세계의 프로젝트 포트폴리오 관리(PPM) 시장 : 용도(프로젝트 계획 및 관리, 전략적 포트폴리오 관리, 예산 및 재무 관리, 자원 및 용량 최적화, 보고)
Project Portfolio Management (PPM) Market by Application (Project Planning & Management, Strategic Portfolio Management, Budget & Financial Management, Resource & Capacity Optimization, Reporting & Analytics) - Global Forecast to 2029
상품코드:1562743
리서치사:MarketsandMarkets
발행일:2024년 09월
페이지 정보:영문 341 Pages
라이선스 & 가격 (부가세 별도)
ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
프로젝트 포트폴리오 관리(PPM) 시장 규모는 2024년 78억 달러에서 예측 기간 동안 11.9%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장을 지속하여 2029년에는 137억 달러 규모로 성장할 것으로 예측됩니다.
PPM 플랫폼으로의 AI와 머신러닝의 통합이 진행됨으로써 프로세스의 원활화에 있어서 대폭적인 효율화가 실현됩니다. AI 주도 도구는 프로젝트 우선순위 지정, 자원 배분, 실적 추적을 자동화하고 PPM에 필요한 시간과 노력을 줄여줍니다. 머신러닝 알고리즘은 프로젝트 통찰에서 정확성과 관련성을 미세 조정함으로써 충분한 정보를 바탕으로 의사 결정을 내리고 프로젝트 결과를 최적화하기 위한 데이터를 조직에 제공합니다. 또한 이 알고리즘은 보다 효율적인 방식으로 프로젝트 운영을 자동화하고 전략적 목표에 부합하며 보다 양질의 결과를 창출하며 전체 포트폴리오의 성공을 보장합니다.
조사 범위
조사 대상년도
2019-2029년
기준년
2023년
예측 기간
2024-2029년
단위
금액(달러)
부문
제공 구분, 용도, 비즈니스 기능, 전개 모드, 조직 규모, 산업, 지역별
대상 지역
북미, 유럽, 아시아태평양, 중동 및 아프리카, 라틴아메리카
"제공 구분별로는 서비스 부문이 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR로 성장합니다"
전문 서비스와 관리 서비스를 포함한 서비스 부서는 PPM 솔루션을 효율적이고 효과적으로 만드는 데 도움이 됩니다. 전문 서비스에는 컨설팅, 권고, 배포, 교육 및 지원이 포함되어 적절한 PPM 도구를 선택, 배포 및 최적화할 수 있습니다. 이러한 서비스는 모범 사례에 대한 전문가의 조언을 제공하여 새로운 시스템으로의 원활한 전환을 보장합니다. 반면에 관리형 서비스는 업데이트, 모니터링, 문제 해결 등 PPM 시스템을 도입한 후 지속적인 관리 및 유지보수 서비스를 제공합니다. 관리 서비스를 통해 조직은 PPM 시스템 관리를 아웃소싱하고 안정적인 성능을 얻을 수 있습니다. 커스터마이징되고 효율적인 PPM 솔루션에 대한 수요가 증가함에 따라 예측 기간 동안 서비스 부서가 최대 CAGR을 나타낼 것으로 예측됩니다.
"조직 규모별로는 소규모 기업이 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 나타낼 전망"
직원 250명 미만의 소규모 기업은 일반적으로 합리적인 가격으로 확장성이 뛰어나고 도입이 용이한 PPM 솔루션을 찾고 있습니다. 이러한 기업은 복잡한 IT 지원이나 설정을 필요로 하지 않고 프로젝트 추적, 리소스 할당 및 작업 관리를 용이하게 하는 도구를 사용합니다. 클라우드 기반 또는 모듈식 PPM 솔루션은 유연성, 비용 효율성, 신속한 배포 능력으로 자주 선택됩니다. 중소기업은 PPM을 활용하여 프로젝트의 가시성을 높이고, 협업을 강화하고, 제한된 자원을 효율적으로 관리하는 비즈니스 목표에 부합하도록 노력하고 있습니다. 또한 PPM 솔루션은 전략적 계획 및 의사결정에 필수적인 정보를 제공하여 소규모 조직이 프로젝트의 성과를 높이고 성장을 가속할 수 있도록 합니다. 소규모조차도 조직화된 프로젝트관리에서 얻은 것은 크고 자원을 효과적으로 활용하여 사업 확대에 따른 성장을 가속합니다.
이 보고서는 세계 프로젝트 포트폴리오 관리(PPM) 시장을 조사했으며, 시장 개요, 시장 성장에 대한 다양한 영향요인 분석, 기술 및 특허 동향, 법규 환경, 사례 연구, 시장 규모의 변화 및 예측, 각종 구분, 지역별 상세 분석, 경쟁 환경, 주요 기업 프로파일 등을 정리했습니다.
목차
제1장 서론
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 중요 인사이트
제5장 시장 개요와 업계 동향
시장 역학
성장 촉진요인
억제요인
기회
과제
사례 연구 분석
생태계 분석
공급망 분석
기술 분석
가격 분석
특허 분석
Porter's Five Forces 분석
규제 상황
고객의 비즈니스에 영향을 미치는 동향과 혁신
주요 이해관계자와 구매 기준
비즈니스 모델 분석
주요 회의 및 이벤트
투자와 자금조달 시나리오
AI/생성형 AI가 프로젝트 포트폴리오 관리 시장에 미치는 영향
제6장 프로젝트 포트폴리오 관리(PPM) 시장 : 제공 구분별
솔루션
서비스
전문 서비스
매니지드 서비스
제7장 프로젝트 포트폴리오 관리(PPM) 시장 : 용도별
프로젝트 계획·관리
프로젝트 스케줄
태스크 관리
프로젝트 리스크 관리
프로젝트 문서
리소스 및 용량 최적화
리소스 관리
용량 계획
시간 추적
워크로드 밸런스
예산·재무관리
재무계획 및 예측
예산 추적
경비 관리
이익 실현
보고서 및 애널리틱스
대시보드·시각화
KPI 추적
데이터 분석·통찰
커스텀 보고서
전략적 포트폴리오 관리
포트폴리오 우선 순위 지정
포트폴리오 최적화
전략적 제휴
거버넌스 및 컴플라이언스
아이디어 및 수요관리
아이디어 수집·관리
수요의 섭취·우선순위부착
혁신경영
실현 가능성 평가
팀 딜리버리 및 콜라보레이션
커뮤니케이션 및 협업
민첩한 팀 딜리버리
워크플로우 관리
민첩한 통합
제8장 프로젝트 포트폴리오 관리(PPM) 시장 : 비즈니스 기능별
IT 및 소프트웨어 개발
경영
마케팅 및 판매
인사
재무 및 회계
연구개발
제9장 프로젝트 포트폴리오 관리(PPM) 배포 모드별
온프레미스
클라우드
제10장 프로젝트 포트폴리오 관리(PPM) 시장 : 조직 규모별
소규모 기업
중규모 기업
대규모 기업
제11장 프로젝트 포트폴리오 관리(PPM) 시장 : 산업별
IT 및 통신
BFSI
정부 및 방위
제조
헬스케어 및 생명과학
에너지 및 유틸리티
소매 및 소비재
수송·물류
건설·중공업
자동차
기타
제12장 프로젝트 포트폴리오 관리(PPM) 시장 : 지역별
북미
유럽
아시아태평양
중동 및 아프리카
라틴아메리카
제13장 경쟁 구도
주요 기업의 전략/유력 기업
시장 점유율 분석
벤더 제품/브랜드 비교
수익 분석
기업 평가 매트릭스 : 주요 기업
기업평가 매트릭스: 스타트업/중소기업
주요 벤더의 기업 평가 및 재무 지표
경쟁 시나리오와 동향
제14장 기업 프로파일
주요 기업
ORACLE
SMARTSHEET
MICROSOFT
ASANA
SERVICENOW
PLANVIEW
SAP
ATLASSIAN
ADOBE
WORKDAY
GFT TECHNOLOGIES
WRIKE
MONDAY.COM
OPENTEXT
HEXAGON
BROADCOM
UPLAND SOFTWARE
SOPHEON
PLANISWARE
PLANFORGE
BESTOUTCOME
CELOXIS
CERRI
SCIFORMA
PROJECT OBJECTS
WORKOTTER
IVANTI
CORPORATER
CORA SYSTEMS
TEAMWORK
기타 기업
KEYEDIN PROJECTS
MEISTERPLAN
ITM PLATFORM
ACUITY PPM
PROJECTMANAGER
UNIPHI
PROGGIO
ASSESSTEAM
TRISKELL SOFTWARE
PRIMETRIC
CPLACE
APPTIVO
제15장 인접 시장과 관련 시장
제16장 부록
JHS
영문 목차
영문목차
The project portfolio management market is expected to grow from USD 7.8 billion in 2024 to USD 13.7 billion by 2029 at a Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 11.9% during the forecast period. The increased AI and machine learning integration into PPM platforms opens up vast efficiency gains in process smoothing. AI-driven tools prioritize, resource, and performance-track projects, automating them to reduce the time and effort required to manage project portfolios. Machine learning algorithms fine-tune accuracy and relevance in project insight, thus providing organizations with data to make informed decisions and optimize project outcomes. It automates a more efficient way of running projects, aligns more effectively with strategic goals, and produces higher-quality results to ensure success across the entire portfolio.
