라틴아메리카의 무인운반차(AGV) : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Latin America Automated Guided Vehicle (AGV) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1629813
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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라틴아메리카의 무인운반차 시장은 예측 기간 동안 CAGR 29.7%를 기록할 것으로 예상됩니다.
주요 하이라이트
이 지역은 성장 잠재력을 가지고 있습니다. 그러나 이 지역의 불안정한 정치 상황이 성장에 걸림돌이 될 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 지난 1년 동안 멕시코, 쿠바, 브라질이 새로운 지도자를 선출했고, 아르헨티나도 선거를 앞두고 있습니다. 베네수엘라는 니콜라스 마두로 대통령의 재선이라는 격변을 겪고 있습니다. 이러한 최근 동향에도 불구하고 브라질, 콜롬비아, 멕시코, 칠레와 같은 신흥 경제 국가들은 다양한 산업의 성장을 견인할 것으로 예상됩니다.
특히 자동차 산업에서는 멕시코와 브라질이 러시아나 캐나다보다 더 많은 자동차를 생산하고 있습니다.
이 지역의 소매 산업의 성장은 프로세스를 최적화하기 위해 창고 자동화를 촉진하는 요인으로, Euromonitor에 따르면 라틴아메리카의 소매 판매액은 2022년까지 1조 7천억 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
또한, 확장되고 자원이 풍부하고 인구통계가 양호한 브라질은 자동화에 유망한 시장입니다. 브라질은 업스트림층과 중산층 인구가 급증하고 있어 소비율이 증가할 것으로 예상됩니다. 그러나 인건비의 급격한 상승으로 인해 많은 비즈니스 모델이 변화할 가능성이 높습니다.
또한, 자동화 시스템 도입에 따른 높은 초기 비용과 긴 투자 회수 기간은 예측 기간 동안 시장 성장에 걸림돌이 될 것으로 예상됩니다. 그러나 이러한 시스템 도입에 따른 부가적인 이익과 고객 만족도는 조직에 이익을 가져다 줄 것으로 예상됩니다.
라틴아메리카의 무인운반차(AGV) 시장 동향
소매업이 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상
이 지역 소매 총매출에서 E-Commerce가 차지하는 비중은 매년 확대되고 있으며, 창고 자동화에 대한 요구가 더욱 높아져 무인운반차 수요를 견인할 것으로 예상됩니다. 이 지역의 총 소매 매출에서 E-Commerce가 차지하는 비중은 2020년까지 3%를 넘어설 것으로 예상됩니다.
브라질은 라틴아메리카 전체 B2C E-Commerce의 약 42%를 차지하고 있으며, 아마존은 2012년에 브라질에 진출했지만 이전에는 주로 서적만을 취급해왔으나, 몇 달간 물류 조정 후 스마트폰, 노트북, 태블릿, 액세서리 등 다양한 카테고리를 추가하여 브라질에서 완전한 제품군을 제공하게 되었습니다. 카테고리를 추가하고 몇 달 동안 물류를 미세 조정한 후 브라질에서 완전한 제품군을 제공하게 되었습니다.
2020년 10월, 아마존은 1억 달러의 물류 투자를 발표하며 더 빠른 배송을 제공하기 위해 인구가 많은 대도시 이외의 지역에서는 처음으로 멕시코에 물류 센터를 포함한 새로운 창고를 개설했습니다. 새로운 거점에는 북부 도시 몬테레이 인근과 중부 도시 과달라하라 인근의 두 개의 풀필먼트 센터가 포함됩니다. 또한, 최근 브라질에 10만 평방미터 규모의 5번째이자 최대 규모의 풀필먼트 센터를 오픈하는 등 브라질 진출에도 박차를 가하고 있습니다. 이러한 모든 투자는 창고에서 AGV의 사용을 촉진할 것으로 예상됩니다.
