울 시장 규모는 2024년 389억 7,000만 달러에 이를 것으로 추정됩니다. 2029년까지 456억 1,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간(2024-2029년) 동안 3.20%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 전망입니다.

울 제조 산업의 기술 발전과 함께 방적 및 직조 도구가 빠르게 발전하여 전 세계적으로 의류 판매가 증가하고 있습니다. 예를 들어, 2022년 11월 Savio는 인도 시장에서 새로운 자동 권선기 Proxima Smartconer의 출시를 발표했습니다. 이러한 혁신은 생산성을 향상시킬 것으로 기대됩니다. 장기적으로 볼 때, 성장 기회는 주로 밀레니얼 세대 소비자들에게 있으며, 품질, 신뢰성, 투명성을 중시하는 구매 행동이 울 시장을 주도하고 있습니다.
울 품질과 추적성을 규제하는 기관인 WTO가 시행한 다양한 조치로 인해 울 가격이 급등하고 생산이 촉진되고 있습니다. 인구 증가와 도시화 진행은 울 시장의 성장을 가속하는 요인입니다. 인구가 증가함에 따라 울 의류에 대한 수요가 증가합니다. 국제울섬유기구(WTO)에 따르면 울 중량의 50.0%가 순수한 유기탄소입니다. 중국, 미국, 유럽 등 국가에서 고급 울 섬유의 국내 소비가 증가함에 따라 울 수요를 증가시키는 요인입니다.
또한 울의 높은 생분해성 또한 시장을 뒷받침하고 있습니다. 울는 생분해성 및 단열 특성을 가지고 있어 소비자에게 적합합니다. 이러한 모든 요인으로 인해 울에 대한 수요가 증가하여 예측 기간 동안 시장을 주도할 것으로 예상됩니다.
WITO와 최신 수치에 따르면, 전 세계적으로 약 12억 마리의 양에서 약 19억 4,900만 kg(2021년)의 원모가 생산되었으며, 2020년 대비 37억 마리의 양이 증가하였습니다고 합니다. 울 공급망은 길고, 농장에서 패션으로 가는 길에는 많은 단계가 있습니다. 투명성과 품질을 보장하고 울에 대한 정보의 흐름을 촉진하고 구매자의 품질을 보장하기 위해 WTO와 같은 기관은 많은 추적 시스템을 개발했습니다. 그러한 시스템 중 하나가 National Wool Declaration Integrity Program입니다. National Wool Declaration은 투명성과 농장에서부터의 추적가능성이 전 세계적으로 인정받고 있는 업계의 노력입니다. NWD 청렴성 프로그램(NWD-IP)은 울 파이프라인을 구축하고 호주산 울에 대한 소비자의 신뢰를 높이는 것을 목적으로 하는 광범위한 탁상 감사 및 농장 검사 프로그램입니다. 이러한 규제 당국의 모든 노력으로 인해 양털을 목적으로 한 양 사육이 증가하면서 양털 가격이 급등하고 있습니다.
수요에 따른 전 세계 양 사육두수 증가도 성장을 뒷받침하고 있습니다. 중국은 세계 양 사육의 선두주자입니다. FAO에 따르면 중국의 양 사육두수는 2019년 1억 6,349만 마리에서 2020년 1억 7,301만 마리로 증가했습니다. 따라서 양 사육두수 증가와 품질 확보를 위한 제도적 노력은 예측 기간 동안 울 생산을 촉진할 것으로 예상됩니다.
울는 전 세계적으로 거래되는 상품이며, 시장에서의 울의 다양성은 방대하고 끊임없이 진화하고 있습니다. 대부분의 울는 WTO 테스트 인증서와 함께 판매되기 때문에 구매자의 품질에 대한 신뢰가 보장됩니다. 아시아태평양은 생산량과 수출량이 많아 울 시장을 독점하고 있습니다. FAOSTAT에 따르면 호주, 중국, 뉴질랜드가 울의 주요 생산국입니다. ITC Trade에 따르면 2020년 호주가 15억 9,532만 달러 상당의 수출을 차지했고, 중국이 15억 4,386만 8,000달러 상당의 수출을 차지해 전체 수출의 36.2%를 차지했습니다.
인도는 모직물, 수제 카펫, 기성품 의류 등을 이탈리아, 한국, 영국, 미국, 스리랑카, 독일, 호주, 아랍에미리트, 스웨덴, 네덜란드, 오만, 오만, 아프가니스탄, 탄자니아 등. 미국은 인도에서 울 제품의 주요 수입국이며, 2020-2021년 수출액은 8억 5,560만 달러에 달했습니다. 모직물은 주로 이탈리아, 한국, 영국, 미국, 스리랑카, 독일, 호주에 수출됩니다. 2020년부터 2021년까지 이들 국가는 인도에서 513.9억 루피(6,450만 달러) 상당의 원사 직물을 수입해 전체 원사 수출량의 64%를 차지했습니다. 같은 기간 주요 수입국은 이탈리아로 17.5%를 차지했습니다.
유엔콤트레이드에 따르면 2021년 호주에서 중국으로 수출된 울 무역액은 약 19억 달러에 달했습니다. 이는 그해 호주에서 수출된 울 무역액 중 최고치를 기록했습니다. 호주는 세계 최고의 울 공급국이자 세계 최대 울 수출국으로서 세계 울 수출량의 39%를 차지하는 세계 최대 울 수출국입니다. 호주는 고급 메리노 생산이 우세하기 때문에 호주산 울는 일반적으로 고급 패션 및 경량 니트웨어로 소매됩니다. 아시아태평양의 의류 산업은 환경 친화적이고 지속 가능하며 생분해성, 편안함을 제공하는 울에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 따라서 시장은 분명히 이 지역의 밀레니얼 세대와 Z세대에 의해 주도되고 있습니다.
The Wool Market size is estimated at USD 38.97 billion in 2024, and is expected to reach USD 45.61 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.20% during the forecast period (2024-2029).

With the technological advancements in the wool manufacturing industry, there is a rapid development of spinning and weaving tools leading to increased sales of clothing across the globe. For instance, in November 2022, Savio announced the launch of an automatic new winding machine Proxima Smartconer in the Indian market. Such innovations are expected to increase productivity. Over the long term, growth opportunities mainly lie with millennial consumers whose purchasing behavior, such as the preference for quality, authenticity, and transparency, is driving the market for wool.
Various measures undertaken by the IWTO, a regulating authority for wool quality and traceability, are fetching higher prices for wool, thus encouraging production. Growing population and rising urbanization are the factors boosting the growth of the wool market. As the population increases, the demand for wool clothing rises. According to International Wool Textile Organization (IWTO), 50.0% weight of the wool is pure organic carbon. The factor driving wool demand is the increasing domestic consumption of luxury wool textiles in countries such as China, the United States, and Europe.
Moreover, the biodegradable quality of wool is also supporting the market. Wool is a natural decomposer since it is biodegradable and provides less harm to the environment. In addition, wool consists of thermal insulation properties making it suitable for consumers. All these factors are expected to increase the demand for wool, thus driving the market during the forecast period.
According to WITO and the most recent available figures, around 1,949 million kg (2021) of raw wool was produced by around 1.2 billion sheep around the world, and the sheep population rose by 3.7 billion from 2020. The wool supply chain is long, with many steps en route from farm to fashion. To ensure transparency and quality and to facilitate the flow of information about wool to assure buyers of the qualities being purchased, institutions like IWTO have developed many traceability systems. One such system is the National Wool Declaration Integrity Program. The National Wool Declaration is an industry initiative recognized globally for its transparency and traceability from the farm. The NWD Integrity Program (NWD-IP) is an extensive program of Desktop Audits and On-Farm Inspections with the single purpose of building a wool pipeline and consumer confidence in Australian wool. With all these initiatives put forth by the regulating authority, wool is fetching a higher price because sheep rearing for wool is also increasing.
The increase in the sheep population across the globe owing to the demand is also supporting the growth. China is the leader in terms of sheep rearing globally. According to FAO, the sheep population in China increased from 163.49 million in 2019 to 173.01 million in 2020. Thus, the increasing sheep population and the institutional initiatives for ensuring quality are expected to drive wool production during the forecast period.
Wool is a commodity traded globally, and its diversity in the market is vast and ever-evolving. With most of the wool sold with an IWTO Test Certificate, the buyer's confidence in quality is guaranteed. The Asia-Pacific region is dominating the wool market with high production and exports. According to FAOSTAT, Australia, China, and New Zealand are the major producers of wool. According to ITC Trade, in 2020, Australia accounted for the highest exports worth USD 1,595,320 thousand, followed by China, accounting for exports worth USD 1,543,868 thousand in 2020, contributing 36.2% of the total export.
India exports woolen yarn fabrics, hand-made carpets, and ready-made garments to Italy, Korea, the United Kingdom, the United States, Sri Lanka, Germany, Australia, the United Arab Emirates, Sweden, the Netherlands, Oman, Afghanistan, and Tanzania, among others. The United States is a major importer of woolen products from India, with exports valued at USD 855.6 million in 2020-21. Woolen fabrics are mainly exported to Italy, Korea, the United Kingdom, the United States, Sri Lanka, Germany, and Australia. During 2020-21, these countries imported INR 513.9 crore (USD 64.5 million) worth of yarn fabrics from India, representing a share of 64% of the total yarn exports. Italy was the major importer during the same period at 17.5%.
According to UN Comtrade, in 2021, the trade value of wool exported from Australia to China amounted to about USD 1.9 billion. This was the highest trade value of wool exported from Australia that year. Australia is the leading global supplier of wool and the world's largest wool export nation, accounting for 39% of global wool exports. Given the dominance of fine Merino production in Australia, Australian wool is typically retailed as high-end fashion and lightweight knitwear. With the trend toward eco-friendly, sustainable, and biodegradable parameters in the Asia-Pacific apparel industry, the demand for wool is growing as it provides comfort. Thus, the market is driven explicitly by the millennial and Gen Z population in the region.