미용 드링크 시장은 예측 기간 동안 연평균 8.27%의 복합 성장률로 성장하여 2022년 9억 6,145만 달러에서 2029년 16억 7,663만 8,000달러의 시장 규모에 도달할 것으로 예상됩니다.
전 세계적으로 미용 드링크에 대한 수요가 증가하고 있는 것은 급속한 도시화와 소비자의 가처분 소득 증가에 기인합니다. 미용 효과 외에도 다양한 미네랄, 비타민, 콜라겐, 단백질 공급원이 함유된 기능성 미용 드링크 및 음료와 관련된 기타 영양 및 건강 효과도 미용 드링크 시장의 성장을 더욱 촉진하고 있습니다. 미용 드링크를 대체할 수 있는 캡슐이나 정제가 존재함에도 불구하고, 미용 드링크 및 음료와 관련된 빠른 흡수 및 동화 속도는 미용 드링크에 대한 큰 수요에 계속 기여하고 있습니다.
최근 E-Commerce의 발전과 미용 제품에 대한 화학제품 사용 증가로 인해 고급 미용 드링크에 대한 소비자의 지출 의향이 미용 드링크에 대한 수요를 주도하고 있습니다. 또한, 바쁘고 스트레스가 많은 라이프스타일로 인해 소비자들 사이에서 조기 피부 노화 징후가 나타나면서 예측 기간 동안 시장 진입 기업들에게 유리한 기회를 제공하고 있습니다.
고령화 인구의 증가
평균 수명이 길어지고 의료 기술이 발전함에 따라 전 세계 노인 인구가 눈에 띄게 증가하고 있습니다. 세계은행 데이터에 따르면 현재 전 세계 65세 이상 노인이 5세 이하 유아보다 많으며, 그 중 3분의 2 이상이 후진국에 거주하고 있습니다.
예측에 따르면, 2050년까지 후발 개발도상국의 65세 이상 인구는 12억 5,000만 명을 넘어설 것이며, 기존 4억 9,300만 명에서 2020년에는 약 7억 5,700만 명으로 크게 증가할 것으로 예상됩니다. 또한 세계보건기구(WHO)는 2050년까지 60세 이상 노인 인구가 두 배로 증가해 전 세계적으로 약 20억 명에 달할 것으로 예측하고 있습니다.
동시에 노인 인구의 콜라겐, 비타민, 미네랄 수치가 감소함에 따라 미용 드링크에 대한 수요도 비례하여 급증할 것으로 보입니다. 콜라겐 보충제를 강화한 이러한 음료는 향후 몇 년 동안 더욱 인기를 끌 것으로 예상됩니다. 노화에 따른 콜라겐 수치 감소로 피부가 느슨해지면서 남녀 모두 피부와 건강 전반을 젊어지게 하기 위해 미용 및 영양 강화 솔루션에 점점 더 많은 관심을 기울이고 있습니다. 이러한 추세는 당분간 미용 드링크 제품의 수요를 견인할 것으로 예상됩니다.
또한, 고령화 사회에서 신진대사율 저하와 영양 요구량의 변화로 인한 비타민과 미네랄 결핍은 심각한 건강 문제를 야기할 수 있습니다. 예를 들어, 저농도의 비타민 B12는 신체 장애, 신경계 장애 및 기타 심장 관련 질환을 유발할 수 있습니다.
따라서 고령화 사회는 소비자의 체내 미네랄과 비타민의 적절한 수준을 유지하기 위해 특정 건강 및 미용 드링크가 소비되고 있습니다. 따라서 고령화 인구의 증가와 미용 드링크가 고령화 인구에게 제공하는 영양 및 미용 혜택은 국제 미용 드링크 시장의 발전을 가속화할 것으로 보입니다.
단백질/콜라겐 미용 드링크 시장 성장 전망
외모에 대한 소비자의 인식이 높아지면서 미용 드링크에 대한 수요가 꾸준히 증가하고 있습니다. 이는 신흥 시장과 저개발국가의 경제 수준 향상과 소셜 미디어 마케팅의 큰 영향과 관련이 있습니다. 또한, 밀레니얼 세대는 바쁜 라이프스타일과 식습관 변화로 인한 어려움을 겪고 있습니다. 이에 따라 모든 연령대에서 젊은 피부를 유지하고자 하는 욕구가 높아지면서 전 세계적으로 콜라겐 음료 산업이 성장하고 있습니다.
