세계의 디지털 마케팅 소프트웨어 시장 - 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 유형별, 조직 규모별, 전개별, 업계별, 지역별, 전망과 예측(2024-2031년)
Global Digital Marketing Software Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type, By Organization Size (Large Enterprises and SMEs), By Deployment Mode (Cloud and On-Premise), By Vertical, By Regional Outlook and Forecast, 2024 - 2031
상품코드 : 1635191
리서치사 : KBV Research
발행일 : 2024년 12월
페이지 정보 : 영문 396 Pages
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한글목차

디지털 마케팅 소프트웨어 마케팅 소프트웨어 시장 규모는 예측 기간 동안 19.2%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 시장 성장하고 2031년까지 2,929억 달러에 이를 것으로 예상됩니다.

게다가 인터넷의 보급률, 모바일의 사용, 편리성을 중시하는 소비자의 기호 증가에 힘입어, 전자상거래 플랫폼은 현대 소매업의 기반이 되고 있습니다. 유엔무역개발회의(UNCTAD)에 따르면, 2019년 세계 전자상거래 매출은 26조 7,000억 달러에 이르렀고, 유통업체의 온라인 거래 크게 따라서, 이러한 경향이 계속되는 가운데, 기업은 디지털 마케팅 툴을 채용하여, 혼잡한 마켓플레이스의 과제를 극복하고, 고객 경험을 향상시키고, 장기적인 충성도를 구축할 필요가 있습니다.

그러나 데이터는 기업에게 중요한 자원이기 때문에 개인 정보 보호 및 보안 문제는 현재 디지털 시대의이 시장 성장에 큰 장벽이되었습니다. 미국 캘리포니아 주 소비자 개인 정보 보호법(CCPA)과 같은 엄격한 규제 프레임 워크는 소비자 데이터 수집, 저장 및 사용에 대한 엄격한 지침을 수립했습니다.

유형별 전망

유형에 따라 시장은 소프트웨어 및 서비스로 나뉘어져 있습니다. 힘을 최대한 활용하기 위해 컨설팅, 교육 및 통합 서비스를 요구하는 경우가 많습니다.

조직 규모별 전망

조직 규모에 따라 시장은 대기업과 중소기업으로 나뉘어져 있습니다. 포화 상태가 진행되는 시장에서 경쟁하기 위해 합리적인 가격으로 확장 가능하고 사용하기 쉬운 디지털 마케팅 솔루션을 채택하고 있습니다.

전개별 전망

배포를 기반으로 시장은 클라우드와 온프레미스로 분류됩니다. 엄격한 규제 기준의 대상이 되는 전문 분야에서 활동하는 대기업과 조직에 우선순위가 높습니다.

업계별 전망

업계별로 시장은 소비재 및 소매, 여행과 접객, 운송 및 물류, 은행/금융서비스/보험(BFSI), 교육, 건강 관리, 제조, 미디어 및 엔터테인먼트 등으로 분류됩니다. BFSI를 통한 소비자 참여와 신뢰 구축에 대한 수요 증가로 추진되고 있습니다.

지역별 전망

지역별로 보면, 시장은 북미, 유럽, 아시아태평양, LAMEA에 걸쳐 분석되고 있습니다. 국가의 급속한 디지털 변혁이이 지역 시장을 견인하고 있습니다. 스마트폰, 인터넷 사용, 전자상거래 플랫폼의 보급이 증가함에 따라 디지털 마케팅 솔루션 수요가 크게 증가하고 있습니다.

목차

제1장 시장 범위와 조사 방법

제2장 시장 요람

제3장 시장 개요

제4장 경쟁 분석- 세계

제5장 세계의 디지털 마케팅 소프트웨어 시장 : 유형별

제6장 세계 디지털 마케팅 소프트웨어 시장 : 조직 규모별

제7장 세계 디지털 마케팅 소프트웨어 시장 : 전개별

제8장 세계 디지털 마케팅 소프트웨어 시장 : 업계별

제9장 세계 디지털 마케팅 소프트웨어 시장 : 지역별

제10장 기업 프로파일

제11장 디지털 마케팅 소프트웨어 시장의 성공 필수 조건

JHS
영문 목차

영문목차

The Global Digital Marketing Software Market size is expected to reach $292.90 billion by 2031, rising at a market growth of 19.2% CAGR during the forecast period.

