중고 EV에 대한 수요가 증가하는 배경에는 몇 가지 요인이 있을 수 있습니다. 주요 원인은 전 세계에서 신형 전기자동차 모델의 판매 증가, 충전 인프라의 빠른 발전, 정부 지원 정책 등이 있습니다. 충전 인프라는 주택에 통합되고 있으며, 편의성과 접근성을 높이기 위해 일반인이 이용할 수 있는 충전기의 수가 증가하고 있으며, 국제에너지기구(IEA)에 따르면 2022년 말 기준 전 세계에는 270만 개의 공공 충전소가 있으며, 그 중 90만개 이상이 설치될 것으로 예상하고 있습니다. 설치될 것으로 예상됩니다.
시장 기회는 다양한 온라인 플랫폼에서 신차보다 저렴한 가격으로 중고 EV를 구매하는 것입니다. 중고 EV 구매는 고객이 보다 저렴한 가격으로 지속가능한 기술을 도입하는 데 도움이 되며, 전반적인 탄소 배출량 감소에 기여할 수 있습니다. 소비자의 환경 의식 증가와 정부의 무공해 차량 도입에 대한 인센티브가 중고 EV 시장 성장의 주요 요인입니다.
중고 EV 가격 하락은 시장 성장의 주요 촉진요인 중 하나이며, Recurrent Motors, Inc.에 따르면 테슬라 자동차 가격은 2022년부터 지난 2년 동안 67.89% 하락했습니다.
Recurrent Motors, Inc.에 따르면 BEV와 PHEV의 중고차 판매량은 대부분의 EV 모델보다 많습니다.
EV 구매에 대한 세제 혜택은 구매자에게 큰 혜택입니다. 인도 정부는 새로운 80EEB 조항에 따른 세제 혜택을 발표했습니다. 이를 통해 납세자는 전기자동차 구매를 위한 자동차 대출의 이자 부분에 대해 최대 1.5 루피의 세액공제를 받을 수 있습니다. 미국에서는 공인된 딜러로부터 2만 5,000달러 이하의 중고 EV 또는 연료전지차(FCV)를 구매하면 중고 청정차 세액공제를 받을 수 있습니다.
중고 EV 시장 활성화 요인:
EV 판매 증가
국제에너지기구(IEA)에 따르면 배터리 전기자동차(BEV) 판매량은 2021년 470만 대에서 2022년 740만 대, 2023년 950만 대까지 늘어날 것으로 예상했습니다. 반면 배터리 하이브리드차(BHEV) 판매량은 2021년 190만 대, 2022년 290만 대, 2023년 430만 대로 2021년에서 2023년 사이 BEV 수요는 102.13%, BHEV 수요는 126.32% 증가하였습니다. 이러한 신차 전기자동차 판매 증가는 지속가능한 자동차 생태계의 이용과 채택을 촉진하고 중고 EV 수요 증가로 이어질 것입니다.
EV를 지원하는 정부 정책
정부가 전기자동차 도입에 유리한 정책을 펴고 있습니다. 미국 연방정부는 2030년 미국에서 판매되는 신차의 절반을 무공해 차량으로 만들겠다는 목표를 세웠습니다. 캘리포니아 주지사는 2035년까지 모든 신차 및 승용차, 소형 트럭의 판매를 무공해 차량으로 의무화하는 대통령령을 발표했습니다. 인도는 전기자동차 조기 도입 및 제조(FAME II) 계획에 따라 정부가 전기자동차 관련 국가 정책을 수립했습니다. 유럽연합(EU)은 2035년부터 유럽에서 판매되는 모든 신차와 밴을 무공해 차량으로 만드는 법을 채택했습니다. 이러한 각국 정부의 움직임은 EV의 빠른 도입으로 이어지고 있습니다.
EV 인프라 구축 촉진
세계 각국 정부는 전기자동차 인프라 구축을 장려하고 있습니다. 미국 연방 정부는 모든 미국인이 EV를 이용할 수 있도록 편리하고 공평한 충전기 네트워크 50만 대를 목표로 하고 있습니다.
유럽에서는 EU의 새로운 법률로 인해 충전소가 빠르게 확대되고 있습니다. 유럽연합(EU)의 충전소 수는 2021-2023년까지 두 배로 늘어났으며, EV 촉진요인을 사용할 수 있는 충전소는 약 63만 개에 달하며, 2025년부터는 EU 전역에서 전기자동차 충전이 더욱 편리해질 것입니다. 새로운 법에 따라 주요 교통 노선을 따라 60km마다 충전소를 설치해야 하기 때문입니다.
