유럽의 이유식 포장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Europe Baby Food Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1629759
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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유럽의 이유식 포장 시장은 예측 기간 동안 CAGR 6.39%를 기록할 것으로 예상됩니다.
주요 하이라이트
유럽은 세계에서 가장 발전된 대륙 중 하나이며, 특히 동유럽과 남유럽의 급속한 도시화로 인해 가처분 소득이 증가하고 현대식 라이프스타일을 채택하고 있습니다. 이러한 요인으로 인해 이유식 제품에 대한 지출이 증가하고 이유식 포장 솔루션에 대한 지출도 증가하고 있습니다.
이유식 포장 시장은 이상적으로는 유리병, 플라스틱 병 및 유리 용기로 구성되어 있지만, 수년 동안 지속가능한 포장에 대한 관심이 높아지면서 공급업체가 제품을 포장하기 위해 종이 기반 파우치 및 상자를 도입하도록 장려하고 있습니다.
포장 솔루션에 대한 수요를 증가시키는 또 다른 요인은 소비자의 다양한 요구를 충족시키기 위한 이유식 제조업체의 기술 혁신입니다. 식품의 영양과 안전에 대한 경각심이 높아지고, 아기용 즉석식품이 다양해지면서 유럽 시장에서는 지역 전반에 걸쳐 여러 가지 제품 혁신이 일어나고 있습니다.
또한, 안전, 재사용 가능, 위생, 경량, 휴대가 용이하다는 요인으로 인해 스탠드업 파우치 및 얇은 벽의 용기는 높은 수요를 목격하고 있습니다. 이것이 시장을 주도하고 있습니다.
유럽의 이유식 포장 시장 동향
종이 파우치가 크게 성장하다
파우치와 봉지는 주로 유아식 업계에서 분말, 액체, 인스턴트 우유, 베이비 시리얼, 건조 이유식 등 많은 유아식 제품에 사용되며, 주로 유아식 업계에서 채택하고 있습니다. 이들은 가장 환경 친화적인 선택 중 하나입니다. 이들은 알루미늄, 플라스틱 및 유사한 식품 등급 재료 중 하나의 여러 층으로 만들어집니다.
종이 파우치를 통합한 유연 포장재는 제조에 필요한 재료와 에너지가 더 적습니다. 글렌로이사에 따르면, 유리병과 비교했을 때 종이팩은 화석연료를 62%, 온실가스를 75%, 물을 80% 절약할 수 있다고 합니다.
또한 이 파우치에는 독특한 폐쇄 기술이 적용되어 조절된 분배와 균일한 제품 분배를 가능하게 하여 99%의 제품 배출을 실현하여 식품 낭비를 방지할 수 있습니다. 연포장은 기업이 보다 친환경적인 전략을 취하도록 장려하여 제품 및 포장의 낭비를 줄이는 데 도움이 됩니다.
또한, 종이 파우치 또는 레토르트 파우치는 스탠드업 백으로도 알려져 있으며, 이유식 포장 시장에서 널리 사용되고 있습니다. 이 가방은 튼튼하고 내구성이 뛰어나며 한 지역에서 다른 지역으로 운송되는 동안 물리적 및 환경적 위험으로부터 내용물을 보호합니다. 이러한 용도 외에도 인기의 주요 이유 중 하나는 동종 제품에 비해 상당히 저렴하다는 점입니다.
영국, 가장 큰 시장 점유율을 차지
유럽 지역에서는 영국이 이유식 포장 시장에서 가장 높은 점유율을 차지할 것으로 예상되며, 러시아, 독일이 그 뒤를 이을 것으로 예상됩니다. 이유식 포장 제품의 영양학적 이점에 대한 소비자의 인식이 높아지면서 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.
RetailXCoronavirus Consumer Tracker에 따르면, COVID-19에 대한 우려가 커지면서 고객 행동에 큰 변화가 나타났습니다.
유럽의 이유식 포장 시장은 이유식을 가장 안전하게 섭취할 수 있도록 고도로 규제되고 있습니다. 엄격하고 변화무쌍한 규제는 시장에 왜곡을 초래하고 있습니다. 또한, 혁신적인 포장과 제품에 다른 이점을 제공하는 특수 성분을 포함시키는 것도 시장을 주도하는 요인으로 작용하고 있습니다.
영국 시장은 주로 연포장 부문에 의해 성장하고 있습니다. 세계 패키징 업체들이 이 지역에 진출하고 있으며, 현지 기업 인수도 활발히 진행되고 있어 영국 시장의 잠재력을 엿볼 수 있습니다. 예를 들어, 2020년 1월 맥팔레인 그룹(Macfarlane Group)은 보호 포장 솔루션 제공 업체인 Armagrip을 비공개로 인수했습니다.
영국은 유럽 지역의 주요 경제 국가 중 하나입니다. 유럽 국가들의 가처분 소득이 증가함에 따라 이유식 제품의 가격대가 상승하고 있으며, 그 결과 유아기 식품의 품질이 향상되고 있습니다. 이유식/분유 시장의 성장은 고용을 위해 정착하는 이민자의 증가에 의해 주도되고 있습니다.
따라서 고소득 지역이든 저소득 지역이든 가정 밖에서 일하는 여성의 수가 증가하고 있습니다. 일하는 엄마들은 출산 후 바로 직장에 복귀하기 때문에 이유식이나 우유를 준비하여 즉시 아이에게 제공 할 수 있습니다. 포장된 제품은 휴대와 운송이 편리하기 때문에 유럽의 이유식 포장 시장이 성장하는 주요 이유입니다.
유럽의 이유식 포장 산업 개요
유럽의 이유식 포장 시장은 국내외에 많은 기업이 존재하기 때문에 매우 세분화되어 있습니다. 시장은 가격, 제품 디자인, 제품 혁신 등의 측면에서 경쟁하고 있습니다. 이 시장의 주요 기업으로는 Amcor, AptarGroup, Bemis, Mondi Group, Rexam, RPC Group, Winpak 등이 있습니다.
2021년 8월 - Heinz는 도로변 수거로 재활용 할 수있는 단일 재료의 이유식 파우치를 출시 할 것으로 알려졌습니다. 이 회사는 Tesco의 기술 팀과 협력하여 재활용 자선 단체 RECOUP은 Heinz for Baby의 과일 파우치 280 만 개를 "쉽게 재활용 할 수 있도록"할 것이며, Heinz for Baby의 과일 파우치에서 매년 매립되는 약 20 톤의 플라스틱을 절약 할 수있을 것으로 예상 예측하고 있습니다.
기타 혜택:
엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 소개
조사 가정과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 역학
시장 개요
COVID-19의 업계에 대한 영향 평가
시장 성장 촉진요인
포장 이유식 및 유아용 조제분유 수요 확대
도시의 일하는 여성 인구 증가
시장 성장 억제요인
일회용 플라스틱 기반 포장에 대한 정부의 엄격한 규제
업계의 밸류체인 분석
업계의 매력 - Porter's Five Forces 분석
신규 참여업체의 위협
구매자의 교섭력
공급 기업의 교섭력
대체품의 위협
경쟁 기업 간의 경쟁 강도
제5장 시장 세분화
재료별
플라스틱
판지
금속
유리
포장별
보틀
금속캔
카톤
병
파우치
기타 포장
제품별
액상유
건조 이유식
분유
조제 이유식
국가별
영국
프랑스
독일
이탈리아
스페인
기타 유럽
제6장 경쟁 구도
기업 개요
Amcor Ltd.
Sonoco Products Company
Mondi Group
Berry Global Inc.
Rexam PLC
Winpak Ltd.
AptarGroup
Uflex Ltd.
CAN-PACK S.A.
Tetra Laval
DS Smith Plc
Bemis Company, Inc.
제7장 투자 분석
제8장 시장 전망
ksm
영문 목차
영문목차
The Europe Baby Food Packaging Market is expected to register a CAGR of 6.39% during the forecast period.
Key Highlights
Europe is one of the most developed continents across the world; it is witnessing rapid urbanization, especially in Eastern and Southern Europe, leading to increased disposable income and the adoption of a modern lifestyle. These factors have led to an increase in the expenditure on baby food products and, in turn, baby food packaging solutions.
Baby Food Packaging Market is ideally comprised of glass bottles, plastic bottles, and glass container; however, over the years, the increased concerns over sustainable packaging has encouraged vendors to introduce paper-based pouches and boxes for packaging goods.
Another factor boosting the need for packaging solutions is the innovations by baby food manufacturers to meet the consumer's various needs. With increased vigilance of food nutrition and safety and a variety of ready-to-eat edible products for babies, the European market is experiencing several product innovations across the region.
Moreover, owing to some of the factors, like safe, reusable, hygienic, lightweight, and easy to carry, the stand-up pouches and thin wall containers are witnessing high demand. Thus, this is driving the market.
Europe Baby Food Packaging Market Trends
Paper Pouches to Show Significant Growth
Pouches and bags are being predominantly deployed in the baby food industry, serving many baby food products like powdered, liquid, instant formula, baby cereals, dried baby food, etc. They are among the most environmentally friendly options. These are made either with several layers of aluminum, plastic, and similar food-grade materials.
Flexible packaging incorporating paper pouches uses fewer materials and energy to manufacture. According to Glenroy, when compared to glass bottles, the Pouch saves 62% on fossil fuels, 75% on greenhouse gas emissions, and 80% on water.
The pouch also has a one-of-a-kind closure technology that helps prevent food waste by allowing for regulated dispensing and even product distribution, resulting in 99% product evacuation. Flexible packaging is facilitating firms to take an eco-friendlier strategy, resulting in less product and packaging waste.
Furthermore, paper pouches and retort pouches, also known as stand-up bags, are being widely used in the baby food packaging market. These bags are tough and durable, protecting the contents from physical and environmental risks while being transported from one area to another. Apart from these uses, one of the main reasons for their popularity is that they are quite inexpensive in comparison to their counterparts.
United Kingdom to Hold the Largest Market Share
In the European region, the United Kingdom is expected to have the highest share in the baby food packaging market, followed by Russia and Germany. The increasing awareness of consumers regarding the nutritional benefits of packaged baby food products is expected to drive the growth of the market.
As per the RetailXCoronavirus Consumer Tracker, there were significant changes in customer behavior due to the growing COVID-19 concerns.
The European baby food packaging market is highly regulated that making the baby food safest to consume. Stringent and changing regulations have also caused distortions in the market. The innovative packaging and incorporation of special ingredients that have given an additional benefit to the product are also driving factors of the market.
The market in the United Kingdom is mainly growing due to the flexible packaging sector. The global packaging vendors are expanding in the region, and local companies are being acquired, which is indicative of the market potential in the United Kingdom. For instance, in January 2020, Macfarlane Group acquired protective packaging solutions provider Armagrip for undisclosed sums.
The United Kingdom is one of the major economies in the European Region. Growing disposable income in European countries has led to rising in the affordability of baby food products, which has resulted in improved quality food from an infant stage. The growth of the baby food/formula market is also being driven by the increasing number of migrants settling for employment.
Therefore, the number of women working outside the homes both in the high and low-income areas has also risen. Since working mothers return to their jobs shortly after giving birth, prepared baby foods and formulas, which can be instantly provided to the children, this is the main reason of the Europe Baby Food Packaging Market to grow as packaged products makes carrying and transportation convenient.
Europe Baby Food Packaging Industry Overview
The baby food packaging market is highly fragmented in Europe, owing to the presence of many domestic and international players. The market is competitive with the players competing in terms of price, product design, product innovation, etc. Some of the major players in the market are Amcor, AptarGroup, Bemis, Mondi Group, Rexam, RPC Group, Winpak, among others.
August 2021 - Heinz reported to launch a mono-material baby food pouch that is recyclable via kerbside collection. The company will be collaborating with Tesco's technical team, and recycling charity RECOUP is predicted to make 2.8m of Heinz for Baby fruit pouches 'easily recyclable' and save nearly 20 tonnes of plastic from Heinz for Baby fruit pouches going to landfill every year.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry
4.3 Market Drivers
4.3.1 Growing Demand of Packaged Baby Food and Infant Formula
4.3.2 Increasing Working Women in Urban Areas residing Population
4.4 Market Restraints
4.4.1 Stringent Government Regulations over Single-Use Plastic-based Packaging
4.5 Industry Value Chain Analysis
4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis