라틴아메리카의 서브스크립션과 빌링 관리 : 시장 점유율 분석, 산업 동향과 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Latin America Subscription and Billing Management - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1635418
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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한글목차
라틴아메리카의 서브스크립션과 빌링 관리 시장은 예측 기간 중 CAGR 12.5%를 기록할 전망
주요 하이라이트
고객 기반이 크게 확대됨에 따라 구독 청구 프로세스의 자동화와 표준화가 요구되고 있습니다. 또한 고객 경험 개선을 통해 고객 유지율을 극대화하기 위한 조직들의 움직임이 활발해지고 있습니다. 이에 따라 구독 청구 관리 솔루션의 산업별 사용률은 예측 기간 중 상승할 것으로 보입니다.
구독 과금 솔루션에는 일반적으로 기업이 고객의 행동을 더 잘 이해할 수 있는 추적 기능이 포함되어 있으며, 참여도, 고객 만족도, 고객 유지율을 높일 수 있습니다. 기업이 대량의 소비자 데이터에 접근할 수 있게 되면 고객 선호도에 따라 고객을 세분화하고 각 그룹에 가장 적합한 참여 방법을 결정할 수 있게 됩니다. 이러한 특성은 구독 및 결제 관리 시장의 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.
2021년 9월 Digital TV Research에 따르면 2026년까지 라틴아메리카의 SVOD 가입 건수는 1억 3,100만 건에 달할 것으로 예상됩니다. 이는 2021년 말까지 라틴아메리카에서 예상되는 7,600만 건보다 크게 증가한 수치입니다.
또한 넷플릭스는 SVOD 사업자의 지배적 지위를 유지할 것입니다. 디즈니는 비교적 늦게 출발했지만 향후 수년간 시장에서 크게 도약할 것으로 예상되며, 2026년까지 넷플릭스의 라틴아메리카 회원 수는 4,840만 명에 달할 것이며, 디즈니는 3,250만 명으로 2위를 차지할 것입니다.
COVID-19는 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 모든 규모의 기업이 2021년 이후의 비즈니스 전략을 재검토하고 있습니다. 이러한 기업은 채널 간 가시성을 갖춘 구독 관리 툴을 도입하여 정상화를 촉진하고 지표를 조정하여 일을 더 쉽게 할 수 있도록 하고 있습니다.
라틴아메리카의 구독 및 과금 관리 시장 동향
미디어-엔터테인먼트 산업에서 큰 폭의 도입이 예상
미디어 및 엔터테인먼트 산업은 급속한 디지털 혁신의 대표적인 사례로, 끊임없이 기술 혁신을 통해 구독 기반 디지털 제품을 생성하고 배포하는 새로운 방법을 개발하고 있습니다. 광고주, 출판사, 방송사 등은 지속적으로 증가하는 수요에 대응하기 위해 구독 기반 비즈니스 모델을 채택하고 있습니다.
SVOD(Subscription Video on Demand) 스트리밍 시장은 Netflix, Amazon Prime, Eros Now, Hulu, Hotstar와 같은 미디어 프로바이더들의 확장으로 빠르게 성장하고 있습니다. 또한 Disney, Apple TV, Claro Video, HBO Max 등의 신규 진입이 시장 확대에 힘을 실어주고 있습니다.
따라서 방송 플랫폼, 미디어 기업, 광고 회사들은 매출 프로세스를 하나의 간소화된 고객 중심 경험으로 통합하기 위해 정액제 결제 관리 솔루션을 빠르게 도입하고 있습니다.
스마트폰의 보급, 데이터 통신 요금의 저가화, 오리지널 컨텐츠 및 지역 디지털 컨텐츠에 대한 투자가 정액제 관리 산업을 견인하는 호재로 작용하고 있습니다.
2021년 9월, Sherlock Communications가 브라질에서 실시한 설문 조사에서 응답자들에게 가장 좋아하는 주문형 비디오 구독(SVOD) 플랫폼을 선택하도록 요청했습니다. 응답자의 약 2/3(63%)가 넷플릭스를 선택했고, 2위는 16%의 응답자가 선택한 아마존 프라임(Amazon Prime), 3위는 약 6%의 응답자가 선택한 글로보플레이(Globoplay)와 HBO 맥스(HBO Max)가 차지했습니다.
인터넷의 보급으로 시장이 크게 성장할 것입니다.
전 세계 스마트폰 증가와 세계 대부분의 국가에 존재하는 고속 휴대폰 네트워크 증가로 E-Commerce 산업이 성장하고 있으며, E-Commerce 산업이 증가함에 따라 모바일 거래도 빠르게 성장하여 구독 시장을 크게 촉진할 것으로 예상됩니다.
B2C와 B2B 비즈니스 모두 구독을 통한 정기적인 수입이 증가하고 있습니다. 고객들은 소프트웨어를 구매하는 것보다 임대하는 것을 선호합니다. 따라서 SaaS(Subscription-as-a-Service)는 기업 사이에서 점점 더 인기를 얻고 있습니다.
