식품첨가물 시장 : 예측(2025-2030년)
Food Additives Market - Forecasts from 2025 to 2030
상품코드 : 1627901
리서치사 : Knowledge Sourcing Intelligence
발행일 : 2024년 12월
페이지 정보 : 영문 148 Pages
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한글목차

식품첨가물 시장은 예측 기간 동안 CAGR 3.80%로 성장하여 2025년 570억 6,300만 달러에서 2030년에는 727억 1,500만 달러로 증가할 것으로 예상됩니다.

식품첨가물은 식감, 맛, 향, 영양가 등 주요 특성을 유지하기 위해 대규모로 생산되는 식품 및 음료에 첨가되는 물질의 일종입니다. 또한, 식품-음료의 보존 기간을 연장하고 제품의 매력을 높이는 데도 도움이 됩니다.

전 세계 도시 인구의 급격한 증가는 예측 기간 동안 식품첨가물에 대한 수요를 증가시킬 것입니다. 도시화가 진행됨에 따라 포장 및 가공 식품 및 음료에 대한 수요가 증가하고 있으며, 그 주요 이유는 다양한 제품 선택과 개인의 소비 능력 증가에 기인합니다.

지난 몇 년 동안 세계 도시 인구가 크게 증가했습니다. 세계은행 보고서에 따르면 2021년 세계 도시 인구는 44억 5,000만 명, 2022년 도시 인구는 45억 2,000만 명, 2023년에는 전체 인구의 57%를 차지하는 46억 명에 달할 것으로 예측했습니다.

식품첨가물 시장 촉진요인

식품첨가물 세계 시장을 이끄는 주요 요인은 가공 식품 및 음료 제품에 대한 세계 수요 증가입니다. 이러한 성장에 따라 제품 제조 과정에서 식품첨가물에 대한 수요가 크게 증가할 것입니다.

캐나다 농업식품부(AAFC)는 2023년 보고서에서 그 해 식품 및 음료 가공의 총 매출액이 1,675억 달러를 기록했다고 밝혔습니다. 또한 육류 가공 부문이 약 25.5%로 가장 큰 점유율을 차지했으며, 곡물 및 종자 제분 부문이 12.7%로 그 뒤를 이었습니다. 유제품 제조와 베이커리 토르티야 가공 부문은 각각 10.9%와 10.6%의 점유율을 차지했습니다.

다양한 음료 품목에 대한 수요가 증가함에 따라 제품의 품질 향상, 유통기한 연장, 소비자 선호도 고려 등 다양한 식품첨가물을 첨가하는 움직임이 급격히 증가하고 있습니다. 따라서 이러한 첨가제의 주요 제조업체들도 제품의 품질을 향상시킬 뿐만 아니라 일부 제품 트렌드에 대응하는 데 도움이 되는 새로운 첨가제 개발을 위해 연구개발에 자금을 지원하고 있습니다. 예를 들어, 천연 청정 라벨은 향후 몇 년 동안 업계 성장에 큰 역할을 할 것으로 예상됩니다.

또한, 알코올 음료와 비주류의 소비가 크게 증가하고 있습니다. 특히 밀레니얼 세대, 특히 북미와 유럽과 같이 알코올 소비 문화가 강한 선진 지역에서 알코올 음료 시장의 수요가 증가하고 있습니다.

또한, 음료 산업은 경쟁이 치열하여 국내외 다양한 기업들이 시장을 선도하고 있습니다. 예를 들어, Nouryon은 Akucell(R) 및 Cekol(R)이라는 수용성 셀룰로오스 기반 껌을 제공하여 단백질 및 과일 맛 음료, 구운 식품, 유제품, 유제품, 냉과자, 소스, 면류, 저지방 식품 및 무글루텐 식품 등 다양한 식품의 외관과 풍미를 개선하고 있습니다.

이러한 수요로 인해 미국에서는 알코올 음료의 판매도 증가하고 있습니다. 예를 들어, 보드카 매출은 거의 변동이 없는 72억 달러, 메스칼과 데킬라 매출은 7.9%, 즉 4억 7,600만 달러가 증가하여 총 65억 달러에 달했습니다.

식품첨가물 시장의 지리적 전망

지역별로 식품첨가물 시장은 북미, 남미, 유럽, 중동 및 아프리카, 아시아태평양으로 구분됩니다. 고령 인구의 증가와 건강 지향적인 소비자의 증가로 인해 건강한 대체 식품에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 시장은 착색제, 감미료, 감미료, 유화제, 향미료, 방부제 등의 용도로 시장 전반에 걸쳐 식품 및 음료에 첨가물이 널리 사용됨에 따라 시장이 확대되고 있습니다. 또한, 더 많은 첨가물을 사용하는 포장식품 및 간편식품에 대한 수요도 증가하고 있습니다.

또한, 소매점, 소매 채널 및 형태의 증가로 인해 소비자들이 가공되고 편리한 형태의 식품을 얻을 수 있는 기회가 증가하고 있습니다. 그 결과, 미국 식음료 산업에서 식품첨가물에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한, 조직화된 소매업은 가격, 품질, 서비스, 라벨 등의 측면에서 소비자에게 우위를 점하고 있습니다. 미국 식품 소매 시장은 내셔널 브랜드 및 스토어 브랜드와의 가격 경쟁으로 인해 미국 식품 소매 시장은 증가 추세에 있으며, 미국 내 식품첨가물 시장도 확대되고 있습니다. 예를 들어, 미국의 소매 및 식품 서비스 매출은 2024년 9월에 7,144억 달러에 달할 것으로 예상되며, 이는 같은 해 8월의 7,113억 달러에서 증가한 수치입니다.

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어떤 용도로 사용되는가?

산업 및 시장 인사이트, 사업 기회 평가, 제품 수요 예측, 시장 진입 전략, 지리적 확장, 설비 투자 결정, 규제 프레임워크 및 영향, 신제품 개발, 경쟁의 영향

조사 범위

식품첨가물 시장은 다음과 같은 부문으로 분석됩니다:

첨가제 종류별

용도별

유통 채널별

지역별

목차

제1장 소개

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

제5장 식품첨가물 시장 : 첨가제 유형별

제6장 식품첨가물 시장 : 용도별

제7장 식품첨가물 시장 : 유통 채널별

제8장 식품첨가물 시장 : 지역별

제9장 경쟁 환경과 분석

제10장 기업 개요

ksm
영문 목차

영문목차

The food additives market is projected to grow at a CAGR of 3.80% over the forecast period, increasing from US$57.063 billion in 2025 to US$72.715 billion by 2030.

A food additive is a type of substance that is added to foods and beverages produced on a larger scale to maintain its key characteristics, like texture, taste, smell, and nutritional values. It also helps in increasing the shelf life of food and beverage products and enhances the appeal of the products.

The rapid growth in the global urban population is propelling the demand for food additives during the forecasted timeline. With the increasing urbanization, the demand for packed and processed food and beverages rises, mainly due to the growing availability of a wide range of products to choose from and the increase in the expenditure capability of an individual.

The global urban population during the past few years witnessed a significant increase. The World Bank, in its report, stated that in 2021, the total population of urban areas worldwide was recorded at 4.45 billion. The total urban population in 2022 increased to 4.52 billion, reaching 4.6 billion in 2023, accounting for 57% of the total population.

Food additives market drivers

A major factor driving the global food additives market is the increasing demand for processed food and beverage products worldwide. With this growth, the demand for food additives, in the manufacturing process of the products will increase significantly.

The Agriculture and Agri-Food Canada, or AAFC, in its 2023 report, stated that in the year, the total sales of food and beverages processing was recorded at US$167.5 billion. The agency further stated that the meat processing sector occupied the largest share, with about 25.5%, followed by grain & oil seed milling at 12.7%. The dairy product manufacturing and bakeries & tortilla processing sector accounted for 10.9% and 10.6% shares, respectively.

The increasing demand for a wide range of beverage items has led to an exponential rise in the incorporation of various food additives, for instance, to enhance the quality of the product, extend its shelf life, or consider the tastes of the consumers. Accordingly, the leading manufacturers of these additives are also funding research works in the advent of developing some new additives that not only improve product qualities but also help in addressing some product trends. For example, natural clean labels will play a big role in the growth of the industry in the coming years.

Moreover, the consumption of both alcoholic and non-alcoholic drinks has increased significantly. More specifically, the demand for alcoholic beverage markets is on the rise due to the millennials, especially in developed regions such as North America and Europe, which have a strong culture of consuming alcohol.

Additionally, the beverage industry is highly competitive, with various domestic and international firms leading the market. For example, Nouryon offers water-soluble cellulose-based gums called Akucell(R) and Cekol(R) that improve the look and flavor of a variety of foods, such as protein and fruit-flavored drinks, baked goods, dairy products, frozen desserts, sauces, noodles, and low-fat and gluten-free foods.

This demand has also increased the sales of alcoholic beverages in the United States. For instance, $7.2 billion in nearly flat vodka sales, and sales of mezcal and tequila increased 7.9%, or $476 million, for a total of $6.5 billion.

Food additives market geographical outlook

Based on geography, the food additives market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and the Asia Pacific. Due to the growing number of elderly individuals and a rise in health-concerned consumers, there is an increasing demand for healthy alternatives. The market is growing owing to the extensive use of additives in food and beverages throughout the market in forms such as colorants, sweeteners, emulsifiers, flavor enhancers, and preservatives, among many other uses. There is also a rise in demand for packaged and convenience foods, which use more additives.

Moreover, access to processed and convenient types of foods has increased for consumers due to the growth in the number of retailers, retail channels, and formats. This, in turn, is increasing the demand for food additives within the US food and beverage industry. Organized retailing also gives the consumers the advantage of the label and other aspects at focused prices, quality, and services. Due to price competition with both national and store brands, the retail food market in the US is on the increase, which is also increasing the market for food additives in the United States. For instance, retail and food services sales in the United States were projected to reach $714.4 billion in September 2024 which is a rise from US$711.3 billion in August of the same year.

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Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

The food additives market is analyzed into the following segments:

By Additives Type

By Application

By Distribution Channel

By Geography

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

2. RESEARCH METHODOLOGY

3. EXECUTIVE SUMMARY

4. MARKET DYNAMICS

5. FOOD ADDITIVES MARKET BY ADDITIVE TYPE

6. FOOD ADDITIVES MARKET BY APPLICATION

7. FOOD ADDITIVES MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

8. FOOD ADDITIVES MARKET BY GEOGRAPHY

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

10. COMPANY PROFILES

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