세계의 가상 프로덕션 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 컴포넌트별, 유형별, 최종사용자별, 지역별 전망 및 예측(2024-2031년)
Global Virtual Production Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component (Software, Hardware), By Type, By End User, By Regional Outlook and Forecast, 2024 - 2031
상품코드 : 1709763
리서치사 : KBV Research
발행일 : 2025년 03월
페이지 정보 : 영문 233 Pages
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한글목차

가상 프로덕션 시장 규모는 예측 기간 동안 15.2%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장하여 2031년까지 65억 4,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

KBV Cardinal matrix - 가상 프로덕션 시장 경쟁 분석

KBV Cardinal matrix에서 제시된 분석에 따르면, NVIDIA Corporation은 이 시장의 선구자이며, 2021년 4월, NVIDIA Corporation은 전 세계 3D 팀이 공유 가상 환경에서 실시간으로 작업할 수 있도록 설계한 협업 및 시뮬레이션 플랫폼인 옴니버스 엔터프라이즈(Omniverse Enterprise)를 발표했습니다. 이 플랫폼은 NVIDIA Omniverse Nucleus, Omniverse Connectors, RTX Virtual Workstation 소프트웨어를 통합하여 업계 전반의 워크플로우를 효율화하며, Adobe, Inc. Epic Games, Inc.와 같은 기업들은 이 시장의 주요 혁신가들입니다.

시장 성장 요인

엔터테인먼트 업계는 항상 제작 비용을 낮추면서 고품질의 시각적 컨텐츠를 제공해야 한다는 압박을 받고 있습니다. 전통적인 영화 제작은 대규모 로케이션 촬영, 여러 대의 카메라 설치, 방대한 포스트 프로덕션 작업이 필요하기 때문에 전체 비용이 증가하게 됩니다. 그러나 이 기술을 통해 영화 제작자는 물리적 제약이 없는 몰입형 환경을 구축하여 적은 비용으로 복잡한 장면을 실시간으로 시각화할 수 있습니다. 이러한 도구의 접근성이 높아짐에 따라 영화 산업은 효율적이고 고품질의 영화 제작을 위한 패러다임의 전환을 목격하고 있습니다.

또한, 메타버스와 VR 용도의 인기가 높아짐에 따라 이러한 기술에 대한 수요가 크게 증가하고 있습니다. 기업들이 소셜 인터랙션, 게임, 가상 이벤트와 같은 몰입형 경험에 투자함에 따라 VR은 디지털 스토리텔링의 핵심으로 부상하고 있습니다. 결론적으로, 이러한 융합은 스튜디오에 새로운 기회를 제공하고 고급 컨텐츠 제작 도구에 대한 수요를 증가시키고 있습니다.

시장 성장 억제요인

또한, 보급을 가로막는 가장 큰 문제 중 하나는 완전한 기능을 갖춘 시설을 구축하는 데 필요한 막대한 초기 비용입니다. 기존 영화 제작은 주로 물리적 세트, 실사 효과, 포스트 프로덕션의 VFX에 의존했지만, 가상 프로덕션에서는 LED 볼륨, 실시간 렌더링 소프트웨어, 모션 캡처 시스템, 고성능 컴퓨팅 인프라 등 고도의 기술에 대한 막대한 투자가 필요합니다. 즉, 인프라 구축에 따른 높은 초기 투자비용이 시장 성장을 저해하고 있는 것입니다.

부품 전망

시장은 구성 요소별로 소프트웨어, 하드웨어, 서비스, 소프트웨어, 하드웨어, 서비스로 분류됩니다. 하드웨어 부문은 2023년 28% 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 가상 세트와 인카메라 시각 효과에 대한 의존도가 높아짐에 따라 사실적이고 인터랙티브한 제작 환경을 제공하는 고급 하드웨어 솔루션에 대한 수요가 가속화되고 있습니다. 고해상도 디스플레이와 볼류메트릭 캡처 기술은 가상 프로덕션 환경의 핵심 구성요소가 되어 창의적인 유연성과 실시간 시각화를 가능하게 하고 있습니다.

유형 전망

유형별로 시장은 포스트 프로덕션, 프로덕션, 프리 프로덕션으로 분류됩니다. 제작 부문은 2023년 28% 시장 점유율을 차지할 것으로 예상되며, 3D 환경에서 고품질 비주얼 그래픽과 모션 캡쳐된 캐릭터를 통합하는 방식은 최근 몇 년 동안 큰 인기를 끌고 있습니다. 가상 카메라를 이용한 퍼포먼스 캡처를 통해 영상 제작자는 실제 배우의 움직임을 시뮬레이션하여 캐릭터의 움직임을 사실적으로 재현할 수 있습니다.

