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클라우드 광고 시장은 예측 기간 동안 CAGR 16.5%를 나타낼 것으로 예상됩니다.
주요 하이라이트
클라우드 기반 광고 플랫폼을 통해 고객은 특정 기기나 사무실 의자에 얽매이지 않고 디스플레이 광고 캠페인을 구축, 편집 및 관리할 수 있습니다. 이 부문의 주요 촉진요인은 스마트폰 사용의 지속적인 증가, 인터넷 연결의 대중화, 디지털 미디어 소비 증가입니다. 그럼에도 불구하고 이러한 요인들은 예측 기간 동안 전 세계적으로 인터넷 사용자 수를 증가시켜 클라우드 광고 시장에 새로운 잠재적 전망을 열어줄 것으로 예상됩니다.
클라우드 기반 광고 서비스는 빅데이터와 인터넷 상거래의 발전과 함께 SaaS 시장에서 점점 더 중요해지고 있습니다. 또한 클라우드 광고는 온라인 마케팅의 중요한 요소로, 기업은 기존 마케팅 옵션보다 더 높은 ROI를 창출할 수 있습니다.
기술의 발전은 산업을 이끄는 가장 중요한 요소입니다. 수요가 증가함에 따라 클라우드 광고 시장의 주요 시장 진출기업들은 이 부문을 지배하기 위해 최첨단 기술 솔루션 개발에 집중하고 있습니다. 이러한 플랫폼은 데이터 과학, AI, 머신러닝과 같은 혁신적인 기술을 활용하여 고객 경험과 광고 참여를 향상시킵니다.
또한 인터넷 관련 기술의 발전은 상업적 응용 증가와 전 세계 인터넷 사용자 수의 급속한 증가와 함께 다양한 형태의 디지털 광고를 통한 클라우드 광고의 진화를 형성했을 뿐만 아니라 시장 수준과 진출기업과 함께 광고 비즈니스 모델도 강화했습니다. 강화해 왔습니다.
Amazon과 같은 전자상거래 대기업 중 일부는 클라우드 서비스를 자사의 비즈니스 모델에 통합하고 있습니다. 클라우드 서비스는 인터넷상의 도구를 활용하여 고객과 연결되는 클라우드 마케팅을 기반으로 합니다. 클라우드 마케팅은 인터넷상의 도구를 활용하여 고객과 연결하여 일관된 구매 경험을 창출하고, 고객 여정의 모든 단계에서 서비스를 제공하며, 마케팅 담당자, 컨텐츠, 데이터, 프로세스, 보고서의 고급 실시간 커뮤니케이션 및 조정에 필요한 모든 고객 접점을 추적합니다. 필요한 모든 고객 접점을 추적할 수 있도록 돕습니다.
또한, 다양한 최종 사용자 부문의 마케팅 플랫폼 전반에 걸친 데이터 분석에 대한 수요가 증가함에 따라 소비자 참여 프로그램을 공개하고 개선할 수 있는 통합 플랫폼에 대한 요구가 증가하고 있습니다. 이는 조사 대상 시장의 벤더들에게 고객 수를 늘릴 수 있는 많은 기회를 창출하고 시장 확장을 촉진할 것으로 예상됩니다.
이 시장은 디지털 광고에 대한 수요가 증가함에 따라 궁극적으로 수요가 증가할 것입니다. 클라우드 광고에 대한 수요가 증가함에 따라 더 많은 고객 데이터가 수집될 것입니다. 데이터 활용, 데이터 보안 문제, 엄격한 클라우드 제한은 상업적 확장에 큰 장벽이 될 수 있습니다.
클라우드 광고 시장 동향
SaaS(Software-as-a-Service) 부문이 큰 비중을 차지할 전망
SaaS는 기업이 온라인으로 데이터에 액세스하고 저장할 수 있는 새로운 기술로, SaaS 기술의 주요 특징은 유연성, 확장성, 신뢰성, 민첩성이며, SaaS(Software-as-a-Service)(SaaS)는 특정 방식으로 기업의 IT 인프라 비용을 절감하는 데 도움이 됩니다. 비용을 절감할 수 있도록 도와줍니다. 이는 기업들이 SaaS 앱을 더 자주 채택하는 주요 요인이 되고 있습니다.
SaaS(Software-as-a-Service)는 기존의 접근 방식(서비스 제공업체가 인터넷을 통해 소프트웨어나 용도를 제공하고, 최종 사용자는 웹이나 벤더 API를 통해 소프트웨어를 구독하여 접근하는 방식)을 대체하는 소프트웨어 접근 방식을 말합니다. SaaS는 소프트웨어가 클라우드에서 호스팅되고 인터넷을 통해 액세스하는 구독 기반 모델을 말하며, 소프트웨어가 클라우드에 호스팅되고 인터넷을 통해 액세스하는 것을 말합니다.
SaaS 산업은 비즈니스 문제를 해결하는 단일 솔루션에 대한 조직 수요 증가로 인해 성장하고 있습니다. 기업들은 공급망 관리, 전자상거래, 비즈니스 인텔리전스, 고객관계관리(CRM) 등 여러 프로그램을 결합한 SaaS 플랫폼 소프트웨어를 채택하고 있습니다.
스마트폰이 사람들의 생활에 필수품이 되어 언제 어디서나 정보에 쉽게 접근할 수 있게 되면서 기업들은 모바일 SaaS와 앱 기반 솔루션에 대한 투자를 늘리고 있습니다. 사람들은 스마트폰과 앱 기반 SaaS를 통해 문서를 동기화, 업데이트 및 관리할 수 있습니다. 모바일 기기용 SaaS 및 앱 기반 서비스는 앞으로 더욱 확산될 것으로 예상됩니다.
SaaS 기반 용도는 인터넷을 통해 접속할 수 있고, 온프레미스 시스템이나 다른 클라우드와 적절히 통합되어야 하며, SaaS의 가장 큰 장점은 하드웨어 비용, 초기 설정 비용, 사용한 만큼만 지불하는 확장성, 자동 업데이트, 크로스 디바이스 호환성, 어디서든 접속할 수 있다는 점 등입니다. 확장 가능한 사용 방식, 자동 업데이트, 기기 간 호환성, 어디서나 접속할 수 있다는 점 등을 들 수 있습니다. 사용자는 네트워크, 서버, 운영체제, 스토리지, 개별 용도 기능을 포함한 클라우드 인프라를 관리하거나 제어하지 않습니다.
클라우드 기반 서비스의 인기가 높아지면서 SaaS 솔루션에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 고객층을 확대하고자 하는 B2B SaaS 공급업체 중 일부는 낮은 리드 생성, 높은 고객 확보 비용, 낮은 고객 유지율, 낮은 고객 평생 가치와 같은 문제에 직면해 있습니다.
예를 들어, 2023년 2월, SaaS 구매 플랫폼의 선두 기업인 Vendr는 기업이 보다 신속하고 정보에 입각한 구매 결정을 내릴 수 있도록 설계된 소프트웨어 산업 전반의 역동적인 카탈로그인 Explore를 발표했다, Explore는 세계에서 가장 광범위한 SaaS 데이터 세트가 제공하는 19,000개 이상의 품목에 대한 명확한 정보를 조달 및 재무 팀에 제공합니다.에 대한 명확한 정보를 제공합니다.
SaaS 모델에서는 사용자가 데이터와 용도에 대한 통제력이 떨어지고, 직선형 SaaS 용도는 보안에 대한 우려가 있습니다. SaaS 용도과 서비스는 종종 하이브리드 환경에서 다른 클라우드 및 온프레미스 모델과 결합되어 다른 클라우드 및 온프레미스 모델과 결합되는 경우가 많으며, 직선형 SaaS 용도에는 고유한 보안 문제가 있습니다. 기업들은 종종 SaaS 용도를 데이터센터나 다른 클라우드 플랫폼에 있는 여러 다른 용도 및 플랫폼과 결합해야 하는 경우가 많습니다.
북미 시장 점유율이 가장 큰 비중을 차지합니다.
북미의 최종 사용자들의 높은 클라우드 도입률로 인해 북미는 전 세계 클라우드 광고 시장을 독점하고 있습니다. 대부분의 주요 벤더들도 미국에 본사를 두고 있습니다.
정부 기관은 더 나은 시민 서비스를 제공하기 위해 해당 산업을 재정의하고 있습니다. 미국 정부는 클라우드 도입을 서두르기 위해 '미국 연방 클라우드 컴퓨팅 전략'에 따라 클라우드 우선 정책을 시행했습니다. 이 정책은 서비스 관리, 혁신, 첨단 기술 도입을 장려하고 있습니다. 또한, 기술 자체보다 기관의 기본 역량과 사명을 우선시한다고 명시하고 있습니다.
정부는 또한 백엔드 사일로 시스템에도 불구하고 클라우드를 사용함으로써 보다 유연한 비즈니스의 혜택을 누리고 있습니다. 초기 클라우드 도입 기업으로는 미국 육군, 공군, 해군, 법무부, 미국 농무부, 교육부 등이 있습니다. 이들 조직은 이러한 추세를 만들어 다른 조직이 뒤따를 수 있도록 선도했습니다.
또한, 소매 클라우드 시장은 캐나다와 미국과 같은 선진국의 소매 산업에서 클라우드 기반 솔루션이 빠르게 채택된 결과 북미가 지배적인 것으로 나타났습니다.
미국 전자상거래 부문은 현재 아마존이 주도하고 있으며, 예측 기간 동안 이 지역의 클라우드 솔루션 채택률이 가속화될 것으로 보입니다. 미국 인구조사에 따르면 2022년 전자상거래 매출은 1조341억 달러로 2021년 대비 7.7%(0.4%) 증가할 것으로 예상되며, 2021-2022년 총 소매 매출은 8.1%(0.9%) 증가, 2022년 전체 매출의 14.6%가 전자상거래를 통해 이루어질 것으로 예상됩니다. 전자상거래를 통해 이루어졌습니다.
이 지역의 모든 전자상거래 기업은 클라우드 컴퓨팅의 큰 혜택을 누릴 수 있으며, 전자상거래 덕분에 전체 "온라인 거래"비즈니스가 변화하고 있으며, 전자상거래 부문에서 클라우드 컴퓨팅의 장점과 활용이 빠르게 확대되고 있습니다. 빠르게 확대되고 있습니다. 기업이 업무를 빠르고 쉽게 확장할 수 있는 필요성과 어디서나 데이터를 저장하고 액세스할 수 있어야 한다는 요구가 이러한 확장에 박차를 가하고 있습니다.
그 결과, 이 지역 기업들은 데이터 저장 및 분석에 클라우드를 활용하고 있으며, 이러한 추세는 앞으로도 계속될 것으로 보입니다. 기업들은 서버리스 아키텍처와 컨테이너와 같은 새로운 기술을 도입함으로써 클라우드 리소스 활용의 이점을 누리면서 IT 비용을 더욱 절감할 수 있습니다.
클라우드 광고 산업 개요
전체 시장의 주요 시장 진출기업들은 클라우드 전제에 대한 시장 침투도가 높고, 혁신을 통해 지속적인 경쟁 우위를 점하고 있습니다. 나머지 클라우드 광고 기업들은 모두 상당한 시장 점유율을 확보하기 위해 경쟁하고 있으며, 경쟁 기업 간의 적대적 관계가 증가하고 있습니다. 또한, 이 시장에서 사업을 전개하는 기업들은 클라우드 광고 기술을 다루는 기업을 인수하여 제품 역량을 강화하고 있습니다.
2022년 9월 - 업계 최고의 정교한 메시징 소프트웨어 공급업체인 보차토(Vochato)는 최근 Salesforce Marketing Cloud와의 새로운 통합을 발표했습니다. 이 통합을 통해 마케팅 담당자는 Salesforce의 마케팅 자동화 도구인 Journey Builder를 사용하여 고객에게 문자를 보낼 수 있습니다. 고객 라이프사이클 루프를 닫고 모든 주요 세일즈포스 클라우드에서 SMS 커뮤니케이션을 간소화할 수 있는 몇 안 되는 조직 중 하나가 될 수 있습니다. 또한, Slack, Okta, Zapier, Microsoft Azure 커넥터도 제공합니다.
2022년 9월 - 최고 수준의 마케팅 성과 관리 클라우드 솔루션인 Planuh가 재무 성과 관리 클라우드 소프트웨어 및 마케팅 성과 관리 SaaS 벤더인 Planful Inc.에 인수되었습니다. Planful은 Plannuh 인수를 통해 마케팅 부서와 재무 부서 및 기타 비즈니스 사용자 간의 원활한 연계를 설명합니다. 이러한 기능들은 최첨단 CFO와 CMO에게 기업 전반의 비즈니스 성장을 가속하는 데 필요한 리소스를 제공합니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
산업의 매력 - Porter의 Five Forces 분석
공급 기업의 교섭력
소비자의 교섭력
신규 진출업체의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
대체품의 위협
시장에 대한 COVID-19의 영향
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
시장이 해결해야 할 과제
제6장 시장 세분화
유형별
퍼블릭 클라우드
프라이빗 클라우드
하이브리드 클라우드
서비스별
IaaS(Infrastructure-as-a-Service)
SaaS(Software-as-a-Service)
PaaS(Platform-as-a-Service)
최종사용자별
소매
미디어 및 엔터테인먼트
IT 및 통신
은행/금융서비스/보험(BFSI)
정부기관
기타
지역별
북미
유럽
아시아태평양
라틴아메리카
중동 및 아프리카
제7장 경쟁 구도
기업 개요
Adobe Inc.
Google LLC(Alphabet Inc.)
Sprinklr Inc.
Oracle Corp.
IBM Corp.
Microsoft Corp.
Salesforce.com Inc.
Amazon Web Services Inc.
InMobi Pte. Ltd
SAP SE
제8장 투자 분석
제9장 시장 기회와 향후 동향
LSH
영문 목차
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The Cloud Advertising Market is expected to register a CAGR of 16.5% during the forecast period.
Key Highlights
Cloud-based advertising platforms enable customers to build, edit, and administer display advertising campaigns without being bound by a particular device or office chair. The primary drivers of the sector are the constantly increasing usage of smartphones, extensive internet connectivity, and expanding consumption of digital media. Nonetheless, these factors are anticipated to raise the number of internet users globally over the course of the forecast period and open up fresh potential prospects for the cloud advertising market.
Cloud-based advertising services are becoming increasingly important in the SaaS market as big data and internet commerce evolve, allowing businesses to employ commercial cloud solutions to control prices in various ways. Also, because cloud advertising is a crucial component of online marketing, it helps companies generate higher ROI than traditional marketing options.
Technological advancements are the most important elements driving the industry. Due to the increasing demand, the key players in the cloud advertising market focus on developing cutting-edge technology solutions to rule the sector. These platforms will improve customer experiences and engagement with advertisements by utilizing innovative technology like data science, AI, and machine learning.
Moreover, Technological advancements concerning the internet, combined with its increasing commercial application and the rapid growth in the number of internet users worldwide, have not only shaped the evolution of cloud advertising through different forms of digital advertising but have also enhanced the advertising business models, along with the market levels and players.
Some of the e-commerce giants, such as Amazon, have integrated cloud service into their business models, which are based on cloud marketing, utilizing the internet's tools to connect with customers. It helps create a consistent buyer experience, serves customers at each step of their journey, and tracks every customer touch point required for highly sophisticated real-time communication and coordination of marketers, content, data, processes, and reporting.
Furthermore, the growing demand for data analytics across the marketing platform by various end-user sectors is increasing the need for a unified platform to publish and improve consumer engagement programs. This is anticipated to generate many opportunities for the vendors in the market under study to increase their clientele, propelling market expansion.
The market will eventually experience increased demand due to the rising need for digital advertising. The need for cloud advertising is growing, leading to more customer data being collected. Effective data utilization, data security issues, and strict cloud restrictions may be significant barriers to commercial expansion.
Cloud Advertising Market Trends
Software-as-a -Service (SaaS) segment is Expected to Occupy Significant Share
SaaS is an emerging new technology that allows businesses to access and store data online. Among the key attributes of SaaS technology are flexibility, scalability, reliability, and agility. Software as a service (SaaS) helps businesses with their IT infrastructure costs in specific ways. This is the main factor driving firms to embrace SaaS apps more frequently.
Software-as-a-Service (SaaS) refers to an alternative way of accessing software, instead of traditional access methods (where the service provider delivers software and applications through the internet and the end-users subscribe to the software and access it via the web or vendor APIs). SaaS refers to a subscription-based model in which the software is hosted in the cloud and accessed through the internet.
The SaaS industry is expanding due to rising demand from organizations for a single solution to resolve business issues. Businesses employ SaaS Platform software, which combines several programs, including supply chain management, e-commerce, business intelligence, and customer relationship management (CRM).
Businesses are investing increasingly in mobile SaaS, and app-based solutions as smartphones become essential to people's lives, allowing for simple access to information whenever and wherever. People may synchronize, update, and manage documents using smartphones and app-based SaaS. SaaS for mobile devices and app-based services is predicted to become more prevalent.
SaaS-based applications can be accessed through the internet and require proper integration with on-premise systems or other clouds. The significant benefits of SaaS include no hardware costs, no initial setup costs, a pay-for-what-the-customer use factor, scalable usage, automatic updates, cross-device compatibility, and accessibility from any location. The users neither manage nor control the cloud infrastructure, which includes networks, servers, operating systems, storage, and individual application capabilities.
The rising popularity of cloud-based services drives the demand for SaaS solutions. Several B2B SaaS suppliers who want to expand their clientele faces challenges like poor lead generation, high customer acquisition expenses, low customer retention rates, and subpar customer lifetime value.
For instance, in February 2023, The top SaaS purchase platform, Vendr, unveiled Explore, a dynamic catalog of the entire software industry designed to assist businesses in making quicker and more informed purchasing decisions. Explore gives procurement and finance teams a clear glimpse into over 19,000 items powered by the world's most extensive SaaS data set. This enables them to evaluate alternatives and sort and filter depending on essential aspects.
In the SaaS model, users are not given much control over the data or the application. There are also specific security concerns with straight SaaS applications. SaaS applications and services are often combined with other cloud and on-premises models in hybrid environments. Organizations often need their SaaS applications to couple with multiple different applications and platforms in their data centers and other cloud platforms.
North America to Hold Significant Market Share
North America is dominating the global cloud advertising market due to the high cloud adoption rate among regional end users. Most of the significant market vendors are also US-based.
Government agencies are redefining their industries in order to provide better citizen services. In order to hasten the adoption of the cloud, the U.S. government implemented the CloudFirst policy, according to the U.S. Federal Cloud Computing Strategy. This policy encourages the administration of services, innovation, and the implementation of cutting-edge technologies. This also states that the agency's fundamental competencies and mission will take priority over the technology itself.
Governments are also benefiting from more business flexibility because of cloud usage, despite their back-end silo systems. Early cloud adopters include the U.S. Army, Air Force, Navy, DOJ, USDA, Department of Education, and more. These organizations created the trend and led the way for others to follow.
Furthermore, the Retail Cloud Market indicates that North America is dominant as a result of the quick adoption of cloud-based solutions in the retail industry in industrialized nations like Canada and the U.S. The increase in mobile and new technology investments is also anticipated to help the regional industry maintain its dominance in the ensuing years.
The e-commerce sector in the United States is now driven by Amazon, which will accelerate the adoption rate of cloud solutions in the region over the projected period. According to the U.S. Census, e-commerce sales were anticipated at USD 1,034.1 billion in 2022, up 7.7% (0.4%) from 2021. From 2021 to 2022, total retail sales climbed by 8.1% (0.9%). 14.6 percent of all sales in 2022 were made through e-commerce.
All e-commerce enterprises in the region can benefit significantly from cloud computing. The entire "online transaction" business is changing because of e-commerce. The benefits and use of cloud computing in the eCommerce sector are expanding rapidly. The need for organizations to scale their operations quickly and easily, as well as the requirement for them to be able to store and access data from any location, are fueling this expansion.
As a result, Companies in the region increasingly use the cloud to store and analyze their data, and the trend seems to continue. Businesses can cut their I.T. expenses further while reaping the benefits of utilizing cloud resources by introducing new technologies like serverless architecture and containers.
Cloud Advertising Industry Overview
The prominent players across the market have high level of market penetration into the cloud premises, bearing higher sustainable competitive advantage through innovation. All the remaining cloud advertising companies are competing to capture considerable market share, leading to high competitive rivalry. The companies operating in the market are also acquiring companies working on Cloud Advertising technologies to strengthen their product capabilities.
September 2022 - Vochato, the industry's top supplier of sophisticated messaging software, recently unveiled a new integration with Salesforce Marketing Cloud that will enable marketers to text customers using Salesforce's Journey Builder marketing automation tool. The Avochato Salesforce Marketing Cloud integration closes the client lifecycle loop, making it one of the few organizations that can streamline SMS communications across all major Salesforce Clouds. Additionally, the business offers Slack, Okta, Zapier, and Microsoft Azure connectors.
September 2022 - Plannuh, a top-tier marketing performance management cloud solution, has been acquired by Planful Inc., the inventor of financial performance management cloud software and Marketing Performance Management SaaS Vendor. Planful now offers smooth cooperation between the marketing and finance departments as well as other business users due to the acquisition of Plannuh. These capabilities provide cutting-edge CFOs and CMOs with the resources they need to encourage more business growth across the enterprise.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
4.2.5 Threat of Substitutes
4.3 Impact of COVID-19 on the Market
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Trend for the Adoption of Cloud Services
5.1.2 Growing Emphasis on Targeted Marketing and Competitive Intelligence