구독 청구 관리 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 소프트웨어별, 서비스별, 전개별, 기업 규모별, 최종 용도별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)
Subscription Billing Management Market Size, Share & Trends Analysis Report By Software, By Service (Professional, Managed), By Deployment (Cloud, On-premise), By Enterprise Size, By End-use, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드:1609568
리서치사:Grand View Research
발행일:2024년 11월
페이지 정보:영문 130 Pages
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구독 청구 관리 시장 성장과 동향
Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면, 세계 구독 청구 관리 시장 규모는 2025-2030년 동안 16.9%의 CAGR을 기록하여 2030년에는 179억 5,000만 달러에 달할 것으로 추정됩니다.
공공사업, 미디어 및 엔터테인먼트, 공공 부문의 인보이스 관리 및 구독 모델 도입 확대는 예측 기간 동안 구독 인보이스 관리 산업에 더 많은 성장 기회를 제공할 것으로 보입니다.
이러한 산업의 서비스 제공업체들은 고객에게 고품질의 더 나은 솔루션을 제공하는 데 주력하고 있습니다. 또한, 영업 비용 절감에 대한 요구와 클라우드 기반 소프트웨어에 대한 수요는 구독 청구 관리 시장의 범위를 더욱 확대할 것으로 보입니다.
일부 정액제 청구서 관리 서비스 제공업체는 사용자의 직불카드, 신용카드, 은행 계좌를 첨부하여 정기적인 청구서 결제를 제공하기도 합니다. 따라서 각 결제 프로세스에 고급 보안을 추가하여 고객의 신뢰를 높이고 해킹이나 사기가 발생했을 때 금전적 피해를 방지하는 것이 더욱 중요해지고 있습니다.
구독 모델 또한 여행 산업 전반에 걸쳐 그 중요성이 커지고 있습니다. 여행사들은 자주 여행하는 사람들에게 저렴한 여행을 제공하고 티켓 카운터에서 시간을 절약하기 위해 이 모델로 전환하고 있습니다. 주요 민간 항공사들은 고객 충성도와 유지율을 높이기 위해 구독 서비스를 도입하는 데 주력하고 있습니다. 예를 들어, 2019년 10월 델타항공은 스카이마일스 회원을 대상으로 스카이마일스 셀렉트(SkyMiles Select)라는 유료 회원 옵션을 출시했으며, 연회비 59달러에 무제한 우선 탑승, 특별 수하물 태그, 매년 8번의 무료 기내 음료 제공 등 다양한 혜택을 제공합니다. 무료 음료를 제공합니다.
COVID-19 팬데믹은 정액제 청구 관리 소프트웨어의 수요에 긍정적인 영향을 미쳤습니다. 전 세계 기업들은 새로운 고객 규범과 새로운 비즈니스 모델에 적응해야 합니다. 기업은 고객의 상품 선택 방식, 채널 선호도 등 장기적인 사회 변화에 대응해야 합니다. 고객 행동의 변화로 인해 강화된 디지털 결제 솔루션을 구독 청구 관리 플랫폼에 통합해야 할 필요성이 가속화될 것으로 예상됩니다.
구독 청구 관리 시장 보고서 하이라이트
구독 청구 관리는 제품, 정기 서비스, 일회성 서비스, 타사 컨텐츠를 적절히 조합한 구독을 제공함으로써 기업의 신규 고객 확보를 지원하는 소프트웨어 부문에서 가장 큰 점유율을 차지했습니다.
전문 서비스는 소프트웨어 설치, 기존 시스템과의 연동, 소프트웨어의 효율적인 운영을 지원하여 서비스 부문에서 가장 큰 점유율을 차지하고 있습니다.
클라우드 배포는 구독 관리 프로세스를 보다 효율적으로 만들 수 있기 때문에 클라우드 부문은 예측 기간 동안 우위를 유지할 것으로 예상됩니다.
미국에서는 클라우드 기반 솔루션의 도입이 활발히 진행되고 있는 등 다양한 요인으로 인해 북미 지역 시장에서는 구독 방식의 자동화가 진행되고 있습니다.
The global subscription billing management market size is estimated to reach USD 17.95 billion by 2030, registering a CAGR of 16.9% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The growing adoption of the billing management and subscription models in utilities, media & entertainment, and the public sector will create more growth opportunities for the subscription billing management industry during the forecast period.
Service providers in these industries are focused on providing high-quality and better solutions to clients. Additionally, the desire to reduce operating expenses and the demand for cloud-based software would further broaden the scope of the market for subscription billing management.
Several subscription billing management service providers also provide periodic bill payments, which can be obtained by attaching the user's debit and credit cards or bank account. This ensures that greater importance is needed on adding a high level of security to each payment process to gain more trust from the customer and avoid financial ramifications in the event of hacking or fraud.
The subscription model is also gaining importance across the travel industry. Travel companies are shifting to this model to offer cheaper travel to frequent travelers and save their time at ticket counters. Major commercial airlines are making efforts to introduce subscription services to boost customer loyalty and retention. For instance, in October 2019, Delta airlines announced the launch of a paid membership option named SkyMiles Select for members of SkyMiles. SkyMiles Select is an annual membership worth USD 59, which provides travelers unlimited priority boarding, a special bag tag, and eight free onboard drinks every year.
The outbreak of the COVID-19 pandemic had a moderately positive impact on the demand for subscription billing management software. Companies worldwide are expected to adapt to new customer norms and new business models. They need to respond to long-term social changes, including how customers select products and channel preferences. Changes in customer behavior are expected to accelerate the need to integrate enhanced digital payment solutions into subscription billing management platforms.
Subscription order management held the largest share in the software segment, as it helps companies in winning new customers by providing subscriptions containing the appropriate mix of products, recurring and one-time services, and third-party content
Professional services held the largest share in the services segment as they help businesses in installing the software, aligning the software with the existing systems, and operating the software efficiently
The cloud segment is expected to continue its dominance over the forecast period, as cloud deployment can potentially make the subscription management process more efficient
Various factors, such as the increasing adoption of cloud-based solutions across the U.S., have resulted in the increased automation of subscription methods in the North American regional market