E-Commerce 자동차 애프터마켓 시장 보고서 : 동향, 예측 및 경쟁 분석(-2030년)
E-Commerce Automotive Aftermarket Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2030
상품코드:1448517
리서치사:Lucintel
발행일:2024년 03월
페이지 정보:영문 150 - page report
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한글목차
E-Commerce 자동차 애프터마켓 동향 및 전망
세계 E-Commerce 자동차 애프터마켓 시장은 2030년까지 1,884억 달러에 달할 것으로 예상되며, 2024-2030년간 연평균 16.4%의 성장률을 나타낼 것으로 전망됩니다. 이 시장의 주요 촉진요인은 자동차 소매업체에서 전자상거래 판매 채널의 인기 증가, 자동차 내외장 맞춤화에 대한 고객의 요구 증가, 국경 간 자동차 쇼핑에 대한 수요 증가 등입니다. 세계 E-Commerce 자동차 애프터마켓 시장의 미래는 B to B 시장과 B to C 시장에서의 기회로 인해 유망합니다.
E-Commerce 자동차 애프터마켓: 부문별
이 보고서는 세계 E-Commerce 자동차 애프터마켓 시장에 대한 교체 부품별, 최종 사용 산업별, 지역별 예측을 담고 있습니다.
E-Commerce 자동차 애프터마켓 시장 인사이트
Lucintel의 예측에 따르면, 변속기와 스티어링은 예측 기간 동안 가장 높은 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 이는 자동차 보유량이 증가함에 따라 유지보수가 필요하고 최상의 연료 사용, 기동성 및 운전 편의성을 보장하기 위해 새로운 교체 부품으로 업그레이드해야 하기 때문입니다.
이 시장 중 고객 대상 비즈니스는 편의성, 저렴한 가격, 구매 옵션에 대한 쉬운 접근성으로 인해 자동차 부품 및 액세서리 온라인 구매에 대한 고객의 선호도가 높아짐에 따라 예측 기간 동안 가장 높은 성장세를 보일 것으로 예상됩니다.
북미는 자동차 용품 애프터마켓 판매를 위한 전자상거래 환경이 잘 갖추어져 있고, 이 지역 인구의 가처분 소득이 증가함에 따라 계속해서 가장 규모가 큰 지역이 될 것으로 예상됩니다.
자주 묻는 질문
Q.1 자동차 애프터마켓의 전자상거래 시장 규모는?
답변: 세계 E-Commerce 자동차 애프터마켓 시장은 2030년까지 약 1,601억 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
Q.2 E-Commerce 자동차 애프터마켓 시장 성장 전망은?
답변: 세계 E-Commerce 자동차 애프터마켓 시장은 2024-2030년까지 연평균 12.5%의 성장률을 보일 것으로 예상됩니다.
Q.3 E-Commerce 자동차 애프터마켓 시장의 성장에 영향을 미치는 주요 촉진요인은 무엇인가?
답변: 이 시장의 주요 촉진요인은 자동차 소매업체에서 전자상거래 판매 채널의 인기 증가, 자동차 내외장 맞춤화에 대한 고객의 요구 증가, 국경 간 자동차 쇼핑에 대한 수요 증가 등입니다.
Q4. 시장의 주요 부문은 다음과 같습니다.
답변: E-Commerce 자동차 애프터마켓 시장의 미래는 B to B 시장과 B to C 시장에 기회가 있고 유망합니다.
Q5. 시장 주요 기업은 다음과 같습니다.
답변: E-Commerce 자동차 애프터마켓 주요 기업은 다음과 같습니다.
Amazon.com
Alibaba
Auto Zone
Pep Boys
American Tire Distributors Holdings
National Automotive Parts Association
Tire Rack
Advance Auto Parts
Denso
Ebay
Q6. 향후 가장 큰 시장 부문은 다음과 같습니다.
답변: Lucintel의 예측에 따르면, 변속기와 조향장치가 예측 기간 동안 가장 높은 성장세를 보일 것으로 예상되는 이유는 차량의 연식이 증가함에 따라 최고의 연료 사용량, 기동성 및 운전 편의성을 보장하기 위해 유지 보수 및 새로운 교체 부품으로의 업그레이드가 필요하기 때문입니다. 필요하기 때문입니다.
