세계의 식품 감미료 시장 - 예측(2024-2029년)
Food Sweeteners Market - Forecasts from 2024 to 2029
상품코드 : 1479904
리서치사 : Knowledge Sourcing Intelligence
발행일 : 2024년 03월
페이지 정보 : 영문 114 Pages
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한글목차

식품 감미료의 2022년 시장 규모는 439억 1,500만 달러로 평가되었고, 예측기간 동안 CAGR 7.04%로 성장할 전망이며, 2029년에는 706억 8,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

감미료는 설탕 대신 사용할 수 있는 첨가물입니다. 건강을 유지하고 다양한 만성 질환을 관리하기 위해 낮은 칼로리 음식과 음식으로의 변화가 증가하는 것이 식품 감미료 시장의 주요 촉진요인입니다. 비만으로 인한 만성 질환의 유병률 증가는 섭취 칼로리를 억제하는 건강한 식단 패턴을 선택하도록 사람들을 촉구합니다.

시장 성장 촉진요인 :

소비자는 현재 제품에 사용되는 원료의 투명성을 요구하고 있습니다. 그러므로 식음료 제조업체도 가당보다 저칼로리 식품 감미료를 사용한 제품을 처방하고 있습니다. 또한 설탕과 암 사이에 양의 상관 관계가 있음을 보여주는 실증 연구도 있습니다.

그 때문에 세계에서 암 환자가 증가하고 있는 것도, 식품 감미료의 소비를 세계적으로 촉진하고 있습니다. 각국 정부와 국제기구도 세계 수준에서 급증하는 질병 부담의 원인이 되는 설탕의 대량 소비 삭감에 주력하고 있으며, 식품 감미료 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다.

천연 감미료의 인기 증가

칼로리 제로의 천연 감미료가 가져오는 이점에 대한 인식이 높아지고, 비만 대책이나 다양한 건강 우려에 대한 대응책으로서 일상 생활에 도입하는 의욕이 높아지고 있습니다. 미국에서는 당뇨병의 유병률이 우려할 만한 속도로 상승하고 있습니다. 미국 질병예방관리센터(CDC)의 2022년 전국 당뇨병 통계 보고서에 따르면 당뇨병 추정 환자 수는 3,730만 명으로 급증하고 있습니다.

그 결과 수많은 식음료 제조업체가 꿀이나 코코넛 설탕 등 천연 감미료를 특징으로 하는 제품을 출시함으로써 이 소비자 수요의 변화에 대응하고 있습니다.

식품 감미료 시장 분석은 용도별로 유제품, 식음료, 제과 및 제빵, 가공 식품 등으로 분류되어 있습니다. 유제품 분야에서는 향료 요구르트, 디저트, 냉동 유제품에서 감미료에 대한 수요가 두드러집니다.

음료 분야에서는 고 과당 옥수수 시럽(HFCS), 수크로스, 아스파탐, 수크랄로스, 스테비아, 수도사 과일 추출물 등 다양한 감미료가 채택되었습니다. 과자류와 빵집의 용도로는 사탕, 케이크, 페이스트리, 디저트가 포함됩니다. 가공 식품 부문은 가공 식품의 편의성과 저렴한 가격으로 성장을 보여줍니다. 기타 카테고리에는 의약품, 영양 보조 식품, 동물사료에 대한 응용이 포함됩니다.

북미는 식품 감미료 시장에서 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.

북미의 식품 감미료 시장은 다양한 연령층의 사람들 사이에서 설탕 소비에 대한 우려가 높기 때문에 중요한 지역 시장이 되고 있습니다. 북미 국가에서는 당뇨병과 비만의 유병률이 증가하고 있으며, 설탕의 다량 섭취를 포함한 건강에 해로운 라이프 스타일에 대한 우려가 정부뿐만 아니라 사람들 사이에서도 높아지고 있습니다.

시장 개척 :

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

제5장 식품 감미료 시장 : 유형별

제6장 식품 감미료 시장 : 용도별

제7장 식품 감미료 시장 : 지역별

제8장 경쟁 환경 및 분석

제9장 기업 프로파일

AJY
영문 목차

영문목차

Food Sweeteners Market was valued at US$43.915 billion in 2022 and is expected to grow at a CAGR of 7.04% over the forecast period to reach a total market size of US$70.68 billion in 2029.

Sweeteners are additives that can be used in place of sugar. The rising shift towards low-calorie food and beverage items to stay fit and healthy and manage various chronic diseases is the major driver of the food sweetener market. The growing prevalence of chronic diseases caused by obesity is encouraging people to opt for healthy dietary patterns that involve less calorie intake.

Market Drivers:

Consumers now demanding transparency about the ingredients used in making the product. As such, food and beverage manufacturers are also formulating products with food sweeteners that have lower calories than added sugar. There have also been proven studies that show a positive correlation between sugar and cancer.

As such, the rising number of cancer patients across the globe is also driving the consumption of food sweeteners globally. Governments, as well as international organizations, are also putting efforts to reduce the high consumption of sugar, which is causing a mushrooming disease burden at a global level, thus positively impacting the market growth of food sweeteners.

The growing popularity of natural sweeteners-

The growing awareness of the advantages offered by natural, calorie-free sweeteners is motivating individuals to incorporate them into their daily routines as a measure to combat obesity and address various health concerns. In the United States, the prevalence of diabetes is escalating at an alarming rate. According to the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) National Diabetes Statistics Report for 2022, the estimated cases of diabetes have surged to 37.3 million.

Consequently, numerous food and beverage producers are responding to this changing consumer demand by introducing products that feature natural sweeteners such as honey and coconut sugar.

The market analysis of Food Sweeteners is categorized by application into Dairy, Beverages, Confectionery and Bakery, Processed Food, and Others. In the Dairy sector, there is a notable demand for sweeteners in flavored yogurt, desserts, and frozen dairy products.

Within Beverages, various sweeteners are employed, including High Fructose Corn Syrup (HFCS), sucrose, aspartame, sucralose, stevia, and monk fruit extract. Confectionery and Bakery applications encompass candy, cakes, pastries, and desserts. The Processed Food segment is witnessing growth due to the convenience and affordability of processed foods. The category labeled as Others includes applications in pharmaceuticals, dietary supplements, and animal feed.

North America is anticipated to hold a significant share of the Food sweeteners market.

The significant regional market for food sweeteners in North America, owing to the high concerns regarding the consumption of sugar among the population of various age groups. The growing prevalence of diabetes and obesity in North American countries has increased concerns among people as well as governments regarding this unhealthy lifestyle, which includes a high intake of sugar.6 in 10 adults in the United States, based on the Centers for Disease Control and Prevention, suffer from chronic diseases.

Market Developments:

Market Segmentation:

By Type

By Application

By Geography

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

2. RESEARCH METHODOLOGY

3. EXECUTIVE SUMMARY

4. MARKET DYNAMICS

5. FOOD SWEETENERS MARKET BY TYPE

6. FOOD SWEETENERS MARKET BY APPLICATION

7. FOOD SWEETENERS MARKET BY GEOGRAPHY

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

9. COMPANY PROFILES

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