세계의 EdTech 및 스마트 교실 시장 : 솔루션별, 최종사용자별, 전개 유형별 - 예측(-2030년)
Edtech and Smart Classrooms Market by Solution (Projection & Display Systems, Adaptive & Personalized Learning, Augmented Reality (AR), Virtual Reality (VR) & Simulations), End User, and Deployment Type - Global Forecast to 2030
상품코드 : 1816008
리서치사 : MarketsandMarkets
발행일 : 2025년 09월
페이지 정보 : 영문 301 Pages
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한글목차

세계의 EdTech 및 스마트 교실 시장 규모는 2025년에 추정 1,973억 달러, 2030년까지 3,531억 달러에 이를 것으로 예측되어 CAGR 12.3%의 성장이 전망됩니다.

조사 범위
조사 대상 연도 2020-2030년
기준 연도 2024년
예측 기간 2025-2030년
단위 100만/10억 달러
부문 솔루션, 최종사용자, 전개 유형, 지역
대상 지역 북미, 유럽, 아시아태평양, 중동 및 아프리카, 라틴아메리카

세계 각국의 정부는 에듀테크 스마트 교실의 채택을 가속화하는 데 중요한 역할을 하고 있습니다. 디지털 교육 인프라에 대한 공공 부문의 투자, 정책 프레임워크, 자금 지원이 이 시장에 활력을 불어넣고 있습니다. 예를 들어, 인도의 PM eVidya 이니셔티브는 모든 학생들에게 온라인 교육에 대한 멀티모드 접근을 제공하는 것을 목표로 하고 있으며, 유럽연합의 Digital Education Action Plan(2021-2027)은 고성능 디지털 생태계의 육성에 초점을 맞추었습니다. 초점을 맞추었습니다. 마찬가지로 미국은 STEM 교육 및 농촌 지역 학교의 광대역 접속을 지원하는 프로그램에 많은 투자를 하고 있습니다.

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각국 정부는 태블릿, 전자칠판, 와이파이 접속 등 하드웨어에 대한 보조금을 지원함으로써 기술을 활용한 학습을 보다 종합적으로 활용하고 있습니다. 이러한 노력은 AI, AR/VR, 클라우드 플랫폼 등 신기술의 교실 내 활용을 촉진하고 있습니다. 학교 외에도 직업훈련과 스킬업 프로그램도 정부 지원으로 운영되고 있어 보다 폭넓은 학습자층을 확보하고 있습니다. 이러한 노력은 디지털 격차를 해소할 뿐만 아니라, 에듀테크 기업의 장기적인 성장 기회도 보장하고 있습니다.

"AR-VR-시뮬레이션 부문이 예측 기간 동안 가장 빠르게 성장할 것으로 예측됩니다. "

AR-VR-시뮬레이션 툴은 몰입감 있는 체험형 학습 환경을 제공함으로써 교실을 변화시키고 있습니다. 이 솔루션은 헤드셋, 모바일 앱, 3D 시뮬레이션을 사용하여 가상 실험실, 역사 재현, 대화형 기술 기반 훈련 모듈을 생성합니다. AR 앱은 교과서에 디지털 컨텐츠를 중첩시킬 수 있고, VR은 의대생들이 가상 수술실에서 수술 연습을 할 수 있게 해줍니다. ClassVR, zSpace, Meta와 같은 벤더들은 보다 저렴한 하드웨어와 클라우드 기반 시뮬레이션 라이브러리를 통해 AR/VR의 채택을 촉진하고 있습니다. 이 부문은 특히 STEM 교육 및 직업 훈련에서 개인화된 체험형 학습에 대한 수요가 증가함에 따라 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예측됩니다. 능력 기반 학습과 게임화로의 전환으로 인해 채택이 더욱 가속화되고 있습니다. 또한, 몰입형 기술을 교실에 통합하려는 정부 및 기관의 노력이 급속히 확대되고 있으며, AR/VR은 에듀테크 및 스마트 교실 생태계에서 중요한 차세대 솔루션으로 자리 잡고 있습니다.

"K-12 부문이 예측 기간 동안 가장 큰 시장 규모를 형성할 것으로 예측됩니다. "

K-12 부문은 초중등 교육에서의 기술 채택을 의미하며, 스마트 도구의 통합을 통해 교육의 질과 학생 참여도를 향상시킬 수 있습니다. 이 범주의 학교들은 디지털 컨텐츠 제공 플랫폼, 게임화된 학습 도구, 교실 협업 솔루션 등을 빠르게 도입하여 기술에 정통한 학습자를 수용하고 있습니다. 이 분야의 강력한 트렌드는 스마트 칠판, 태블릿, AI를 활용한 적응형 시스템으로 지원되는 대화형 학습 환경의 통합으로, 개인별 학습 속도에 맞추어 교육을 개별화할 수 있습니다. 구글(Google Classroom 제공) 및 SMART Technologies와 같은 벤더들은 K-12 생태계에 깊숙이 통합되어 있으며, 저렴한 가격에 확장 가능한 도구를 제공합니다. 인도의 디지털 인디아(Digital India), 미국의 E-rate 프로그램 등 각 지역 정부는 학교의 디지털 인프라에 자금을 지원함으로써 채택을 더욱 가속화하고 있습니다. 혁신적인 교육에 대한 학부모 수요가 증가함에 따라, K-12는 여전히 에듀테크 솔루션의 가장 큰 소비층으로, 세계 시장의 꾸준한 성장을 가속하고 있습니다.

세계의 EdTech-스마트 교실 시장에 대해 조사 분석했으며, 주요 촉진요인과 억제요인, 경쟁 구도, 향후 동향 등의 정보를 전해드립니다.

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 중요 지견

제5장 시장 개요와 산업 동향

제6장 EdTech 및 스마트 교실 시장 : 솔루션별

제7장 EdTech 및 스마트 교실 시장 : 최종사용자별

제8장 EdTech 및 스마트 교실 시장 : 전개 유형별

제9장 EdTech 및 스마트 교실 시장 : 지역별

제10장 경쟁 구도

제11장 기업 개요

제12장 인접 시장/관련 시장

제13장 부록

LSH
영문 목차

영문목차

The edtech and smart classrooms market is estimated at USD 197.3 billion in 2025 and is expected to reach USD 353.1 billion by 2030 at a CAGR of 12.3%.

Scope of the Report
Years Considered for the Study2020-2030
Base Year2024
Forecast Period2025-2030
Units ConsideredValue (USD) Million/Billion
SegmentsBy Solution, End User, Deployment Type, and Region
Regions coveredNorth America, Europe, Asia Pacific, the Middle East & Africa, and Latin America

Governments worldwide are playing a crucial role in accelerating the adoption of edtech and smart classrooms. Public sector investment in digital education infrastructure, policy frameworks, and funding support has given momentum to this market. For instance, India's PM eVidya initiative aims to provide multi-mode access to online education for all students, while the European Union's Digital Education Action Plan (2021-2027) focuses on fostering high-performing digital ecosystems. Similarly, the US invests heavily in programs supporting STEM education and broadband access to rural schools.

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Governments are making technology-enabled learning more inclusive by subsidizing hardware such as tablets, digital boards, and Wi-Fi access. These initiatives also promote the use of emerging technologies like AI, AR/VR, and cloud platforms in classrooms. Beyond schools, vocational training and upskilling programs are also supported by government funding, ensuring a broader learner base. Such initiatives not only bridge the digital divide but also ensure long-term growth opportunities for edtech players.

"Augmented Reality (AR), Virtual Reality (VR) & Simulations segment will witness the fastest growth during the forecast period."

AR, VR, and simulation tools are transforming classrooms by providing immersive, experiential learning environments. These solutions use headsets, mobile apps, and 3D simulations to create virtual laboratories, historical recreations, and interactive skill-based training modules. AR apps can overlay digital content on textbooks, while VR enables medical students to practice surgeries in virtual operating rooms. Vendors such as ClassVR, zSpace, and Meta are pushing AR/VR adoption through more affordable hardware and cloud-based simulation libraries. This segment is poised for the highest CAGR due to rising demand for personalized and experiential learning, especially in STEM education and vocational training. The shift toward competency-based learning and gamification is further accelerating adoption. Additionally, government and institutional initiatives to integrate immersive technologies in classrooms are driving rapid expansion, making AR/VR a critical next-wave solution in the edtech and smart classrooms ecosystem.

"The K-12 segment is expected to have the largest market size during the forecast period."

The K-12 segment refers to technology adoption across primary and secondary education, where smart tools are integrated to improve teaching quality and student engagement. Schools in this category are rapidly embracing digital content delivery platforms, gamified learning tools, and classroom collaboration solutions to cater to tech-savvy learners. A strong trend in this segment is the integration of interactive learning environments, supported by smart boards, tablets, and AI-powered adaptive systems that personalize education to individual learning paces. Vendors like Google (with Google Classroom) and SMART Technologies are deeply embedded in K-12 ecosystems, providing affordable and scalable tools. Governments across regions, such as India's Digital India initiative and the US E-rate program, are further accelerating adoption by funding digital infrastructure in schools. With increasing parental demand for innovative education, K-12 remains the largest consumer of edtech solutions, driving consistent growth in the global market.

"Asia Pacific is expected to record the highest growth rate during the forecast period."

The edtech and smart classrooms market in Asia Pacific continues to emerge as a global hub for edtech adoption, supported by government initiatives such as India's National Education Policy (NEP) 2020 and China's emphasis on "smart education" infrastructure. Countries like South Korea and Singapore are leading with investments in AI-driven learning platforms and adaptive assessment tools, making classrooms more personalized and data-driven. Partnerships between edtech startups and telecom operators are accelerating digital access, ensuring rural and remote learners are included in the digital transformation wave. The region also witnesses active participation from players like Byju's, Yuanfudao, and ClassIn, who are expanding content libraries and offering hybrid classroom solutions to cater to a diverse student base.

Breakdown of primaries

The study contains insights from various industry experts, from solution vendors to tier 1 companies. The break-up of the primaries is as follows:

The major players in the edtech and smart classrooms market include Pearson (UK), Cisco (US), Anthology (US), IBM (US), McGraw Hill Education (US), Google (US), Microsoft (US), Oracle (US), PowerSchool (US), Instructure (US), 2U (US), Ellucian (US), Turnitin (US), Kahoot (Norway), Smart Technologies (Canada), IXL Learning (US), D2L (Canada), Workday (US), Discovery Education (US), Promethean (US), Byju's (India), Yuanfudao (China), VipKid (US), 17Zuoye (China), Seesaw (US), Nearpod (US), Age of Learning (US), and Brightbytes (US). These players have adopted various growth strategies, such as partnerships, agreements, collaborations, product launches, enhancements, and acquisitions, to expand their edtech and smart classrooms market footprint.

Research Coverage

Key Benefits of Buying the Report

This report will help market leaders and new entrants with information on the closest approximations of the global edtech and smart classrooms market's revenue numbers and subsegments. It will also help stakeholders understand the competitive landscape, gain insights, and plan suitable go-to-market strategies. Moreover, the report will provide insights for stakeholders to understand the market's pulse and provide them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.

The report provides the following insights.

1. Analysis of key drivers (increasing adoption of LMS & cloud-based education platforms, mobile learning & AI-based personalization, government-funded digital learning initiatives, and rising demand for gamified interactive display deployments), restraints (limited infrastructure and bandwidth in rural and underserved areas, and high capital expenditure for integrated smart classroom hardware), opportunities (demand for interoperable, analytics-enabled platforms, rising preference for hybrid learning models, and rising demand for AR/VR-enabled immersive learning solutions), and challenges (integration with legacy systems and cross-platform compatibility, and cybersecurity risks and regulatory compliance) influencing the growth of the edtech and smart classrooms market

2. Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and product & service launches in the edtech and smart classrooms market

3. Market Development: The report provides comprehensive information about lucrative markets, analyzing the edtech and smart classrooms market across various regions

4. Market Diversification: Comprehensive information about new products and services, untapped geographies, recent developments, and investments in the edtech and smart classrooms market

5. Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies and service offerings of leading players like Pearson (UK), Cisco (US), Anthology (US), IBM (US), McGraw Hill Education (US), Google (US), Microsoft (US), Oracle (US), PowerSchool (US), Instructure (US), 2U (US), Ellucian (US), Turnitin (US), Kahoot (Norway), Smart Technologies (Canada), IXL Learning (US), D2L (Canada), Workday (US), Discovery Education (US), Promethean (US), Byju's (India), Yuanfudao (China), VipKid (US), 17Zuoye (China), Seesaw (US), Nearpod (US), Age of Learning (US), and Brightbytes (US)

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 PREMIUM INSIGHTS

5 MARKET OVERVIEW AND INDUSTRY TRENDS

6 EDTECH & SMART CLASSROOMS MARKET, BY SOLUTION

7 EDTECH & SMART CLASSROOMS MARKET, BY END USER

8 EDTECH & SMART CLASSROOMS MARKET, BY DEPLOYMENT TYPE

9 EDTECH & SMART CLASSROOMS MARKET, BY REGION

10 COMPETITIVE LANDSCAPE

11 COMPANY PROFILES

12 ADJACENT/RELATED MARKETS

13 APPENDIX

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