최종 사용자 전망

최종 사용자별로 시장은 영화, TV 시리즈, 상업 광고, 온라인 동영상, 기타로 분류됩니다. TV 시리즈 부문은 2023년 시장의 25%의 수익 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 스트리밍 플랫폼과 TV 네트워크는 시청자의 기대에 부응하기 위해 고품질 시각 효과와 가상 세트에 중점을 두었습니다. 특히 판타지, 드라마, 스릴러와 같은 장르의 연속물 컨텐츠에 대한 수요가 이러한 기술의 채택을 가속화하고 있습니다.

지역 전망

지역별로는 북미, 유럽, 아시아태평양, LAMEA(라 메리아, 라 메리아) 등 4개 지역으로 시장을 분석했습니다. 유럽은 2023년 전체 시장 매출 점유율의 29%를 차지할 것으로 예측됩니다. 영국, 독일, 프랑스 등의 국가에서는 주류 영화와 하이엔드 TV 시리즈에서 도입이 진행되고 있습니다. 유럽 스트리밍 서비스의 급속한 성장과 할리우드 스튜디오와의 공동 제작이 증가함에 따라 실시간 제작 기술에 대한 수요가 더욱 증가하고 있습니다.

시장 경쟁과 특성

이 시장은 세분화되고 있으며, 중견기업과 스타트업 간의 경쟁이 심화되고 있습니다. 혁신이 성장을 주도하고 있으며, 기업들은 비용 효율적인 솔루션, AI 기반 도구, 클라우드 기반 기술을 활용하고 있습니다. 틈새 시장에 대응하는 지역 밀착형 기업이 부상하고 있습니다. 그러나 업계 리더의 부재는 대규모 도입, 전략적 투자 및 기술 혁신을 둔화시켜 전체 시장의 성숙도에 영향을 미치고 있습니다.

목차

제1장 시장 범위와 조사 방법

제2장 시장 개관

제3장 시장 개요

제4장 경쟁 분석 - 세계

제5장 세계 시장 : 컴포넌트별

제6장 세계 시장 : 유형별

제7장 세계 시장 : 최종사용자별

제8장 세계 시장 : 지역별

제9장 기업 개요

제10장 가상 프로덕션 시장을 위한 성공 필수 조건

LSH
영문 목차

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The Global Virtual Production Market size is expected to reach $6.54 billion by 2031, rising at a market growth of 15.2% CAGR during the forecast period.

The North America segment recorded 36% revenue share in the market in 2023. North America emerged as the dominant region in the market. This is due to the increased application of virtual production in leading film studios in this region, including NBC Universal, Warner Media, Viacom CBS, and Walt Disney Studios.

The major strategies followed by the market participants are Product Launches as the key developmental strategy to keep pace with the changing demands of end users. In October, 2024, Autodesk has launched Wonder Animation, an AI-powered solution that leverages Video to 3D Scene technology to transform video sequences into fully editable 3D-animated scenes. This tool enables creators to film with any camera, reconstruct scenes in 3D space, and retain full creative control over animation, lighting, and camera tracking. Integrated with Maya, Blender, and Unreal Engine, Wonder Animation streamlines the workflows, enhancing efficiency in animation and VFX while expanding accessibility for filmmakers and artists. In October, 2023, Adobe, Inc. introduced groundbreaking generative AI innovations at Adobe MAX 2023, unveiling three new Firefly models designed for commercial content creation. The company also launched Adobe GenStudio, a solution integrating AI to streamline enterprise content workflows. Over 100 AI-powered features were added to Adobe Creative Cloud, enhancing tools like Photoshop and Premiere Pro.

KBV Cardinal Matrix - Virtual Production Market Competition Analysis

Based on the Analysis presented in the KBV Cardinal matrix; NVIDIA Corporation are the forerunners in this Market. In April, 2021, NVIDIA Corporation launched Omniverse Enterprise, a design collaboration and simulation platform that enables global 3D teams to work in real time within a shared virtual environment. The platform integrates NVIDIA Omniverse Nucleus, Omniverse Connectors, and RTX Virtual Workstation software to streamline workflows across industries. Companies such as Adobe, Inc., Autodesk, Inc. and Epic Games, Inc. are some of the key innovators in this Market.

Source: KBV Reseaarch and Secondary Research Analysis

Driving and Restraining Factors

Drivers * Increasing Demand for High-Quality and Cost-effective Content Production

Restraints * High Initial Investment Costs Associated with Setting Up Virtual Production Infrastructure

Opportunities * Increasing Demand for Remote and Cloud-Based Collaboration in Content Production

Challenges * Data Security and Intellectual Property Risks Associated with Cloud-Based Virtual Production Processes

Market Growth Factors

The entertainment industry is constantly pressured to deliver high-quality visual content while keeping production costs in check. Traditional filmmaking requires extensive on-location shoots, multiple camera setups, and significant post-production work, which adds to the overall expense. This allows filmmakers to create immersive environments without physical constraints, enabling real-time visualization of complex scenes at a fraction of the cost. Thus, as these tools become more accessible, the industry is witnessing a paradigm shift toward efficient, high-quality filmmaking.

