북미의 이유식 포장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
NA Baby Food Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1629794
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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한글목차
북미의 이유식 포장 시장은 예측 기간 동안 7.92%의 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.
주요 하이라이트
시장 성장을 촉진하는 주요 요인 중 하나는 환경 안전 규제와 함께 포장 산업에 대한 정부의 엄격한 규제/정책입니다.
또한, 미국, 캐나다 등의 국가에서 라이프스타일이 빠르게 변화하고 포장된 이유식 제품에 대한 수요가 높은 것도 시장 성장에 큰 기여를 하고 있습니다.
캐나다 인구의 라이프스타일 변화와 가처분 소득 수준의 소비자 증가는 북미의 이유식 포장 시장의 성장을 촉진할 가능성이 높은 포장 유아식에 대한 수요를 증가시킬 것으로 예상됩니다.
안전하고, 재활용 가능하고, 재사용 가능하고, 유기농이며, 위생적이고, 가볍고, 휴대하기 쉬운 패킷 및 주방 용기에 대한 일반 소비자의 인식이 높아지면서 최근 높은 수요를 보이고 있으며, 이는 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.
북미의 이유식 포장 시장 동향
플라스틱이 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상
플라스틱은 에너지 효율이 높고 대체 재료보다 가볍기 때문에 다른 대체 재료보다 더 효율적인 식품 포장 재료입니다. 예를 들어, 2파운드의 플라스틱으로 10갤런의 음료를 배송할 수 있는 반면, 같은 양의 음료를 배송하려면 3파운드의 알루미늄, 8파운드의 강철, 40파운드 이상의 유리를 사용해야 합니다.
분유 분야에서는 맞벌이 부모들의 바쁜 생활로 인해 다양한 브랜드에서 1회용 플라스틱 파우치를 출시하고 있습니다. 따라서 즉시 사용 가능한 영양 제품의 중요성이 높아져 시장 성장을 더욱 촉진하고 있습니다.
HDPE는 가장 널리 사용되는 플라스틱 포장재입니다. 많은 종류의 병과 용기를 만드는 데 사용됩니다. 무색 병은 반투명하고 내구성이 뛰어나며 장벽성이 뛰어나 우유와 같이 유통기한이 짧은 제품을 포장하는 데 적합합니다.
영유아 영양 시장이 확대됨에 따라 우유와 같은 영양 제품에 대한 수요가 증가하고 있으며, 이는 이유식 포장 시장을 직접적으로 주도하고 있습니다.
조리된 이유식, 급격한 성장세를 기록
조리된 이유식 분야는 미국과 캐나다의 즉시 먹을 수 있는 식품에 대한 수요 증가와 바쁜 라이프스타일로 인해 가장 높은 성장세를 보일 것으로 예상됩니다.
또한, 북미에서 일하는 여성의 수가 증가하고 미국 인구의 가처분 소득이 증가함에 따라 예측 기간 동안 조리된 이유식에 대한 수요가 증가할 것으로 예상됩니다.
일 중심의 바쁜 라이프스타일을 가진 TRS의 발전은 자신과 자녀를 위해 요리 할 충분한 시간을 찾을 수 없습니다. 따라서 그들은 조리된 이유식을 선호하여 시장 성장을 주도하고 있습니다.
북미의 이유식 포장 산업 개요
북미의 이유식 포장 시장은 국내외 많은 기업이 존재하기 때문에 경쟁이 치열합니다. 시장은 세분화되어 있으며 각 기업은 가격, 제품 디자인, 제품 혁신 등의 측면에서 경쟁하고 있습니다. 시장의 주요 기업으로는 Amcor Ltd, Mondi Group, Sonoco 등이 있습니다.
2021년 3월 - 2021년 3월, Ardagh Group, Glass는 Bragg Live Food Products와 제휴하여 Bragg의 사과 식초 음료용 16온스 유리 병을 제공합니다. 이 유리병은 100% 재활용이 가능하며 순도를 잃지 않고 여러 번 재활용할 수 있습니다.
