세계의 마케팅 컨설팅 시장(2025-2029년)
Global Marketing Consulting Market 2025-2029
상품코드 : 1666842
리서치사 : TechNavio
발행일 : 2025년 02월
페이지 정보 : 영문 223 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 2,500 ₩ 3,657,000
PDF (Single User License) help
PDF 보고서를 1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 4,000 ₩ 5,852,000
PDF (Enterprise License) help
PDF 보고서를 동일 기업의 모든 분이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄는 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.


ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.

한글목차

마케팅 컨설팅 시장은 2024-2029년 407억 달러 증가하고, 예측 기간 동안 4.5%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장할 것으로 예상됩니다.

세계의 마케팅 컨설팅 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 대상으로 한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.

현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 시장 환경 전반에 대한 최신 분석을 제공합니다. 이 시장은 고객의 디지털 경험 향상에 대한 니즈 증가, 마케팅 컨설팅 기업의 맞춤형 솔루션 제공, 구독 기반 컨설팅 모델의 확산 등이 시장을 주도하고 있습니다.

시장 범위
기준 연도 2025년
종료 연도 2029년
예측 기간 2025-2029년
성장 모멘텀 가속
전년 대비 2025년 4.2%
CAGR 4.5%
증가액 407억 달러

이 조사는 업계 주요 참가자의 의견을 포함하여 1차 및 2차 정보를 객관적으로 결합하여 수행되었습니다. 이 보고서에는 주요 기업 분석, 종합적인 시장 규모 데이터, 지역별 분석에 따른 부문, 공급업체 현황이 포함되어 있습니다. 보고서에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.

본 조사는 향후 몇 년동안 마케팅 컨설팅 시장의 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나로 세계 마케팅 컨설팅 시장에서 M&A 증가를 꼽았습니다. 또한, 특별한 기술을 가진 직원에 대한 수요 증가와 컨설팅 회사의 선발 과정의 변화도 시장의 큰 수요로 이어질 것입니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 Technavio의 분석

제3장 시장 구도

제4장 시장 규모

제5장 시장 규모 실적

제6장 정성 분석

제7장 Five Forces 분석

제8장 시장 세분화 : 서비스별

제9장 시장 세분화 : 용도별

제10장 시장 세분화 : 유형별

제11장 고객 상황

제12장 지역별 상황

제13장 성장 촉진요인, 과제, 기회 및 성장 억제요인

제14장 경쟁 구도

제15장 경쟁 분석

제16장 부록

LSH
영문 목차

영문목차

The marketing consulting market is forecasted to grow by USD 40.7 billion during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 4.5% during the forecast period. The report on the marketing consulting market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.

The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by rising need for improved customer digital experience, custom-made solutions provided by marketing consulting firms, and subscription-based consulting models gaining traction.

Market Scope
Base Year2025
End Year2029
Series Year2025-2029
Growth MomentumAccelerate
YOY 20254.2%
CAGR4.5%
Incremental Value$40.7 bn

The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.

Technavio's marketing consulting market is segmented as below:

By Service

By Application

By Type

By Geographical Landscape

This study identifies the increasing mergers and acquisitions in global marketing consulting market as one of the prime reasons driving the marketing consulting market growth during the next few years. Also, increasing demand for employees with special skills and changing selection process of consulting firms will lead to sizable demand in the market.

The report on the marketing consulting market covers the following areas:

The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading marketing consulting market vendors that include Accenture PLC, Alvarez and Marsal Holdings LLC, Bain and Co. Inc., BearingPoint Holding BV, Boston Consulting Group Inc., Cedar Management Consulting International LLC, Deloitte Touche Tohmatsu Ltd., Elixirr International PLC, Ernst and Young Global Ltd., INNOPAY B.V., KPMG International Ltd., L.E.K. Consulting LLC, McKinsey and Co., Nextcontinent, OC and C Strategy Consultants, PricewaterhouseCoopers LLP, RGA Media Group Inc., The Nielsen Co. US LLC, YCP Solidiance, and ZS Associates Inc.. Also, the marketing consulting market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.

The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Technavio Analysis

3 Market Landscape

4 Market Sizing

5 Historic Market Size

6 Qualitative Analysis

7 Five Forces Analysis

8 Market Segmentation by Service

9 Market Segmentation by Application

10 Market Segmentation by Type

11 Customer Landscape

12 Geographic Landscape

13 Drivers, Challenges, and Opportunity/Restraints

14 Competitive Landscape

15 Competitive Analysis

16 Appendix

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기