Additionally, The rising popularity of the metaverse and VR applications significantly boost demand for these technologies. As companies invest in immersive experiences for social interactions, gaming, and virtual events, this is emerging as a core enabler of digital storytelling. In conclusion, this convergence opens new opportunities for studios and increases demand for high-end content creation tools.

Market Restraining Factors

Moreover, One of the biggest challenges hindering the widespread adoption is the significant upfront cost required to establish a fully functional setup. Unlike traditional filmmaking, which primarily relies on physical sets, practical effects, and post-production VFX, virtual production requires substantial investment in advanced technologies such as LED volumes, real-time rendering software, motion capture systems, and high-performance computing infrastructure. In conclusion, high initial investment costs associated with setting up the infrastructure are hampering the market's growth.

Component Outlook

Based on component, the market is characterized into software, hardware, and services. The hardware segment procured 28% revenue share in the market in 2023. The increasing reliance on virtual sets and in-camera visual effects has accelerated the demand for advanced hardware solutions that provide realistic and interactive production environments. High-resolution displays and volumetric capture technologies have become key components in virtual production setups, allowing for greater creative flexibility and real-time visualization.

Type Outlook

On the basis of type, the market is classified into post-production, production, and pre-production. The production segment acquired 28% revenue share in the market in 2023. Integrating high-quality visual graphics with motion-captured imagery characters in a 3D environment has become extremely popular in recent years. Using a virtual camera, performance capture allows video-makers to depict an imagery character's action by simulating a real actor's movements.

End User Outlook

By end user, the market is divided into movie, TV series, commercial ads, online videos, and others. The TV series segment garnered 25% revenue share in the market in 2023. Streaming platforms and television networks prioritized high-quality visual effects and virtual sets to meet audience expectations. The demand for serialized content, particularly in genres like fantasy, drama, and thriller, has accelerated the adoption of these techniques.

Regional Outlook

Region-wise, the market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The Europe segment witnessed 29% considerable revenue share in the market in 2023. Countries such as the United Kingdom, Germany, and France have seen increased adoption in mainstream cinema and high-end television series. The rapid growth of European streaming services and the rising number of co-productions with Hollywood studios have further fuelled demand for real-time production technologies.

Market Competition and Attributes

This Market becomes more fragmented, fostering competition among mid-sized and emerging companies. Innovation drives growth, with firms leveraging cost-effective solutions, AI-driven tools, and cloud-based technologies. Regional players gain prominence, catering to niche markets. However, the absence of industry leaders slows large-scale adoption, strategic investments, and technological advancements, affecting overall market maturity.

Virtual Production Market Coverage:

Report Attribute Details

Market size value in 2023 USD 2.13 Billion

Market size forecast in 2031 USD 6.54 Billion

Base Year 2023

Historical period 2020 to 2022

Forecast Period 2024 to 2031

Revenue Growth Rate CAGR of 15.2% from 2024 to 2031

Number of Pages 233

Tables 373

Report Coverage Market Trends, Revenue Estimation and Forecast, Segmentation Analysis, Regional and Country Breakdown, Competitive Landscape, Market Share Analysis, Porter's 5 Forces Analysis, Company Profiling, Companies Strategic Developments, SWOT Analysis, Winning Imperatives

Segments Covered Component, Type, End User, Region

Country Scope * North America (US, Canada, Mexico, and Rest of North America)

Companies Included Adobe, Inc., Autodesk, Inc., HTC Corporation, NVIDIA Corporation, Epic Games, Inc., 360Rize, Arashi Vision, Inc. (Insta360), HumanEyes Technologies, Ltd. (Vuze Camera), Mo-Sys Engineering, Ltd., and Boris FX, Inc.

Recent Strategies Deployed in the Market

List of Key Companies Profiled

Global Virtual Production Market Report Segmentation

By Component

By Type

By End User

By Geography

Table of Contents

Chapter 1. Market Scope & Methodology

Chapter 2. Market at a Glance

Chapter 3. Market Overview

Chapter 4. Competition Analysis - Global

Chapter 5. Global Virtual Production Market by Component

Chapter 6. Global Virtual Production Market by Type

Chapter 7. Global Virtual Production Market by End User

Chapter 8. Global Virtual Production Market by Region

Chapter 9. Company Profiles

Chapter 10. Winning Imperatives of Virtual Production Market

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