또한, 멕시코에서는 음료, 비스킷, 샴푸와 같은 일용품을 E-Commerce를 통해 구매하는 사람들이 많습니다. 소매 시장은 예측 기간 동안 빠르게 성장할 것으로 예상되며, 이는 소매업의 자동화 도입 확대에 기여할 것으로 예상됩니다.
또한, 이 지역의 소비자들은 배송 시간 단축을 요구하고 있으며, 창고 및 물류 센터에서 AGV의 적용이 증가하고 있습니다. 또한 기술 발전으로 AGV가 더 좋고 더 작아지고 비용 절감과 일부 지역의 노동력 부족으로 인해 조사 대상 시장의 성장이 촉진되고 있습니다.
브라질이 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상
로봇공학 및 자동화의 급속한 기술 발전으로 인해 브라질의 제조 부문은 생산 공정에 로봇 공학 및 기술을 점점 더 많이 채택하고 있습니다. 제조업체는 제조 공장에서 가장 효과적이고 수익성 높은 결과를 제공하는 로봇을 선택하기 전에 부하, 방향, 속도, 정확도, 듀티 사이클, 이동 및 환경과 같은 요소를 고려합니다.
코로나 바이러스 위기는 전 세계 자동차 생산에 타격을 입혔지만 브라질이 가장 큰 타격을 입었습니다. 자동차 제조업체 협회 Anfave에 따르면 2020년 6월 브라질의 자동차 생산량은 2020년 5월 대비 129% 증가했지만 2019년 동월 대비 58% 감소했습니다. 또한 2020년 자동차 생산량은 전년 대비 45% 감소하고, 같은 기간 수출량은 53% 감소할 것으로 예상했습니다.
또한 전기자동차와 하이브리드 자동차의 등장은 지난 10년간 자동차 제조에 혁명을 가져왔습니다. 자동차 생산은 훨씬 더 고도화되고 복잡해지고 있습니다. 날로 진화하는 정부 안전 규정과 산업 표준은 조립 라인의 작업을 더욱 복잡하게 만들고 있습니다.
이 때문에 자동차 부문에서는 자동화에 대한 큰 수요가 발생하고 있습니다. 운송 중 인적 실수로 인한 제품 파손을 최소화하고(조립 라인 작업자와의 상호 작용을 가능하게 하는) 워크스테이션 간 섀시 취급 속도를 높이는 것이 최우선 과제입니다. 이러한 추세는 이 지역의 모든 산업에서 창고 로봇의 채택을 촉진할 것으로 예상됩니다.
또한 첨단 기술은 이 나라의 음료 및 식품 부문을 변화시키는 장비와 공정을 만들어냈습니다. 음료 및 식품 산업은 전통적으로 유통 및 보관과 같은 기능을 인간 작업자에게 의존해 왔지만, 로봇을 개발 및 도입하여 공정을 간소화하고 보다 안정적인 생산물을 생산하고 있습니다.
라틴아메리카의 무인운반차(AGV) 산업 개요
라틴아메리카의 무인운반차(AGV) 시장은 세분화되어 있으며, 지역에 따라 다양한 주요 공급업체가 존재합니다. 이 시장의 주요 공급업체들은 고객의 다양한 요구 사항을 충족시키기 위해 보다 세분화된 제품 포트폴리오를 확보하고 있습니다. 반면, 다른 공급업체들은 맞춤형 또는 고객별 주문을 제공하는 틈새 시장에서 운영되고 있습니다. 주요 진입 업체로는 Kuka Group, Schaefer Systems International Pvt Ltd, ABB Ltd, Jungheinrich Group 등이 있습니다. 최근 시장 동향은 다음과 같습니다.
2020년 9월 - KUKA 그룹은 초소형이지만 비용 효율을 극대화한 KR 스칼라 수평 관절형 로봇 AGV를 출시했습니다. 이 로봇은 500mm 또는 700mm, 0.36초 또는 0.38초의 짧은 사이클 타임으로 비용에 민감한 시장에서 자동화를 추진하는 데 이상적인 KR 스칼라 로봇입니다.
