세계의 라이브 채팅 소프트웨어 시장 보고서 : 동향, 예측, 경쟁 분석(-2031년)
Live Chat Software Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2031
상품코드 : 1719753
리서치사 : Lucintel
발행일 : 2025년 04월
페이지 정보 : 영문 150 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 3,850 ₩ 5,513,000
PDF (Single User License) help
PDF 보고서를 1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. PDF 파일은 DRM(디지털 저작권 관리 시스템)이 장착되어 있습니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 4,650 ₩ 6,659,000
PDF (2 Users License) help
PDF 보고서를 동일 사업장에서 2명까지 이용할 수 있는 라이선스입니다. PDF 파일은 DRM(디지털 저작권 관리 시스템)이 장착되어 있습니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 5,350 ₩ 7,662,000
PDF (5 Users License) help
PDF 보고서를 동일 사업장에서 5명까지 이용할 수 있는 라이선스입니다. PDF 파일은 DRM(디지털 저작권 관리 시스템)이 장착되어 있습니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 7,050 ₩ 10,097,000
PDF (Corporate License) help
PDF 보고서를 기업 내 모든 분이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 이용 인원에 제한은 없으나, 국내에 있는 사업장만 해당되며, 해외 지점 등은 포함되지 않습니다. PDF 파일은 DRM(디지털 저작권 관리 시스템)이 장착되어 있습니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.


ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
ㅁ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송기일은 문의해 주시기 바랍니다.

한글목차

세계 라이브 채팅 소프트웨어 시장의 미래는 BFSI, 교육, 의료, 여행 및 접객업, 소매업 및 전자상거래, IT 및 통신 시장에서의 기회로 인해 유망해 보입니다. 세계 라이브 채팅 소프트웨어 시장은 2025-2031년 7.8%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 2031년까지 약 15억 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 이 시장의 주요 촉진요인은 소비자와의 적극적인 참여에 대한 필요성 증가와 소매 분야에서 라이브 채팅 소프트웨어의 사용 증가입니다.

라이브 채팅 소프트웨어 시장의 전략적 성장 기회

라이브 채팅 소프트웨어 시장은 다양한 응용 분야에서 강력한 전략적 성장 기회를 제공합니다. 조직이 실시간 커뮤니케이션의 가치를 지속적으로 평가함에 따라 이러한 기회는 혁신적인 솔루션을 촉진하고 고객 참여를 강화할 수 있습니다. 틈새 용도는 다양한 산업의 고유한 요구를 충족시키기 위해 조직의 솔루션에 초점을 맞추었습니다.

이러한 성장 기회는 라이브 채팅 소프트웨어 활용의 전반적인 유연성의 중요한 측면입니다. 기업은 이러한 기회를 활용하여 고객과의 소통을 개선하고, 프로세스를 간소화하며, 성장과 성공을 위한 노력을 기울일 수 있습니다.

라이브 채팅 소프트웨어 시장 활성화 요인 및 과제

라이브 채팅 소프트웨어의 성장은 여러 기술적, 경제적, 규제적 요인에 의해 촉진되고 있으며, 동시에 과제를 제기하고 있습니다. 이러한 촉진요인과 과제를 이해하는 것은 경쟁 환경에서 고객 참여 전략을 최적화하고자 하는 기업에게 매우 중요합니다.

라이브 채팅 소프트웨어 시장을 촉진하는 요인은 다음과 같습니다.

라이브 채팅 소프트웨어 시장의 과제는 다음과 같습니다.

라이브 채팅 소프트웨어의 채택과 도전의 원동력 중 하나는 관련성과 경쟁력을 유지하기 위해 계속 증가하는 니즈입니다. 그 결과, 기업들은 고객 참여에 대한 접근 방식을 바꾸고 있습니다. 이러한 요인을 탐색하는 것은 조직이 고객 만족도와 업무 효율성을 향상시키는 강력한 도구로 라이브 채팅을 사용하는 데 필수적입니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 세계의 라이브 채팅 소프트웨어 시장 : 시장 역학

제3장 시장 동향과 예측 분석(2019년-2031년)

제4장 지역별 시장 동향과 예측 분석(2019년-2031년)

제5장 경쟁 분석

제6장 성장 기회와 전략 분석

제7장 주요 기업 개요

LSH
영문 목차

영문목차

The future of the global live chat software market looks promising with opportunities in the BFSI, education, healthcare, travel and hospitality, retail & ecommerce, and telecommunication & IT markets. The global live chat software market is expected to reach an estimated $1.5 billion by 2031 with a CAGR of 7.8% from 2025 to 2031. The major drivers for this market are the increasing necessity of proactive engagement with consumers and the growing use of live chat software in the retail sector.

Gain valuable insights for your business decisions with our comprehensive 150+ page report.

Emerging Trends in the Live Chat Software Market

With the landscape of technology and changing consumer expectations, live chat software is set to see major shifts in every element. As businesses give the greatest priority to real-time customer engagement, several emerging trends will shape the capacity and functionality of live chat solutions, leading to better user experiences and efficiency while building a stronger customer relationship, which is a critical part of every customer service and sales organization.

In brief, these trends are changing the face of live chat software and increasing automation, personalization, and accessibility. As businesses begin to implement these innovations, enhanced customer engagement and satisfaction with live chat contribute to this tool becoming indispensable for effective communication and support.

Recent Developments in the Live Chat Software Market

Recent improvements in live chat software technologies have revolutionized how customers can be engaged and their needs addressed by most businesses. The new developments enhance functionality, user-friendliness, and integration of new technologies. As companies strive to achieve the best customer services possible, these advancements are becoming indispensable for keeping pace with changing consumer requirements.

From this analysis, these new live chat technologies improve the efficiency, effectiveness, personalization, and security of organizations. Companies will provide a better customer experience as a result of new innovations and features. The result for a business is loyalty and revenue growth.

Strategic Growth Opportunities for the Live Chat Software Market

The live chat software market offers strong strategic growth opportunities across different applications. As organizations continue to appreciate the value of real-time communication, these opportunities foster innovative solutions and deepen customer engagement. Niche applications focus organizational solutions on meeting the unique needs of various industries.

These growth opportunities are an important aspect of live chat software's overall flexibility in application. Businesses can improve customer interaction, simplify processes, and work toward growth and success by capitalizing on these opportunities.

Live Chat Software Market Driver and Challenges

Growth in live chat software is inspired by multiple technological, economic, and regulatory forces driving growth while posing challenges. Understanding these drivers and challenges is crucial for businesses hoping to optimize their customer engagement strategies in a competitive landscape.

The factors driving the live chat software market include:

Challenges in the live chat software market include:

One driver of live chat software adoption and challenge is the ever-increasing need to stay relevant and competitive. Consequently, businesses are changing their approach to customer engagement. Navigating these factors becomes essential for organizations to use live chat as a powerful tool for improving customer satisfaction and operational efficiency.

List of Live Chat Software Companies

Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. Through these strategies live chat software companies cater to increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the live chat software companies profiled in this report include-

Live Chat Software by Segment

The study includes a forecast for the global live chat software market by type, device type, end use, and region.

Live Chat Software Market by Type [Analysis by Value from 2019 to 2031]:

Live Chat Software Market by Device Type [Analysis by Value from 2019 to 2031]:

Live Chat Software Market by End Use [Analysis by Value from 2019 to 2031]:

Live Chat Software Market by Region [Analysis by Value from 2019 to 2031]:

Country Wise Outlook for the Live Chat Software Market

The live chat software industry is developing rapidly due to continuous efforts from various organizations to improve customer interactions and support. Innovations include AI-enabled technology, real-time analytics, and omnichannel integration. This reflects a rise in trends that are increasingly personalized for customers. Companies in the United States, China, Germany, India, and Japan utilize these technologies to enhance service delivery, respond to customer needs, and streamline operations.

Features of the Global Live Chat Software Market

Market Size Estimates: Live chat software market size estimation in terms of value ($B).

Trend and Forecast Analysis: Market trends (2019 to 2024) and forecast (2025 to 2031) by various segments and regions.

Segmentation Analysis: Live chat software market size by type, device type, end use, and region in terms of value ($B).

Regional Analysis: Live chat software market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.

Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different types, device types, end uses, and regions for the live chat software market.

Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and the competitive landscape of the live chat software market.

Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter's Five Forces model.

If you are looking to expand your business in this or adjacent markets, then contact us. We have done hundreds of strategic consulting projects in market entry, opportunity screening, due diligence, supply chain analysis, M&A, and more.

This report answers the following 11 key questions:

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global Live Chat Software Market: Market Dynamics

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2019 to 2031

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2019 to 2031

5. Competitor Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis

7. Company Profiles of Leading Players

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기