ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
ㅁ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송기일은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
프로젝트 포트폴리오 관리(PPM) 시장 규모는 2025년에 60억 2,000만 달러, 2030년에는 72억 8,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 3.9%를 나타낼 전망입니다.
프로젝트 포트폴리오 관리(PPM)는 조직의 프로젝트 포트폴리오를 중앙에서 관리하는 것입니다. 그러나 프로젝트가 서로 연결되어 있지 않거나 전혀 연결되어 있지 않더라도 포트폴리오를 통해 프로젝트를 중앙 집중화함으로써 경쟁자 자원을 모니터링하고 관리하는 데 큰 이점을 얻을 수 있습니다.
주요 하이라이트
조직의 성능을 극대화하기 위해 프로젝트 포트폴리오 관리(PPM)는 자금, 직원 및 마감일을 할당하기 전에 성공 가능성과 관련된 위험을 기반으로 가능한 프로젝트를 평가합니다. 현재의 이니셔티브가 회사 전체의 전략이나 목표와 밀접하게 링크되어 있는 것을 확인하기 위해, 하이 레벨의 컨트롤과 모니터링도 포함합니다.
노동 문화의 변화와 원격 팀으로의 전환은 PPM 시장의 성장을 뒷받침하고 있습니다. 신흥 기업과 대기업의 끊임없는 변화로 인해 직원들이 재택 근무와 하이브리드 모델에서 일할 수 있게 되어 생산성이 향상되고 직원의 사기가 높아지고 대부분의 직원의 스트레스 수준이 떨어지고 영업 경비를 절약할 수 있게 되었습니다. 이 관행이 보급됨에 따라 많은 사람들이 '일의 미래'라고 부르게 되었지만, 하이브리드 모델에 참여하는 기업조차도 원격 근무자를 당연히 보는 경우가 많습니다. 따라서 프로젝트 포트폴리오 관리 솔루션을 도입하면 기업에 다양한 이점을 제공합니다.
클라우드 기반 프로젝트 포트폴리오 관리(PPM) 시장은 조직의 다양한 프로젝트 및 프로세스를 관리하는 클라우드 PPM 솔루션의 판매로 구성되며 프로젝트 투자의 투자 대 효과를 높이기 위해 선택 및 관리됩니다. 포트폴리오는 조직의 목표를 달성하고 프로젝트 관리는 전반적인 위험을 관리합니다. PPM에 대한 요구는 클라우드 기반 솔루션과 서비스에 대한 수요가 증가함에 따라 증가하고 있습니다.
또한, 조직은 적절한 인재 풀을 만들기 위해 많은 시간과 비용을 소비합니다. 따라서 모든 자원의 기술과 능력을 최대한 활용하면 전반적인 효율성과 수익성이 향상됩니다. 자원 활용의 개선은 프로젝트 중심의 비즈니스에 관심이 높아져, 그 결과, 메트릭, 정부, 관리에 의한 최적화가 중시되게 되었습니다.
프로젝트 포트폴리오 관리(PPM) 시장 동향
최근 노동문화 변화와 원격팀으로의 전환이 시장을 견인
앞으로 일하는 방식과 작업 문화의 변화를 받아들이는 경향이 강해지고 있으며, 사무실이라는 개념이 점차 희미해지고 있습니다. 끊임없는 변화라는 개념은 일반적으로 기업이와 새로운 기업에 의해 뒷받침되지만, 세계 대기업도 이 현실에 직면하고 있습니다.
COVID-19의 대유행은 직장 문화에 중대하고 급속한 영향을 미칩니다. 사람들은 작업의 대부분을 원격으로 할 수 있다는 것을 이해하게되었습니다.
트위터, 페이스북, 스퀘어, 쇼피파이 등 기업들은 영구 재택근무 정책을 발표했습니다. 다른 많은 기업들이 하이브리드 모델을 제공합니다. 직장의 커뮤니케이션 형태가 바뀌고 있습니다. Slack, 이메일, 워크데이와 같은 공유 프로젝트 관리 도구 등 주로 디지털 방식으로의 주목이 강해지고 있습니다.
조직 내 여러 책임은 다양한 부서의 책임 책임의 새로운 추진력에 의해 영향을 받으며, 일반적으로 지리적으로 다른 팀과 사무실 간에 협력하고 커뮤니케이션해야 합니다.