2020년 8월 - Dematic은 새로운 탁상용(TT) 시리즈 무인운반차(AGV)를 발표했습니다. 무게가 500kg 이하이고 1,500kg을 운반할 수 있는 새로운 TT 시리즈 AGV는 Dematic의 AGV 중 가장 작고 민첩한 AGV로, 테이블 탑 리프트, 컨베이어 옵션 또는 맞춤형 모델이 표준으로 제공되며, 자동 충전 기능이 있는 자동 충전 기능이 있는 고성능 24V 리튬 배터리로 작동합니다.
기타 혜택
엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
3개월간 애널리스트 지원
목차
제1장 소개
조사 가정과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
시장 성장 촉진요인
E-Commerce 산업의 급성장
터미널 효율 향상을 위한 해상 용도 자동화 요구
시장 성장 억제요인
고액의 초기 투자
통신 지연에 의한 실시간 무선 제어의 한계
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
공급 기업의 교섭력
구매자의 교섭력
신규 참여업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업 간의 경쟁 강도
산업 밸류체인 분석
COVID-19의 시장에 대한 영향 평가
제5장 시장 세분화
제품 유형별
자동 지게차
자동 견인/트랙터/예인
유닛 로드
조립 라인
특수 용도
최종 이용 산업별
식품 및 음료
자동차
소매
전자·전기
의약품
기타
국명
브라질
멕시코
아르헨티나
기타 라틴아메리카
제6장 경쟁 구도
기업 개요
KUKA Group
Schaefer Systems International Pvt Ltd
ABB Ltd.
Jungheinrich Group
Dematic Group(KION)
Savant Automation
Daifuku Co. Ltd
Transbotics Corporation
Aethon Inc.
Toyota Material Handling International AB
Amerden Inc.
제7장 투자 분석
제8장 시장 전망
ksm
영문 목차
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The Latin America Automated Guided Vehicle Market is expected to register a CAGR of 29.7% during the forecast period.
Key Highlights
The region holds good potential for growth. However, the precarious political situations in the region are expected to hinder the growth. For instance, in the last 12 months, Mexico, Cuba, and Brazil have elected new leaders, and Argentina is preparing for elections. Venezuela continues to face upheaval the face of Nicolas Maduro's re-election. Despite such recent developments, the region's strong economies such as Brazil, Columbia, Mexico, and Chile are expected to drive growth in various industries.
Moreover, the region holds a significant share of automotive and food & beverage industries across the globe, especially in automotive industry countries such as Mexico and Brazil produced more vehicles than Russia and Canada.
The growing retail industry in the region is driving organizations to automate their warehouses to optimize the process. According to Euromonitor, retail sales value in Latin America is expected to reach USD 1.07 trillion by 2022.
Further, Brazil, which is expanding, resourceful, and demographically buoyant, is a promising market for automation. The burgeoning population of upper and middle classes in Brazil is expected to result in increased consumption rates. However, due to a rapid increase in labor costs, many business models are likely to change.
In addition, the high initial costs and the long period of return on investment involved in the adoption of the automated systems are expected to challenge the market growth over the forecasted period. However, the added benefits and customer satisfaction associated with adopting such systems are expected to benefit the organizations.
Latin America Automated Guided Vehicle (AGV) Market Trends
Retail Industry is Expected to Hold Significant Market Share
E-commerce share of the total retail sales from the region is expanding year on year, which is expected to increase the need for automating the warehouses even further, driving the demand for automated guided vehicles. The e-commerce share of total retail sales from the region is expected to cross 3% by 2020.
Brazil represents about 42% of all B2C e-commerce in Latin America. Amazon, though it entered Brazil in 2012, has been only primarily dealing with books. Further, Amazon added categories, such as smartphones, notebooks, tablets, and accessories, and further fine-tuned its logistics in a few months before offering a complete product assortment in the country.
In October 2020, Amazon announced USD 100 million logistics investment in opening new warehouses in Mexico, including its first shipping centers outside the populous capital area, to offer faster deliveries. The new sites include two fulfillment centers, one near the northern city of Monterrey and another near the central city of Guadalajara. Additionally, the company is also striving to make inroads in Brazil, where it recently opened its fifth and biggest fulfillment center in the country, with 100,000 square meters. All these investments are expected to drive the utilization of AGV in the warehouse.
Further, many people in Mexico opting for e-commerce for their daily necessities, such as drinks, biscuits, and shampoos. The retail market is expected to experience rapid growth during the forecast period and help increase the adoption of automation in retails.
Moreover, the consumers in the region seek shorter delivery times, increasing the application of AGV in warehouses and distribution centers. In, addition advancements in technology have made AGV's better and smaller; lower costs and shortage of labor in some places have fueled the growth of the market studied.
Brazil is Expected to Hold Significant Market Share
Due to rapid technological advancements in robotics and automation, the manufacturing sector has witnessed increased robotics engineering and technology adoption into its production process in the country. Manufacturers consider factors such as load, orientation, speed, precision, duty cycle, travel, and environment before selecting the robot that will give the most effective and profitable results in their manufacturing plant.
The coronavirus crisis has struck auto production around the world but hit Brazil the hardest. According to the automakers association, Anfave, Brazil's automobile production rose in June 2020 from May 2020 by 129% but remains 58% lower compared with the same month in 2019. It also expects auto production to fall by 45% in 2020 compared to a year ago, while exports will lose 53% in the same period.
Moreover, the advent of electric vehicles and hybrid cars has revolutionized automobile manufacturing in the past decade. Automobile production has become far more sophisticated and complex. The ever-evolving government safety regulations and industry standards are further complicating the assembly line tasks.
This has created a significant demand for automation in the automotive sector. Minimizing products damage during transit (caused by human error) and increasing the speed of handling the chassis between workstations (which would allow interaction with assembly-line workers) are receiving the utmost priority. Such trends are expected to boost the adoption of warehouse robotics across industries in the region.
Further, advanced technology has given rise to equipment and processes that have transformed the country's food and beverage sector. The food and beverage industry has traditionally relied on human workers to handle functions like distribution and storing; robotics are being developed and implemented to streamline the process and produce more consistent output.
Latin America Automated Guided Vehicle (AGV) Industry Overview
The Latin American automated guided vehicle (AGV) market is fragmented and is home to various significant vendors depending on the location. The major vendors in the market garner a more in-depth product portfolio catering to customers' different requirements. In contrast, other vendors operate in niche segments providing customizations and customer-specific orders. Key players include Kuka Group, Schaefer Systems International Pvt Ltd, ABB Ltd., Jungheinrich Group, etc. Some of the recent developments in the market are -
September 2020 - KUKA Group launched the KR SCARA horizontal jointed-arm robots AGV that is ultra-compact and at the same time deliver maximum cost-effectiveness. The robot reaches 500 or 700 millimeters, a short cycle time of just 0.36 or 0.38 seconds. The KR SCARA robots are ideal for pushing ahead with automation in cost-sensitive markets.
August 2020 - Dematic has launched its new Table-Top (TT) Series of Automated Guided Vehicles (AGVs), offering high-accuracy and agile navigation for improved flexibility within the warehouse. With a unit weight of less than 500 kg and a capability to carry 1,500 kg, the new TT Series AGV is the smallest and most agile AGV in Dematic's range. TT Series AGVs are standard with a table-top lift, optional conveyor, or custom model and run on high-performance 24 V lithium batteries with automatic opportunity charging.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Rapid Growth of the E-commerce Industry
4.2.2 Need for Automation in Maritime Applications for Improvement in Terminal Efficiency
4.3 Market Restraints
4.3.1 High Initial Investment
4.3.2 Limitation of Real-time Wireless Control Due to Communication Delays
4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Buyers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.5 Industry Value Chain Analysis
4.6 Assessment of Impact of Covid-19 on the Market