또한 노화 방지 제품에 대한 인식이 높아짐에 따라 소비자, 특히 고령층은 젊고 아름답게 보이도록 외모를 유지하고 개선하는 방법을 점점 더 많이 찾고 있습니다. 세계은행 데이터에 따르면 일본에서는 2016년 65세 이상 인구가 전체 인구의 26.59%를 차지했으며 2021년에는 28.7%로 증가할 것으로 예상됩니다. 고령화 지표가 높아지면서 중장년층도 노화에 대한 불안감이 커지고 있습니다. 화장품과 의약품의 경계가 모호해지면서 안티에이징 스킨케어 제품은 코스메슈티컬로 알려져 있습니다. 일본을 포함한 이 지역은 저출산과 사망률 감소로 인해 지난 20년간 고령화 인구가 증가하고 있습니다. 젊은 외모를 유지하려는 남녀의 압도적 인 열망은 콜라겐 음료 시장을 촉진하고 발전 시켰습니다.
또한 수면재단의 통계에 따르면, 매일 밤 평균 수면 시간이 1.5-2시간씩 감소하고 있습니다. 영국의 경우 평균 수면 시간은 매일 밤 6.5시간으로 보고되고 있습니다. 이 지역에서 흔히 볼 수 있는 수면 상태는 잠꼬대입니다. 콜라겐 음료는 수면을 촉진하기 때문에 사용자들은 수면의 질을 높이기 위해 콜라겐 음료를 자주 마십니다. 예를 들어, YourZooki는 2021년 1월 영국에서 출시된 최고급 해양 콜라겐 음료로, 제약 업계에서 다양한 제품의 흡수와 효율을 높이기 위해 널리 사용되는 리포솜을 활용합니다.
주요 시장 진입자들은 시장 점유율을 확대하기 위해 설탕, 방부제, 향료를 첨가하지 않은 비건, 무글루텐, 유당 프리 제품을 출시하는 데 주력하고 있습니다. 이러한 요소들은 콜라겐 음료 산업이 예상 기간 동안 성장할 수 있는 수익성 있는 비즈니스 잠재력을 제시합니다. 예를 들어, Reneva Collagen Drink는 2021년 4월에 풋사과 맛의 신제품을 출시할 예정입니다.
시장은 북미에서 성장할 것으로 예상됩니다.
중국에서는 혁신적인 제품 개발이 활발히 진행되고 있으며, 시장 개척을 위한 기업 합병 및 인수합병도 활발히 진행되고 있어 시장이 크게 성장할 것으로 예상됩니다.
시장 지위 향상을 위한 지역 및 국제 기업의 참여로 인해 중국 내 미용 드링크에 대한 수요는 지속적으로 안정화될 것으로 예상됩니다. 예를 들어, Nestle Health Scienc는 2022년 2월 시카고에 본사를 둔 보충제 제조 및 공급업체인 Vital Proteins를 성공적으로 인수했습니다. 또한, 이러한 시장 활동의 결과로 신제품이 출시되면 시장 성장은 더욱 가속화될 것으로 예상됩니다. 예를 들어, Vital Proteins는 2022년 6월 Nestle 브랜드로 레몬 콜라겐 펩타이드 시리즈를 출시했습니다. 이 음료는 설탕을 사용하지 않고 방목 동물에서 추출한 콜라겐을 함유하고 있습니다. 따라서 이러한 혁신적인 제품의 채택으로 시장은 혜택을 받을 것으로 예상됩니다.
또한 선진국인 미국 시장에서는 향후 몇 년 동안 미용 드링크 시장이 크게 성장할 가능성이 높습니다. 미국 경제 분석국에 따르면 미국의 총 개인 소득은 2022년 2,337억 달러로 크게 증가할 것으로 예상됩니다. 또한 세계은행 데이터에 따르면 미국 인구의 상당 부분이 도시 지역에 거주하고 있습니다. 이처럼 도시 인구가 많고 전체 소득이 높기 때문에 미국에는 다양한 소비자층이 존재하기 때문에 이 시장은 호황을 누릴 것으로 예상됩니다.
또한, 화장품 서비스 및 상품에 대해서는 여성이 남성보다 조금 더 많이 소비하는 것으로 나타났습니다. 남성은 연간 2,928달러, 여성은 3,756달러를 소비하는 것으로 나타났습니다.
또한, 국제 기업의 미국 시장 진출은 미국 내 미용 드링크 수요를 더욱 증가시킬 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 2023년 1월 스위스의 Collibre는 미국에서 가수분해 콜라겐 음료를 판매한다고 발표했습니다. 이 회사의 콜라겐 음료는 유럽 시장에서의 성공에 힘입어 미국에서는 바이탈, 뷰티, 액티브 등 세 가지 제형으로 판매되고 있습니다. 또한, 미국에는 정기 구매 모델과 전략적인 가격대의 제품을 제공하는 여러 시장 진입자가 있기 때문에 견조한 성장세를 유지할 가능성이 높습니다. 예를 들어, AETHERN은 액상 콜라겐 음료를 한 상자에 195달러에 제공하지만,월 구독은 149달러로 저렴하게 제공합니다. 이러한 선택의 폭이 넓어지면 더 많은 고객을 끌어들일 수 있을 것으로 기대됩니다.
또한, SAPPE는 2021년 10월에 설탕 함량이 낮은 새로운 Sappe Beauti Drink 라인을 출시하여 제품의 가치를 극대화하는 동시에 고객에게 보다 혁신적인 선택권을 제공하고자 합니다.
The global beauty drinks market is anticipated to grow at a compound annual growth rate of 8.27% over the forecast period to reach a market valuation of US$1,676.638 million by 2029, from US$961.450 million in 2022.
The growing demand for beauty drinks across the world is attributable to the rapid urbanization rate coupled with the rising disposable income of consumers. In addition to the beauty benefits, the other nutritional and health benefits associated with functional beauty drinks and beverages due to the incorporation of various minerals, vitamins, collagen, and protein sources are further driving the beauty drinks market growth. Despite the presence of substitute capsules and pills for beauty drinks, the faster absorption and assimilation rates associated with beauty drinks and beverages continue to contribute to the significant demand for beauty drinks.
The recent developments in e-commerce and the willingness of consumers to spend on premium beauty beverages owing to the increasing use of chemicals in beauty products are driving the demand for beauty drinks. Furthermore, the appearance of early skin aging signs among consumers as a result of busy and stressful lifestyles is further providing lucrative opportunities for the market players during the forecast period.
Rising aging population
As life expectancy rises and healthcare technology advances, the global population is witnessing a notable increase in its elderly demographic. According to World Bank data, individuals aged 65 and above now outnumber children under 5 worldwide, with more than two-thirds residing in less developed regions.
Projections suggest that by 2050, over 1.25 billion people in less developed areas will be aged 65 and above, from 493 million, marking a significant rise of approximately 757 million from 2020. Moreover, the World Health Organization predicts that the number of individuals aged 60 and above will double by 2050, reaching around 2 billion globally.
Concurrently, as the elderly population experiences declines in collagen, vitamin, and mineral levels, there is a proportional surge in demand for beauty drinks. These beverages, enriched with collagen supplements, are expected to witness further proliferation in the coming years. The degradation of collagen levels among the aging populace has led to the emergence of loose skin, prompting both men and women to increasingly gravitate towards beauty and nutrition-enhancing solutions to rejuvenate their skin and overall health. This trend is anticipated to drive the demand for beauty drink products in the foreseeable future.
Further, deficiencies in vitamins and minerals among the aging population owing to a reduction in metabolism rates and changes in nutrition requirements could lead to significant health problems. For instance, the presence of B12 Vitamin in lower concentrations could result in physical disabilities, nervous system disorders, and other heart-related diseases.
Therefore, certain health and beauty drinks are consumed by the aging population to maintain adequate levels of minerals and vitamins in the consumers' bodies. Therefore, the increase in the aging population and the nutritional and beauty benefits offered by beauty drinks to the aging population shall accelerate the advancement of the international beauty drinks market.
The protein/collagen beauty drinks market is expected to grow
Consumers are becoming increasingly conscious of their appearance, which is leading to a steady demand for beauty drinks. This is related to rising economic levels in developing and underdeveloped nations as well as the significant impact of social media marketing. Furthermore, the millennial generation is experiencing challenges due to busy lifestyles and bad eating habits. This has increased people's desire to maintain youthful skin across all age groups, which has fueled the collagen drinks industry expansion globally.
Moreover, with growing awareness of anti-aging goods, consumers, particularly the elderly population-are increasingly looking for ways to maintain and enhance their appearance so that they appear young and beautiful. Data from the World Bank show that in Japan, the population over 65 made up 26.59% of the population in 2016 and will rise to 28.7% by 2021. Due to the rising prevalence of aging indicators, middle-aged adults are also increasingly experiencing aging anxiety. Because they blur the line between cosmetics and pharmaceuticals, anti-aging skin care products are known as cosmeceuticals. The region, including Japan, has seen an increase in its aging population over the past 20 years as a result of the region's dropping fertility and death rates. Men and women's overwhelming desire to maintain youthful appearances encouraged and evolved the market for collagen drinks.
Further, as per the statistics of the Sleep Foundation, the average amount of sleep that people obtain each night has decreased by 1.5 to 2 hours. In the UK, the average person reportedly sleeps for 6.5 hours every night. A common sleep condition in this area is somniloquy, or sleep talking. As collagen drinks aid in promoting sleep, users are drinking them frequently to enhance the quality of their sleep. For example, YourZooki is one of the top marine collagen drinks introduced in the UK in January 2021 that makes use of Liposomes, which are widely used in the pharmaceutical industry to increase the absorption and efficiency of different products.
Major market players are concentrating on the launch of vegan, gluten-free, and lactose-free products with no added sugars, preservatives, or flavorings to increase their market share. These elements present the profitable business potential for the collagen drinks industry to grow during the anticipated time frame. For instance, Reneva Collagen Drink will provide a new product formulation with a green apple flavor in April 2021.
The market is projected to grow in the North American region.
Due to the increasing development of innovative products in the nation as well as market developments like player mergers and acquisitions, the market is anticipated to grow significantly.
Due to the involvement of regional and international companies seeking to improve their market positions, it is anticipated that the demand for beauty drinks in the nation will continue to be stable. For example, Nestle Health Science successfully purchased Chicago-based Vital Proteins, a manufacturer and supplier of supplements, in February 2022. Furthermore, it is anticipated that the creation of new products as a result of these market activities will spur even faster market growth. For instance, Vital Proteins introduced a range of Lemon Collagen Peptides in June 2022 under the Nestle brand. The beverage was sugar-free and included collagen from pasture-raised animals. Therefore, it is anticipated that the market will benefit from the introduction of such innovative products.
Moreover, being a developed country, the beauty drinks market is likely to experience significant growth in the US market in the coming years. According to the United States Bureau of Economic Analysis, the total personal income in the country amounted to a significant value of US$ 233.7 billion in 2022 . Further, according to data from the World Bank, a significant portion of the population in the United States lived in urban areas. Such high overall income along with a substantial urban population is thus expected to hold the market in good stead due to the broad consumer demographic present in the country.
Further, when it comes to cosmetic services and goods, women spend a little more than males. Compared to $2,928 spent annually, women spend $3,756.
In addition, expansion ventures by international players into the American market are further expected to boost the beauty drinks demand in the country. For instance, in January 2023, the Swiss company, Collibre, announced the availability of its hydrolyzed collagen beverages in the US. The company's collagen drinks were made available in three distinct formulae in the country, namely, VITAL, BEAUTY AND ACTIVE, after their success in the European market. Furthermore, the US is also likely to maintain steady growth owing to the presence of several market players that offer strategic price points for their products with a subscription model. For example, AETHERN offers its one-box supply of liquid collagen drinks for US$ 195, while a monthly subscription is offered at a lower price of US$ 149. The availability of such options is thus expected to attract more customers.
Moreover, SAPPE debuted a new, less sugary Sappe Beauti Drink line in October 2021 in an effort to give customers more innovative options while maximizing the commodity's value.