인구는 6억 5,700만 명, 경제규모는 10조 5,000억 달러에 달하며 2021년 3.7%의 플러스 성장률을 나타낼 것으로 예상되는 라틴아메리카는 성장 기회와 잠재력이 넘치는 대륙입니다. 모바일 중심의 중산층이 급증하고 있으며, 지식에 대한 욕구가 높은 근로자들이 지역 사회 발전을 위해 기술 솔루션을 적극적으로 도입하고 있습니다.
또한 GSMA 인텔리전스에 따르면 라틴아메리카의 모바일 인터넷 보급률은 2018년 53%에서 2025년 64%로 상승할 것으로 예상됩니다.
조직은 유연한 비즈니스 운영을 구축하고 설비 투자를 절약하기 위해 더 나은 결제 전략을 도입하는 것을 고려하고 있습니다. 종이 없는 청구 방식은 기업이 종이, 인쇄 및 배송 비용을 절감할 수 있도록 도와줍니다. 고객은 청구 및 구독을 위한 소프트웨어와 인터넷 포털을 채택하여 결제 일정과 예산을 더 잘 조정하고 과도한 지연 페널티를 방지할 수 있습니다.
중남미 구독 및 과금 관리 산업 개요
구독 청구 관리 시장은 이 지역의 여러 시장 진출기업이 구독 기반 비즈니스를 위한 혁신적인 청구 및 청구 솔루션을 제공함에 따라 세분화되어 있습니다. 또한 신규 시장 진출기업 및 기존 기업은 시장 주도권을 극대화하기 위해 제품 강화 및 개선을 위해 점점 더 많은 자금을 조달하고 있습니다.
2022년 2월 - Amdocs 미디어 사업부인 Vindicia는 Vimeo와의 오랜 파트너십을 확대한다고 발표했으며, Vimeo는 이 파트너십의 일환으로 Vindicia의 구독 관리 및 유지 솔루션에 Vindicia의 서비스를 계속 사용할 것이라고 밝혔습니다. 계속 사용할 예정입니다.
2021년 10월 - 인터넷 경제 인프라를 구축하는 세계 기술 기업 스트라이프는 인터넷 비즈니스를 위한 결제 매칭 소프트웨어의 선두주자인 레코(Recko)를 인수하기로 합의했다고 발표했습니다.
기타 혜택
엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
제2장 조사 방법
제3장 개요
제4장 시장 역학
시장 개요
시장 성장 촉진요인
서브스크립션 비즈니스 모델의 채택 급증
레거시 시스템 업데이트의 요구 증가
시장이 해결해야 할 과제
데이터 동기에 관한 복잡성
COVID-19가 라틴아메리카의 서브스크립션과 빌링 관리 시장에 미치는 영향의 평가
산업 에코시스템 분석
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
공급 기업의 교섭력
구매자/소비자의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업 간 경쟁 강도
제5장 시장 세분화
도입별(동향, 2020-2027년 판매량, 시장 전망)
클라우드
온프레미스
조직 규모별(동향, 2020-2027년 판매량, 시장 전망)
중소기업
대기업
최종사용자 산업별(동향, 2020-2027년 판매량, 시장 전망)
BFSI
소매·E-Commerce
IT·통신
공공 부문과 유틸리티
미디어·엔터테인먼트
기타
지역별(동향, 2020-2027년 판매량, 시장 전망)
브라질
멕시코
기타 라틴아메리카
제6장 경쟁 구도
기업 개요
EBANX
Cloudmore
Oracle
SAP
Vindicia
Stripe
Kushki
Magnaquest Technologies
Chargebee
OneBill
Billcentrix
제7장 투자 분석
제8장 시장 전망
KSA
영문 목차
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The Latin America Subscription and Billing Management Market is expected to register a CAGR of 12.5% during the forecast period.
Key Highlights
Automation and standardization of the subscription billing process are becoming necessary due to the substantial growth of the customer base. This is in addition to organizations' growing emphasis on maximizing client retention through improved customer experience. As a result, industry usage of subscription billing management solutions is likely to rise during the projection period.
Subscription billing solutions typically include tracking capabilities that allow businesses to understand the behavior of customers better and, as a result, boost engagement, customer happiness, and retention. When companies have access to a large amount of consumer data, they may segment clients based on their preferences and decide the best ways to engage each group. This characteristic is expected to drive the growth of the Subscription and Billing Management Market.
According to Digital TV Research, in September 2021, it is stated that, by 2026, the Latin America region will have 131 million SVOD subscriptions. This represents a huge increase over the 76 million expected for Latin America region by the end of 2021.
Furthermore, Netflix will remain the dominant SVOD operator; Disney, despite a relatively late start, will make great strides in the market in the following years. By 2026, Netflix will have 48.4 million members in Latin America, with Disney+ coming in second with 32.5 million.