기타 혜택:
엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 소개
조사 가정과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 역학
시장 개요
COVID-19의 업계에 대한 영향 평가
시장 성장 촉진요인
포장 이유식 및 유아용 조제분유 수요 확대
도시의 일하는 여성 인구 증가
시장 성장 억제요인
일회용 플라스틱 기반 포장에 대한 정부의 엄격한 규제
업계의 밸류체인 분석
업계의 매력 - Porter's Five Forces 분석
신규 참여업체의 위협
구매자의 교섭력
공급 기업의 교섭력
대체품의 위협
경쟁 기업 간의 경쟁 강도
제5장 시장 세분화
주요 재료별
플라스틱
판지
금속
유리
기타
제품 유형별
보틀
금속캔
카톤
병
파우치
기타
식품별
분유
건조 이유식
분유
조제 이유식
기타
제6장 경쟁 구도
기업 개요
Amcor Ltd.
Mondi Group
Bemis Company, Inc.
Rexam PLC
RPC Group
Winpak Ltd.
AptarGroup
Sonoco
Silgan Holdings Inc.
Tetra Laval
DS Smith Plc
CAN-PACK S.A.
Prolamina Packaging
제7장 투자 분석
제8장 시장 전망
ksm
영문 목차
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The NA Baby Food Packaging Market is expected to register a CAGR of 7.92% during the forecast period.
Key Highlights
One of the major factors driving the growth of the market is stringent government rules/policies for the packaging industry coupled with environmental safety regulations.
Moreover, owing to the fast lifestyle and the high demand for packaged baby food products in countries such as the United States and Canada has significantly contributed to the growth of the market.
The changing lifestyle of the Canadian population and rise in the consumers with disposable income levels is anticipated to enhance the demand for packaged baby food which is likely to boost the growth of the North America Baby Food Packaging Market.
Growing awareness amongst the common populations towards safe, recyclable, reusable, organic, hygienic, lightweight, and easy to carry packets and kitchen containers has witnessed high demand lately, which is expected to boost the growth of the market.
North America Baby Food Packaging Market Trends
Plastic is Expected to Hold the Largest Market Share
Plastics are a more efficient material for food packaging than other alternatives because plastics are energy efficient to manufacture, and they are also lighter than the alternative materials. For instance, just two pounds of plastic can deliver 10 gallons of a beverage, whereas three pounds of aluminum, eight pounds of steel, or over 40 pounds of glass are needed to deliver the same amount of beverage.
In the powder milk formula segment, the busy life of working parents has led to the launch of single-serve plastic sachets by various brands. Thus, this increases the importance of ready nutrition products and further boosts the market growth.
HDPE is the most widely used type of plastic packaging material. It is used to make many types of bottles and containers. Unpigmented bottles are translucent and sturdy, have good barrier properties, and are well suited for packaging products with a shorter shelf life, such as milk.
With the expanding infant nutrition market, it is evident that nutritional product demand, such as milk, is increasing, and it is directly driving the baby food packaging market.
Prepared Baby Food to Witness a Significant Growth
The prepared baby food segment is expected to witness the highest growth, owing to the increase in demand for ready-to-have food and busy lifestyles in the United States and Canada.
Moreover, the increasing number of working women in the North American region and increasing disposable income of the American population are anticipated to increase the demand for prepared baby food during the forecast period.
Advancements in TRS with their work-oriented, hectic lifestyle do find enough time to cook for themselves or their children. Thus, they prefer prepared baby food which is boosting the growth of the market.
North America Baby Food Packaging Industry Overview
The North American baby food packaging market is highly competitive due to the presence of many domestic and international players. The market is fragmented, with the players competing in terms of price, product design, product innovation, etc. Some of the major players in the market are Amcor Ltd, Mondi Group, and Sonoco, among others.
March 2021 - In March 2021, Ardagh Group, Glass partnered with Bragg Live Food Products to provide its 16-oz glass bottle for Bragg's apple cider vinegar beverages. The glass bottles are 100% recyclable and can be recycled multiple times without loss of purity.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry
4.3 Market Drivers
4.3.1 Growing Demand of Packaged Baby Food and Infant Formula
4.3.2 Increasing Working Women in Urban Areas residing Population
4.4 Market Restraints
4.4.1 Stringent Government Regulations over Single-Use Plastic-based Packaging
4.5 Industry Value Chain Analysis
4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis