퍼스널케어 물티슈 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2024-2029년)
Personal Care Wipes - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029
상품코드:1404427
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2024년 01월
페이지 정보:영문
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한글목차
퍼스널케어 물티슈 시장 규모는 2024년에 162억 2,000만 달러로 추정되고, 2029년에는 232억 달러로 성장할 전망이며, 예측 기간(2024-2029년)의 CAGR은 7.41%가 될 것으로 예측됩니다.
주요 하이라이트
개인 위생에 대한 관심 증가는 퍼스널케어 물티슈 시장 성장의 중요한 요소 중 하나입니다. 최근 몇 년간, 다양한 용도로 친숙한, 흘려보낼 수 있는, 여성용, 향이 있는 물티슈 등, 다양한 유형의 물티슈가 소개되었습니다. 게다가, 외출처에서의 사용이나 위생면 등, 매우 효과적인 특성에 의해 손수건이나 코튼 티슈의 대용품으로서 세계의 소비자들 사이에서 인기를 얻고 있습니다.
물티슈는 여행에도 편리하고 사용하기 쉽고, 통상의 비누나 세안료 등에 비해 간단하게 사용하고 버리는 것이 가능합니다. 그 때문에 사회인은 메이크업 리무버나 퍼스널케어용으로 물티슈를 선호하여 사용하고 있습니다. 피부 알레르기와 피부 거칠기가 증가함에 따라 어머니는 자연스럽게 유기농 아기 물티슈를 찾고 있습니다. 2021년 12월, 블루베어 베이비는 피부과학적으로 테스트되었으며 알코올과 파라벤을 사용하지 않는 민감한 피부용 아기 물티슈를 출시했습니다.
게다가 매력적인 활성 성분 및 충격적인 결과를 특징으로 하는 신제품 출시는 매출에 긍정적인 영향을 미칩니다. 또한, 재활용 가능한 화학물질과 재생가능한 자원으로 만들어진 깨끗한 라벨 제품에 대한 수요 증가는 예측 기간 동안 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 각 시장은 소비자 수요에 부응하기 위해 재활용 가능하고 환경친화적인 물티슈를 출시합니다.
예를 들어, 2022년 3월, WaterWipes사는 100% 생분해성으로 플라스틱 프리 물티슈를 미국 시장에서 출시했습니다. 이 회사는 이 제품이 식물 유래에서 퇴비화 가능하다고 합니다. 또한 이 제품은 100% 그린 에너지, 즉 풍력을 사용하여 제조되고 있다고 합니다.
퍼스널케어 물티슈 시장 동향
효과적이고 스마트한 스킨케어의 인기
건강 증진 및 셀프 케어 제품에 대한 요망이 높아지는 가운데, 건강한 스킨 케어를 유지하기 위해 물티슈의 사용이 증가하고 있습니다. 물티슈는 빠르고 깨끗하게 메이크업을 지우는 데 유용합니다. 또, 피부의 더러움이나 먼지, 불순물을 없애, 청결하고 부드러운 피부로 해 줍니다.
게다가 청결지향이 높아짐에 따라 파라벤, 황산염, 프탈산에스테르 등 유해한 화학물질을 포함하지 않는 생분해성 물티슈를 선택하는 소비자도 늘고 있습니다. 시장 진출기업은 알레르기 및 피부 거칠어짐 위험을 줄이기 위해 민감한 피부용으로 설계된 물티슈를 출시하여 대응하고 있습니다.
예를 들어, N&E Innovations는 2022년 5월 두리안 껍질로 만든 물티슈를 출시했습니다. 이 회사는 이 제품은 천연 소재로 환경친화적이라고 주장합니다. 사용하기 쉽고 여행에도 편리한 물티슈를 선택하는 사회인이 늘고 있습니다. 중기적으로는 물티슈 수요는 제품 혁신 및 퍼스널케어 제품에 대한 수요 증가로 인해 증가할 것으로 예상됩니다.
북미가 최대 시장 점유율
클렌징 물티슈는 미국인들 사이에서 비누를 사용한 클렌징 방법을 대체하는 훌륭한 옵션입니다. 클렌징 물티슈는 여행에도 편리하고 얼룩, 피지, 화장을 쉽게 지울 수 있기 때문에 피부를 청결하게 유지하고 케어하는 편리하고 쉬운 방법입니다. 최근에는 비타민 E, 살리실산, 녹차 추출물 등 민감한 피부의 사람에게 적합한 기능성 성분을 배합한 것도 판매되고 있습니다.
또한 제품에 사용되는 성분이 건강에 미치는 영향에 대한 개인의 의식이 높아지고 환경 의식이 높아지기 때문에 제조업체는 생분해성 섬유를 사용한 비알코올 물티슈를 제공합니다.
예를 들어, 2022년 6월, 스핀텍 USA는 저자극성 고객의 요구에 부응하기 위해 마이크로 화이버와 플러프 펄프로 만든 물티슈를 출시했습니다. 이 물티슈은 아기, 위생 및 미용으로 사용할 수 있습니다.
퍼스널케어 물티슈 산업 개요
퍼스널케어 물티슈 시장은 경쟁이 치열하고 세분화되어 있어 수많은 기업이 시장에서 중요한 지위를 다투고 있습니다. 이 선수들은 계속해서 진화하는 시장에서의 지위를 유지하기 위해 사업 확대, M&A, 제휴, 제품 혁신 등 다양한 전략을 채택하고 있습니다. 예를 들어, 2021년 2월, WaterWipes는 99.9%의 물과 자몽 씨앗 추출물의 두 가지 성분으로 준비된 프리미엄 물티슈의 새로운 시리즈를 인도에서 출시했습니다.
기타 혜택 :
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건 및 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
미니멀하고 깨끗한 미용 동향
효과적이고 스마트한 스킨케어의 보급
시장 성장 억제요인
대체 옵션에 쉽게 액세스
Porter's Five Forces 분석
신규 참가업체의 위협
구매자 및 소비자의 협상력
공급기업의 협상력
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
제5장 시장 세분화
제품 유형
아기 물티슈
페이셜 물티슈
핸드 및 바디 물티슈
개인 위생용 물티슈
유통 채널
슈퍼마켓 및 하이퍼마켓
편의점
전문점
온라인 스토어
기타
지역
북미
미국
캐나다
멕시코
기타 북미
유럽
스페인
영국
독일
프랑스
이탈리아
러시아
기타 유럽
아시아태평양
중국
일본
인도
호주
기타 아시아태평양
남미
브라질
아르헨티나
기타 남미
중동 및 아프리카
남아프리카
아랍에미리트(UAE)
기타 중동 및 아프리카
제6장 경쟁 구도
주요 기업의 전략
시장 점유율 분석
기업 프로파일
The Procter and Gamble Company
Unilever Plc
Himalaya Wellness Company
Kimberly-Clark Corporation
Johnson & Johnson Services, Inc.
Edgewell Personal Care
Unicharm International
Essity AB
LA Fresh Group Inc.
Nice-Pak Products, Inc.
제7장 시장 기회 및 앞으로의 동향
AJY
영문 목차
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The personal care wipes market size is expected to grow from USD 16.22 billion in 2024 to USD 23.2 billion by 2029, at a CAGR of 7.41% during the forecast period (2024-2029).
Key Highlights
The growing focus on personal hygiene is one of the significant factors for the growth of the wet wipes market. Over the past few years, various kinds of wipes, such as intimate, flushable, feminine, and scented wet wipes, have been introduced owing to their diversified applications. Furthermore, owing to highly effective characteristics like on-the-go use and hygiene, substituting handkerchiefs and cotton tissues has gained popularity among consumers worldwide.
Wet wipes are travel-friendly, easy to use, and more easily disposable than regular soaps, face washes, and other products. Owing to this, working individuals prefer wet beauty wipes for their makeup removal and personal care. Due to increasing incidences of skin allergies and skin rashes, mothers are looking for natural and organic baby wipes. In December 2021, Blue Bear Baby launched sensitive baby wipes that are dermatologically tested, with no alcohol or parabens.
Moreover, new product launches featuring enticing active ingredients and impactful results positively impact sales. Additionally, the growing demand for clean-label products made from recyclable chemicals and renewable resources is expected to fuel the market growth during the forecast period. The market players are also launching recyclable and environmentally- friendly wipes to cater to consumer demand.
For instance, in March 2022, WaterWipes launched its 100% biodegradable and plastic-free wipes in the United States market. The company claims that the product is plant-based and compostable. Also, the company mentions that this product is made using 100% green energy, that is, wind.
Personal Care Wipe Market Trends
Popularity of Effective and Smart Skincare
With the growing desire for health-promoting and self-care products, the usage of wet wipes is increasing to maintain a healthy skincare routine. Wipes are convenient for removing makeup quickly and cleanly. They can also remove dirt, dust, and impurities from the skin, making it clean and soft.
Moreover, in line with the growing clean beauty trend, consumers are increasingly choosing biodegradable wipes that are devoid of harmful chemicals, including parabens, sulfates, and phthalates. Market participants are responding by introducing wipes designed for sensitive skin to mitigate the risk of allergies and skin irritations.
For instance, in May 2022, N&E Innovations launched wet wipes made from durian husks. The company claims that the product is all-natural and environmentally friendly. Working professionals increasingly opt for wet wipes as they are convenient and travel-friendly. Over the medium term, the demand for wet wipes is expected to increase due to product innovations and the escalating demand for personal care products.
North America Holds the Largest Market Share
Cleansing wipes have become a great alternative to soap cleansing methods among Americans. These wipes are travel-friendly and offer a convenient and easy way to cleanse and care for the skin by conveniently removing dirt, oil, and makeup. Nowadays, these wipes are available with functional ingredients, such as vitamin E, salicylic acid, and green tea extracts, suitable for sensitive skin people.
Moreover, due to rising awareness among individuals about the health impact of ingredients used in products and the increasing environmental consciousness, manufacturers are offering non-alcoholic wipes made of biodegradable fabric.
For instance, in June 2022, Spintech USA launched wet wipes made from microfibres and fluff pulp to cater to the needs of hypoallergenic customers. The wipes can be used for baby, hygiene, and beauty care.
Personal Care Wipe Industry Overview
The personal care wipes market is highly competitive and fragmented, with numerous players competing for a significant position in the market. Some prominent players in the market are The Procter & Gamble Company, Unilever Plc, Kimberly-Clark Corporation, Johnson & Johnson Services, Inc., and Unicharm International. These players are adopting various strategies, such as expansions, mergers and acquisitions, partnerships, and product innovations, to retain their position in the ever-evolving market. For instance, in February 2021, WaterWipes launched its new range of premium wet wipes in India, prepared from two ingredients, which are 99.9% water and grapefruit seed extract.