Q7. 시장에서 향후 5년간 가장 큰 시장이 될 것으로 예상되는 지역은 어디입니까?
답변: 북미는 자동차 용품의 애프터마켓 판매를 위한 전자상거래 환경이 잘 갖추어져 있고 가처분 소득이 증가함에 따라 북미가 계속해서 가장 규모가 큰 지역이 될 것으로 예상됩니다.
Q8. 보고서 커스터마이징이 가능한가?
답변 : 네. Lucintel은 추가 비용없이 10%의 사용자 정의를 명시하고 있습니다.
목차
제1장 주요 요약
제2장 세계의 E-Commerce 자동차 애프터마켓 시장 : 시장 역학
서론, 배경, 분류
공급망
업계 촉진요인과 과제
제3장 시장 동향과 예측 분석(2018-2030년)
거시경제 동향(2018-2023년)과 예측(2024-2030년)
세계의 E-Commerce 자동차 애프터마켓 시장 동향(2018-2023년)과 예측(2024-2030년)
교환 부품별 세계의 E-Commerce 자동차 애프터마켓 시장
엔진 부품
변속기 및 스티어링
브레이크 시스템
조명
전기 부품
서스펜션 시스템
와이퍼
기타
최종 이용 산업별 세계의 E-Commerce 자동차 애프터마켓 시장
Business to Business
Business to Customer
제4장 지역별 시장 동향과 예측 분석(2018-2030년)
지역별 세계의 E-Commerce 자동차 애프터마켓 시장
북미의 E-Commerce 자동차 애프터마켓 시장
유럽의 E-Commerce 자동차 애프터마켓 시장
아시아태평양의 E-Commerce 자동차 애프터마켓 시장
기타 지역의 E-Commerce 자동차 애프터마켓 시장
제5장 경쟁 분석
제품 포트폴리오 분석
운영상 통합
Porter의 Five Forces 분석
제6장 성장 기회와 전략적 분석
성장 기회 분석
교환 부품별 세계의 E-Commerce 자동차 애프터마켓 시장 성장 기회
최종 이용 산업별 세계의 E-Commerce 자동차 애프터마켓 시장 성장 기회
지역별 세계의 E-Commerce 자동차 애프터마켓 시장 성장 기회
세계 E-Commerce 자동차 애프터마켓 시장의 새로운 동향
전략적 분석
신제품 개발
세계의 E-Commerce 자동차 애프터마켓 시장 능력 확대
세계 E-Commerce 자동차 애프터마켓 시장에서의 인수합병(M&A) 및 합작투자(JV)
인증 및 라이선싱
제7장 유력 기업 개요
Amazon.com
Alibaba
Auto Zone
Pep Boys
American Tire Distributors Holdings
National Automotive Parts Association
Tire Rack
Advance Auto Parts
Denso
Ebay
LSH
영문 목차
영문목차
E-Commerce Automotive Aftermarket Trends and Forecast
The future of the global e-commerce automotive aftermarket market looks promising with opportunities in the business to business and business to customer markets. The global e-commerce automotive aftermarket market is expected to reach an estimated $188.4 billion by 2030, and it is forecast to grow at a CAGR of 16.4% from 2024 to 2030. The major drivers for this market are increasing popularity for e-commerce sales channels among automotive retailers, increasing client desire for interior and exterior customization of automobiles, and growing demand for cross-border automotive shopping.
A more than 150-page report is developed to help in your business decisions. Sample figures with some insights are shown below.
E-Commerce Automotive Aftermarket by Segment
The study includes a forecast for the global e-commerce automotive aftermarket by replacement part, end use industry, and region.
E-Commerce Automotive Aftermarket Market by Replacement Part [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
Engine Parts
Transmission and Steering
Braking System
Lighting
Electrical Parts
Suspension Systems
Wipers
Others
E-Commerce Automotive Aftermarket Market by End Use Industry [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
Business to Business
Business to Customer
E-Commerce Automotive Aftermarket Market by Region [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:
North America
Europe
Asia Pacific
The Rest of the World
List of E-Commerce Automotive Aftermarket Companies
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies e-commerce automotive aftermarket companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the e-commerce automotive aftermarket companies profiled in this report include-
Amazon.com
Alibaba
Auto Zone
Pep Boys
American Tire Distributors Holdings
National Automotive Parts Association
Tire Rack
Advance Auto Parts
Denso
Ebay
E-Commerce Automotive Aftermarket Market Insights
Lucintel forecasts that transmission and steering is expected to witness highest growth over the forecast period due to rising vehicle fleet ages necessitate maintenance and upgrading to new replacement part to ensure best fuel usage, maneuverability, and driving comfort.
Within this market, business to customer is expected to witness highest growth over the forecast period due to growing customers preference for the online purchase of automobile parts and accessories owing to its convenience, affordability, and simple access to purchasing options.
North America will remain the largest region due to existence of well-structured e-commerce environment for aftermarket sales of automotive equipment and rising population's disposable income in the region.
Features of the Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market
Market Size Estimates: E-commerce automotive aftermarket market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2018 to 2023) and forecast (2024 to 2030) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: E-commerce automotive aftermarket market size by replacement part, end use industry, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: E-commerce automotive aftermarket market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different replacement parts, end use industries, and regions for the e-commerce automotive aftermarket market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the e-commerce automotive aftermarket market.
Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter's Five Forces model.
FAQ
Q.1 What is the e-commerce automotive aftermarket market size?
Answer: The global e-commerce automotive aftermarket market is expected to reach an estimated $160.1 billion by 2030.
Q.2 What is the growth forecast for e-commerce automotive aftermarket market?
Answer:The global e-commerce automotive aftermarket market is expected to grow with a CAGR of 12.5% from 2024 to 2030.
Q.3 What are the major drivers influencing the growth of the e-commerce automotive aftermarket market?
Answer:The major drivers for this market are increasing popularity for e-commerce sales channels among automotive retailers, increasing client desire for interior and exterior customization of automobiles, and growing demand for cross-border automotive shopping.
Q4. What are the major segments for e-commerce automotive aftermarket market?
Answer:The future of the e-commerce automotive aftermarket market looks promising with opportunities in the business to business and business to customer markets.
Q5. Who are the key e-commerce automotive aftermarket market companies?
Answer:Some of the key e-commerce automotive aftermarket companies are as follows:
Amazon.com
Alibaba
Auto Zone
Pep Boys
American Tire Distributors Holdings
National Automotive Parts Association
Tire Rack
Advance Auto Parts
Denso
Ebay
Q6. Which e-commerce automotive aftermarket market segment will be the largest in future?
Answer: Lucintel forecasts that transmission and steering is expected to witness highest growth over the forecast period due to rising vehicle fleet ages necessitate maintenance and upgrading to new replacement part to ensure best fuel usage, maneuverability, and driving comfort.
Q7. In e-commerce automotive aftermarket market, which region is expected to be the largest in next 5 years?
Answer: North America will remain the largest region due to existence of well-structured e-commerce environment for aftermarket sales of automotive equipment and rising population's disposable income in the region.
Q.8 Do we receive customization in this report?
Answer:Yes, Lucintel provides 10% customization without any additional cost.
This report answers following 11 key questions:
Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the e-commerce automotive aftermarket market by replacement part (engine parts, transmission and steering, braking system, lighting, electrical parts, suspension systems, wipers, and others), end use industry (business to business and business to customer), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?
Table of Contents
1. Executive Summary
2. Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market : Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges
3. Market Trends and Forecast Analysis from 2018 to 2030
3.1: Macroeconomic Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
3.2: Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
3.3: Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market by Replacement Part
3.3.1: Engine Parts
3.3.2: Transmission and Steering
3.3.3: Braking System
3.3.4: Lighting
3.3.5: Electrical Parts
3.3.6: Suspension Systems
3.3.7: Wipers
3.3.8: Others
3.4: Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market by End Use Industry
3.4.1: Business to Business
3.4.2: Business to Customer
4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2018 to 2030
4.1: Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market by Region
4.2: North American E-Commerce Automotive Aftermarket Market
4.2.1: North American E-Commerce Automotive Aftermarket Market by End Use Industry: Business to Business and Business to Customer
4.3: European E-Commerce Automotive Aftermarket Market
4.3.1: European E-Commerce Automotive Aftermarket Market by Replacement Part: Engine Parts, Transmission and Steering, Braking System, Lighting, Electrical Parts, Suspension Systems, Wipers, and Others
4.3.2: European E-Commerce Automotive Aftermarket Market by End Use Industry: Business to Business and Business to Customer