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한글목차
라이브 채팅 소프트웨어 시장은 2023-2028년에 5억 6,920만 달러로 확대하며, 예측 기간 중 10.59%의 CAGR로 성장할 것으로 예측됩니다.
라이브 채팅 소프트웨어 시장의 전체적인 분석, 시장 규모·예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25사의 벤더를 다룬 벤더 분석 등을 게재하고 있습니다.
현재 시장 시나리오, 최신 동향과 촉진요인, 시장 환경 전체에 관한 최신 분석을 제공하고 있습니다. 이 시장은 실시간 지원 및 맞춤형 인터랙션에 대한 고객 기대의 확대와 기업에 의한 디지털 채널 및 온라인 플랫폼의 채택 확대, 효율적이고 비용 효율이 높은 고객 서비스 솔루션에 대한 수요 증대에 의해 촉진되고 있습니다.
시장 범위
기준년
2024년
종료년
2028년
예측 기간
2024-2028년
성장 모멘텀
가속
전년대비(2024년)
8.74%
CAGR
10.59%
증분액
5억 6,920만 달러
향후 수년간 라이브 채팅 소프트웨어 시장의 성장을 촉진하는 주요 요인의 하나로 고객 대응 자동화를 위한 AI를 탑재한 챗봇 및 가상 비서의 채택 증가를 들고 있습니다. 또한 라이브 채팅 소프트웨어와 옴니채널 고객 지원 플랫폼과의 통합 및 고객 행동 분석을 위한 채팅 분석·AI 구동형 분석의 활용이 시장의 큰 수요로 연결됩니다.
목차
제1장 개요
시장 개요
제2장 시장 구도
시장 에코시스템
시장의 특징
밸류체인 분석
제3장 시장 규모의 평가
시장의 정의
시장 부문 분석
시장 규모(2023년)
시장 전망(2023-2028년)
제4장 시장 규모 실적
세계의 라이브 채팅 소프트웨어 시장(2018-2022년)
유형별 분석(2018-2022년)
최종사용자별 분석(2018-2022년)
지역별 분석(2018-2022년)
국가별 분석(2018-2022년)
제5장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
경쟁의 위협
시장 현황
제6장 유형별 시장 세분화
시장 세분화
비교 : 유형별
고객 서비스용 라이브 채팅 시스템 : 시장 규모와 예측(2023-2028년)
정보 서비스용 라이브 채팅 시스템 : 시장 규모와 예측(2023-2028년)
세일즈용 라이브 채팅 시스템 : 시장 규모와 예측(2023-2028년)
유형별 시장 기회
제7장 최종사용자별 시장 세분화
시장 세분화
비교 : 최종사용자별
대기업 : 시장 규모와 예측(2023-2028년)
중소기업 : 시장 규모와 예측(2023-2028년)
최종사용자별 시장 기회
제8장 고객 상황
고객 상황의 개요
제9장 지역별 상황
지역별 세분화
지역별 비교
북미 : 시장 규모와 예측(2023-2028년)
아시아태평양 : 시장 규모와 예측(2023-2028년)
유럽 : 시장 규모와 예측(2023-2028년)
남미 : 시장 규모와 예측(2023-2028년)
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측(2023-2028년)
미국 : 시장 규모와 예측(2023-2028년)
중국 : 시장 규모와 예측(2023-2028년)
영국 : 시장 규모와 예측(2023-2028년)
독일 : 시장 규모와 예측(2023-2028년)
캐나다 : 시장 규모와 예측(2023-2028년)
지역별 시장 기회
제10장 촉진요인·과제·기회·억제요인
시장 성장 촉진요인
시장이 해결해야 할 과제
촉진요인과 과제의 영향
시장의 기회·억제요인
제11장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
혼란 상황
업계의 리스크
제12장 경쟁 분석
기업 개요
기업의 시장 포지셔닝
ByteQuark
Chaport Inc.
Drift.com Inc.
Freshworks Inc.
Habla Inc.
HubSpot Inc.
Podium Corp Inc.
Text S.A.
The Pipedrive Services
Tidio LLC
Userlike UG
Vision Helpdesk
Zoho Corp. Pvt. Ltd.
ZoomInfo Technologies Inc.
제13장 부록
KSA
영문 목차
영문목차
The live chat software market is forecasted to grow by USD 569.2 mn during 2023-2028, accelerating at a CAGR of 10.59% during the forecast period. The report on the live chat software market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by increasing customer expectations for real time support and personalized interactions, growing adoption of digital channels and online platforms by businesses, and rising demand for efficient and cost-effective customer service solutions.
Technavio's live chat software market is segmented as below:
Market Scope
Base Year
2024
End Year
2028
Series Year
2024-2028
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2024
8.74%
CAGR
10.59%
Incremental Value
$569.2 mn
By Type
Customer service live chat systems
Informational service live chat systems
Sales live chat system
By End-user
Large enterprise
SMEs
By Geographical Landscape
North America
APAC
Europe
South America
Middle East and Africa
This study identifies the increased adoption of ai-powered chatbots and virtual assistants for automated customer interactions as one of the prime reasons driving the live chat software market growth during the next few years. Also, integration of live chat software with omnichannel customer support platforms and use of chat analytics and ai-driven insights for customer behavior analysis will lead to sizable demand in the market.
The report on the live chat software market covers the following areas:
Live chat software market sizing
Live chat software market forecast
Live chat software market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading live chat software market vendors that include 3CX, Appy Pie LLC, ByteQuark, Chaport Inc., Drift.com Inc., Freshworks Inc., Grexit Inc., Habla Inc., HelpCrunch Corp., HubSpot Inc., Podium Corp Inc., Roger Wilco LLC, Text S.A., The Pipedrive Services, ThriveDesk, Tidio LLC, Userlike UG, Vision Helpdesk, Zoho Corp. Pvt. Ltd., and ZoomInfo Technologies Inc.. Also, the live chat software market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market and vendor landscape in addition to an analysis of the key vendors.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Type
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by End-user
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Market Landscape
2.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
2.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
2.3 Value chain analysis
Value Chain Analysis
3 Market Sizing
3.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
3.2 Market segment analysis
Market segments
3.3 Market size 2023
3.4 Market outlook: Forecast for 2023-2028
Chart on Global - Market size and forecast 2023-2028 ($ million)
Data Table on Global - Market size and forecast 2023-2028 ($ million)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2023-2028 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2023-2028 (%)
4 Historic Market Size
4.1 Global Live Chat Software Market 2018 - 2022
Historic Market Size - Data Table on Global Live Chat Software Market 2018 - 2022 ($ million)