COVID-19 has had a favorable impact on market growth. Companies of all sizes are rethinking their business strategies for 2021 and beyond. These businesses are implementing subscription management tools with cross-channel visibility to drive normality and make things easier by matching their metrics.
Latin America Subscription & Billing Management Market Trends
Significant Adoption Is Expected in the Media and Entertainment Industry
The media and entertainment sector is a prime example of rapid digital transformation, constantly innovating technology and developing new ways to generate and distribute subscription-based digital products. Advertisers, publishers, broadcasters, and others are adopting the subscription-based business model to keep up with the continually expanding demand.
The subscription video-on-demand (SVOD) streaming scene is fast expanding due to the expansion of media providers like Netflix, Amazon Prime, Eros Now, Hulu, Hotstar, and others. In addition, new entrants like Disney+ and Apple TV+, as well as Claro Video and HBO Max, fuel market expansion.
Hence, the broadcast platforms, media corporations, and advertising companies are rapidly deploying subscription billing management solutions with an aim to integrate revenue processes into one streamlined customer-focused experience, which is expected to provide unprecedented insight into the entire Quote-to-Cash process.
Smartphone adoption, low data tariffs, and investments in original and regional digital content are some favorable aspects driving the subscription and billing management industry.
In September 2021, Respondents were asked to select their favorite subscription video-on-demand (SVOD) platform in a survey conducted by Sherlock Communications in Brazil. Almost two-thirds (63%) of those polled chose Netflix. Amazon Prime came in second place, with 16% of respondents choosing it. Globoplay and HBO Max were selected by around 6% of the subjects.
Internet Penetration holds Significant growth in the Market
With the increasing number of smartphones worldwide and high-speed cellular networks present in most countries worldwide, the e-commerce industry is growing. With an increase in the E-commerce industry, mobile transactions are also expected to grow rapidly, providing a significant boost to the Subscription market.
Both B2C and B2B businesses are seeing an increase in recurring revenue from subscriptions. Customers prefer to rent software rather than buy it. Therefore subscription as a service (SAAS) is becoming increasingly popular among enterprises.
Latin America is a continent brimming with growth chances and potential, with a population of 657 million and a USD 10.5 trillion economy forecast to return to positive growth of 3.7 percent in 2021. It is home to a booming mobile-minded middle class and a knowledge-hungry workforce willing to embrace technological solutions to progress their communities.
Moreover, According to GSMA Intelligence, mobile internet penetration in Latin America will rise from 53% in 2018 to 64% by 2025.
For instance, prominent technology companies such as Uber, Spotify, Apple Inc., and Google LLC have transformed their business models to adapt to changing customer demand and are transitioning from a static & linear product offering to a subscription-based model to encourage predictable, recurring, and stable revenue.
Organizations are considering introducing better billing strategies to build flexible business operations and save capital investment. Paperless billing methods help organizations save money on paper, printing, and shipping. Customers can better arrange their payment schedules and budgets and prevent excessive late penalties by employing software and internet portals for billing and subscriptions.
Latin America Subscription & Billing Management Industry Overview
The Subscription Billing Management Market is fragmented due to several market players in this region offering innovative billing and invoicing solutions for subscription-based businesses. Also, the new and emerging and existing companies are increasingly raising funds to enhance and improvise their offerings to gain maximum market traction.
February 2022 - Vindicia, a division of Amdocs Media Division, announced an expansion of its long-standing partnership with Vimeo. Vimeo continues using Vindicia's services for subscription management and retention solutions as part of this arrangement.
October 2021 - Stripe, a worldwide technology company that builds internet economic infrastructure, said it has agreed to purchase Recko, a leading provider of payments reconciliation software for internet businesses.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions? and Market Definition
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Surge in Adoption of Subscription business models
4.2.2 Increasing need for Updating Legacy Systems
4.3 Market Challenges
4.3.1 Complexities related to Data Synchronization
4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Latin America subscription and Billing Management Market
4.5 Industry Ecosystem Analysis
4.6 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.6.1 Bargaining Power of Suppliers
4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.6.3 Threat of New Entrants
4.6.4 Threat of Substitute Products
4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Deployment (Trends, Revenue for the period of 2020-2027 & Market Outlook)
5.1.1 Cloud
5.1.2 On-premise
5.2 By Organization Size(Trends, Revenue for the period of 2020-2027 & Market Outlook)
5.2.1 Small and Medium Enterprises
5.2.2 Large Enterprises
5.3 By End-user Industry (Trends, Revenue for the period of 2020-2027 & Market Outlook)
5.3.1 BFSI
5.3.2 Retail and E-Commerce
5.3.3 IT and Telecommunication
5.3.4 Public Sector and Utilities
5.3.5 Media and Entertainment
5.3.6 Other End-user Industries
5.4 By Region (Trends, Revenue for the period of 2020-2027 & Market Outlook)