세계의 실내 위치 정보 시장 : 시장 규모, 점유율, 성장 분석-제공별, 기술별, 용도별, 업계별, 지역별 예측(-2029년)
Indoor Location Market Size, Share, Growth Analysis, By Offering (Hardware, Solutions, Services), Technology (BLE, UWB, Wi-Fi), Application, Vertical (Retail, Healthcare & Pharmaceuticals, Manufacturing) and Region - Global Forecast to 2029
상품코드 : 1529517
리서치사 : MarketsandMarkets
발행일 : 2024년 08월
페이지 정보 : 영문 325 Pages
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한글목차

세계의 실내 위치 정보 시장 규모는 2024년에 119억 달러로 추정되고, 2029년까지 314억 달러에 이를 것으로 예측되며, 2024년부터 2029년까지 CAGR 21.4%의 성장이 전망됩니다.

생태계에는 다양한 주요 기업들이 존재하기 때문에 시장은 경쟁이 치열하고 다양성이 풍부합니다. 스마트 인프라에 대한 정부의 이니셔티브이 향후 몇 년동안 실내 위치 정보 시장을 견인할 것으로 예측됩니다. 쇼핑몰과 호텔과 같은 실내 환경에서 고객 참여를 향상시키는 요구는 조직이 길 안내, 마케팅 및 정보 전달을 위해 실내 위치 정보 기술을 통합하도록 강요하는 촉진요인입니다. 또한 공간 관리, 보안 향상, 에너지 소비 최적화 등의 중요성으로 스마트 빌딩과 IoT의 성장도 요인으로 꼽힙니다. 블루투스 저에너지(BLE), Wi-Fi, Ultra-Wideband(UWB), LiDAR은 정밀도 향상과 비용 절감을 가능하게 하고 의료, 물류, 소매 부문 등 업계에서의 이용이 증가하고 있습니다.

조사 범위
조사 대상년도 2018-2029년
기준년 2023년
예측 기간 2024-2029년
단위 10억 달러
부문 제공별, 용도별, 기술별, 업계별, 지역별
대상 지역 북미, 유럽, 아시아태평양, 중동, 아프리카, 라틴아메리카

'용도별로 공급망 관리 부문은 예측 기간 동안 최대 시장 규모를 유지합니다.'

기업은 공급망 관리의 생산성을 높이기 위해 창고 관리에 주력하고 있습니다. 실내 위치 정보는 재고 관리 및 공급망 관리의 전반적인 업무 효율화에 도움이 됩니다. 공급망의 원활한 경영 측면에서 실내 위치 기술은 제품 모니터링에 큰 역할을 합니다. 팔레트, 트롤리, 컨테이너 등에 태그를 지정하면 기업이 업무에서 어떤 일이 일어나고 있는지 확인할 수 있습니다. 이 투명한 전망은 생산이 어떻게 흐르는지 실시간으로 모니터링하고 체류를 발견하는 데 도움이 됩니다.

'용도별로 원격 모니터링 부문이 예측 기간에 가장 높은 성장률을 나타낼 것으로 예상됩니다.'

비즈니스 크리티컬 실내 위치 정보 용도에서는 데이터 유출을 방지하기 위해 항상 모니터링이 필요합니다. 이것은 문제가되기 전에 이상을 발견하고 수정하는 데 사용됩니다. 기업은 전체 시스템의 성능을 향상시키기 위해 원격 모니터링 앱을 채택해야 합니다. 원격 모니터링 앱은 BLE, Wi-Fi, UWB 등 다양한 기술을 통해 사용자의 품질, 경험 및 편의성을 향상시킵니다. 실내 원격 모니터링 솔루션은 의료 산업에서 입원 환자를 모니터링하는 데 도움이 됩니다.

'아시아태평양이 예측 기간에 가장 높은 성장률을 기록합니다.'

