Global Virtual Reality VR Headset Market 2025-2029
상품코드:1645674
리서치사:TechNavio
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문 191 Pages
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한글목차
VR 헤드셋 시장은 2024-2029년간 436억 3,910만 달러 증가하고, 예측 기간 동안 CAGR 51.1%로 성장할 것으로 예상됩니다. 세계의 VR 헤드셋 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더에 대한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.
현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 이 시장은 게임 산업의 관심 증가와 성장, VR 헤드셋의 하드웨어 비용 감소, 첨단 기술 발전으로 인해 시장이 주도하고 있습니다.
시장 범위
기준 연도
2025년
종료 연도
2029년
예측 기간
2025-2029년
성장 모멘텀
가속
전년 대비(2025년)
44.4%
CAGR
51.1%
증분 금액
436억 3,910만 달러
이 보고서는 향후 몇 년간 VR 헤드셋 시장의 성장을 가속할 주요 요인 중 하나로 벤더들의 AR/VR 통합 확대가 꼽히고 있습니다. 또한, 무선 VR 헤드셋과 독립형 VR 헤드셋의 사용 증가, 벤더들의 VR 헤드셋 가격 인하가 시장의 큰 수요로 이어질 것으로 예상됩니다.
목차
제1장 주요 요약
시장 개요
제2장 Technavio 분석
가격, 수명주기, 고객 구입 바스켓, 채택 비율, 구입 기준 분석
인풋의 중요성과 차별화 요인
혼란 요인
성장 촉진요인과 과제의 영향
제3장 시장 구도
시장 생태계
시장 특징
밸류체인 분석
제4장 시장 규모
시장의 정의
시장 부문 분석
시장 규모(2024년)
시장 전망(2024-2029년)
제5장 시장 규모 실적
세계의 VR 헤드셋 시장(2019-2023년)
용도별 부문 분석(2019-2023년)
유형별 부문 분석(2019-2023년)
지역별 부문 분석(2019-2023년)
국가별 부문 분석(2019-2023년)
제6장 정성 분석
세계의 가상현실(VR) 헤드셋 시장에 대한 AI의 영향
제7장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 위협
시장 현황
제8장 시장 세분화 : 용도별
시장 부문
비교 : 용도별
상업용 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
개인용 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 용도별
제9장 시장 세분화 : 유형별
시장 부문
비교 : 유형별
미드레인지 디바이스 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
로엔드 디바이스 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
하이엔드 디바이스 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 유형별
제10장 고객 상황
고객 상황 개요
제11장 지역별 상황
지역별 세분화
비교 : 지역별
북미 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
아시아태평양 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
유럽 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
남미 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
미국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
중국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
영국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
일본 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
캐나다 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
인도 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
독일 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
프랑스 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
이탈리아 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
브라질 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
지역 상황에 의한 시장 기회
제12장 성장 촉진요인, 과제, 기회 및 성장 억제요인
시장 성장 촉진요인
시장이 해결해야 할 과제
성장 촉진요인과 과제의 영향
시장 기회와 성장 억제요인
제13장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
혼란 상황
산업 리스크
제14장 경쟁 분석
기업 개요
기업 순위 지수
기업의 시장 포지셔닝
Apple Inc.
ASUSTeK Computer Inc.
Goertek Inc.
Google LLC
HP Inc.
HTC Corp.
LG Corp.
Meta Platforms Inc.
Microsoft Corp.
Samsung Electronics Co. Ltd.
Seiko Epson Corp.
Sony Group Corp.
Valve Corp.
Varjo Technologies Oy
Xiaomi Inc.
제15장 부록
LSH
영문 목차
영문목차
The virtual reality vr headset market is forecasted to grow by USD 43639.1 mn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 51.1% during the forecast period. The report on the virtual reality vr headset market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by rising interest and growth in gaming industry, decrease in hardware costs of vr headsets, and advancements in cutting-edge technology.
Market Scope
Base Year
2025
End Year
2029
Series Year
2025-2029
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2025
44.4%
CAGR
51.1%
Incremental Value
$43639.1 mn
Technavio's virtual reality vr headset market is segmented as below:
By Application
Commercial
Individual
By Type
Mid-range device
Low-end device
High-end device
By Geographical Landscape
North America
APAC
Europe
Middle East and Africa
South America
This study identifies the growing ar/vr integration introduced by vendors as one of the prime reasons driving the virtual reality vr headset market growth during the next few years. Also, rising use of wireless and standalone vr headsets and price reduction in vr headsets by vendors will lead to sizable demand in the market.
The report on the virtual reality vr headset market covers the following areas:
Virtual Reality VR Headset Market sizing
Virtual Reality VR Headset Market forecast
Virtual Reality VR Headset Market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading virtual reality vr headset market vendors that include Apple Inc., ASUSTeK Computer Inc., ByteDance Ltd., FOVE Inc., Goertek Inc., Google LLC, HP Inc., HTC Corp., LG Corp., Meta Platforms Inc., Microsoft Corp., NOLO Co. Ltd., Pimax Inc., Samsung Electronics Co. Ltd., Seiko Epson Corp., Sony Group Corp., Valve Corp., Varjo Technologies Oy, WorldViz Inc., and Xiaomi Inc.. Also, the virtual reality vr headset market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market and vendor landscape in addition to an analysis of the key vendors.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Application
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Type
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Technavio Analysis
2.1 Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
2.2 Criticality of inputs and Factors of differentiation
Overview on criticality of inputs and factors of differentiation
2.3 Factors of disruption
Overview on factors of disruption
2.4 Impact of drivers and challenges
Impact of drivers and challenges in 2024 and 2029
3 Market Landscape
3.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
3.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
3.3 Value chain analysis
Value chain analysis
4 Market Sizing
4.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
4.2 Market segment analysis
Market segments
4.3 Market size 2024
4.4 Market outlook: Forecast for 2024-2029
Chart on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Data Table on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
5 Historic Market Size
5.1 Global Virtual Reality VR Headset Market 2019 - 2023
Historic Market Size - Data Table on Global Virtual Reality VR Headset Market 2019 - 2023 ($ million)