라틴아메리카의 이유식 포장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
LA Baby Food Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1628786
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
라이선스 & 가격 (부가세 별도)
ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
ㅁ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송기일은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
라틴아메리카의 이유식 포장 시장은 예측 기간 동안 CAGR 9.8%를 기록할 것으로 예상됩니다.
주요 하이라이트
유리병은 여전히 조리된 이유식의 가장 일반적인 포장 유형으로 2020년에도 해당 카테고리의 판매량을 크게 지배할 것이며, 2020년 가장 인기 있는 포장 크기는 여전히 120g과 170g의 유리병입니다. 소비자들은 여전히 작은 사이즈의 제품 구매를 선호하는 경향이 있으며, 아이들을 위해 큰 사이즈의 제품을 장기간 보관하는 것보다 정기적으로 재고를 갱신하는 경향이 있기 때문입니다.
라틴아메리카에서 소비자들이 다른 이유식 제품들을 선택하는 경향이 강해지면서 건조 이유식은 계속 감소할 것으로 예상됩니다. 라틴아메리카에서 COVID-19 팬데믹이 진정될 것으로 예상되는 2022년에는 일시적인 회복이 예상되지만, 다른 카테고리가 점유율을 확대함에 따라 이미 감소하고 있는 이 카테고리는 계속해서 판매량 감소를 기록할 것으로 보입니다.
라틴아메리카의 이유식 포장 시장 동향
플라스틱이 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상
플라스틱은 제조에 에너지 효율이 높고 대체 재료보다 가볍기 때문에 다른 대체 재료보다 효율적인 식품 포장 재료입니다.
예를 들어, 2파운드의 플라스틱으로 10갤런의 액체, 즉 우유를 공급할 수 있는 반면, 같은 양의 액체를 공급하기 위해서는 3파운드의 알루미늄, 8파운드의 강철, 40파운드 이상의 유리가 필요합니다.
분유 분야에서는 일하는 부모들의 바쁜 생활로 인해 다양한 브랜드에서 1회용 플라스틱 파우치를 출시하고 있습니다. 이에 따라 즉시 사용 가능한 영양 제품의 중요성이 높아져 시장 성장을 더욱 촉진하고 있습니다.
영유아 영양 시장이 확대됨에 따라 우유와 같은 영양 제품에 대한 수요가 증가하고 있으며, 이는 이유식 포장 시장을 직접적으로 주도하고 있습니다. 또한 내구성이 뛰어나 부모가 번거롭지 않게 휴대 할 수 있습니다. 또한 플라스틱은 기밀성이 높기 때문에 낡을 가능성이 적습니다.
브라질이 가장 큰 시장 점유율을 차지
라틴아메리카 지역에서는 브라질이 이 솔루션의 주요 시장이며 멕시코, 아르헨티나가 그 뒤를 잇고 있습니다. 소비자의 인식이 높아지고 가처분 소득이 증가함에 따라 이유식 포장 솔루션에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
라틴아메리카는 예측 기간 동안 세계 이유식 포장 시장에서 큰 점유율을 차지할 것으로 예상되는 성장 지역 중 하나입니다. 브라질 사람들은 다양한 플랫폼에서 제품 리뷰를 검색하는 것으로 유명하며, 또한 소셜 네트워크의 헤비 유저로 유명합니다.
브라질 지역 통계 연구소에 따르면 브라질의 포장 제조 매출은 2023년까지 약 69억 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 또한이 시장에는 프리미엄화를 선호하는 추세가 있습니다. 가격 민감도에도 불구하고 환경 친화적인 제품입니다.
또한 새로운 인수와 계약은 시장 성장에 부가가치를 더할 수 있습니다. 최근 Armor Protective Packaging은 Orvic Brasil을 ARMOR의 세계 "가족"으로 영입했다고 발표했으며, ARMOR와 Orvic은 전략적 파트너십을 통해 손을 잡았습니다.
라틴아메리카의 이유식 포장 산업 개요
이유식 포장 시장은 국내외에 많은 기업이 존재하기 때문에 매우 세분화되어 있습니다. 시장은 세분화되어 있으며 각 기업은 가격, 제품 디자인, 제품 혁신 등의 측면에서 경쟁하고 있습니다. 시장의 주요 기업으로는 Amcor Ltd, Pregis LLC, Sealed Air Corporation, Huhtamaki OYJ, Clondalkin Group Holdings BV, Winpak 등이 있습니다.
2021년 10월 - 과라팍스파는 수직적 통합을 통한 지속가능한 세계 성장을 위한 그룹의 지속적인 노력의 일환으로 브라질에서의 사업 확장 계획을 발표했습니다.