Scope of the Report
Years Considered for the Study
2019-2029
Base Year
2023
Forecast Period
2024-2029
Units Considered
Value (USD Million/Billion)
Segments
Offering, Application, Business Function, Deployment Mode, Organization Size, Vertical and Region
Regions covered
North America, Europe, Asia Pacific, Middle East & Africa, and Latin America
"As per offering, services will grow at the highest CAGR during the forecast period."
Services ranging from professional to managed services are instrumental in making the PPM solutions efficient and effective. Professional services entail consulting and advisory, implementation, training, and support for facilitating an organization's selection, deployment, and optimization of the right PPM tools. Such services will give expert advice on best practices and ensure seamless transitions into new systems. Managed services, however, are associated with the post-implementation ongoing management and maintenance of PPM systems, including updates, monitoring, and problem resolution. Through managed services, an organization can outsource the management of a PPM system to get consistent performance, freeing the internal team's capacity for core business activities. Given the growing demand for customized and efficient PPM solutions, services are expected to register the highest CAGR over the forecast period.
"As per services, professional services will hold the largest share during the forecast period."
Professional services bridge the gap between an organization's vision and attaining PPM capabilities through consulting and advisory, integration and implementation, and support and maintenance. Consulting and advisory services help improve PPM processes within organizations and align projects with strategic business objectives. Integration and implementation ensure the smooth rollout of PPM solutions, integrated cohesively with current systems and workflows. This also goes for system performance maintenance, troubleshooting services, and assurance of continued efficiency of PPM tools. Such professional services are there to enhance organizational project management abilities for better decision-making and improved project results. This shall enable an organization to ensure that applied PPM tools are helping drive overall business success and strategic objectives.
"As per organization size, the small enterprises will grow with the highest CAGR during the forecast period."
Smaller businesses with less than 250 workers generally seek affordable, scalable, and easy-to-deploy Project Portfolio Management (PPM) solutions. These companies use tools that make project tracking, resource allocation, and task management easier without the need for complicated IT support or setups. Cloud-based or modular PPM solutions are frequently chosen due to their flexibility, cost-effectiveness, and quick deployment abilities. Small businesses strive to use PPM to boost project visibility, enhance collaboration, and align with business objectives to manage their restricted resources efficiently. Furthermore, PPM solutions offer essential information for strategic planning and decision-making, enabling small organizations to enhance project results and stimulate growth. Even though they are small, these businesses gain a lot from organized project management, which helps them use resources effectively and makes it easier to grow as they expand.
The breakup of the profiles of the primary participants is below:
By Company: Tier I: 38%, Tier II: 42%, and Tier III: 20%
By Designation: C-Level Executives: 40%, Director Level: 35%, and Others: 25%
By Region: North America: 35%, Europe: 45%, Asia Pacific: 15%, Rest of World: 5%
Note: Others include sales managers, marketing managers, and product managers
Note: The rest of the World consists of the Middle East & Africa, and Latin America
Note: Tier 1 companies have revenues of more than USD 100 million; tier 2 companies' revenue ranges from USD 10 million to USD 100 million; and tier 3 companies' revenue is less than 10 million
Source: Secondary Literature, Expert Interviews, and MarketsandMarkets Analysis
Key vendors providing project portfolio management solutions and services include Oracle (US), Smartsheet (US), Microsoft (US), Asana (US), ServiceNow (US), Planview (US), SAP (Germany), Atlassian (Australia), Wrike (US), Monday.com (Israel), GFT Technologies (Germany), Adobe (US), Workday (US), OpenText (Canda).
Research coverage:
In this study, an in-depth analysis of the Project Portfolio Management market is done based on market trends, potential growth during 2019, and a forecast up to 2024-2029. Further, it gives detailed market trends, a competitive landscape, market size, forecasts, and key players' analysis of the Project Portfolio Management market. This market study analyzes the growth rate and penetration of project portfolio management across all the major regions.
Reasons to buy this report:
The report will aid the market leaders/new entrants in the following: Details regarding the closest approximations of the revenue numbers for the overall project portfolio management market and its subsegments. This study will aid the stakeholders in understanding the competitive landscape; it gives more insights to position their businesses better and plan suitable go-to-market strategies. It also helps the stakeholders understand the market pulse and provides information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.
The report provides insights on the following pointers:
Analysis of critical drivers (need for enhanced ROI, rapidly increasing BYOD trend among organizations, need for efficient workflow and transparency, growing demand for advanced PPM tools due to increasing project complexities), restraints (high implementation costs, resistance to change within organizations, data security, and privacy concerns), opportunities (adoption of cloud-based solutions, rising demand for digital transformation, the advent of digitalization to open new avenues for business, adoption of AI-driven tools, increasing emphasis on sustainability and environmental, social, and governance (ESG) goals), and challenges (ensuring practical user training and adoption, customization and integration complexities, navigating diverse methodologies and practices) influencing the growth of the project portfolio management market.
Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product & service launches in the project portfolio management market.
Market Development: In-depth understanding of upcoming technologies, research & development efforts, and new product & service releases in the project portfolio management market.
Market Diversification: Comprehensive details on the latest products & services, unexplored regions, recent advancements, and investments in the project portfolio management market.
Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies, and Oracle (US), Smartsheet (US), Microsoft (US), Asana (US), ServiceNow (US), Planview (US), SAP (Germany), Atlassian (Australia), Wrike (US), Monday.com (Israel), GFT Technologies (Germany), Adobe (US), Workday (US), OpenText (Canda) among others in the project portfolio management market.
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 STUDY OBJECTIVES
1.2 MARKET DEFINITION
1.2.1 INCLUSIONS AND EXCLUSIONS
1.3 MARKET SCOPE
1.3.1 MARKET SEGMENTATION & REGIONS COVERED
1.3.2 YEARS CONSIDERED
1.4 CURRENCY
1.5 STAKEHOLDERS
1.6 SUMMARY OF CHANGES
2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 RESEARCH APPROACH
2.1.1 SECONDARY DATA
2.1.2 PRIMARY DATA
2.1.2.1 Breakup of primary profiles
2.1.2.2 Key industry insights
2.2 MARKET BREAKUP AND DATA TRIANGULATION
2.3 MARKET SIZE ESTIMATION
2.4 MARKET FORECAST
2.5 RESEARCH ASSUMPTIONS
2.6 LIMITATIONS OF STUDY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 PREMIUM INSIGHTS
4.1 ATTRACTIVE GROWTH OPPORTUNITIES FOR PLAYERS IN PROJECT PORTFOLIO MANAGEMENT MARKET
4.2 PROJECT PORTFOLIO MANAGEMENT MARKET, BY OFFERING, 2024 VS. 2029
4.3 PROJECT PORTFOLIO MANAGEMENT MARKET, BY SERVICE, 2024 VS. 2029
4.4 PROJECT PORTFOLIO MANAGEMENT MARKET, BY APPLICATION, 2024 VS. 2029
4.5 PROJECT PORTFOLIO MANAGEMENT MARKET, BY BUSINESS FUNCTION, 2024 VS. 2029
4.6 PROJECT PORTFOLIO MANAGEMENT MARKET, BY DEPLOYMENT MODE, 2024 VS. 2029
4.7 PROJECT PORTFOLIO MANAGEMENT MARKET, BY ORGANIZATION SIZE, 2024 VS. 2029
4.8 PROJECT PORTFOLIO MANAGEMENT MARKET, BY VERTICAL, 2024 VS. 2029
4.9 PROJECT PORTFOLIO MANAGEMENT MARKET, BY REGION, 2024 VS. 2029
5 MARKET OVERVIEW AND INDUSTRY TRENDS
5.1 INTRODUCTION
5.2 MARKET DYNAMICS
5.2.1 DRIVERS
5.2.1.1 Surging demand for advanced PPM tools due to growing project complexities
5.2.1.2 Need for enhanced return on investment (ROI)
5.2.1.3 Increasing demand for holistic view of resource management and project operations
5.2.1.4 Rapidly increasing BYOD trend among organizations
5.2.1.5 Need for efficient workflow and transparency
5.2.2 RESTRAINTS
5.2.2.1 High implementation costs
5.2.2.2 Resistance to change within organizations
5.2.2.3 Data security and privacy concerns
5.2.3 OPPORTUNITIES
5.2.3.1 Adoption of cloud-based solutions
5.2.3.2 Rising demand for digital transformation
5.2.3.3 Adoption of AI-driven tools
5.2.3.4 Increasing emphasis on sustainability and environmental, social, and governance (ESG) goals
5.2.4 CHALLENGES
5.2.4.1 Ensuring practical user training and adoption
5.2.4.2 Customization and integration complexities
5.2.4.3 Navigating diverse methodologies and practices
5.3 CASE STUDY ANALYSIS
5.3.1 AVEC STREAMLINED TIMESHEET USING PROJECT PORTFOLIO OFFICE'S SOLUTION
5.3.2 LENDLEASE CENTRALIZED DATA USING ORACLE SOLUTIONS