중고 EV 시장의 지역적 전망
중고 EV 시장은 예측 기간 중 아시아태평양이 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다.
중국, 일본, 인도, 한국 등 주요 경제국들이 아시아태평양을 지배하고 있습니다. 빠르게 성장하고 있는 신흥 국가 중에는 아세안 국가 등 이 지역의 신흥 국가도 있습니다. 아시아태평양은 세계 최대 자동차 소비국 중 하나입니다. 이 지역에는 세계 최고의 경제 성장률을 보이는 두 국가가 있는데, 바로 중국과 인도입니다. 중국은 세계 최대 전기자동차 소비국이 되었습니다. 또한 인도는 전기자동차 분야에서 성장하고 있으며, 멀티, 오라, 타타 등 국내 기업이 제품을 제공합니다. 또한 이 지역은 세계에서 가장 인구가 집중된 지역입니다.
중국은 세계 최대 신형 전기자동차 시장입니다. 중국 정부는 교통 기후 정책에 대해 엄격한 규제와 정책을 시행하고 있으며, 이제 중국은 세계 교통 기후 정책에서 주도적인 역할을 하고 있습니다. 따라서 중고 EV에 대한 수요는 신차와 함께 향후 수년간 증가할 것으로 보입니다.
중고 EV 시장 성장 억제요인:
중고 EV 시장의 주요 저해 요인은 적절한 OEM, 공급망, 작업장 부족입니다. 시장은 매우 초기 단계에 있으며 제조업체는 매년 기술 측면에서 변화를 일으키고 있습니다. 따라서 외딴 지역에 위치한 많은 개인 소유의 차고와 작업장은 EV를 수리 할 수있는 지식과 장비가 부족합니다. 또 다른 주요 이유는 잔존 가치에 대한 인식입니다. 잔존 가치는 배터리 수명, 충전 인프라의 미정비 등의 요인에 따라 달라질 수 있습니다.
중고 EV 시장은 유형별로 이륜차, 승용차, 소형 상용차, 상용차로 나뉩니다.
중고 EV 시장은 이륜차, 승용차, 소형 상용차, 상용차로 나뉩니다. 신흥 경제 국가에서는 이륜차가 큰 비중을 차지하고 있습니다. 이륜차는 상업용뿐만 아니라 개인용으로도 사용할 수 있습니다. 상용차와 가정용 차량에 대한 수요로 인해 승용차가 가장 큰 성장세를 보일 가능성이 높습니다.
목차
제1장 서론
시장 개요
시장의 정의
조사 범위
시장 세분화
통화
전제조건
기준년과 예측년 타임라인
이해관계자에 대한 주요 이점
제2장 조사 방법
조사 디자인
조사 프로세스
제3장 개요
주요 조사 결과
애널리스트 뷰
제4장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
전기자동차의 판매 증가
EV를 지원하는 정부의 정책
EV 인프라의 신속한 개발
시장 성장 억제요인
변동하는 시장 가격
Porter's Five Forces 분석
업계 밸류체인 분석
제5장 중고 EV 시장 : 유형별
서론
이륜차
승용차
소형 상용차
상용차
제6장 중고 EV 시장 : 연료 카테고리별
서론
BEV(배터리 전기자동차)
FCEV(연료전지 전기자동차)
HEV(하이브리드 전기자동차)
PHEV(플러그인 하이브리드 전기자동차)
제7장 중고 EV 시장 : 지역별
세계 개요
북미
미국
캐나다
멕시코
남미
브라질
아르헨티나
기타 남미
유럽
영국
독일
프랑스
이탈리아
스페인
기타 유럽 지역
중동 및 아프리카
사우디아라비아
아랍에미리트
기타 중동 및 아프리카
아시아태평양
중국
인도
일본
한국
대만
태국
인도네시아
기타 아시아태평양
제8장 경쟁 환경과 분석
주요 기업과 전략 분석
시장 점유율 분석
합병, 인수, 합의 및 협업
경쟁 대시보드
제9장 기업 개요
EV.com Inc.
OLX
CarMax Enterprise Services, LLC
HERTZ CORPORATION.
TrueCar, Inc.
Recharged
VinFast
AutosEU
Cardino GmbH
Ali Baba
KSA
영문 목차
영문목차
The used EV market is projected to grow at a CAGR of 31.01% over the forecast period.