제한된 자원 내에서 효율적인 사용에 대해 경영진에게 책임을 맡기는 것이 매우 중요합니다. 또한 이해관계자는 주요 프로젝트와 진행 중인 서비스가 제공하는 가치를 이해하기 위해 더 높은 투명성을 요구하고 있습니다. 예전에는 프로젝트 계획과 예산에 만족했던 사업 부문도 현재 실적을 보여주는 최신 정보와 지표를 기대하고 있습니다.
북미가 큰 점유율을 차지하게 된다.
다른 지역 시장에 비해 북미는 큰 수익 점유율을 차지합니다. 이 지역의 예산 상황을 감안하여 프로젝트를 효과적으로 실시하기 위한 기술과 자원이 제공될 가능성이 있습니다. 또한 Microsoft Corporation, Oracle Corporation 및 Workfront과 같은 전통적인 프로젝트 포트폴리오 관리(PPM) 솔루션 제공 업체가 존재감을 발휘하는 것도이 지역 시장 성장을 크게 이끌 것으로 예상됩니다.
인프라의 진보와 신규 기업의 출현으로 북미는 본 조사의 예측기간을 통해 우위를 유지할 것으로 예상됩니다. 시장 성장을 가속하는데 중요한 역할을 하는 비즈니스 인텔리전스 및 애널리틱스 솔루션 및 전략의 도입은 이 지역에서 활동하는 다양한 산업 기업에 의해 이루어지고 있습니다.
기업은 프로젝트 포트폴리오 관리(PPM) 도구를 개발하고 있습니다. BFSI 및 정부 이니셔티브와 같은 중요한 최종 사용자의 데이터 동기화 패턴을 식별하기 위해 통합 기술과 도구가 현재 가장 효과적으로 사용되고 있습니다.
또한 이 지역에서는 프로젝트의 성공률을 높이기 위해 디지털 인프라를 보유한 기업이 PPM 솔루션을 사용하여 집단적인 의사결정을 시작하고 있습니다. 미국에서는 헬스케어, 제조업, 은행, 금융서비스, 보험(BFSI), 건설업 등 다양한 최종 용도 부문이 사업 운영 전체를 관리하고 여분의 비용을 효율적으로 배제하기 위해 프로젝트 포트폴리오 매니지먼트 서비스를 채용하고 있습니다.
프로젝트 포트폴리오 관리(PPM) 산업 개요
세계의 프로젝트 포트폴리오 관리(PPM) 시장은 세분화되고 있으며, 여러 선도 기업들이 시장 점유율을 겨루고 있습니다. 또한 노동환경 변화로 인해 경쟁사 간 경쟁도 치열해지고 있습니다.
주요 진출기업으로는 Service Now, Microsoft Corporation, Atlassian Corporation Plc, Asana Inc., Oracle Corporation 등이 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
구매자의 협상력
신규 참가업체의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
대체품의 위협
시장에 대한 COVID-19의 영향 평가
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
최근 업무 문화의 변화와 원격 근무 확산으로 인해 작업 관리 및 자원 활용에 대한 중앙 집중식 관리가 필수
클라우드 기반 PPM에 대한 수요가 증가함에 따라 계획 및 스케줄링 툴의 적시 활용이 장기적인 비용 이점을 실현
복수의 연계 모듈의 통합과 협업에 의해 작업 공간에 관련하는 태스크 전체를 커버하는 PPM의 범위가 확대
시장의 과제
최근의 진보에 의해 해결되고 있지만 통합과 보안에 관한 과제
제6장 시장 세분화
전개 유형별
클라우드
온프레미스
유형별
솔루션
서비스별
업계별
IT 및 텔레콤
헬스케어 및 생명과학
제조업
건설
소매 및 소비재
BFSI
기타 최종 사용자 업계별
지역별
북미
유럽
아시아
라틴아메리카
중동 및 아프리카
호주 및 뉴질랜드
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Oracle Corporation
Servicenow Inc.
Microsoft Corporation
Atlassian Corporation PLC
Asana Inc.
SAP SE
Wrike(citrix Systems Inc.)
Monday.com
Workday Inc.
Planview Inc.(changepoint)
Smartsheet Inc.
Upland Software Inc.
제8장 투자 분석
제9장 시장 기회와 앞으로의 동향
SHW
영문 목차
영문목차
The Project Portfolio Management Market size is estimated at USD 6.02 billion in 2025, and is expected to reach USD 7.28 billion by 2030, at a CAGR of 3.9% during the forecast period (2025-2030).
Project portfolio management is the centralized management of an organization's project portfolios. However, even if they are not linked to each other or have no connection at all, the projects shall be administered centrally through a portfolio, which confers considerable advantages in monitoring and managing rival resources.