The North America segment garnered 41% revenue share in the market in 2023. The region's strong adoption of advanced digital technologies and the presence of prominent software providers are the primary factors contributing to this leadership. The well-established IT infrastructure in North America supports the seamless integration and deployment of digital marketing tools. Furthermore, businesses in the region are early adopters of AI, machine learning, and automation technologies, which enhance marketing efficiency and ROI.

The proliferation of digital platforms-from social media networks to e-commerce websites and mobile applications-has become a cornerstone for companies to engage with their audiences. This shift is fueled by the realization that digital platforms offer unparalleled reach, allowing businesses to precisely target specific demographics globally. Hence, as technology advances, the trend toward digitalization is expected to deepen, further supporting the market's growth.

Additionally, Fueled by increasing internet penetration, mobile usage, and convenience-driven consumer preferences, e-commerce platforms have become the backbone of modern retail. According to the United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD), global e-commerce sales reached $26.7 trillion in 2019, reflecting a significant uptick in online transactions during the pandemic. Thus, as this trend continues, businesses must embrace digital marketing tools to navigate the challenges of a crowded marketplace, enhance customer experiences, and build long-term loyalty.

However, Privacy and security issues are a major barrier to the growth of this market in the present digital era, as data has become a vital resource for companies. Strict regulatory frameworks, such as the General Data Protection Regulation (GDPR) in the European Union and the California Consumer Privacy Act (CCPA) in the United States, have established stringent guidelines on collecting, storing, and using consumer data. Hence, these factors may hamper the growth of the market.

Type Outlook

Based on type, the market is bifurcated into software and services. The services segment procured 26% revenue share in the market in 2023. As digital marketing technologies become more advanced, organizations often seek consulting, training, and integration services to fully leverage their potential. Small and medium enterprises (SMEs), in particular, drive service demand due to limited in-house resources and expertise.

Organization Size Outlook

By organization size, the market is divided into large enterprises and SMEs. The SMEs segment garnered 33% revenue share in the market in 2023. As small & medium enterprises (SMEs) strive to enhance their digital presence and compete in increasingly saturated markets, they are adopting affordable, scalable, and easy-to-use digital marketing solutions. SMEs are particularly attracted to cloud-based tools because of their flexibility and reduced upfront costs.

Deployment Mode Outlook

On the basis of deployment, the market is classified into cloud and on-premise. The on-premise segment recorded 21% revenue share in the market in 2023. On-premise solutions that value data security are given priority by large corporations and organizations that operate in professions that are subject to stringent regulatory standards, such as the healthcare and finance industries. These solutions offer greater flexibility in tailoring software to specific needs and integrating it with legacy systems.

Vertical Outlook

Based on vertical, the market is segmented into consumer goods & retail, travel & hospitality, transportation & logistics, BFSI, education, healthcare, manufacturing, media & entertainment, and others. The BFSI segment acquired 20% revenue share in the market in 2023. In a highly competitive environment, the BFSI segment is being propelled by the growing demand for personalized consumer engagement and trust-building. Financial institutions leverage digital marketing tools to offer tailored solutions, enhance customer experiences, and improve retention rates.

Regional Outlook

Region-wise, the market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The Asia Pacific segment procured 26% revenue share in the market in 2023. The rapid digital transformation across emerging economies such as China, India, and Southeast Asia drives the regional market. The demand for digital marketing solutions has been substantially elevated by the increasing prevalence of smartphones, internet usage, and e-commerce platforms.

Recent Strategies Deployed in the Market

List of Key Companies Profiled

Global Digital Marketing Software Market Report Segmentation

By Type

By Organization Size

By Deployment Mode

By Vertical

By Geography

Table of Contents

Chapter 1. Market Scope & Methodology

Chapter 2. Market at a Glance

Chapter 3. Market Overview

Chapter 4. Competition Analysis - Global

Chapter 5. Global Digital Marketing Software Market by Type

Chapter 6. Global Digital Marketing Software Market by Organization Size

Chapter 7. Global Digital Marketing Software Market by Deployment Mode

Chapter 8. Global Digital Marketing Software Market by Vertical

Chapter 9. Global Digital Marketing Software Market by Region

Chapter 10. Company Profiles

Chapter 11. Winning Imperatives of Digital Marketing Software Market

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