The increasing demand for used electric vehicles (EVs) can be attributed to several factors. The primary reasons are increasing sales of new EV models worldwide, the faster development of the charging infrastructure, and government policies supporting this market. The charging infrastructure is being incorporated into residential buildings, and the number of publicly accessible chargers is increasing to enhance convenience and accessibility. According to IEA (International Energy Agency), at the end of 2022, there were 2.7 million public charging points worldwide, more than 900,000 of which were installed in 2022.
The market opportunity is the purchase of used electric vehicles at more affordable prices than new models from various online platforms. Buying used EVs would help customers adopt sustainable technologies at much more affordable prices and contribute to the overall reduction in carbon emissions. Increased consumer environmental awareness and government incentives for adopting zero-emission vehicles are major factors for the used EV market's growth.
The falling prices of used EVs are one of the major drivers of market growth. According to Recurrent Motors, Inc., the prices of Tesla cars have fallen 67.89% in the last two years since 2022.
According to Recurrent Motors, Inc., the sale of all used BEVs and PHEVs has been higher than that of most EV models.
Tax benefits related to buying an EV are a major benefit to the buyers. The government of India announced tax benefits under the new Section 80EEB, by which individual taxpayers can have tax deductions of up to ? 1.5 lakhs on the interest component of a car loan taken to buy an EV. In the United States, buying a qualified used EV or fuel cell vehicle (FCV) from a licensed dealer for $25,000 or less may be eligible for a used clean vehicle tax credit.
USED EV MARKET DRIVERS:
Increasing sale of Electric Vehicles
According to the IEA (International Energy Agency), the sale of battery electric vehicles (BEVs) increased from 4.7 million in 2021 to 7.4 million in 2022 and 9.5 million in 2023. On the other hand, battery hybrid electric vehicles (BHEVs) sales were 1.9 million in 2021, 2.9 million in 2022, and 4.3 million in 2023. The demand for BEVs and BHEVs has increased by 102.13% and 126.32%, respectively, from 2021 to 2023. This increase in the sale of new EVs would boost the use and adoption of a sustainable vehicle ecosystem, leading to increased demand for used EVs as well.
Government policies supporting EVs
The favorable government policies are leading to the adoption of EVs. The US Federal Government has set a goal to make half of all new vehicles sold in the U.S. in 2030 zero-emissions vehicles. The governor of California issued an Executive Order requiring that by 2035, all new car and passenger light truck sales be zero-emission vehicles. In India, under the Faster Adoption and Manufacturing of Electric Vehicles (FAME II) scheme, the government formed a national policy relevant to EVs. The European Union adopted a law to make all new cars and vans sold in Europe zero-emission from 2035. These developments by various governments are leading to faster adoption of EVs.
Faster development of EV infrastructure-
Governments worldwide are encouraging the development of EV infrastructures. The US Federal Government has set up targets for a convenient and equitable network of 500,000 chargers to help make EVs accessible to all Americans for both local and long-distance trips.
In Europe, the recharging points are expanding rapidly due to the new EU legislation. The number of publicly accessible recharging points in the European Union doubled between 2021 and 2023. It has reached around 630,000 available for EV drivers. Recharging electric cars across the EU will be more convenient from 2025, as recharging points must be installed every 60 km along major transport routes as per the new legislation.
Used EV Market Geographical Outlook
Asia Pacific will have a significant share of the used EV market during the forecast period.
The major economies like China, Japan, India, and South Korea dominate the Asia-Pacific region. Some of the fastest-growing emerging economies are from this region, such as ASEAN countries. Asia Pacific is one of the largest consumers of automobiles in the world. The region has two of the largest growing economies in the world: China and India. China has become the world's largest consumer of electric vehicles. Additionally, India is growing in the electric vehicle segment, with product offerings from domestic companies like Maruti, Ola, Tata, etc. Moreover, the region has the highest population concentration in the world.
China is the largest market for new electric vehicles worldwide. The Chinese government has made stringent regulations and policies for transport climate policy, and now, China has a leadership role in global transport climate policy. Thus, the demand for used EV vehicles will increase in the upcoming years in the country along with the new cars.
Used EV market restraints:
The major impediment to the used EVs in the market is the lack of proper OEMs, supply chains, and workshops. The market is in its very early stages, and manufacturers are making changes every year in terms of technology. This leads to insufficient knowledge or equipment to fix EVs in many independent garages and workshops in remote regions. Another main reason is the perception of residual value, which can be influenced by factors such as battery life and the unavailability of recharging infrastructure.
The used EV market is divided by types into two-wheeler, passenger vehicles, light commercial vehicles, and commercial vehicles.
