세계의 가상현실용 AI 시장 : 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 - 기술별, 플랫폼별, 용도별, 지역별 전망과 예측(2024-2031년)
Global AI in Virtual Reality Market Size, Share & Trends Analysis Report By Technology, By Platform, By Application, By Regional Outlook and Forecast, 2024 - 2031
상품코드 : 1593598
리서치사 : KBV Research
발행일 : 2024년 11월
페이지 정보 : 영문 320 Pages
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한글목차

가상현실용 AI 시장 규모는 예측 기간 동안 42.2%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장하여 2031년까지 2,176억 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

KBV Cardinal matrix에서 제시된 분석을 바탕으로 Apple, Inc., Google LLC, Microsoft Corporation은 가상현실에서 AI 시장의 선구자입니다. Meta Platforms, Inc., Samsung Electronics Co., Ltd., and Qualcomm Incorporated와 같은 기업은 가상현실에서 AI 시장의 주요 혁신자의 일부입니다. 2023년 6월 Apple, Inc. 는 Vision Pro를 발표했습니다. Vision Pro는 눈, 손, 음성으로 제어할 수 있는 3차원 사용자 인터페이스를 만듭니다.

시장 성장 요인

가상현실(VR)의 사용자 경험(UX) 향상에 대한 수요는 VR 기술에서 AI의 성장을 추진하는 주요 요인입니다. AI를 통해 VR 시스템은 사용자의 실시간 취향, 행동, 학습 요구에 맞게 조정하고 고도로 개인화된 경험을 제공할 수 있습니다.

또한 AI는 응답성이 높은 논기업 캐릭터(NPC), 역동적인 스토리라인, 기업의 행동에 적응하는 실시간 인터랙션 등 가상 환경에서 지능적인 동작을 가능하게 함으로써 이러한 몰입형 VR 체험에서 중요한 역할을 합니다. 따라서 게임 업계에서의 몰입형 체험 수요 증가가 시장의 성장을 가속하고 있습니다.

시장 성장 억제요인

AI를 활용한 VR 솔루션의 개발과 구현에 드는 비용의 높이는 많은 기업에게 여전히 큰 장벽이 되고 있습니다. 알고리즘을 실행할 수 있는 서버 등의 전용 기기를 포함한 하드웨어와 소프트웨어에 대한 엄청난 투자가 필요하기 때문에 개발과 구현 비용이 높아 시장의 성장을 방해하고 있습니다.

기술 전망

기술을 기반으로 시장은 컴퓨터 비전, 머신러닝 및 딥러닝, 자연 언어 처리(NLP), 제스처, 음성 인식 등으로 나뉩니다. 23년 동안 시장에서 24%의 수익 공유를 차지했습니다. 이러한 기술은 가상현실 용도의 진화, 상호작용 역학 개선, 보다 자연스러운 사용자 상호작용 실현에 필수적입니다.

플랫폼 전망

플랫폼을 기반으로 시장은 헤드 마운트 디스플레이(HMD), 데스크톱 컴퓨터 및 콘솔, 모바일 장치, 프로젝터 및 스마트 글라스, 웨어러블 및 바디 추적 장치로 분류됩니다. 모바일 장치 부문은 2023년 시장에서 20% 수익 공유를 차지했습니다. 모바일 디바이스는 VR 경험을 위한 보다 액세스하기 쉽고 휴대용 옵션을 제공하며, 그 인기를 높이는 데 기여하고 있습니다. VR 기술이 널리 사용 가능합니다.

용도별 전망

용도별로 보면, 시장은 게임 및 엔터테인먼트, 교육 및 트레이닝, 헬스케어 및 의료, 소매 및 E-Commerce, 소셜 미디어와 커뮤니케이션, 공업과 제조, 관광과 여행 등으로 분류됩니다. 2023년 시장에서 14%의 수익 점유율을 얻었습니다.

지역 전망

지역별로 볼 때 시장은 북미, 유럽, 아시아태평양, 라틴아메리카, 중동, 아프리카에 걸쳐 분석되고 있습니다. 공유는 자동차, 제조, 관광을 비롯한 다양한 분야에서 VR 기술 채택 증가로 추진되고 있습니다.

목차

제1장 시장 범위와 조사 방법

제2장 시장 요람

제3장 시장 개요

제4장 경쟁 분석- 세계

제5장 세계 시장 : 기술별

제6장 세계 시장 : 플랫폼별

제7장 세계 시장 : 용도별

제8장 세계 시장 : 지역별

제9장 기업 프로파일

제10장 가상현실에서의 AI 시장의 성공 필수 조건

JHS
영문 목차

영문목차

The Global AI in Virtual Reality Market size is expected to reach $217.6 billion by 2031, rising at a market growth of 42.2% CAGR during the forecast period.

