pc 버전으로 이동 중 [시장보고서]세계의 실내 위치 정보 시장 예측(-2028년) : 컴포넌트별(하드웨어, 솔루션, 서비스), 기술별(BLE, UWB, Wi-Fi, RFID), 용도별(긴급 대응 관리, 원격 모니터링, 자산 예지보전), 업종별, 지역별
세계의 실내 위치 정보 시장 예측(-2028년) : 컴포넌트별(하드웨어, 솔루션, 서비스), 기술별(BLE, UWB, Wi-Fi, RFID), 용도별(긴급 대응 관리, 원격 모니터링, 자산 예지보전), 업종별, 지역별
Indoor Location Market by Component (Hardware, Solutions, and Services), Technology (BLE, UWB, Wi-Fi, RFID), Application (Emergency Response Management, Remote Monitoring, Predictive Asset Maintenance), Vertical and Region - Global Forecast to 2028
상품코드 : 1296485
리서치사 : MarketsandMarkets
발행일 : 2023년 06월
페이지 정보 : 영문 279 Pages
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한글목차

세계의 실내 위치 정보 시장 규모는 2023년 109억 달러, 2028년 298억 달러로 2023-2028년 22.3%의 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.

에코시스템에는 다양한 주요 기업들이 존재하기 때문에 시장은 경쟁이 치열하고 다양합니다. 스마트 시티 구축을 위한 정부의 구상은 향후 실내 위치 정보 시장의 채택을 촉진할 것으로 예상됩니다.

"솔루션별로는 실내 추적 분야가 예측 기간 중 가장 큰 시장 규모를 차지한다"

실내 추적 솔루션은 실내 환경 내에서 물체나 개인의 움직임을 정확하게 추적하고 모니터링할 수 있도록 설계되었습니다. 이러한 솔루션은 Wi-Fi, 블루투스, RFID, 초음파, 적외선 신호 등 다양한 기술을 활용하여 위치 정보를 구축합니다. IndoorAtlas의 Asset Tracker는 주변 Wi-Fi 및 BLE 비콘 환경을 스캔할 수 있으며, 모든 디바이스를 추적할 수 있으며, IoT 플랫폼과 연동할 수 있는 기술을 필요로 합니다. Spreo는 유명 다국적 IT 기업의 본사에 실내 추적 및 매핑 인텔리전스를 갖춘 직원 참여형 앱을 제공하여 직원들이 캠퍼스내 1,000개 이상의 회의실을 예약하고 검색할 수 있도록 했습니다.

"업종별로는 운송 및 물류 분야가 예측 기간 중 가장 빠른 성장률을 기록한다."

공항, 기차역, 버스정류장, 지하철 등 교통 및 물류 분야는 경로를 최적화하고 고객 경험을 개선하기 위해 실내 위치 솔루션을 필요로 합니다. 자동차의 실내 위치 정보 기술을 통해 기업은 자본 매출을 높이고 고객 충성도를 높일 수 있습니다. 또한 고객의 행동을 이해하고, 광고 캠페인을 강화하고, 서비스를 최적화하고, 적절한 장소를 선택하는 데 도움이 되는 귀중한 정보를 제공하는 데 도움이 됩니다. 실내 위치 솔루션의 도입으로 운송 업계는 재고를 효과적으로 관리하고 감사 비용을 절감하며 분실된 장비를 추적할 수 있습니다.

"아시아태평양이 예측 기간 중 가장 높은 성장률을 기록한다."

아시아태평양은 중국, 일본, 인도 등 급속한 기술 발전을 이루고 있는 국가들로 구성되어 있습니다. 아시아태평양에는 급속한 도시화가 진행되고 있는 개발도상국들이 있습니다. 이 지역의 실내 위치 정보의 성장에는 많은 인구, 급속한 도시화, 스마트폰 보급 확대, 실내 내비게이션 강화 및 위치정보 서비스 수요 등 여러 가지 요인이 기여하고 있습니다. 이는 실내 위치 정보 공급업체에게 큰 비즈니스 기회인 동시에 지속 가능한 발전을 위한 중요한 과제이기도 합니다. 아시아태평양의 스마트폰 보급은 실내 위치 기반 모바일 용도과 서비스에 대한 기회를 창출하고 있습니다. 기업들은 실내 위치 추적를 활용하여 실내 내비게이션, 근접 기반 프로모션, 위치 기반 추천 등의 서비스를 제공하는 모바일 앱을 개발하고 있습니다.

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 중요 인사이트

제5장 시장 개요와 업계 동향

제6장 실내 위치 정보 시장 : 제공별

제7장 실내 위치 정보 시장 : 기술별

제8장 실내 위치 정보 시장 : 용도별

제9장 실내 위치 정보 시장 : 업종별

제10장 실내 위치 정보 시장 : 지역별

제11장 경쟁 구도

제12장 기업 개요

제13장 인접 시장 및 관련 시장

제14장 부록

KSA 23.07.04
영문 목차

영문목차

The Indoor location market is estimated at USD 10.9 billion in 2023 and is projected to reach USD 29.8 billion by 2028, at a CAGR of 22.3% from 2023 to 2028. Various key players in the ecosystem have led to a competitive and diverse market. Government initiatives to establish smart cities are expected to drive the adoption of the Indoor location market in the future.

By solutions, the indoor tracking segment to hold the largest market size during the forecast period.

Indoor tracking solutions are designed to accurately track and monitor the movement of objects or individuals within indoor environments. These solutions utilize various technologies like Wi-Fi, Bluetooth, RFID, ultrasonic waves, or infrared signals to establish location information. Indoor tracking is one of the most helpful features of a smart environment or smart building and requires technologies that can work together with an IoT platform. IndoorAtlas Asset Tracker allows the tracking of any devices that can scan their surrounding Wi-Fi and/or BLE beacon environment. Spreo has offered an employee engagement app with indoor tracking and mapping intelligence for the headquarters of a known multinational IT corporation to help employees reserve and find over 1,000 meeting rooms across the entire campus.

Based on vertical, the transportation and logistics segment are expected to register the fastest growth rate during the forecast period.

The transportation & logistics vertical consists of areas that include airports, railway stations, bus stations, and subways that are in need of indoor location solutions for better route optimization and increased customer experience. Indoor location technology in automobiles allows companies to increase capital returns and drive customer loyalty. They also help understand customer behavior and offer valuable information that could assist in building enhanced advertising campaigns, optimizing services, and selecting the right locations. The adoption of indoor location solutions allows the transportation vertical to manage inventory effectively, save costs on audits, and track missing equipment.

"Asia Pacific to register the highest growth rate during the forecast period."

Asia Pacific comprises nations with rapid technological development, such as China, Japan, and India. Asia Pacific is home to several developing countries that are experiencing rapid urbanization. Several factors contributing to growth of indoor location in this region, include the region's large population, rapid urbanization, increasing adoption of smartphones, and the demand for enhanced indoor navigation and location-based services. This offers enormous business opportunities for Indoor location vendors, even while presenting grave challenges for sustainable development. The widespread use of smartphones in Asia Pacific has created opportunities for indoor location-based mobile applications and services. Companies are developing mobile apps that leverage indoor positioning to offer services like indoor navigation, proximity-based promotions, and location-based recommendations.

Breakdown of primaries

The study contains insights from various industry experts, from solution vendors to Tier 1 companies. The break-up of the primaries is as follows:

The major players in the Indoor location market are Zebra Technologies Corporation (US), Cisco (US), Google (US), Microsoft (US), HPE (US), Apple (US), Esri (US), Acuity Brands(US), Inpixon(US), HERE Technologies (US), HID Global (US), CenTrak (US), Sonitor (Norway), Ubisense (UK), infsoft (Germany), Polaris Wireless (US), Quuppa (Finland), Securitas Healthcare (US), Navigine (US), Blueiot (China), Kontakt.io (US), AiRISTA (US), InnerSpace (Canada), Syook (India), Oriient (Israel), Navenio (England), Situm (Spain), Pozyx (Belgium), Azitek (Portugal), and Mapxus (China). These players have adopted various growth strategies, such as partnerships, agreements and collaborations, new product launches, and product enhancements, and acquisitions to expand their footprint in the Indoor location market.

Research Coverage

The market study covers the Indoor location market size across different segments. It aims at estimating the market size and the growth potential across different segments, including offerings (hardware, solutions, and services), application, technology, vertical and region. The study includes an in-depth competitive analysis of the leading market players, their company profiles, key observations related to product and business offerings, recent developments, and market strategies.

Key Benefits of Buying the Report

The report will help the market leaders/new entrants with information on the closest approximations of the revenue numbers for the global Indoor location market and its subsegments. This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to position their businesses better and to plan suitable go-to-market strategies. Moreover, the report will provide insights for stakeholders to understand the market's pulse and provide them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.

The report provides insights on the following pointers:

Analysis of key drivers (Proliferation of smartphones, connected devices, and location-based applications among customers, Increased number of applications powered by beacons and BLE tags, and Growing integration of beacons in cameras), restraints (Concerns related to data security and privacy obstruct the adoption of indoor location, Stringent government rules and regulations), opportunities (Increasing demand for RFID tags across the retail industry, Growing demand for indoor location technologies to support lean automation and robotic processes, and Focus on Industry 4.0 smart cities and smart manufacturing), and challenges (Lack of skills and awareness about indoor location technologies) influencing the growth of the Indoor location market. Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product & service launches in the Indoor location market. Market Development: Comprehensive information about lucrative markets - the report analyses the Indoor location market across various regions. Market Diversification: Exhaustive information about new products & services, untapped geographies, recent developments, and investments in the Indoor location market. Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies and service offerings of leading players like Zebra Technologies Corporation (US), Cisco (US), Google (US), Microsoft (US), HPE (US), Apple (US), Esri (US), Acuity Brands(US), Inpixon(US), HERE Technologies (US), HID Global (US), CenTrak (US), Sonitor (Norway), Ubisense (UK), infsoft (Germany), Polaris Wireless (US), Quuppa (Finland), Securitas Healthcare (US), Navigine (US), Blueiot (China), Kontakt.io (US), AiRISTA (US), InnerSpace (Canada), Syook (India), Oriient (Israel), Navenio (England), Situm (Spain), Pozyx (Belgium), Azitek (Portugal), and Mapxus (China).

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 PREMIUM INSIGHTS

5 MARKET OVERVIEW AND INDUSTRY TRENDS

6 INDOOR LOCATION MARKET, BY OFFERING

7 INDOOR LOCATION MARKET, BY TECHNOLOGY

8 INDOOR LOCATION MARKET, BY APPLICATION

9 INDOOR LOCATION MARKET, BY VERTICAL

10 INDOOR LOCATION MARKET, BY REGION

11 COMPETITIVE LANDSCAPE

12 COMPANY PROFILES

13 ADJACENT AND RELATED MARKETS

14 APPENDIX

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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