The used EV market has been divided into two-wheelers, passenger vehicles, light commercial vehicles, and commercial vehicles. Two-wheelers have a major market share in developing economies. They can be used for commercial as well as personal purposes. Passenger vehicles are most likely to grow due to the demand for commercial and domestic vehicles.
Used EV market players:
EV.com Inc- The company has various models on their website. The average fuel saving is displayed on their website. One can search for the details regarding the vehicle.
Cars24- The company presents different models on its website. They also have retail outlets, where customers can view cars for sale. They are a leading player in the sale, purchase, and financing of pre-owned cars in India, Australia, Thailand, and UAE.
TrueCar, Inc. - TrueCar is an online marketplace for new, used, and certified pre-owned vehicles. On its website, customers can engage in buying and selling automotive transactions. TrueCar partners with a network of certified dealers to offer one of the most expansive inventories. TrueCar is bringing more transactions online. It gives unique solutions for purchasing a car for any budget and any number of times.
Find My Electric- In this online marketplace, anyone can list their vehicle for sale and complete the transaction on the website in a few easy steps. First, enter the vehicle information, upload photos of the EV, and give a detailed description. Once the listing is live, interested buyers will contact the seller using the contact information. Both parties can choose the structure of the deal and negotiate the best price.
The used EV market is segmented and analyzed as follows:
By Type
Two wheeler
Passenger Vehicle
Light Commercial Vehicle
Commercial Vehicle
By Fuel Category
BEV (Battery Electric Vehicles)
FCEV (Fuel cell electric vehicle)
HEV (Hybrid Electric Vehicles)
PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicles)
By Geography
North America
USA
Canada
Mexico
South America
Brazil
Argentina
Rest of South America
Europe
United Kingdom
Germany
France
Italy
Spain
Rest of Europe
Middle East and Africa
Saudi Arabia
UAE
Rest of the Middle East and Africa
Asia Pacific
China
India
Japan
South Korea
Taiwan
Thailand
Indonesia
Rest of Asia-Pacific
TABLE OF CONTENTS
1. INTRODUCTION
1.1. Market Overview
1.2. Market Definition
1.3. Scope of the Study
1.4. Market Segmentation
1.5. Currency
1.6. Assumptions
1.7. Base and Forecast Years Timeline
1.8. Key benefits for the stakeholders
2. RESEARCH METHODOLOGY
2.1. Research Design
2.2. Research Process
3. EXECUTIVE SUMMARY
3.1. Key Findings
3.2. Analyst View
4. MARKET DYNAMICS
4.1. Market Drivers
4.1.1. Increasing Sales of Electric Vehicles
4.1.2. Government policies supporting EVs
4.1.3. Faster development of EV infrastructure
4.2. Market Restraints
4.2.1. Fluctuating market price
4.3. Porter's Five Forces Analysis
4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
4.3.2. Bargaining Power of Buyers
4.3.3. The Threat of New Entrants
4.3.4. Threat of Substitutes
4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
4.4. Industry Value Chain Analysis
5. USED EV MARKET BY TYPE
5.1. Introduction
5.2. Two-wheeler
5.3. Passenger Vehicle
5.4. Light Commercial Vehicle
5.5. Commercial Vehicle
6. USED EV MARKET BY FUEL CATEGORY
6.1. Introduction
6.2. BEV (Battery Electric Vehicles)
6.3. FCEV (Fuel cell electric vehicle)
6.4. HEV (Hybrid Electric Vehicles)
6.5. PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicles)
7. USED EV MARKET BY GEOGRAPHY
7.1. Global Overview
7.2. North America
7.2.1. United States
7.2.2. Canada
7.2.3. Mexico
7.3. South America
7.3.1. Brazil
7.3.2. Argentina
7.3.3. Rest of South America
7.4. Europe
7.4.1. United Kingdom
7.4.2. Germany
7.4.3. France
7.4.4. Italy
7.4.5. Spain
7.4.6. Rest of Europe
7.5. Middle East and Africa
7.5.1. Saudi Arabia
7.5.2. United Arab Emirates
7.5.3. Rest of the Middle East and Africa
7.6. Asia-Pacific
7.6.1. China
7.6.2. India
7.6.3. Japan
7.6.4. South Korea
7.6.5. Taiwan
7.6.6. Thailand
7.6.7. Indonesia
7.6.8. Rest of Asia-Pacific
8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS
8.1. Major Players and Strategy Analysis
8.2. Market Share Analysis
8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations