K-12 Robotics Toolkits Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2030
상품코드:1560305
리서치사:Lucintel
발행일:2024년 09월
페이지 정보:영문 150 Pages
라이선스 & 가격 (부가세 별도)
ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
ㅁ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송기일은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
K-12 로봇 툴킷의 동향 및 예측
세계의 K-12 로봇 툴킷 시장은 2024년부터 2030년까지 CAGR 21.5%로 전망되며, 2030년까지 추정 20억 달러에 달할 것으로 예측되고 있습니다. 이 시장의 주요 추진 요인은 세계에서 STEM 교육에 대한 관심이 높아지고 있는 것과 STEM 기반 K-12 로봇 툴킷의 도입입니다. 세계 K-12 로봇 툴킷 시장의 미래는 고등학교, 중학교, 초등학교 입학 전 각 시장에서의 기회에 의해 유망시되고 있습니다.
Lucintel은 예측 기간 동안 과학 코스가 가장 큰 부문을 유지할 것으로 예측했습니다.
이 시장에서는 고등학생이 저학년 학생보다 줄기교육이나 로봇공학 경력에 관심이 있을 가능성이 높기 때문에 고등학교가 가장 큰 부문이 될 것으로 예상됩니다.
북미는 주요 기업이 다수 존재하고 신기술의 채용이 증가하고 있기 때문에 예측기간 동안에도 최대 지역으로 지속될 것으로 보입니다.
K-12 로봇 툴킷 시장의 새로운 동향
K-12 로봇 툴킷 시장은 기술의 변화, 교육법의 진화, 보다 나은 학습 경험에 대한 요구 증가를 보여주는 몇 가지 새로운 동향을 볼 수 있습니다. 이러한 추세는 로봇이 기존 학교 커리큘럼에 통합되는 방법을 재구성할 뿐만 아니라 현재 개발되고 있는 여러 신제품에도 영향을 미칩니다. 이러한 움직임을 이해하면 이 산업이 어디로 향하고 있는지를 예측하고 잠재적인 성장 경로에 빛을 비추는 것으로 이어집니다. 이 섹션에서는 K-12 로봇 툴킷 시장을 형성해 온 5가지 주요 동향에 대해 그 영향과 중요성을 설명하면서 개략적으로 설명합니다.
AI 통합 : 주요 동향의 대표는 유치원 어린이부터 고등학생까지 로봇 툴킷에 AI의 통합입니다. AI를 활용한 키트는 개별 학생의 성적에 맞게 작업과 피드백을 조정하여 개인화된 학습 경험을 제공합니다. 이 통합은 보다 인터랙티브하고 흥미로운 활동을 제공함으로써 학습 과정을 더욱 강화합니다. 탑재 가능한 AI 기능에는 지능형 개별 지도 시스템, 자동화된 문제 해결, 학생들이 복잡한 아이디어를 쉽게 파악할 수 있는 즉각적인 피드백 등이 있습니다. 이에 따라 로봇 공학 교육의 제공 방법이 바뀌어 학생 중심의 교육이 이루어지게 되었습니다.
코딩 및 계산 사고의 중요성 : 유치원에서 고등학교까지의 로봇 교육은 시간이 지남에 따라 코딩과 계산 사고를 점점 더 중시하게 되었습니다. 로봇 툴킷에는 현재 코딩 언어와 아이들에게 컴퓨터 과학의 기본 개념과 문제 해결 기법을 교육하기 위한 프로그래밍 과제가 포함되어 있습니다. 학습자에게 코딩 연습을 하게 함으로써, 이러한 장난감은 미래의 기술 산업에서의 경력에 있어서 중요한 알고리즘 스킬과 함께, 크리티컬 싱킹 스킬의 습득을 돕습니다. 이 추세는 교육 전반에서 STEM 기술이 더 중시되고 미래 기술을 기반으로 한 직업을 완수할 준비가 되어 있음을 보여줍니다.
모듈식 확장성 키트 개발 : 로봇 공학의 최근 동향은 모듈식 확장 가능한 로봇 키트 개발입니다. 그러나, 미리 패키지화된 것으로는 개인이 날마다 직면하는 실사회의 문제에는 대응할 수 없습니다. 모듈식 키트를 사용하면 교사는 학습 내용과 학생의 필요에 따라 로봇을 조정할 수 있습니다. 학생들과 함께 성장하는 키트도 있으며, 이것은 확장 가능한 키트입니다. 그러므로 이 새로운 개발은 유연한 교육 방법을 가능하게 하고 모든 유형의 학습자에 맞게 학교에서의 도입을 용이하게 합니다.
STEAM 통합 중시 : K-12 로봇 교육에서는 과학, 기술, 엔지니어링, 예술 및 수학(STEAM)의 통합이 점점 더 중요해지고 있습니다. 로봇은 공학이 창조적 사고나 예술성에 의한 표현과 상호작용하는 여러 교과를 융합하여 사용하는 도구가 되기 시작하고 있습니다. 따라서 보다 종합적인 교육 경험을 제공하면서 학제간 학습을 장려하고 있습니다. 그러나 그렇게 함으로써, 아이들은 기성 개념에 얽매이지 않고 생각할 수 있게 되어 창의성을 높일 수 있습니다.
클라우드 기반 및 웹 기반 플랫폼 이용 증가 : 클라우드 기반 및 웹 기반 플랫폼의 인기는 K-12 로봇 툴킷 시장을 재정의하고 있습니다. 로봇 교재를 원격으로 제공하고 온라인 수업과 가상 세계를 방문함으로써 이러한 플랫폼은 학생과 교사가 기존 교실 밖에서 로봇 교육에 참여할 수 있도록 합니다. 클라우드는 팀워크를 가능하게 하고 실시간 업데이트를 가능하게 하며 지원을 제공합니다. 이러한 추세는 적응 가능한 학습 솔루션에 대한 높은 수요로 이어지는 자원이 적은 학교에 놀라운 것입니다.
AI의 통합, 코딩의 중시, 모듈러 키트, STEAM의 도입, 클라우드 기반의 플랫폼 등의 새로운 동향이 K-12 로봇 툴킷 시장에 혁명을 가져오고 있습니다. 이러한 변화는 기술적 측면뿐만 아니라 교육적 측면에서도 개선을 보여주고 있으며, 로봇 교육으로 할 수 있는 것의 발명과 확대를 가져옵니다. 이러한 패턴은 K-12 로봇 교육을 재정의하고 시간이 지남에 따라 학생들의 다양한 요구를 고려한 참여와 학습 기회를 창출합니다.
K-12 로봇 툴킷 시장의 최근 동향
K-12 로봇 툴킷 시장은 기술의 진보와 교육 접근의 움직임을 보여주는 많은 중요한 변화를 보았습니다. 이러한 변화는 신규성을 도입하고, 보다 이용하기 쉽게 하고, 로봇 교육에의 응용 영역을 넓히는 것으로, 시장에 영향을 주고 있습니다. 이를 통해 현재 시장 동향과 예측을 이해할 수 있습니다. 이 섹션에서는 K-12 로봇 툴킷 시장에서 일어난 5개 개발에 대한 관련성과 영향에 중점을 둡니다.
고급 로봇 플랫폼 : 고급 로봇 플랫폼의 도입은 K-12 분야에서 실현된 주요 이정표 중 하나입니다. 이 플랫폼은 고급 센서, 고급 프로그래밍 인터페이스, 프로젝트 설계 유연성 향상 등 첨단 기능을 갖추고 있습니다. 레고 에듀케이션이나 벡스 로봇이 개발한 이러한 신제품은 학습 커리큘럼에 쉽게 통합할 수 있도록 맞춤 제작되어 학생들이 복잡한 로봇 작업을 유연하거나 창조적으로 할 수 있게 되었습니다. 이것은 깊은 학습 경험을 지원하고 학생들이 익혀야 할 기술적 과제에 대비할 것입니다.
표준과의 적합성 : 로봇 툴킷을 교육 기준에 통합하는 것은 큰 의미를 가지고 있습니다. 제조업체 각사는 국내 및 국제적인 교육 시스템과의 무결성을 도모함으로써 커리큘럼의 로봇 공학이 학습 내용과 평가 지표 모두에 합치하도록 하고 있습니다. 무결성은 교사가 로봇을 수업에 도입하거나 이 과목이 다른 학문적 목표와 어떻게 관련되어 있는지 보여주는 데 도움이 됩니다. 이 개발은 또한 교육 도구로서의 로봇 키트의 가치를 높이고 학교에서의 수용을 촉진합니다.
원격 학습을 보다 가까이 : K-12 로봇 툴킷 시장은 원격 학습 기능에서 눈부신 발전을 이루고 있습니다. 이는 학생들이 웹에서 학습하거나 하이브리드 수업을 받는 동안 로봇 툴킷이 원격 액세스, 가상 시뮬레이션 및 온라인 협업 도구를 사용하기 때문입니다. 그 결과, 학생들은 집에서 로봇 학습에 참여하거나, 원거리 경기에 참가하거나, 원격으로 프로젝트에 참여할 수 있습니다. 이것은 유연한 학습 옵션에 대한 필요성 증가에 대응하는 동시에 어디에 있든 어떤 유형의 학교에서도 로봇 공학 코스를 이용할 수 있음을 보장합니다.
포괄성과 접근성에 중점을 둔 개발 : 포괄성과 접근성의 중요성은 K-12 로봇 툴킷 시장에서 중요한 발전입니다. 각 회사는 정신적, 신체적 장애를 가진 아이들을 포함한 다양한 능력 수준과 학습 스타일의 아이들이 사용할 수 있는 키트를 제조하고 있습니다. 프로그래밍 가능한 버튼, 학습자용 적응 모듈, 누구나 어필할 수 있는 디자인으로 로봇 교육은 종합적이고 공정합니다. 이러한 움직임은 다양성을 받아들이는 동시에 로봇 공학을 배우는 데 관심이 있는 모든 학생들에게 평등한 기회를 제공한다는 것을 보여줍니다.
업계 파트너와의 협력 : 업계 파트너와의 협업은 이 시장에서 중요한 동향 중 하나입니다. 교육기관과 로봇 제조업체는 기술기업, 연구기관, 산업계의 리더와 제휴하여 로봇 프로그램을 강화하고 있습니다. 이러한 파트너십은 학생들에게 현지 경험, 산업계의 견해, 최첨단 기술을 접할 수 있는 기회를 제공합니다. 또한 교육 부문과 산업계 교량을 통해 아이들이 학교를 졸업하기 전에 엔지니어링 및 기술 분야의 경력을 접할 수 있습니다.
K-12 로봇 툴킷 시장은 최근 몇 년동안 현저한 성장을 이루고 있습니다. 첨단 로봇 플랫폼을 교육 기준에 통합, 원격 학습 옵션의 보급, 포괄성, 업계와의 협동 등의 분야를 들 수 있습니다. 이러한 개발로 로봇 툴킷은 보다 우수한 교재가 되어, 학교에서의 폭넓은 채용이 가능하게 됩니다. 이러한 진보는 시장이 계속 진화하면서 장기적으로 기술 혁신을 촉진하고 로봇 교육의 질을 향상시킵니다.
K-12 로봇 툴킷 시장의 전략적 성장 기회
K-12 로봇 툴킷 시장에는 주요 용도에 몇 가지 전략적 성장 기회가 있습니다. 이 분야에서는 STEM 스킬의 육성이나 학생의 학습 의욕의 유지에 로봇이 얼마나 유익한가를 많은 교육 기관이 인식하기 시작하고 있기 때문에 확대와 혁신의 여지가 있습니다. 이러한 성장 분야를 파악하는 것은 교육 관계자뿐만 아니라 기업에게도 중요합니다. 다음 섹션에서는 K-12 로봇 툴킷의 관점에서 시간이 지남에 따라 성장할 것으로 예상되는 5가지 주요 용도을 조사하여 어느 정도의 영향을 미칠 수 있는지 보여줍니다.
신흥국 시장 진출 : 신흥 시장 진입은 K-12 로봇 툴킷의 성장 분야입니다. 아프리카, 라틴아메리카, 동남아시아 등 지역에서는 교육과 기술 인프라에 대한 투자가 늘어나 Edtech가 받아들여지고 있기 때문입니다. 이러한 시장은 새로운 소비자를 제공하고 저비용, 적응성이 높은 로봇 제품에 대한 수요 증가에 대응하고 있습니다. 이러한 종합적인 세계교육의 추진으로 국제적인 확대를 기대할 수 있습니다.
맞춤형 커리큘럼 솔루션 개발 : 성장 기회 중 하나는 커스터마이징된 커리큘럼 솔루션 개발에 있습니다. 교육기관은 커리큘럼의 특정 목표에 대응하고 설정된 기준을 충족하는 로봇 툴킷을 추구합니다. 다양한 교육 요구에 맞게 미세 조정할 수 있는 조정 가능한 모듈식 키트를 제공함으로써 학교 및 교육 관계자의 다양한 요구에 대응할 수 있습니다. 이런 식으로 로봇 공학 교육의 적합성과 효율성을 높이는 동시에 이러한 기술을 기존 커리큘럼에 통합합니다.
전문가 육성 프로그램 개선 : K-12 로봇 시장의 성장 기회는 교육자를 위한 전문 능력 개발 프로그램 개선에 있습니다. 교사는 수업 중에 로봇 툴킷을 효과적으로 사용하기 위한 교육과 지원이 필요합니다. 이를 통해 교사는 종합적인 전문 능력 개발 워크숍과 온라인 리소스, 일부 기업이 제공하는 지속적인 지원 시스템을 통해 로봇 교육의 가능성을 극대화하고 학생의 성과 향상으로 연결 수 있습니다. 또한 로봇 공학 프로그램의 구현과 성공적인 도입으로 이어지는 교사 교육에 대한 투자도 포함됩니다.
