세계의 교육용 로봇 시장 분석 : 컴포넌트별, 제품 유형별, 최종 사용자별, 지역별(2025-2033년)
Educational Robot Market Report by Component (Hardware, Software), Product Type (Humanoid, Non-Humanoid), End-User (K-12, Universities, and Others), and Region 2025-2033
상품코드:1792541
리서치사:IMARC
발행일:2025년 08월
페이지 정보:영문 146 Pages
라이선스 & 가격 (부가세 별도)
ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
세계의 교육용 로봇 시장 규모는 2024년 19억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 59억 달러에 이르고, 2025년부터 2033년까지 13.6%의 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다.
교육용 로봇은 현실적인 교육 시뮬레이션을 사용하여 모든 연령대의 학생들의 기술 습득을 촉진하는 학습 지원 도구입니다. 과학, 기술, 공학, 예술, 수학, 응용 수학(STEAM) 분야 외에도 컴퓨터 프로그래밍, 언어학, 역사, 지역 등의 컨텐츠를 제공합니다. 이 로봇은 제스처, 음성 제어, 고급 정비사 등 다양한 기능을 수행할 수 있으며, 아이들을 푹 빠지게, 즐겁게, 교육할 수 있습니다. 로봇과 함께 작업하면 학생들의 창조적인 문제 해결 능력, 커뮤니케이션 능력, 대인 관계 능력이 향상되는 것으로 입증되었습니다. 따라서 이러한 로봇은 특수지원 교육기관, 학교, 고등교육을 제공하는 대학 등의 교육기관에서 폭넓게 활용되고 있습니다.
디지털화의 새로운 동향은 교육 분야에서의 인공지능과 머신러닝(AI/ML) 기술의 이용 증가와 함께 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다. 교육용 로봇은 효과적인 대화 기능을 갖추고 있기 때문에 유치원에서 고등학교까지 학교와 기타 교육 기관에서 빠르게 채용이 진행되고 있습니다. 또한 교육용 로봇, 디지털 화이트보드, 플립 클래스룸 등의 e러닝 기술이 널리 채용되어 지식의 보급에 유리한 방법을 제공하고 있는 것도 시장의 성장을 뒷받침하고 있습니다. 또한 자율 운행과 주변 장애물을 감지하는 환경 센서를 탑재한 고도의 바리에이션의 개발 등의 기술 혁신에 의해 이러한 로봇은 보다 사용하기 쉬워져, 전체적인 운용 능력이 향상하고 있습니다. 정부와 비정부기구(NGO) 모두에 의한 교육분야 투자 증가, 로봇공학분야의 광범위한 연구개발(R&D) 활동, 저렴한 교육용 로봇의 가용성 등 기타 요인들도 시장을 더욱 견인할 것으로 예측됩니다.
이 보고서에서 답변을 얻을 수 있는 주요 질문 :
세계 교육용 로봇 시장의 2024년 시장 규모는?
세계 교육용 로봇 시장의 2025-2033년 예측 성장률은?
세계의 교육용 로봇 시장을 견인하는 주요 요인은?
세계의 교육용 로봇 시장에서 COVID-19의 영향은?
세계의 교육용 로봇 시장에서 컴포넌트별 내역은?
세계의 교육용 로봇 시장에서 제품 유형별 내역은?
세계의 교육용 로봇 시장에서 최종 사용자별 내역은?
세계의 교육용 로봇 시장에서 주요 지역은?
세계의 교육용 로봇 시장에서 주요 기업은?
목차
제1장 서문
제2장 분석 범위 및 수법
분석 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
상향식 접근
하향식 접근
분석 방법
제3장 주요 요약
제4장 소개
개요
주요 업계 동향
제5장 세계의 교육용 로봇 시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 예측
제6장 시장 구분 : 컴포넌트별
하드웨어
주요 유형
센서
액추에이터
전원
제어 시스템
기타
소프트웨어
제7장 시장 구분 : 제품 유형별
휴머노이드
비휴머노이드
제8장 시장 구분 : 최종 사용자별
K-12
대학
기타
제9장 시장 구분 : 지역별
북미
미국
캐나다
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
인도네시아
기타
유럽
독일
프랑스
영국
이탈리아
스페인
러시아
기타
라틴아메리카
브라질
멕시코
기타
중동 및 아프리카
시장 구분 : 국가별
제10장 SWOT 분석
개요
강점
약점
기회
위협
제11장 밸류체인 분석
제12장 Porter's Five Forces 분석
개요
구매자의 협상력
공급기업의 협상력
경쟁도
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
제13장 가격 지표
제14장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업 프로파일
Adele Robots
Aisoy Robotics
Arrick Robotics
Blue Frog Robotics
DST Robot Co.
Hanson Robotics
Idmind
Macco Robotics
Pal Robotics
Primo Toys
Probotics America
Qihan Technology Co.
Robobuilder
Robotis
Softbank Robotics Corp.
JHS
영문 목차
영문목차
The global educational robot market size reached USD 1.9 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 5.9 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 13.6% during 2025-2033.
An educational robot is a learning support tool that uses realistic educational simulations to facilitate skill acquisition in students of all age groups. It delivers content based on science, technology, engineering, art, and mathematics or applied mathematics (STEAM) fields, along with computer programming, linguistics, history and geography. These robots can perform various functions, including gestures, voice control and advanced mechanics to keep children engaged, entertained and educated. Working with them has proven to result in improved creative problem solving, communication and interpersonal skills among students. Owing to this, these robots find extensive application across academic establishments, such as special-education institutes, schools and colleges offering higher education.
The emerging trend of digitization, along with the increasing utilization of artificial intelligence and machine learning (AI/ML) technologies in the education sector, is one of the key factors driving the growth of the market. Owing to their effective interactive capabilities, educational robots are rapidly being adopted in K-5 and K-12 schools and other educational institutes. Furthermore, widespread adoption of e-learning techniques, including teaching robots, digital whiteboards and flip classrooms, to offer an advantageous way of knowledge dissemination, has provided a boost to the market growth. Additionally, technological innovations, such as the development of advanced variants equipped with autonomous navigation and environmental sensors to detect obstacles in the vicinity, have made these robots more user-friendly and enhanced their overall operational ability. Other factors, including increasing investments in the education sector by both government and non-government organizations (NGOs), extensive research and development (R&D) activities in the field of robotics and the availability of affordable educational robots, are projected to drive the market further.
Key Market Segmentation:
Breakup by Component:
Hardware
Sensors
Actuator
Power Source
Control System
Others
Software
Breakup by Product Type:
Humanoid
Non-Humanoid
Breakup by End-User:
K-12
Universities
Others
Breakup Region:
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Adele Robots, Aisoy Robotics, Arrick Robotics, Blue Frog Robotics, DST Robot Co., Hanson Robotics, Idmind, Macco Robotics, Pal Robotics, Primo Toys, Probotics America, Qihan Technology Co., Robobuilder, Robotis, Softbank Robotics Corp., etc.
Key Questions Answered in This Report
1.What was the size of the global educational robot market in 2024?
2.What is the expected growth rate of the global educational robot market during 2025-2033?
3.What are the key factors driving the global educational robot market?
4.What has been the impact of COVID-19 on the global educational robot market?
5.What is the breakup of the global educational robot market based on the component?
6.What is the breakup of the global educational robot market based on the product type?
7.What is the breakup of the global educational robot market based on the end user?
8.What are the key regions in the global educational robot market?
9.Who are the key players/companies in the global educational robot market?