especially those who live in urban areas and have hectic lifestyles, have become accustomed to communicating on the go. Smartphone ownership is no longer a luxury, thanks to increased disposable income levels and simple financing options (such as EMI). This is a reality for a new country with a huge working population, such as India. Furthermore, tight rivalry among handset manufacturers and technological advancements continue to drive down smartphone prices, increasing affordability and sales growth.
Operators around the Asia Pacific are leveraging the scale and utility of mobile networks and services to help large and small businesses implement new digital solutions in accordance with Industry 4.0 goals, in which 5G and IoT will play significant roles. In the area, the second wave of 5G network rollouts has commenced, with several 5G-related activities taking place in India, Indonesia, and Malaysia.
The introduction of 5G in some of these markets could encourage the mass manufacture of more affordable 5G devices for lower-income users and the development of novel 5G applications for consumers and businesses in emerging markets. By the end of 2025, 5G will have surpassed 2G and 3G in total mobile connections, accounting for 14% of all connections, according to the GSMA Mobile Economy Report 2021.
Connectivity will be critical in rebuilding economies and making them more resilient to future shocks as the Asia Pacific continues to deal with and eventually emerge from the pandemic. 5G networks, cloud services, edge computing, AI, big data, and the Internet of Things will all play a crucial part in realizing the full potential of a post-pandemic digital economy, boosting the real-time payments market.
The usage of a mobile phone for money transfer is now not only acceptable but also the new normal throughout the Asia Pacific. AliPay and WeChat Pay in China, PayTM in India, OVO, ShopeePay, LinkAja, and GoPay in Indonesia, LINE Pay in Japan and Taiwan, Kakao Pay in South Korea, GrabPay in Malaysia and Singapore, and Gpay and Paytm in India are among the market leaders.
APAC Real Time Payment Industry Overview
The Asia-Pacific Real Payment Market is competitive owing to the presence of various regional players. With quickly changing customer preferences, the market has become a lucrative choice, attracting a large amount of investment. Because of the enormous development potential, the market is fragmenting due to new entrants. To encourage product innovation, service providers are forming alliances.
In January 2022 - NPCI International Payments Limited (NIPL), the international payments arm of the National Payments Corporation of India (NPCI), has signed a memorandum of understanding with TerraPay, a Netherlands-based global payments infrastructure company, to enable Indians with an active UPI ID to receive real-time, international payments into their bank accounts via TerraPay's secure payments technology.
January 2022 - MoneyGram International, Inc., a global leader in the growth of digital P2P payments, has announced a strategic relationship with Digital Wallet Corporation. This global fintech firm owns Smiles Mobile Remittance (Smiles), Japan's largest mobile money transfer service and digital wallet. Consumers in Japan may now send money to more than 200 countries and territories worldwide using the Smiles mobile app, which is backed by MoneyGram's global payment rails and near real-time capabilities.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Evolution of the payments landscape in the country
4.4 Key market trends pertaining to the growth of cashless transaction in the Region
4.5 Impact of COVID-19 on the payments market in the country
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increased Smartphone Penetration
5.1.2 Falling Reliance on Traditional Banking
5.1.3 Ease of Convenience
5.2 Market Challenges
5.2.1 Payment Fraud
5.2.2 Existing Dependence on Cash
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Government Policies Encouraging the Growth of Digital Paymentis expected to aid the growth of Real Time Payment methods amongst commoners
5.4 Key Regulations and Standards in the Digital Payments Industry
5.4.1 Regulatory Landscape Across the World
5.4.2 Business Models with Potential Regulatory Roadblocks
5.4.3 Scope for Development in Lieu of Evolving Business Landscape