첨단 기술 활용 : K-12 로봇 시장의 성장 기회는 AI 및 IoT와 같은 첨단 기술을 통해 활용할 수 있습니다. 이러한 기술은 로봇의 툴킷에 통합될 수 있기 때문에 기능을 향상시킬 뿐만 아니라 보다 몰입감 있는 학습 경험을 제공할 수 있습니다. 여기에는 개인화된 학습 경로와 적응 과제를 갖춘 iI 탑재 키트, 원격 모니터링 및 공동 작업을 용이하게 하는 IoT 지원 가젯 등이 포함됩니다. 이러한 최첨단 기술을 도입함으로써 기업은 타사와의 차별화를 도모하고 교육자의 진화하는 요구와 학생의 변화하는 요구에도 대응하는 혁신적인 솔루션을 제공할 수 있습니다.
산학 연계 촉진 : 시장의 전략적 성장 기회는 산학 파트너십의 육성입니다. 로봇 제조업체, 학교, 업계의 전문가가 협동함으로써, 실사회의 견해, 자원, 기회를 학생에게 제공해, 로봇 공학 프로그램을 보다 좋은 것으로 할 수 있습니다. 이러한 관계는 교육과 업계의 홈을 채우는 새로운 커리큘럼, 공동 조사 연구, 인턴십 기회를 개발할 수 있습니다. 이러한 제휴에 참여함으로써 기업은 시장에서의 지위를 강화하는 동시에 로봇공학교육의 진보에 공헌할 수 있습니다.
K-12 로봇공학 툴킷 시장은 신흥국 시장으로의 진출, 커리큘럼 솔루션의 커스터마이즈, 전문가 육성 프로그램, 첨단 기술의 채용, 산업계와의 제휴 등 다양한 전략적 성장 기회를 제공하고 있습니다 합니다. 이러한 기회를 활용함으로써 기업과 교육자는 로봇 공학의 교육 방법을 개선하고 STEM 교육의 큰 목표 중 변화하는 요구에 대응할 수 있습니다. 이러한 전망은 K-12 로봇 분야에 확대 여지와 영향력을 제공하는 마켓플레이스의 역동적인 특성을 보여줍니다.
K-12 로봇 툴킷 시장 성장 촉진요인 및 과제
K-12 로봇 툴킷 시장은 다양한 시장 성장 촉진요인 및 과제의 영향을 받고 있습니다. 시장 성장과 개척은 이러한 영향을 크게 받습니다. 기술 진보, 교육 우선순위, 경제적 요인, 규제 고려사항 등 시장 방향을 결정하는 요인은 많습니다. 이러한 시장 성장 촉진요인 및 과제를 아는 것은 시장이 어떻게 움직이고 있는지를 이해하고 잠재적인 성장 및 개선 분야를 특정하는 데 도움이 됩니다. 본 분석에서는 K-12 로봇 툴킷 시장이 직면하는 5개의 주요 촉진요인 및 3개의 과제와 그 의미에 대해 분석합니다.
K-12 로봇 툴킷 시장을 견인하는 요인은 다음과 같습니다.
1. STEM 교육 중시 증가 : STEM 교육 중시 증가는 K-12 로봇 툴킷 시장 성공의 주요 원동력 중 하나입니다. STEM 기술은 기술적 진보 외에도 학생의 미래 경력에 대비하기 때문에 교육 기관 및 정책 입안자에게 필수적인 것으로 인식되고 있습니다. 로봇 엔지니어링 툴킷은 STEM 개념의 체험 학습을 용이하게 하고, 그 밖의 현대의 교육 시스템에 필수적인 부분이 되고 있습니다. 이러한 STEM 교육에 대한 주목은 체험 학습을 지원하는 대화형 로봇 장치와 같은 선구적인 접근법이 요구되고 있습니다.
2. 기술 진도 : K-12 로봇 툴킷 시장의 성장은 기술의 진보별로 초래됩니다. 로봇 툴킷은 AI, IoT, 고급 센서 등의 개선으로 학생들에게 더욱 흥미롭고 유용합니다. 이 기술의 발전으로 인터랙티브하고 복잡한 학습 경험이 가능해지고 로봇 교육이 더욱 매력적이 되고 있습니다. 최첨단 기술을 키트에 통합하는 기업은 최신 교육 도구를 요구하는 교육자 및 교육 기관에 호소할 수 있습니다.
3. 교육 기술에 대한 투자 증가 : K-12 로봇 툴킷 시장의 주요 촉진요인은 교육 기술에 대한 투자 증가입니다. 정부, 학교, 민간 기업은 학생들의 학습 성과를 향상시킬 뿐만 아니라 기술 기반의 미래에 대비하기 위한 기술에 투자하고 있습니다. 이 투자별로 제공되는 자금, 자원, 인프라는 로봇 툴킷의 개발과 채용을 지원합니다. 즉, 기업은 Edtech 분야에 대한 투자의 성장을 이용하고 새로운 시장에서 서비스를 확대함으로써 전 세계에서 존재감을 높일 수 있습니다. 체험 학습이나 체험 교육에 중점을 둔 K-12 로봇 툴킷에 대한 수요의 원동력이 되고 있는 것은 캐리어 준비입니다. 이것은 로봇 공학이 학생들의 물리적 시스템 구축, 프로그래밍 및 상호작용을 통해 구체적인 지식 습득을 촉진한다는 사실 때문입니다. 로봇으로 손을 더럽히면 STEM 분야의 주제의 이해도를 높일 수 있어 교육 수단으로 선택하게 됩니다. 이러한 실용적 학습에 대한 관심은 발명을 촉진하는 동시에 로봇 툴킷 시장 규모 확대에 기여하고 있습니다.
4. 경력 개발 프로그램 : 직원을 더 나은 노동자로 만드는 전체 목표의 일환으로 직원의 경력 개발 프로그램을 도입하는 고용주는 매년 증가하고 있습니다. 사실, 대부분의 조직은 이러한 프로그램의 올바른 구성 방법을 모릅니다. 그 결과, 기업 직원에게 긍정적인 변화를 가져오는 데 효과가 없습니다.
유치원에서 고등학교까지의 로봇 툴킷 시장의 과제는 다음과 같습니다.
1. 로봇 툴킷의 고비용 : 유치원 어린이부터 12학년까지 시장에 존재하는 문제는 로봇 엔지니어링 툴킷의 가격이 높다는 것입니다. 고가의 로봇 키트의 대부분은 자금이 부족한 학교에서의 이용을 방해하고 있습니다. 또한 특히 풍부한 교육기관이나 자금이 부족한 교육기관에서는 툴킷 비용으로 널리 채택하기가 어려울 수 있습니다. 이러한 장애를 극복하기 위해서는 보다 저렴한 대체품을 생각하고 모든 학생들이 공정하게 로봇에 대한 교육을 받을 수 있도록 경제적 지원과 보조금을 제공해야 합니다.
2. 교사 교육 및 지원 부족 : K-12 로봇 툴킷과 관련하여 교사 훈련 및 지원 부족이 과제가 되고 있습니다. 교육자는 이러한 도구를 효과적으로 사용하는 교육을 성공적으로 수행하는 데 필요한 지식, 기술 및 능력을 제공해야 합니다. 충분한 훈련이나 도입 단계에서의 지원이 불가능하다는 것은 로봇 공학 프로그램의 성공을 방해하고 그 성공을 제한하게 됩니다. 이 문제를 해결하고 로봇 교육의 이점을 충분히 실현하기 위해서는 교사는 완전한 전문가 육성 자원이 필요합니다. 커리큘럼의 통합과 표준화는 K-12 로봇 툴킷 시장에서 큰 도전입니다. 기존 커리큘럼, 교육 기준, 로봇 툴킷을 정합시키는 것은 어렵습니다. 게다가, 그들은 표준화되지 않고 학교와 지구 사이에서 일관성 없는 사용으로 이어질 수 있습니다. 또한 로봇 교육이 보다 광범위한 교육 목표를 보완하고 강화하기 위해서는 신중한 계획과 조정이 필요합니다. 효과적인 로봇 교육을 지원하면서 이 과제를 해결하기 위해서는 커리큘럼 통합 가이드가 제공되며 다양한 기준에 따라 개발된 키트가 필요합니다.
K-12 로봇 툴킷 시장의 주요 촉진요인은 STEM 교육에 대한 주력, 기술 개선, 교육 기술에 대한 투자, 학습 접근에 관한 실천적 지향, 경력 준비 등입니다. 그러나 로봇과 같은 제품의 높은 가격이 매출에 영향을 미치는 반면, 교사의 훈련 부족은 학교의 진보를 제한하고 커리큘럼 통합이 분야간에 부족하기 때문에 학생들이 이러한 도구를 사용합니다. 때에 고생하게 됩니다. 로봇 학습을 발전시키고 이러한 도구가 학생의 성장과 발달을 위해 효과적으로 작동하도록 하려면 이러한 요인을 다루어야 합니다. 신흥 시장을 이용할 뿐만 아니라 이해관계자가 과제를 받아들이면 K-12 로봇 프로그램의 영향력과 도달도를 높일 수 있습니다.
K-12 로봇 툴킷 시장의 부문별 전망
이 연구에는 세계 유치원에서 고등학교까지 로봇 툴킷 유형별, 학교 수준별, 지역별 예측이 포함되어 있습니다.
K-12 로봇 툴킷 시장의 국가별 전망
강의의 중요한 부분으로 로봇 공학을 사용하는 학교의 수가 계속 증가하고 있기 때문에 K-12 로봇 툴킷 시장 도입도 증가하고 있습니다. 이 툴킷은 STEM(과학, 기술, 엔지니어링, 수학)을 배울 때 학생의 경험 학습에 참여하고 문제 해결을 향상시키는 것을 목표로 합니다. 이 시장의 최근 발전은 기술 혁신, 교육 기준의 변화, 교육 기술에 대한 투자 증가를 보여줍니다. 학교는 로봇을 사용하여 복잡한 주제에 대해 학습자의 이해를 깊게 하고 나중에 기술 관련 직업을 수행할 때 도움이 됩니다. 따라서 본 섹션에서는 미국, 중국, 독일, 인도, 일본을 포함한 주요 국가의 K-12 로봇 툴킷 시장에서의 새로운 동향과 각 시장에서 어떤 변화가 일어나고 있는지를 확인합니다.
미국 : 미국에서 K-12 로봇 툴킷의 최근 동향은 보다 개별화된 학습과 첨단 기술의 통합에 중점을 둡니다. 미국의 교육기관은 현재 대화형 적응형 학습 환경을 제공하는 AI 기반 로봇을 채택하고 있습니다. LEGO Education과 VEX Robotics 등은 다양한 교육 기준을 도입하고 트레이너와 학습자를위한 온라인 지원을 갖춘 교재로이 시장을 독점하고 있습니다. 게다가, 다양한 학습 요구와 능력에 대응하는 것으로, 모든 사람을 받아들이는 툴 킷으로 하는 것도 중시되게 되어 있습니다. 또한 정부의 프로그램과 보조금을 통해 축복받지 못한 지역의 학교에도 로봇 공학 과정을 확대할 수 있게 되어 STEM 교육에 대한 광범위한 참여가 촉진되고 있습니다.
중국 : 기술 혁신에 대한 관심과 STEM 교육 개선에 관심을 끌고 있으며, 중국의 K-12 로봇 툴킷 시장은 급속한 성장을 이루고 있습니다. 이러한 개발의 예로는 국가의 교육 기준과 연동하여 대화형 학습 플랫폼을 지원하는 로봇 키트가 있습니다. 중국 기업들 중에서도 Make block과 UBTECH은 저렴한 가격으로 다재다능한 툴킷을 제공하는 선구자로, 이른 시기부터 학생들을 코딩과 로봇 공학에 참여시키고 있습니다. 정부는 자금 지원 프로그램과 다양한 수준의 커리큘럼 통합 등 로봇 공학 교육 촉진에 중점을 두기 위한 조치를 취하고 있습니다. 이와 같이 조기 교육과 기술 스킬에 중점을 두어 첨단 기술에 익숙한 미래의 노동력을 준비하는 것을 목표로 하고 있습니다.
독일 : 독일에서는 정밀 공학과 교육의 질이 K-12 로봇 툴킷 시장의 가장 중요한 특징입니다. 여기에는 Fischertechnik 및 Roberta와 같은 독일 기업이 포함되어 있으며 독일의 엄격한 교육 기준을 준수하는 고품질 로봇 키트를 제조합니다. 그러나 더 나은 프로젝트 기반 학습과 학제 간 접근을 가능하게 하는 모듈식 및 프로그램 가능한 키트에 대한 진보도 볼 수 있습니다. 또한 실용적인 학습과 실사회에서의 응용을 자극하기 위해 학술계와 산업계가 파트너십을 연결하는 방향으로의 시프트도 현저합니다. 독일의 교육 프로그램에서는 직업 훈련과 엔지니어링의 강한 전통에 따라 기술 기술이 매우 중요하며 대부분이 실용적입니다.
인도 : 인도에서는 STEM 교육에 대한 투자가 증가하고 교육 기술의 이용이 증가하고 있기 때문에 K-12 로봇 툴킷 수요가 증가하고 있습니다. 국내의 다양한 지역의 학교에서 사용할 수 있는 저렴하고 입수하기 쉬운 로봇 키트 등, 몇개의 새로운 개발이 행해지고 있는 것이 지적되고 있습니다. STEMpedia와 Kitspace와 같은 기업들은 교사가 로봇 공학 프로그램을 쉽게 구현할 수 있도록 현지화된 컨텐츠 및 지원 자료를 제작하는 데 관심을 갖고 있습니다. 인도 정부는 커리큘럼 조정 및 기술 통합을 위한 자금 지원 등 젊은 로봇 공학 학습을 장려하는 몇 가지 프로그램을 시작하고 있습니다. 이러한 배경에는 과학, 기술, 엔지니어링, 수학(STEM) 분야에서의 경력에 대한 관심 증가와 경제가 급속히 확대되는 가운데 인도 초등학생의 기술력 향상을 목표로 하는 움직임이 있습니다.