기타 혜택
엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 소개
조사 가정과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 역학
시장 개요
COVID-19의 업계에 대한 영향 평가
시장 성장 촉진요인
이유식 포장 및 유아용 조제분유 수요 확대
도시의 일하는 여성 인구 증가
시장 성장 억제요인
일회용 플라스틱 기반 포장에 대한 정부의 엄격한 규제
업계의 밸류체인 분석
업계의 매력 - Porter's Five Forces 분석
신규 참여업체의 위협
구매자/소비자의 협상력
공급 기업의 교섭력
대체품의 위협
경쟁 기업 간의 경쟁 강도
제5장 시장 세분화
재료별
플라스틱
판지
금속
유리
포장 유형별
보틀
금속캔
카톤
병
파우치
기타 포장 유형
제품별
액상유
건조 이유식
분유
조제 이유식
국가별
브라질
멕시코
아르헨티나
기타 라틴아메리카
제6장 경쟁 구도
기업 개요
Amcor Ltd.
Sonoco Products Company
Mondi Group
Berry Global Inc.
Rexam PLC
Winpak Ltd.
AptarGroup
Silghan Holding Inc.
CAN-PACK S.A.
Tetra Laval
DS Smith Plc
Coldalkin Group Holdings BV
Pregis LLC
제7장 투자 분석
제8장 시장 전망
ksm
영문 목차
영문목차
The LA Baby Food Packaging Market is expected to register a CAGR of 9.8% during the forecast period.
Key Highlights
Glass jars remained the most common pack type in prepared baby food, dominating volume sales in the category once more in 2020 by a long way. The most popular pack sizes in 2020 remained 120g and 170g glass jars, as consumers still tend to prefer to purchase smaller pack sizes and to refresh their stocks regularly for their children, rather than keeping larger presentations for a longer time.
Metal tins remain the main pack type to convey a premium image and for better storage, unlike dried baby food, which is increasingly being sold in flexible aluminum/plastic stand-up pouches, thus reducing unit prices.
Dried baby food is projected to continue its decline in Latin America as consumers increasingly opt for other baby food products. Despite a brief revival expected in 2022, when the effects of the COVID-19 pandemic are expected to subside in Latin America, the already declining category will continue to register declining volume sales as other categories gain share.
Latin America Baby Food Packaging Market Trends
Plastic is Expected to Hold the Largest Market Share
Plastics are a more efficient material for food packaging than other alternatives because plastics are energy efficient to manufacture, and they are also lighter than alternative materials.
For instance, just two pounds of plastic can deliver 10 gallons of Liquid, i.e., milk, whereas three pounds of aluminum, eight pounds of steel, or over 40 pounds of glass are needed to deliver the same amount of Liquid.
In the powder milk formula segment, the busy life of working parents has led to the launch of single-serve plastic sachets by various brands. Thus, this increases the importance of ready nutrition products and further boosts the market growth.
With the expanding infant nutrition market, it is evident that nutritional product demand, such as milk, is increasing, and it is directly driving the baby food packaging market. It is also durable, and parents can carry them without hassle. Moreover, plastics are airtight, so the chances of getting stale are unlikely.
Brazil to Hold the Largest Market Share
Brazil is the major market for these solutions in the region, followed by Mexico and Argentina in the Latin America region. Increasing consumer awareness and higher disposable income are the factors driving the demand for baby food packaging solutions.
Latin America is one of the growing regions expected to capture a significant share of the global baby food packaging market during the forecast period. The Brazilian public is famous for searching product reviews on different platforms; furthermore, they are heavy users of social networks.
As per the Brazilian Institute of Geography and Statistics, it is expected that the revenue of packaging manufacturing in Brazil will amount to approximately USD 6.9 billion by 2023. Further, there is a trend supporting premiumization in this market. Despite being price-sensitive, it follows eco-friendliness.
Furthermore, newer acquisitions and contracts might add value to the market growth. Recently, Armor Protective Packaging announced that they welcomed the Orvic Brasil to the ARMOR global 'family.' ARMOR and Orvic have joined forces in a strategic partnership.
Latin America Baby Food Packaging Industry Overview
The baby food packaging market is highly fragmented, owing to the presence of many domestic and international players. The market is fragmented, with the players competing in terms of price, product design, product innovation, etc. Some of the major players in the market are Amcor Ltd, Pregis LLC, Sealed Air Corporation, Huhtamaki OYJ, Clondalkin Group Holdings BV, Winpak, among others.
October 2021 - Gualapack Spa announced its plans for expansion in Brazil as part of the Group's continued efforts for sustainable, global growth through vertical integration.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry
4.3 Market Drivers
4.3.1 Growing Demand of Packaged Baby Food and Infant Formula
4.3.2 Increasing Working Women in Urban Areas residing Population
4.4 Market Restraints
4.4.1 Stringent Government Regulations over Single-Use Plastic-based Packaging
4.5 Industry Value Chain Analysis
4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis