비타민 보충제 시장은 예측 기간 동안 CAGR 8.02%를 기록했으며, 2029년에는 시장 규모가 1,052억 900만 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 이는 2022년에 기록된 613억 1,500만 달러의 대폭적인 증가를 의미합니다.
비타민 보충제는 일반 식이요법으로 섭취 할 수없는 중요한 비타민을 보충하는 것을 목표로하는 영양 항목입니다. 이러한 보충제는 액체, 분말, 정제, 캡슐, 태블릿 등의 형태로 판매됩니다. 비타민은 면역 반응, 대사, 일반적인 건강 유지 등 여러 생리 기능에 필수적인 유기 물질입니다. 비타민 보충제 시장은 수많은 중요한 요인의 결과로 성장하고 있습니다. 소비자의 의료에 대한 의식이 높아지고, 건강과 복지가 중시되게 되었기 때문에 예방적인 의료 대책의 필요성이 높아지고 있습니다. 세계의 고령화 사회에서는 면역계의 건강, 인지 기능, 일반적인 건강을 위해 식사에 의한 지원이 필요합니다. 미국 국립위생연구소에 따르면 영양보조식품 전체 중 2020년에 판매된 것은 추정 557억 달러다. 또한 비타민, 미네랄 또는 둘 다를 포함한 보충제가 212억 달러 판매되었으며, 그 중 MVM(멀티 비타민/미네랄)과 MV(멀티 비타민)가 80억 달러 판매되었습니다.
시장 확대의 추가 원동력이 되고 있는 것은 피트니스와 스포츠 영양 산업의 성장과 온라인 쇼핑의 편리성입니다. 가처분 소득이 증가함에 따라 사람들의 건강 아이템에 대한 지출 지향이 높아지고 있으며, 정부의 법규제가 품질관리와 안전성의 근거가 되고 있습니다.
인류의 비타민 결핍증 증가가 비타민 보조 식품 시장을 뒷받침하고 있습니다.
비타민 보충제 시장은 비타민 부족 증가로 이익을 얻고 있습니다. 소비자는 영양 지식의 격차가 증가함에 따라 결핍증의 치료와 일반적인 건강 상태를 개선하기 위해 보충제를 찾습니다. 이러한 추세는 다양한 비타민 제품 수요를 증가시키기 때문에 시장이 성장할 것으로 예상됩니다. 그럼에도 불구하고 고객의 신뢰를 유지하기 위해 기업은 자사 제품이 고품질인지 확인하고 그 이점을 제대로 전달해야합니다. 영국에서는 어린이의 약 20%, 성인 6명 중 1명이 비타민 D의 권장치를 밑돌고 있습니다. 집을 떠나기 어려운 사람, 노인, 흑인 및 남아시아 계열의 사람들은 이 중요한 비타민의 양을 줄이기 쉽습니다. 이 문제를 해결하기 위해 OHID(Office for Health Improvement and Disparities)는 비타민 D의 중요성에 대한 일반 시민의 인식을 높이고 섭취를 개선하고 격차에 대처하기 위한 대담한 전략에 대해 일반 시민, 공중 보건 전문가, 소매 업체, 식품 제조 업체 및 기타 산업 단체의 의견을 모으기 위해 전국 캠페인의 계기가되는 증거 모집을 시작했습니다.
CDC에 따르면, 생후 12개월 이하의 유아는 매일 400IU의 비타민 D가 필요합니다. 생후 12개월에서 24개월 사이의 유아는 매일 600IU의 비타민 D가 필요합니다. 비타민 D는 햇빛으로는 충분히 만들어지지 않기 때문에 성인(임신중이나 수유중의 여성 포함), 젊은이, 4세 이상의 유아는 1일 10 마이크로그램(400 단위, 국제 단위(IU) 모두) 불리는) 비타민 D를 포함한 보충제의 섭취를 고려해야합니다. 특히 홍역이나 설사 등의 감염률이 높으면 더욱 악화될 가능성이 있습니다. 부유한 나라에서는 드물지만 저개발국에서는 자주 발생합니다. 특히 아프리카와 동남아시아에서는 절반 이상의 국가가 공중 보건 문제로 비타민 A 결핍을 겪고 있습니다. 저소득 국가의 임산부와 유아는 이 부족의 최악의 영향을 경험합니다. 세계에서는 1억 9천만 명의 취학 전 유아가 비타민 A 결핍증으로 고통받고 있습니다. 비타민 A 결핍이 공중 보건 문제인 경우, 생후 6개월에서 59개월 사이의 유아에게 비타민 A 보충제를 제공하는 것은 모든 원인으로 인한 사망률을 감소시키는 데 매우 유용합니다.
북미의 비타민 보조 식품 시장은 꾸준히 성장할 것으로 예측됩니다.
비타민 보충제 식생활의 교란을 보완하고, 상처 치유, 감염증과의 싸움, 골밀도의 향상 등, 신체에 필요한 기능을 완수하는데 필수적입니다. 이러한 보충제는 면역력을 높이고 심장·순환기계 질환 등의 만성 질환으로부터 몸을 지키기 위해 필수적인 영양을 필요로 하기 때문에 몸의 연령이 올라감에 따라 사용량이 증가합니다. 미국에서 비타민 보충제 수요는 급성장하는 노인 인구와 심장병의 유병률이 증가함에 따라 큰 성장을 보일 것으로 예상됩니다. 예를 들어 세계 은행의 데이터에 따르면 미국에서는 2022년 인구의 17%가 65세 이상이 됩니다. 또한 미국 보건통계센터에 따르면 2021년 미국의 주요 사인은 심장병으로 사망률은 전년 대비 3.3% 증가했습니다.
또한, 건강 의식 증가와 건강한 라이프 스타일의 채용은 사람들에게 영양 보충제의 섭취를 촉진하고, 이것이 추가적인 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 예를 들어, 2023년 조사 결과에 따르면 미국 성인의 74%가 보충제를 섭취하고 일반 인구의 55%가 정기적으로 보충제를 사용하고 있다고 합니다. 성인뿐만 아니라 비타민 보충제는 비타민 부족을 보완하기 위해 유아에게도 사용되고 있으며, 어린 유아에게 영양가있는 식사를주는 것에 부모가 무게를 둔다는 것이 미국의 비타민 보충제 시장의 상승을 일으키고 있습니다. 또한, 고품질의 미네랄 및 비타민 보충제 제조에 힘쓰는 Natural Factors USA와 같은 주요 시장 진출 기업의 존재가 향후 시장 성장을 더욱 강화하고 있습니다.
The vitamin supplements market is expected to experience a CAGR of 8.02% throughout the forecast period, reaching a market size of US$105.209 billion by 2029. This represents a substantial increase from US$61.315 billion recorded in 2022.
Vitamin supplements are nutritional items intended to replenish vital vitamins that a person's usual diet might not have. These supplements are available as liquids, powders, pills, capsules, and tablets, among other forms. Vitamins are organic substances that are essential for several physiological functions, including immunological response, metabolism, and general health maintenance. The vitamin supplements market is growing as a result of numerous important factors. The need for preventative healthcare measures has increased due to a growing emphasis on health and well-being brought about by consumer awareness. The world's ageing population needs dietary assistance for immune system health, cognitive function, and general well-being. As per the National Institute of Health, of all dietary supplements, an estimated $55.7 billion was sold in the United States in 2020. In addition, $21.2 billion was sold for supplements containing vitamins, minerals, or both, of which $8.0 billion was sold for MVMs (multivitamins/minerals) and MVs (multivitamins).
Further driving market expansion has been the growing fitness and sports nutrition industry as well as the convenience of online shopping. People are increasingly inclined to spend on health items as their disposable incomes grow, and laws and regulations from the government offer a basis for quality control and safety.
Increasing vitamin deficiencies among humans propels the vitamin supplement market.
The vitamin supplements market benefits from rising vitamin deficits. Consumers are increasingly looking for supplements to treat deficiencies and improve general health owing to the rise in gaps in nutritional knowledge. The market will grow because of this tendency, which increases demand for a range of vitamin goods. Nonetheless, to keep customers' trust, businesses make sure that their products are of high quality and properly convey the advantages. In the UK, around 20% of children and 1 in 6 adults have vitamin D levels below recommended levels. Individuals who are housebound, older, Black or South Asian are more prone to have reduced amounts of this important vitamin. To tackle this issue, the Office for Health Improvement and Disparities (OHID) launched a call for evidence that catalyzes a nationwide campaign to increase public awareness of the importance of vitamin D and to gather input on bold strategies to improve uptake and address disparities from the public, public health experts, retailers, food manufacturers, and other industry bodies.
According to the CDC, youngsters under the age of twelve months require 400 IU of vitamin D every day. A child between the ages of 12 and 24 months needs 600 IU of vitamin D daily. People do not make enough vitamin D from sunlight, so adults (including pregnant and lactating women), young people, and children over 4 years old should think about taking a daily supplement containing 10 micrograms (400 units, also called international units (IU)) of vitamin D. Moreover, a diet low in vitamin A is the cause of vitamin A deficiency since it does not meet physiological requirements. High infection rates, particularly for measles and diarrhoea, may make it worse. While it is uncommon in wealthy nations, it is frequent in underdeveloped ones. More than half of all nations, particularly those in Africa and South-East Asia, have a problem with vitamin A deficiency as a public health issue. Pregnant women in low-income nations and young children experience the worst impacts of this shortage. Globally, an estimated 190 million preschool-aged children suffer from vitamin A deficiency. When vitamin A deficiency is a public health problem, giving vitamin A supplements to children between the ages of 6 and 59 months is very beneficial in lowering fatalities from all causes.
It is projected that the vitamin supplement market in North America will grow steadily.
Vitamin supplements compensate for poor eating habits and are essential for necessary body functions such as wound healing, fighting infection, and improving bone density. Usage of such supplements increases as the body ages as it requires essential nutrition that would boost the immune system and protect the body from any chronic diseases such as heart & cardiovascular disease. The demand for vitamin supplements in the United States is anticipated to show significant growth fueled by the booming aged population and growing prevalence of heart disease. For instance, as per the World Bank's data, 17% of the population in the US aged 65 years and above in 2022. Additionally, according to the National Center for Health Statistics, in 2021, heart disease was the major cause of death in the United States with the death rate showing a 3.3% increase in comparison to the previous year.
Moreover, the growing health awareness and adoption of a healthy lifestyle has prompted people to consume dietary supplements which is further acting as an additional driving factor. For instance, according to the Council of Responsible Nutrition's 2023 survey, 74% of US adults take supplements and 55% of the general population is regular supplement users. Besides adults, vitamin supplements are also used by children to fulfil vitamin deficiencies and the growing emphasis of parents to provide nutritious diets to their young ones has caused an upward market trajectory for vitamin supplements in the United States. Additionally, the well-established presence of major market players such as Natural Factors USA which is committed to making high-quality mineral and vitamin supplements has further paved for future market growth.
Market Key Developments