일본 : 일본의 K-12 로봇 툴킷 시장은 최첨단 기술과 독창성에 중점을 두고 있는 점에서 특징적입니다. Vstone, Robotis 등 주요 기업은 AI와 로봇 과학 개발을 통합한 새로운 소프트웨어를 탑재한 하이테크 로봇 키트를 개발하는 주요 선구자입니다. 새로운 소개에는 창의성과 문제 해결에 중점을 둔 툴킷이 포함되어 있으며, 이는 일본의 종합적인 학습과 혁신의 중요성에 부합합니다. 이는 충실한 교육을 추진하기 위해 로봇 공학을 수학 및 과학과 같은 커리큘럼 분야와 융합시키는 데 중점을 두고 있음을 강조합니다. 일본 시장은 최고 품질의 교육 자원을 제공하는 한편, 기술적 진보의 최전선에 있는 것에 대한 헌신을 반영하고 있습니다.
자주 묻는 질문
Q1. K-12 로봇 툴킷 시장 규모는?
A1. 세계의 k-12 로봇 툴킷 시장은 2030년까지 추정 20억 달러에 이를 것으로 예상됩니다.
Q2. K-12 로봇 툴킷 시장의 성장 예측은?
A2. 세계의 k-12 로봇 툴킷 시장은 2024년부터 2030년까지 21.5%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장할 것으로 예측되고 있습니다.
Q3. k-12 로봇 툴킷 시장의 성장에 영향을 미치는 주요 촉진요인은 무엇인가?
A3. 이 시장의 주요 촉진요인은 세계에서 STEM 교육에 대한 주목이 증가하고 있는 것과 STEM 기반 K-12 로봇 툴킷의 도입입니다.
Q4. 시장의 주요 부문은 :
A4. K-12 로봇 툴킷 시장의 미래는 고등학교, 중학교, 초등학교 입학 전 각 시장에서의 기회에 의해 유망시되고 있습니다.
Q5. 시장의 주요 기업은 :
A5. k-12 로봇 툴킷 주요 기업은 다음과 같습니다.
LEGO
Raspberry PI Foundation
Amtek
Evollve
Modular Robotics
Valiant Technology
EZ-Robot
Q6. 향후 가장 큰 시장 부문은 :
A6. Lucintel은 예측 기간 동안 과학 과정이 가장 큰 부문으로 계속 될 것으로 예측했습니다.
Q7. 시장에서 향후 5년간 최대가 될 것으로 예상되는 지역은 :
A7. 북미는 주요 기업이 다수 존재하고 신기술의 채용이 증가하고 있기 때문에 예측기간 동안에도 최대 지역으로 유지될 것으로 전망됩니다.
Q8. 보고서 사용자 정의는 가능한가?
A8. 그렇습니다, Lucintel는 추가 비용 없이 10% 주문을 받아서 만듭니다.
목차
제1장 주요 요약
제2장 세계의 K-12 로봇 툴킷 시장 : 시장 역학
서문, 배경 및 분류
공급망
업계의 촉진요인 및 과제
제3장 시장 동향 및 예측 분석(2018-2030년)
거시경제 동향(2018-2023년)과 예측(2024-2030년)
세계의 K-12 로봇 툴킷 시장 동향(2018-2023년)과 예측(2024-2030년)
세계의 K-12 로봇 툴킷 시장 : 유형별
과학 코스
기술 코스
공학 코스
수학 코스
기타
세계의 K-12 로봇 툴킷 시장 : 학교 레벨별
고등학교
중학교
유치원-초등학교
제4장 시장 동향 및 예측 분석 : 지역별(2018-2023년)
지역별 세계의 K-12 로봇 툴킷 시장
북미의 K-12 로봇 툴킷 시장
유럽의 K-12 로봇 툴킷 시장
아시아태평양 K-12 로봇 툴킷 시장
기타 지역의 K-12 로봇 툴킷 시장
제5장 경쟁 분석
제품 포트폴리오 분석
운영 통합
Porter's Five Forces 분석
제6장 성장 기회 및 전략 분석
성장 기회 분석
유형별 세계 K-12 로봇 툴킷 시장의 성장 기회
학교 레벨별 세계 K-12 로봇 툴킷 시장의 성장 기회
지역별 세계 K-12 로봇 툴킷 시장의 성장 기회
세계 K-12 로봇 툴킷 시장의 새로운 동향
전략 분석
신제품 개발
세계 K-12 로봇 툴킷 시장의 능력 확대
세계 K-12 로봇 툴킷 시장의 합병, 인수 및 합작 사업
인증 및 라이선싱
제7장 주요 기업의 기업 프로파일
LEGO
Raspberry PI Foundation
Amtek
Evollve
Modular Robotics
Valiant Technology
EZ-Robot
AJY
영문 목차
영문목차
K-12 Robotics Toolkits Trends and Forecast
The future of the global k-12 robotics toolkits market looks promising with opportunities in the high school, middle school, and prek-elementary school markets. The global k-12 robotics toolkits market is expected to reach an estimated $2 billion by 2030 with a CAGR of 21.5% from 2024 to 2030. The major drivers for this market are increasing focus on STEM education across the globe and introduction of STEM-based K-12 robotic toolkits.
Lucintel forecasts that science course will remain the largest segment over the forecast period.
Within this market, high school is expected to remain the largest segment because high school students are more likely to be interested in stem education and robotics careers than students in lower grades.
North America will remain the largest region during the forecast period due to presence of number of leading robotics companies and increasing adoption of new technologies in the region.
Emerging Trends in the K-12 Robotics Toolkits Market
Several emerging trends are evident in the K-12 robotics toolkits market that indicate changing technologies, evolving pedagogies, and growing need for better learning experiences. These trends reshape how robots get assimilated into the existing school curriculum as well as influence some new products currently being developed. Appreciating these developments would help predict where this industry is headed thereby throwing light into potential growth avenues within it. The section goes ahead to outline five main trends that have shaped K-12 robotics toolkits markets by stating their impact or importance.
The Integration of AI: A major trend is represented by the integration of AI into robotics toolkits in K-12. AI enabled kits offer personalized learning experiences by adapting tasks and feedback to individual students' performance. This inclusion further enhances the learning process by providing more interactive and interesting activities. Some features of AI that can be included are intelligent tutoring systems, automated problem solving, and instant feedback that make it easier for students to grasp complex ideas. This has changed how robotics education is delivered and become more student-centered.
Coding and Computational Thinking Emphasis: Robotics education in K-12 increasingly stresses coding and computational thinking over time. Robotic toolkits now include coding languages as well as programming challenges meant to introduce children to basic concepts about computer science as well as problem-solving techniques. By engaging learners with coding exercises, these toys help them acquire critical thinking skills together with algorithmic skills important for their future careers in technology industry . This tendency shows a greater emphasis on STEM skills within education at large that prepares individuals for the development of technology-based professions in future.
Modular and Scalable Kits Development: The recent trend of robotics is the development of modular and scalable robotic kits. Pre-packaged ones, however, can't be matched with real-world problems that individuals face daily. Modular kits allow teachers to adjust their robots based on what is being studied as well as student needs. There are kits that grow with students; these are scalable kits. Therefore, this new development allows for flexible teaching methods thus facilitating easy implementation in schools to suit all types of learners.
STEAM Integration Focused: In K-12 robotics education, there has been an increasing emphasis on integrating Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics (STEAM). Robots have started becoming tools for use in a fusion of several subjects where engineering interacts with creative thinking and expression through artistry. It therefore encourages interdisciplinary learning while providing a more comprehensive educational experience. By doing this however it enhances their creativity since they will be able to think outside the box which prepares them adequately for many career options or challenges ahead of them in future lives.
Increase in Use of Cloud-Based and Web-Based Platforms: The popularity of cloud-based and web-based platforms is redefining the K-12 robotics toolkits market. By providing robotics materials remotely, online lessons and virtual world visits, these platforms have allowed students and teachers to be involved in robotics education outside traditional classrooms. The cloud enables team work, permits real-time updating, and provides support. Such trend is great for schools with fewer resources leading to high demand for adaptable learning solutions.
Emerging trends like AI integration, coding focus, modular kits, STEAM incorporation and cloud-based platforms are revolutionizing the market for K-12 robotics toolkits. These transformations show improvement in technology as well as educational aspects resulting in invention and expansion of what can be done in robot education. These patterns will redefine K-12 robotics education, creating opportunities for participation as well as learning that take into account the diverse needs of students over time.
Recent Developments in the K-12 Robotics Toolkits Market
The K-12 robotics toolkits market has seen a number of significant changes that indicate technological advancements and movements in educational approaches. These changes have had an impact on the market by introducing novelty, making them more accessible and extending their area of application to teaching robots. This provides an understanding of current market trends as well as future predictions. This section describes five developments that have taken place in the K-12 robotics toolkits market with a focus on its relevance and impact.
Advanced Robotics Platforms: Introducing advanced robotics platforms was one of the major milestones realized in the K-12 segment. These platforms are equipped with enhanced features like sophisticated sensors, advanced programming interfaces and increased project design flexibility. These new products such as those developed by LEGO Education and VEX Robotics have been custom-made for easy integration into learning curricula hence allowing pupils to undertake complicated robotic tasks flexibly or creatively. This supports deep learning experiences, preparing students for upcoming technological challenges.
How It Fits With Standards: The integration of robotics toolkits into educational standards is a big deal. Manufacturers are making their products consistent with national and international education systems thus ensuring that robotics in the curriculum matches both content coverage and assessment indices. Alignment helps teachers to include the subject of robots in their lessons and shows how this subject relates to other academic goals. This development also adds value to robotics kits as educational tools, fostering their acceptance by schools.
Making Remote Learning More Available: K-12 Robotics Toolkits market has witnessed remarkable developments in remote learning features. This is because robot toolkits are embracing remote access, virtual simulations, and online collaboration tools as more students learn on the web or take hybrid classes. As a result, students can participate in robotic learning from home, join long distance competitions, or even work on projects remotely. It caters for increased need for flexible learning options while ensuring that no matter where they are located robotics courses are available for any type of school.
Development Focus on Inclusivity and Accessibility: The focus on inclusivity and accessibility is a significant development within the K-12 robotics toolkits market. Companies are producing kits that can be used by children of various ability levels and learning styles, including those with mental or physical disabilities. With programmable buttons, adaptive modules for learners, as well as designs geared to appeal to everyone, it means that robotics education is inclusive and fair. Such a move demonstrates how much diversity is embraced whilst at the same time giving equal chances to all students interested in studying robotics.
Collaboration with Industry Partners: Collaboration with industry partners represents one of the significant trends in this market. Educational institutions and robot manufacturers are partnering with technology firms, research institutes and industrial leaders to bolster their robotic programs. These partnerships give students hands-on experience, industry insights, and exposure to cutting-edge technology. They also help bridge the gap between education sector and industries thereby exposing kids into careers in engineering or technology field before they graduate from school.
The K-12 robotics toolkits market has seen significant growth in recent years, with areas such as advanced robotics platforms integration into educational standards, remote learning options becoming more popular, inclusivity and industry collaboration among others. These developments make robotic toolkits better teaching aids and support their wider adoption across schools. These advancements will drive innovation and improve the quality of robotics education in the long run as the market continues to evolve; thus, preparing students for future technological and career opportunities.
Strategic Growth Opportunities for K-12 Robotics Toolkits Market
There are several strategic growth opportunities within key applications present in the k-12 robotics toolkits market. Within this sector, there is room for expansion and innovation as more educational institutions begin to realize how beneficial robots can be in fostering STEM skills and keeping students engaged. Pinpointing these areas for growth is important for companies as well as educators because they will change their products or services according to emerging needs. The section below explores 5 major applications which are expected to grow over time in terms of k-12 robotics toolkits indicating how much impact they may have on them.
Moving into the Markets of Developing Countries: Entering emerging markets is a growth area for K-12 robotics toolkits. This is as regions such as Africa, Latin America, and Southeast Asia are embracing edtech through increased investments in education and technology infrastructure. These markets provided new consumers and catered to the growing demand for low-cost, highly adaptable robotic offerings. This push toward inclusive global education gives prospects for international expansion.
Creating Customized Curriculum Solutions: One of the growth opportunities lies in developing customized curriculum solutions. Educational institutions want robotics toolkits that correspond to particular goals of their curricula and meet set standards. By offering adjustable, modular kits that can be fine-tuned to fit different educational needs, they will address different needs from schools and educators. In this way, it enhances the suitability and effectiveness of robotics education while integrating these technologies within existing curricula.
Improving Professional Development Programs: Growth opportunity in the K-12 robotics market is found in improving professional development programs for educators. Teachers require training and support to effectively employ the robotics toolkits while in their classes. This enables teachers to maximize the potential of robotics education and lead to better student outcomes that they can help them achieve through comprehensive professional development workshops, online resources, and continuous support systems offered by some companies. In addition, it involves an investment towards teacher training which leads to successful implementation and adoption of robotics programs.
Utilizing Advanced Technologies: The growth opportunity within the K-12 Robotics Market can be leveraged through advanced technologies like AI and IoT. These technologies can be integrated into robotic toolkits thus improving their functionality as well as offering more immersive learning experiences. . These include A.I powered kits with personalized learning paths or adaptive challenges or IoT-enabled gadgets that facilitate remote monitoring and collaboration. By incorporating cutting-edge technologies such as these, companies are able to differentiate themselves from other companies thereby offering innovative solutions that address educators' evolving needs and students' changing needs also.
Fostering Industry-Education Partnerships: A strategic growth opportunity in the market is the fostering of industry-education partnerships. Collaborations between manufacturers of robots, schools and industry experts can make robotics programs better by providing students with real world insights, resources, and opportunities. These relationships can develop new curricula, joint research studies and internship opportunities that bridge education-industry divide. By getting involved in such alliances, firms strengthen their positions in the market while contributing to progress in teaching robotics.
The K-12 robotics toolkits market offers a range of strategic growth opportunities for instance expanding into emerging markets, customizing curriculum solutions, professional development programs, employing advanced technologies and partnering with industries. By capitalizing on these openings businesses and educators can improve robotics teaching methods as well as address changing needs within STEM Education's larger objectives. Such prospects are indicative of the marketplace's dynamic nature offering room for expansion and influence on K-12 robotics sector.
K-12 Robotics Toolkits Market Driver and Challenges
The K-12 robotics toolkits market is influenced by a range of drivers and challenges. Market growth and development are heavily affected by them. There are many factors like technological advancements, educational priorities, economic factors, and regulatory considerations that determine the direction taken by the market. Knowing what these drivers and challenges are helps to understand how the market operates and identify areas for potential growth and improvements. This analysis seeks to discuss five main drivers and three key challenges facing K-12 robotics toolkits market as well as their implications.
The factors responsible for driving the k-12 robotics toolkits market include:
1. Increasing Emphasis on STEM Education: The growing emphasis on STEM education is one of the primary driving forces behind the success of K-12 robotic tool kits in the market. STEM skills have been recognized as essential by educational institutions and policy makers as they prepare students for future careers in addition to technological advancement. Robotics toolkits facilitate hands-on learning of STEM concepts thereby becoming an integral part of modern education system. It is this focus on STEM education that results in demand for pioneering approaches such as interactive robotic devices that support experiential learning.
2. Advances in Technology: Growth of K-12 robotics toolkits market is driven by advances in technology. Robotics toolkits are more interesting and useful to students through improvements such as AI, IoT, and advanced sensors. More complex learning experiences that are interactive have been enabled with this technological advancement which makes robotics education more appealing. Companies that integrate cutting-edge technologies into their kits can appeal to educators and institutions that want the latest educational tools.
3. Increased Investment in Educational Technology: Key drivers of K-12 robotics toolkits market is increased investment in educational technology. Governments, schools and private sector entities are investing in technology aimed at improving learning outcomes for students as well as preparing them for a technologically based future. The funding, resources, and infrastructure provided by this investment support the development and adoption of robotic toolkits. This means companies can take advantage of the growth in investments made in edtech to expand their offerings across new markets thereby increasing their presence around the world. Career readiness is a driving force behind the demand for K-12 robotics toolkits that focus on hands-on learning and experiential education. This is due to the fact that robotics foster tangible knowledge acquisition through building, programming and interacting with physical systems by students. By getting hands dirty with robots, it helps boost their comprehension of STEM field subject matters, thus making them a choice educational means. Such interest in practical learning contributes to increased market size of robotic toolkits while spurring inventions.
4. Career Development Programs: Every year more employers introduce career development programs for their employees as part of an overall goal of making them better workers. Actually, most organizations do not know how to structure these programs correctly; as a result, they are ineffective in bringing about positive changes within the company's workforce.
Challenges in the k-12 robotics toolkits market are:
1. High cost of robotics toolkits: A problem that presents itself in the K-12 market is the high prices for robotics toolkits. Most costly robotic kits impair their accessibility by schools that are cash strapped. It can also be hard to adopt widely due to the cost of toolkits, especially among disadvantaged or underfunded educational institutions. To overcome this obstacle, it is necessary to come up with cheaper alternatives and provide financial aid or grants for all students in order to equitably access education on robots.
2. Insufficient teacher training and support: In relation to K-12 robotics toolkits, a challenge is posed by lack of teacher training and support. Educators should be equipped with knowledge, skills as well as abilities necessary for successful use of these tools in teaching using them effectively. Inability to train adequately and provide support during the implementation phase can hinder successful adoption of robotics programs thereby limiting their success. To tackle this issue and fully realize the advantages of robot education, teachers need complete professional development resources. Curriculum integration and standardization continue to be major challenges in the K-12 robotics toolkits market. It is difficult to align existing curricula, educational standards, and robotics toolkits. Besides, they are not standardized and may lead to inconsistent use across schools and districts. Furthermore, it takes careful planning and coordination to ensure that robotics education complements and enhances the broader goals of education. In addressing this challenge while supporting effective robotics teaching, there is a need for kits developed around various standards with curriculum integration guides provided.
The key drivers of the K-12 robotics toolkits market are STEM education focus, technological improvements, investments in educational technology, practical orientation on learning approaches, career readiness etc. However high prices of products such as robots affect sales while lack of training for teachers limits school progress whereas curriculum integration is lacking between disciplines so that students experience hard time when using these tools. These factors must be addressed if we are to advance robot learning and ensure that these tools work effectively for our students' growth and development. By taking advantage of emerging markets as well as embracing challenges stakeholders can increase the impact or reach of K-12 robotic programs.
List of K-12 Robotics Toolkits Companies
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies k-12 robotics toolkits companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the k-12 robotics toolkits companies profiled in this report include-
LEGO
Raspberry PI Foundation
Amtek
Evollve
Modular Robotics
Valiant Technology
EZ-Robot
K-12 Robotics Toolkits by Segment
The study includes a forecast for the global k-12 robotics toolkits by type, school level, and region.
K-12 Robotics Toolkits Market by Type [Analysis by Value from 2018 to 2030]:
Science Course
Technology Course
Engineering Course
Mathematics Course
Others
K-12 Robotics Toolkits Market by School Level [Analysis by Value from 2018 to 2030]:
High School
Middle School
Prek-Elementary School
K-12 Robotics Toolkits Market by Region [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
North America
Europe
Asia Pacific
The Rest of the World
Country Wise Outlook for the K-12 Robotics Toolkits Market
As the number of schools using robotics as a vital part of their syllabus continues to increase, so has the introduction of K-12 robotics toolkits into market. These toolkits are aimed at improving students participation in hands-on learning and solving problems when studying STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics). The recent evolutions in this market depict technological innovations, changing educational standards as well as increased investments in educational technology. Schools use robots to develop a deeper understanding among learners on complex topics that would be useful to them later on in their technology related careers. Therefore, this section examines the new trends within K-12 robotics toolkits markets across key countries including; United States, China, Germany, India and Japan and what changes have been experienced in each market.
United States: Developments in K-12 robotics toolkits in the United States have recently focused on more personalized learning, and integration of more advanced technologies. Educational institutions in the US are now employing AI-based robots that offer an interactive and adaptive learning environment. LEGO Education and VEX Robotics among others dominate this market with their teaching aids that embrace various educational standards as well as come with other online support for trainers and learners. Moreover, there is also an increased emphasis on making toolkits inclusive to all by taking care of different learning needs or abilities. Also, government programs and grants are enabling expansion of robotics courses to reach schools located in underprivileged areas thus promoting wider involvement in STEM education.
China: Driven by a focus on technology innovation, and an interest in improving STEM education, China's K-12 robotics toolkit market has been experiencing rapid growth. Examples of such developments are robotics kits that are tied to national educational standards and support interactive learning platforms. Make block and UBTECH, which are among the Chinese companies involved, have pioneered the provision of low-cost versatile toolkits that involve students in coding and robotics from an early age. Other measures have also been taken by the government so as to put more emphasis on promoting the teaching of robotics such as funding programs and curricular integration at various levels. This focus on early education and technological skills aims to prepare a future workforce adept in advanced technologies.
Germany: In Germany, precision engineering and educational quality are the most important characteristics of K-12 robotics toolkits market. This includes German firms such as Fischertechnik and Roberta that produce high-quality robotic kits that adhere to Germany's rigorous educational standards. However, there have been advances to modular and programmable kits that enable better project-based learning and an interdisciplinary approach. Moreover, there is also a noticeable shift towards partnerships between academia and industry in order to stimulate practical learning as well as real world applications. Technical skills are greatly emphasized in German education programs which are mostly hands-on, following the country strong tradition of vocational training and engineering.
India: The demand for K-12 robotics toolkit in India is on the rise due to more investments in STEM education and increased use of educational technology. It has been noted that several new developments have been made such as cheap and easily available robotic kits that can be used by schools from different parts of the country. Companies like STEMpedia and Kitspace are interested in producing localized content and support materials so that robotics programs could be implemented by teachers easily. The Indian government has also started some programs to encourage robotics learning among young people, including adjustments to curricula and technological integration funding. These include rising interest for careers in science, technology, engineering, and mathematics (STEM) as well as a drive towards improving technical skills within Indian school children in an economy which is rapidly expanding.
Japan: Japan K-12 robotics toolkit market is distinctive in terms of its focus on cutting-edge technology and inventive. Companies such as Vstone, Robotis are the leading pioneers towards creating high-tech robot kits with new software integrated with AI and development in robotic science. New introductions have included toolkits that stress on creativity and problem-solving which are aligned to Japan's emphasis on holistic learning and innovation. This highlights an increased emphasis on merging robotics with curriculum areas like mathematics and science in order to promote a well-rounded education. The country market reflects its dedication to being at the forefront of technological advances whilst also providing top quality educational resources.
Features of the Global K-12 Robotics Toolkits Market
Market Size Estimates: K-12 robotics toolkits market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2018 to 2023) and forecast (2024 to 2030) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: K-12 robotics toolkits market size by type, school level, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: K-12 robotics toolkits market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different types, school levels, and regions for the k-12 robotics toolkits market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the k-12 robotics toolkits market.
Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter's Five Forces model.
If you are looking to expand your business in this or adjacent markets, then contact us. We have done hundreds of strategic consulting projects in market entry, opportunity screening, due diligence, supply chain analysis, M & A, and more.
FAQ
Q.1 What is the k-12 robotics toolkits market size?
Answer: The global k-12 robotics toolkits market is expected to reach an estimated $2 billion by 2030.
Q.2 What is the growth forecast for k-12 robotics toolkits market?
Answer: The global k-12 robotics toolkits market is expected to grow with a CAGR of 21.5% from 2024 to 2030.
Q.3 What are the major drivers influencing the growth of the k-12 robotics toolkits market?
Answer: The major drivers for this market are increasing focus on STEM education across the globe and introduction of STEM-based K-12 robotic toolkits.
Q4. What are the major segments for k-12 robotics toolkits market?
Answer: The future of the k-12 robotics toolkits market looks promising with opportunities in the high school, middle school, and prek-elementary school markets.
Q5. Who are the key k-12 robotics toolkits market companies?
Answer: Some of the key k-12 robotics toolkits companies are as follows:
LEGO
Raspberry PI Foundation
Amtek
Evollve
Modular Robotics
Valiant Technology
EZ-Robot
Q6. Which k-12 robotics toolkits market segment will be the largest in future?
Answer: Lucintel forecasts that science course will remain the largest segment over the forecast period.
Q7. In k-12 robotics toolkits market, which region is expected to be the largest in next 5 years?
Answer: North America will remain the largest region during the forecast period due to presence of number of leading robotics companies and increasing adoption of new technologies in the region.
Q.8 Do we receive customization in this report?
Answer: Yes, Lucintel provides 10% customization without any additional cost.
This report answers following 11 key questions:
Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the k-12 robotics toolkits market by type (science course, technology course, engineering course, mathematics course, and others), school level (high school, middle school, and prek-elementary school), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?
Market Report
Table of Contents
1. Executive Summary
2. Global K-12 Robotics Toolkits Market : Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges
3. Market Trends and Forecast Analysis from 2018 to 2030
3.1. Macroeconomic Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
3.2. Global K-12 Robotics Toolkits Market Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
3.3: Global K-12 Robotics Toolkits Market by Type
3.3.1: Science Course
3.3.2: Technology Course
3.3.3: Engineering Course
3.3.4: Mathematics Course
3.3.5: Others
3.4: Global K-12 Robotics Toolkits Market by School Level
3.4.1: High School
3.4.2: Middle School
3.4.3: PreK-Elementary School
4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2018 to 2030
4.1: Global K-12 Robotics Toolkits Market by Region
4.2: North American K-12 Robotics Toolkits Market
4.2.1: North American K-12 Robotics Toolkits Market by Type: Science Course, Technology Course, Engineering Course, Mathematics Course, and Others
4.2.2: North American K-12 Robotics Toolkits Market by School Level: High School, Middle School, and PreK-Elementary School
4.3: European K-12 Robotics Toolkits Market
4.3.1: European K-12 Robotics Toolkits Market by Type: Science Course, Technology Course, Engineering Course, Mathematics Course, and Others
4.3.2: European K-12 Robotics Toolkits Market by School Level: High School, Middle School, and PreK-Elementary School
4.4: APAC K-12 Robotics Toolkits Market
4.4.1: APAC K-12 Robotics Toolkits Market by Type: Science Course, Technology Course, Engineering Course, Mathematics Course, and Others
4.4.2: APAC K-12 Robotics Toolkits Market by School Level: High School, Middle School, and PreK-Elementary School
4.5: ROW K-12 Robotics Toolkits Market
4.5.1: ROW K-12 Robotics Toolkits Market by Type: Science Course, Technology Course, Engineering Course, Mathematics Course, and Others
4.5.2: ROW K-12 Robotics Toolkits Market by School Level: High School, Middle School, and PreK-Elementary School
5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter's Five Forces Analysis
6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global K-12 Robotics Toolkits Market by Type
6.1.2: Growth Opportunities for the Global K-12 Robotics Toolkits Market by School Level
6.1.3: Growth Opportunities for the Global K-12 Robotics Toolkits Market by Region
6.2: Emerging Trends in the Global K-12 Robotics Toolkits Market
6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global K-12 Robotics Toolkits Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global K-12 Robotics Toolkits Market