유럽의 플라스틱 캡과 마개 시장 전망 : 시장 점유율 분석, 산업 추세과 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Europe Plastic Caps And Closures - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1636587
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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한글목차
유럽의 플라스틱 캡과 마개 시장은 예측 기간 동안 연평균 성장율(CAGR) 4.5%를 기록할 전망입니다.
주요 하이라이트
식품 소비는 큰 성장을 이루고 있습니다. 이 때문에 보존 기간이 길고 무균성의 포장 식품에 대한 수요가 높아지고 있습니다. 유럽에서는 식품 제조 업체가 최종 고객에게 제품을 운송 및 판매 할 수 있도록 이러한 목적을 달성하는 데 도움이되는 포장을 제조하는 다양한 기업이 있습니다. 또한 의약품 산업에서는 변조 방지 캡과 마개에 대한 수요가 예상됩니다.
캡과 마개 수요 단가의 대부분은 플라스틱 스크류 캡이나 금속 크라운과 같은 저비용 제품 유형이지만, 의약품 및 뷰티 케어 제품의 포장에서보다 정교한 마개 제품이 사용되도록 되는 것이 시장 매출의 성장을 주도한다고 생각됩니다. 개발도상국의 시장 성장은 선진국 시장보다 빠르지만, 서유럽의 대시장에도 성장 기회가 존재합니다.
음료 부문의 주요 추세로는 맥주나 탄산음료 등 일부 카테고리에서 포장 크기가 대형화되어 사용되는 마개의 크기나 유형에 영향을 주는 것이 있습니다. 한편, 이동 중 소비가 수요의 주요 원동력이 되고 있는 탄산음료, 포장된 물, 스포츠 음료의 카테고리에서는 개별 포장 사이즈가 소형화되는것이 일반적으로 되고 있습니다.
식음료 산업은 영국에서 가장 큰 제조업이며 자동차 산업과 항공우주 산업의 합계보다 큽니다. 식음료 수출 총액은 230억 파운드 이상, 산업 매출은 1,040억 파운드로, 영국의 제조업 전체의 19%를 차지하고 있습니다. 2018년에는 1,065억 8,000만 달러에 이르고, 2024년에는 1,177억 2,000만 달러에 이를 것으로 예상됩니다.
일부 최종 사용자는 이미 경량 마개로의 전환을 시작했으며 음료 회사의 환경 목표 달성 및 재료 에너지 비용 절감에 기여하고 있습니다. 오염을 줄이기 위한 노력으로 유럽 연합(EU)은 최근 빨대, 접시, 수저 등을 포함한 다양한 일회용 플라스틱 제품을 금지했습니다.
유럽의 플라스틱 캡과 마개 시장 추세
음료산업이 크게 성장할 전망
유럽의 병 음료수는 다른 포장된 비알코올 음료 중 안정적인 시장 점유율을 차지하고 있으며 소비자의 82%가 천연 미네랄 워터를 선호하고 그 중 15%는 샘물을 선호한다고 응답하고 있습니다. 유럽 생수 연맹에 따르면 비알코올 음료 중 48%가 포장 음료수로 소비되고, 38%가 청량 음료, 7%가 주스와 과즙, 6%가 희석 음료로 소비되고 있습니다. 이처럼 음료 소비량이 많기 때문에 플라스틱 캡과 마개 수요는 증가할 것으로 예상됩니다.
또한 수백만 병의 음료가 위조되어 악영향을 미칩니다. 이러한 결과는 개봉, 밀봉, 폐쇄의 용이성, 최적의 비율로 여러 디자인의 가능성과 같은 추가 기능을 갖춘 위조 방지 캡과 마개의 필요합니다. 따라서 캡과 마개에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
맥주, 탄산 음료(CSD), 병 음료수가 가장 큰 부문입니다. 맥주 생산량은 완만하게 증가하고 있지만, CSD 소비량은 많은 지역에서 감소하고 있습니다. 한편, 생수 소비량은 유럽의 대부분의 지역에서 계속 증가하고, 주로 페트병에 사용되는 플라스틱 캡이 혜택을 받을 것입니다. 우유와 과일 주스와 같은 가장 전통적인 음료 카테고리는 성장 기회가 부족하지만, 즉석 차, 커피, 스포츠 음료 및 기타 건강한 대체 음료를 포함한 새로운 음료 카테고리는 음료용 마개에 대한 수요를 증가시킬 수 있습니다.
유럽에서는 플라스틱 뚜껑 및 마개의 1인당 소비량이 많아 향후 성장은 제한적일 것입니다. 건강에 관심이 많은 소비자들 사이에서 주스, 기능성 음료 등 건강 음료를 소비하는 경향이 증가함에 따라 일부 선진 시장에서는 탄산음료가 감소하고 있습니다. 지난 5년간 청량음료 판매 감소는 최대 최종 소비자인 음료 패키징 부문의 성장을 저해했습니다.
영국이 큰 시장 점유율을 차지할 전망
영국은 유럽에서 가장 큰 와인 소비국 중 하나입니다. 국제 포도 및 와인 협회에 따르면 2020년 영국은 전 세계 와인 소비량의 6%를 차지하며 4위를 차지합니다. 천연 코르크보다 합성수지 코르크나 스크류 캡을 선호하는 경향이 강해지고 있는 것이, 이 시장에서 볼 수 있는 새로운 추세입니다. 또한 합성수지 코르크는 TCA 오염이 발생하지 않고 예측 가능한 산소 전달률과 단단한 밀폐력을 제공하며 천연 코르크보다 최대 3배 저렴할 수 있습니다.
소비자들의 건강에 대한 관심이 높아지고, 개인 소득 증가에 따라 건강 음료에 대한 수요가 높아지고 있습니다. 이로 인해 개인이 생수에 더 쉽게 접근할 수 있게 되었으며, 이는 뚜껑 및 마개 시장의 성장을 촉진하는 요인으로 작용하고 있습니다. 유럽 생수 연맹에 따르면 영국의 1인당 생수 소비량은 37리터로 유럽 연합 평균인 118리터보다 훨씬 적지만 앞으로 생수 소비량은 증가할 것으로 예상됩니다.
생수 업계에서 주로 사용되는 마개는 표준 플라스틱 나사형 캡과 디스펜스 마개입니다. 그러나 고밀도 폴리에틸렌(HDPE)으로 만든 일회용 PET 및 벌크 용기에 담긴 일부 생수는 푸시풀 스포츠 캡이나 벌크 워터스파우트와 같은 디스펜스 마개와 보호용 오버캡을 모두 사용합니다.
영국 청량음료협회에 따르면 영국의 소프트드링크 시장은 CAGR 2.62%(2015-2019년)로 성장했지만, 2020년에는 7년 만에 청량음료 시장 규모가 10.5%의 급감을 보였습니다. 대부분의 국가가 수개월 동안 봉쇄된 상황에서 구매 패턴의 급격한 변화는 2020년 전체 청량음료 시장의 가치 판매 감소를 설명합니다.
유럽의 플라스틱 뚜껑 및 마개 산업 개요
유럽의 플라스틱 캡과 마개 시장은 높은 초기 투자로 인해 적당히 집중하고 있습니다. Albea Group, Tetra Pak International SA, BERICAP GmbH & Company KG, Berry Global Inc. 등 몇몇의 주요 업체들이 독점하고 있습니다. 시장에서 압도적인 점유율을 자랑하는 이러한 업체들은 해외에서 고객 기반을 확대하는 데 주력하고 있습니다. 이러한 기업들은 시장 점유율을 확대하고 수익성을 높이기 위해 전략적 협업을 활용합니다.
2021년 6월 - Bericap Global Inc.는 알루미늄 롤온 캡 제조업체인 Mala Verschluss-Systeme GmbH를 인수. Mala는 새로운 시장에 접근하고 베리컵 제품 포트폴리오는 알루미늄 캡으로 확장되었습니다. 이 인수로 베리컵은 성장 궤도를 계속하고 Mala를 산하에 담아 새로운 시장 부문을 개척하고 플라스틱과 알루미늄을 결합한 혁신적인 마개 기술을 개발할 기회를 얻게되었습니다.
2021년6월- AptarGroup Inc.는 새로운 추세에 대한 시장 지식을 발전시키고 제조, 규제 및 혁신의 전문 지식을 활용하기 위해 스마트 병 제조 업체 REBO와 제휴했습니다. REBO는 캡에 내장된 블루투스 기술로 물 소비량을 추적하는 물통을 발매했습니다. 개인화된 수분 공급 앱(iOS 및 Android)이 REBO 물병의 스마트 캡과 동기화되어 건강 목표를 추적합니다. 물병에 불이 켜지고 수분 섭취를 위한 알림을 보냅니다. 이 물병은 소비자가 플라스틱 병이 환경에 버려지는 것을 방지하는 데 개인적으로 기여할 수 있다는 것을 인식하게 해줍니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월의 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 역학
시장 개요
산업 밸류체인 분석
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
구매자의 협상력
신규 참가업체의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
대체품의 위협
COVID-19의 산업에 대한 영향 평가
시장 성장 촉진요인
제품의 차별화와 브랜드화를 지원하는 제품 혁신
소형 포장에 대한 수요 증가
시장 성장 억제요인
경량으로 비용 효과적인 스탠드업 파우치 포장의 대체품
제5장 기술 스냅샷
제6장 시장 세분화
재료
PET
PP
LDPE와 HDPE
기타
최종 사용자
음료(병 워터, 맥주, 유제품, RTD, 와인, 스피리츠 등)
식품
의약품 및 의료
화장품 및 세면 용품
가정용 화학제품(세제, 클리너, 비누 및 광택제 등)
기타 최종 사용자 산업(자동차용 클리너, 페인트 및 코팅제, 화학제품 등)
국가명
영국
독일
이탈리아
기타 유럽
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Albea Group
Amcor PLC
Crown Holdings Inc.
BERICAP GmbH & Company KG
Berry Global
Guala Closures Group
AptarGroup Inc.
Coral Products PLC
Pelliconi & C. SPA
Nippon closures Co. Ltd
Tetra Pak International SA
SKS Bottle & Packaging Inc.
제8장 투자 분석
제9장 시장의 미래
HBR
영문 목차
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The Europe Plastic Caps And Closures Market is expected to register a CAGR of 4.5% during the forecast period.
Key Highlights
Food consumption has been witnessing high growth. This has led to a demand for packaged food products with longer shelf life and sterility. Various companies in Europe around manufacturing packages, which help in achieving these objectives so that manufacturers of food products can transport and sell their products to the end-customers. Also, the pharmaceuticals industry is anticipated to generate demand for tamper-evident caps and closures, as they offer child-resistant and contamination-free packaging.
Although the majority of caps and closures demand in unit terms is for low-cost commodity types such as plastic screw caps and metal crowns, market value growth will be driven by the growing use of more sophisticated closure products in packaging for pharmaceuticals and beauty care products. While gains in the developing countries will generally be faster than those in developed markets, growth opportunities will also exist in the large West European markets.
Some of the key trends in the beverage sector include shifting to larger pack sizes in some categories, such as beer and carbonates, impacting the size and type of closure used. Meanwhile, in the still drinks, packaged water, and sports drinks categories, where on-the-go consumption is a primary driver of demand, smaller individual pack sizes are becoming more common.
The food and beverage insudtry is the largest manufacturing sector in the United Kingdom, larger than the automotive and aerospace sector combined. The total food and beverage export figures worth more than GBP 23 billion, with an industry turnover of GBP 104 billion, accounting for 19% of the total UK manufacturing. The revenue generated from the manufacturing of food products in the United Kingdom amounted to USD 106.58 billion in 2018, and it is expected to reach USD 117.72 billion by 2024.
Some end users already start moving towards lighter weight closures, which contribute to meeting beverage companies' environmental targets and saving material and energy costs. In an effort to reduce pollution, European Union recently banned a range of single-use plastic products on Saturday, including straws, plates, cutlery, etc. whereas drinking bottles must contain 30% recycled plastics.
Europe Plastic Caps and Closures Market Trends
Beverage Industry is Expected to Grow Significantly
Bottled water in Europe holds a steady market share among other packaged non-alcoholic drinks, with 82% of consumers preferring to drink natural mineral water, and 15% of these consumers indicating their spring water preference. According to European Federation of Bottled Waters, of all the non-alcoholic beverages, 48% is consumed as packaged water, 38% as soft drinks, 7% as juice and nectars, and 6% as dilutable . Due to such high consumption of beverages, the demand for plastic caps and closures is expected to increase.
In addition, millions of bottles of beverages are being counterfeited, leading to adverse consequences. Such consequences drive the need for anti-counterfeit resistant caps and closures with additional features, such as ease of opening, sealing and closing, and multiple design possibilities at optimal rates. Thus, there is a growth in demand for caps and closures.
Beer, carbonated soft drinks (CSD), and bottled water are the largest segments. While the beer production is advancing slowly but CSD consumption is declining in many areas, whereas bottled water consumption will continue to increase in most parts of the Europe, primarily benefiting plastic caps used on PET bottles. The most established beverage categories such as milk and fruit juice will offer subpar growth opportunities, while newer beverage categories including ready-to-drink tea and coffee, sports drinks, and other healthy beverage alternatives will lift overall demand for beverage closures.
In Europe, the per capita consumption of plastic caps & closures is high, which will result in limited future growth. The growing trend of consuming healthy beverages, including juices and functional drinks among health-conscious consumers, has also led to the decline in carbonated soft drinks in a few mature markets. The declining soft drink sales in the last five years have hampered the growth of the beverage packaging sector, which is the largest end-user.
United Kingdom is Expected to Hold Significant Market Share
The United Kingdom is one of the biggest wine consuming countries in Europe. According to International Organization of Vine and Wine, in 2020, United Kingdom ranked 4th with share of 6% of the total worldwide wine consumption. The growing preference for plastic/synthetic corks and screw caps over natural corks is the new trend that can seen in this market. In addition, synthetic/plastic corks are not prone to TCA taint, providing predictable oxygen transfer rates and a tight immovable seal and can be up to three times cheaper than natural cork.
Since consumers are becoming more health-conscious, and the demand for healthy beverages is on the rise, along with rising personal incomes. This has made bottled water more accessible to individuals and is a boosting factor for the growth of the caps and closures market. According to European Federation of Bottled Water, per capita consumption of bottled water in United Kingdom is 37 litres which is far less than European Union average of 118 litres but in future the bottled water consumption will rise.
The primary closures used in the bottled water industry are standard plastic threaded caps and dispensing closures. However, some bottled waters both in single-serving PET and bulk containers made from high-density polyethylene (HDPE) utilize both a dispensing closure (such as a push-pull sports cap or bulk waterspout) and a protective overcap.
According to British Soft Drinks Association, United Kingdom soft drink market was growing at a CAGR of 2.62% (2015-2019), but in 2020, first time in seven years soft drink market witnessed a sharp decline of 10.5% in market value. With most of the country lived in lockdown conditions for months, a radical change in purchasing patterns explains the decline in value sales in the Total Soft Drinks market in 2020.
Europe Plastic Caps and Closures Industry Overview
The Europe plastic caps and closures market is moderately concentrated due to higher initial investments. It is dominated by a few major players like Albea Group, Tetra Pak International SA, BERICAP GmbH & Company KG, Berry Global Inc. and among others. These significant players, with a prominent share in the market, are focusing on expanding their customer base across foreign countries. These companies are leveraging strategic collaborative initiatives to increase their market share and increase their profitability.
June 2021 - Bericap Global Inc. acquired Mala Verschluss-Systeme GmbH, a manufacturer of aluminum roll-on caps. Mala gains access to new markets and BERICAP's product portfolio is extended to include aluminum closures. The acquisition will allow BERICAP to continue on its growth trajectory and, with Mala on board, it has the opportunity to open up new market segments and to develop innovative closure technologies combining plastic and aluminum.
June 2021 - AptarGroup Inc., partnered with REBO, a smart bottle manufacturer, to advance its market knowledge on emerging trends and leverage its manufacturing, regulatory and innovation expertise. REBO launched a water bottle that uses Bluetooth technology embedded in the cap to track the amount of water consumed. A personalized hydration app (iOS and Android) syncs with the REBO bottle's smart cap to track health goals. The bottle lights up and sends consumers reminders to stay hydrated. This water bottle makes consumers aware of their personal contribution in avoiding plastic bottles ending up in the environment.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Intensity of Competitive Rivalry
4.3.5 Threat of Substitute Products
4.4 Assessment of COVID-19 Impact on the Industry
4.5 Market Drivers
4.5.1 Product Innovation to Aid Product Differentiation and Branding
4.5.2 Rising Demand for Smaller-sized Packs
4.6 Market Restraints
4.6.1 Lightweight and Cost-effective Stand-up Pouch Packaging Alternatives