아시아태평양의 실내 위치 정보 시장은 빠르게 발전하고 있습니다. 중국, 인도, 일본 등의 국가에서는 급속한 성장과 도시화의 진행으로 실내 위치 정보 솔루션이 급속히 채용되고 있습니다. 인구가 많기 때문에 스마트폰의 보급이 진행되고 있어, 보다 뛰어난 위치 정보 솔루션이나 서비스 수요가 높아지고 있습니다. 여기서도 많은 기업들이 상업, 의료, 통치 등 대부분의 부문에서 생산성을 극대화하고 전반적인 고객 경험을 촉진하기 위해 이러한 위치 추적 방법을 사용하는 데 힘을 쏟고 있습니다. 게다가 스마트시티를 향한 정부의 이니셔티브가 높아짐에 따라 실내 위치 정보 기술의 가능성이 대륙 전체에 퍼지고 있습니다.

본 보고서에서는 세계의 실내 위치 정보 시장에 대해서 조사 분석했으며, 주요 촉진요인 및 억제요인, 경쟁 구도, 장래의 동향 등의 정보를 제공합니다.

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 중요 인사이트

제5장 시장 개요 및 산업 동향

제6장 실내 위치 정보 시장 : 제공별

제7장 실내 위치 정보 시장 : 기술별

제8장 실내 위치 정보 시장 : 용도별

제9장 실내 위치 정보 시장 : 업계별

제10장 실내 위치 정보 시장 : 지역별

제11장 경쟁 구도

제12장 기업 프로파일

제13장 인접 시장 및 관련 시장

제14장 부록

AJY
영문 목차

영문목차

The Indoor location market is estimated at USD 11.9 billion in 2024 and is projected to reach USD 31.4 billion by 2029, at a CAGR of 21.4% from 2024 to 2029. Various key players in the ecosystem have led to a competitive and diverse market. Government initiatives for smart infrastructure are expected to drive the indoor location market in the coming years. The need for improving customer engagement in indoor environments such as shopping malls and hotels is a driver that is forcing organizations to integrate the indoor location technologies for wayfinding, marketing and information delivery. Another fact can be mentioned as the growth of smart buildings and IoT due to their importance to manage the spaces, increase security, and optimize energy consumption. Bluetooth Low Energy (BLE), Wi-Fi, Ultra-Wideband (UWB) and LiDAR have enabled enhanced accuracy and reduced costs, which has established increased usage by professions such as; health, logistics, and retail sectors.

Scope of the Report
Years Considered for the Study2018-2029
Base Year2023
Forecast Period2024-2029
Units ConsideredUSD (Billion)
SegmentsBy Offering, application, technology, vertical, and regions
Regions coveredNorth America, Europe, Asia Pacific, Middle East and Africa, and Latin America

"By applications, the supply chain management segment to hold the largest market size during the forecast period."

Enterprises are focusing a lot on warehouse management to enhance the productivity of the supply chain management. Indoor positioning helps in stock management and overall operational efficiency in supply chain management. When it comes to making supply, chains run smoother indoor tracking tech plays a big role in keeping tabs on goods. By putting tags on things like pallets, trolleys, and containers, businesses can see what's going on in their operations. This clear view helps them watch how production flows in real time and spot any hold-ups, which leads to faster turnaround times.

By applications, the remote monitoring segment is expected to register the fastest growth rate during the forecast period.

A business-critical indoor location application needs constant monitoring to prevent any data loss. It is used to discover and fix anomalies before they become problems. Companies need to adopt remote monitoring applications to improve the overall system performance. Remote monitoring applications improve users' quality, experience, and convenience with various technologies like BLE, Wi-Fi, and UWB. The indoor remote monitoring solution is helpful in the healthcare industry in monitoring patients admitted to the hospital.

"Asia Pacific to register the highest growth rate during the forecast period."

The indoor location market in Asia Pacific is developing rapidly. Countries such as China, India, and Japan are adopting indoor location solutions rapidly due to the rapid growth and increase in urbanization. The increasing penetration of smartphones due to its large population increases the demand for better location-based solutions and services. Again, numerous firms are putting to use these location tracking methods in order to maximize productivity and promote the overall customer experience across most sectors, such as commerce, health care, and governance. Additionally, a continent-wide ray of possibilities for indoor location technology has emerged from increasing government initiatives for smart cities

Breakdown of primaries

The study contains insights from various industry experts, from solution vendors to Tier 1 companies. The break-up of the primaries is as follows:

The major players in the Indoor location market are Zebra Technologies Corporation (US), Cisco (US), Google (US), Microsoft (US), HPE (US), Apple (US), Esri (US), Acuity Brands(US), Inpixon(US), HERE Technologies (US), HID Global (US), CenTrak (US), Sonitor (Norway), Ubisense (UK), Infsoft (Germany), Polaris Wireless (US), Quuppa (Finland), Securitas Healthcare (US), Navigine (US), Blueiot (China), Kontakt.io (US), AiRISTA (US), InnerSpace (Canada), Syook (India), Oriient (Israel), Navenio (England), Situm (Spain), Pozyx (Belgium), Azitek (Portugal), and Mapxus (China). These players have adopted various growth strategies, such as partnerships, agreements and collaborations, new product launches, product enhancements, and acquisitions to expand their footprint in the Indoor location market.

Research Coverage

The market study covers the Indoor location market size across different segments. The key mission is to determine the market's possible size and forecast growth in future divisions, including offerings (hardware, solutions, and services), applications, technology, vertical, and region. This study thoroughly examines the top players in the market, including their company profiles, observations on important products and services they provide, current changes in their operations, and tactics employed in the markets.

Key Benefits of Buying the Report

The report will help market leaders and new entrants with information on the closest approximations of the revenue numbers for the global Indoor location market and its subsegments. It will also help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to better position their businesses and plan suitable go-to-market strategies. Moreover, the report will provide insights for stakeholders to understand the market's pulse and provide them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.

The report provides insights on the following pointers:

Analysis of key drivers (proliferation of smartphones, connected devices, and location-based applications among customers, Increased number of applications powered by beacons and BLE tags, and growing integration of beacons in cameras), restraints (concerns related to data security and privacy obstruct the adoption of indoor location, stringent government rules and regulations, and high installation and maintenance costs), opportunities (increasing demand for RFID tags across the retail industry, growing demand for indoor location technologies to support lean automation and robotic processes, and focus on Industry 4.0 smart cities and smart manufacturing), and challenges (Lack of skills and awareness about indoor location technologies, dearth of uniform standards and interoperability coupled with system incompatibility).

Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product & service launches in the Indoor location market. Market Development: Comprehensive information about lucrative markets - the report analyses the Indoor location market across various regions. Market Diversification: Exhaustive information about new products & services, untapped geographies, recent developments, and investments in the Indoor location market. Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies and service offerings of leading players like Zebra Technologies Corporation (US), Cisco (US), Google (US), Microsoft (US), HPE (US), Apple (US), Esri (US), Acuity Brands(US), Inpixon(US), HERE Technologies (US), HID Global (US), CenTrak (US), Sonitor (Norway), Ubisense (UK), infsoft (Germany), Polaris Wireless (US), Quuppa (Finland), Securitas Healthcare (US), Navigine (US), Blueiot (China), Kontakt.io (US), AiRISTA (US), InnerSpace (Canada), Syook (India), Oriient (Israel), Navenio (England), Situm (Spain), Pozyx (Belgium), Azitek (Portugal), and Mapxus (China).

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 PREMIUM INSIGHTS

5 MARKET OVERVIEW AND INDUSTRY TRENDS

6 INDOOR LOCATION MARKET, BY OFFERING

7 INDOOR LOCATION MARKET, BY TECHNOLOGY

8 INDOOR LOCATION MARKET, BY APPLICATION

9 INDOOR LOCATION MARKET, BY VERTICAL

10 INDOOR LOCATION MARKET, BY REGION

11 COMPETITIVE LANDSCAPE

12 COMPANY PROFILES

13 ADJACENT/RELATED MARKETS

14 APPENDIX

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