세계의 VR 헤드셋 시장(2025-2029년)
Global Virtual Reality VR Headset Market 2025-2029
상품코드 : 1645674
리서치사 : TechNavio
발행일 : 2025년 01월
페이지 정보 : 영문 191 Pages
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한글목차

VR 헤드셋 시장은 2024-2029년간 436억 3,910만 달러 증가하고, 예측 기간 동안 CAGR 51.1%로 성장할 것으로 예상됩니다. 세계의 VR 헤드셋 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더에 대한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.

현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 이 시장은 게임 산업의 관심 증가와 성장, VR 헤드셋의 하드웨어 비용 감소, 첨단 기술 발전으로 인해 시장이 주도하고 있습니다.

시장 범위
기준 연도 2025년
종료 연도 2029년
예측 기간 2025-2029년
성장 모멘텀 가속
전년 대비(2025년) 44.4%
CAGR 51.1%
증분 금액 436억 3,910만 달러

이 보고서는 향후 몇 년간 VR 헤드셋 시장의 성장을 가속할 주요 요인 중 하나로 벤더들의 AR/VR 통합 확대가 꼽히고 있습니다. 또한, 무선 VR 헤드셋과 독립형 VR 헤드셋의 사용 증가, 벤더들의 VR 헤드셋 가격 인하가 시장의 큰 수요로 이어질 것으로 예상됩니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 Technavio 분석

제3장 시장 구도

제4장 시장 규모

제5장 시장 규모 실적

제6장 정성 분석

제7장 Five Forces 분석

제8장 시장 세분화 : 용도별

제9장 시장 세분화 : 유형별

제10장 고객 상황

제11장 지역별 상황

제12장 성장 촉진요인, 과제, 기회 및 성장 억제요인

제13장 경쟁 구도

제14장 경쟁 분석

제15장 부록

LSH
영문 목차

영문목차

The virtual reality vr headset market is forecasted to grow by USD 43639.1 mn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 51.1% during the forecast period. The report on the virtual reality vr headset market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.

The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by rising interest and growth in gaming industry, decrease in hardware costs of vr headsets, and advancements in cutting-edge technology.

Market Scope
Base Year2025
End Year2029
Series Year2025-2029
Growth MomentumAccelerate
YOY 202544.4%
CAGR51.1%
Incremental Value$43639.1 mn

Technavio's virtual reality vr headset market is segmented as below:

By Application

By Type

By Geographical Landscape

This study identifies the growing ar/vr integration introduced by vendors as one of the prime reasons driving the virtual reality vr headset market growth during the next few years. Also, rising use of wireless and standalone vr headsets and price reduction in vr headsets by vendors will lead to sizable demand in the market.

The report on the virtual reality vr headset market covers the following areas:

The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading virtual reality vr headset market vendors that include Apple Inc., ASUSTeK Computer Inc., ByteDance Ltd., FOVE Inc., Goertek Inc., Google LLC, HP Inc., HTC Corp., LG Corp., Meta Platforms Inc., Microsoft Corp., NOLO Co. Ltd., Pimax Inc., Samsung Electronics Co. Ltd., Seiko Epson Corp., Sony Group Corp., Valve Corp., Varjo Technologies Oy, WorldViz Inc., and Xiaomi Inc.. Also, the virtual reality vr headset market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.

The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market and vendor landscape in addition to an analysis of the key vendors.

The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Technavio Analysis

3 Market Landscape

4 Market Sizing

5 Historic Market Size

6 Qualitative Analysis

7 Five Forces Analysis

8 Market Segmentation by Application

9 Market Segmentation by Type

10 Customer Landscape

11 Geographic Landscape

12 Drivers, Challenges, and Opportunity/Restraints

13 Competitive Landscape

14 Competitive Analysis

15 Appendix

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