HMDs are extensively used in various applications such as gaming, training, simulations, and virtual tours. The immersive nature of HMDs, which cover the user's field of view and provide high-quality visuals, makes them the preferred choice for a fully engaging virtual reality experience. This growing adoption across different industries underscores the importance of HMDs in the VR ecosystem. Thus, the head-mounted displays (HMDs) segment recorded 28% revenue share in the AI in virtual reality market in 2023. This segment's significant share is attributed to the widespread adoption of HMDs, which is crucial for providing immersive VR experience.

The major strategies followed by the market participants are Product Launches as the key developmental strategy to keep pace with the changing demands of end users. For instance, In September, 2024, Meta Platforms, Inc. unveiled updates to its virtual reality headset and Ray-Ban smart glasses, showcasing advancements in AI and next-gen computing. The AR glasses are designed to be lightweight, wireless, and under 100 grams. A wristband interface, called Orion, allows users to control devices through brain signals, enhancing interaction beyond voice and gestures. Additionally, In January, 2024, Qualcomm Incorporated unveiled the Snapdragon XR2+ Gen 2 platform, which enhances XR and VR experiences with improved GPU and CPU performance-15% and 20% faster, respectively. It supports 12+ cameras and on-device AI for seamless tracking, enables 4.3K resolution, and delivers clearer visuals for immersive productivity and entertainment in mixed reality.

Based on the Analysis presented in the KBV Cardinal matrix; Apple, Inc., Google LLC and Microsoft Corporation are the forerunners in the AI in Virtual Reality Market. Companies such as Meta Platforms, Inc., Samsung Electronics Co., Ltd., and Qualcomm Incorporated are some of the key innovators in AI in Virtual Reality Market. In June, 2023, Apple, Inc. announced the launch of Apple Vision Pro, a spatial computer that smoothly integrates digital content with the physical world. The Vision Pro makes a three-dimensional user interface that can be controlled by eyes, hands, and voice. It features a vision spatial operating system to deliver a seamless interaction experience.

Market Growth Factors

The demand for enhanced user experience (UX) in virtual reality (VR) is a major factor driving the growth of AI in VR technologies. Gaming, healthcare, and education increasingly seek immersive, interactive environments to engage users more effectively. With AI, VR systems can offer highly personalized experiences, adjusting to the user's real-time preferences, actions, and learning needs.

Additionally, AI plays a crucial role in these immersive VR experiences by enabling intelligent behavior in virtual environments, such as responsive non-playable characters (NPCs), dynamic storylines, and real-time interactions that adapt to the player's actions. Thus, increased demand for immersive experiences in the gaming industry is propelling the market's growth.

Market Restraining Factors

The high cost of developing and implementing AI-powered VR solutions remains a significant barrier for many businesses. Developing VR applications that integrate AI requires substantial investment in hardware and software, including specialized equipment such as high-end VR headsets and servers capable of running complex AI algorithms. Therefore, high development and implementation costs are hindering the growth of the market.

Technology Outlook

Based on technology, the market is divided into computer vision, machine learning & deep learning, natural language processing (NLP), gesture, speech recognition, and others. The machine learning & deep learning segment held 24% revenue share in the market in 2023. These technologies are vital for advancing virtual reality applications, improving interaction dynamics, and enabling more natural user interactions.

Platform Outlook

On the basis of platform, the market is segmented into head-mounted displays (HMDs), desktop computers & consoles, mobile devices, projectors & smart glasses, and wearables & body tracking devices. The mobile devices segment held a 20% revenue share in the market in 2023. Mobile devices offer a more accessible and portable option for VR experiences, contributing to their growing popularity. Mobile devices have become increasingly compatible with VR applications, making VR technology more widely available.

Application Outlook

By application, the market is divided into gaming & entertainment, education & training, healthcare & medical, retail & e-commerce, social media & communication, industrial & manufacturing, tourism & travel, and others. The healthcare and medical segment attained a 14% revenue share in the market in 2023. AI in VR is revolutionizing healthcare by providing advanced solutions for medical training, surgical simulations, and patient treatment plans.

Regional Outlook

Region-wise, the market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. In 2023, the Europe region generated 30% revenue share in the market. Europe's substantial share is driven by the growing adoption of VR technology across diverse sectors, including automotive, manufacturing, and tourism. Countries like Germany, France, and the UK are leading the charge with significant investments in VR applications for training, design, and simulation.

Recent Strategies Deployed in the Market

List of Key Companies Profiled

Global AI in Virtual Reality Market Report Segmentation

By Technology

By Platform

By Application

By Geography

Table of Contents

Chapter 1. Market Scope & Methodology

Chapter 2. Market at a Glance

Chapter 3. Market Overview

Chapter 4. Competition Analysis - Global

Chapter 5. Global AI in Virtual Reality Market by Technology

Chapter 6. Global AI in Virtual Reality Market by Platform

Chapter 7. Global AI in Virtual Reality Market by Application

Chapter 8. Global AI in Virtual Reality Market by Region

Chapter 9. Company Profiles

Chapter 10. Winning Imperatives for AI in Virtual Reality Market

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