Key Highlights
In order to maximize organizational performance, project portfolio management will assess possible projects on the basis of their likelihood of success and associated risks before assigning funds, staff, or time limits. In order to ensure that the current initiatives are closely linked with the overall strategy and objectives of the company, high-level controls and monitoring shall also be included.
The change in work culture and the move toward remote teams drive the growth of the PPM Market. The constant changes in startups and large enterprises allow employees to work from home or a hybrid model, which enhances productivity, raises employee morale, lowers stress levels for most workers, and saves operating expenses. As the practice grows in popularity, many have called it the future of work, and yet, businesses often take remote workers for granted, even those participating in hybrid models. Thus, implementing project portfolio management solutions provides various benefits to businesses.
The cloud-based project portfolio management market comprises the sale of cloud PPM solutions that manage an organization's range of projects and processes, which are chosen and managed to deliver better returns on investment in project investments. The portfolio shall meet the organization's objectives and allow project management to take care of overall risk. The need for PPM is driven by a growing demand for cloud-based solutions and services.
Furthermore, organizations spend a lot of time and money creating the right talent pool. Hence, when all the resources' skills and competencies are tapped to their maximum potential, it enhances overall efficiency and profitability. Improved resource utilization is a growing concern in project-focused businesses, resulting in an increased focus on optimization through metrics, government, and management.
Project Portfolio Management Market Trends
Recent Changes in Work Culture and Move Toward Remote Teams Driving the Market
There is a growing acceptance of change in the future of work and work culture, and the idea of an office is gradually fading. Although the concept of constant change is generally supported by entrepreneurs and new companies, large enterprises around the world are also faced with this reality.
The COVID-19 pandemic has had a profound and rapid impact on workplace culture. People have come to realize that they can do most of their work remotely.
Companies like Twitter, Facebook, Square, Shopify, and others announced a permanent work-from-home policy. Hybrid models are offered by a lot of other companies. The mode of communication is changing in the workplace. The focus on primarily digital approaches, including Slack, e-mail, and shared project management tools like workdays, has been intensified.
Multiple responsibilities within an organization are affected by the new drive for accountability in different sectors, and it is usually necessary to cooperate and communicate between teams and offices on a geographical basis.
With limited resources, holding managers accountable for their efficient use is crucial. Stakeholders are also demanding greater transparency to understand the value delivered by major projects and ongoing services. Business units, once satisfied with project plans and budgets, now expect updates and metrics that demonstrate actual performance.
North America to Account for a Significant Share
Compared to the rest of the regional markets, North America holds a significant revenue share. In view of the region's budgetary situation, technology and resources for the effective implementation of projects may be provided. In addition, the market's growth in this region is expected to be driven substantially by a strong presence of some well-established project portfolio management solution providers such as Microsoft Corporation, Oracle Corporation, and Workfront.
As a result of the significant progress in infrastructure and the emergence of new companies, North America is expected to retain its dominance throughout the forecast period of the study. The implementation of business intelligence and analytics solutions and strategies, which play a key role in driving the market's growth, are carried out by various industrial companies active in the region.
Companies are developing project portfolio management tools. In order to identify data synchronization patterns in critical end users such as BFSI or government initiatives, integration techniques and tools are currently being used most effectively.
In addition, to increase the success rate of their projects in the region, companies with digital infrastructures are using PPM solutions to initiate collective decision-making. In the United States, various end-use sectors such as healthcare, manufacturing, BFSI, and construction are adopting project portfolio management services to manage overall business operations and eliminate extra costs efficiently.
Project Portfolio Management Industry Overview
The global project portfolio management market is fragmented, with several major players vying for more market share. The shift in the work environment has also led to an increase in competition among the players.
Some of the major players in the market are Service Now, Microsoft Corporation, Atlassian Corporation Plc, Asana Inc., and Oracle Corporation among others.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
4.2.5 Threat of Substitutes
4.3 Assessment of COVID-19 Impact on the Market
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Recent Changes in Work Culture and Move toward Remote Teams has Made It Imperative to Develop a Centralized View of Task Management and Resource Utilization
5.1.2 Long-term Cost Benefits Enabled by Timely Use of Planning & Scheduling Tools, Coupled with Growing Demand for Cloud-based PPM
5.1.3 Integration of Several Allied Modules and Collaborations Have Increased the Span of PPM to Cover the Entire Workspace Related Tasks
5.2 Market Challengess
5.2.1 Challenges Pertaining to Integration and Security Albeit Being Addressed by Recent Advancements