ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
디지털 컨텐츠 시장은 2024-2029년에 1조 1,575억 달러, 예측 기간 중 CAGR은 16.9%로 성장할 것으로 예측됩니다.
디지털 컨텐츠 시장의 전체적인 분석, 시장 규모·예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 다룬 벤더 분석 등을 게재하고 있습니다.
현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 시장은 각 분야의 디지털 전환, 온라인 스트리밍 채널의 서비스 혁신, 온라인 컨텐츠 소비 확대가 시장을 주도하고 있습니다.
시장 범위
기준연도
2025
종료연도
2029
예측 기간
2025-2029
성장 모멘텀
가속
전년대비 2025년
14.5%
CAGR
16.9%
증분액
1조 1,575억 달러
이번 조사에서 향후 수년간 디지털 컨텐츠 시장의 성장을 가속할 주요 요인 중 하나로 소셜미디어의 이용 증가를 꼽았습니다. 또한 컨텐츠의 다양화와 모바일 애플리케이션의 보급도 시장의 큰 수요로 이어질 것입니다.
목차
제1장 개요
시장 개요
제2장 Technavio 분석
가격·수명주기·고객 구입 바스켓·채택률·구입 기준의 분석
인풋의 중요성과 차별화의 요인
혼란의 요인
촉진요인과 과제의 영향
제3장 시장 구도
시장 에코시스템
시장의 특징
밸류체인 분석
제4장 시장 규모
시장의 정의
시장 부문 분석
시장 규모 2024
시장 전망 2024-2029
제5장 시장 규모 실적
세계의 디지털 컨텐츠 시장 2019-2023
컨텐츠 유형 부문 분석 2019-2023
용도별 부문 분석 2019-2023
지역별 부문 분석 2019-2023
국가별 부문 분석 2019-2023
제6장 정성 분석
AI의 영향 : 세계의 디지털 컨텐츠 시장
제7장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
경쟁의 위협
시장 현황
제8장 시장 세분화 컨텐츠 유형별
시장 부문
비교 컨텐츠 유형별
디지털 비디오 컨텐츠 : 시장 규모와 예측 2024-2029
디지털 게임 컨텐츠 : 시장 규모와 예측 2024-2029
디지털 텍스트 컨텐츠 : 시장 규모와 예측 2024-2029
디지털 오디오 컨텐츠 : 시장 규모와 예측 2024-2029
시장 기회 컨텐츠 유형별
제9장 시장 세분화 : 용도별
시장 부문
비교 : 용도별
스마트폰 : 시장 규모와 예측 2024-2029
컴퓨터 : 시장 규모와 예측 2024-2029
스마트 TV : 시장 규모와 예측 2024-2029
기타 : 시장 규모와 예측 2024-2029
시장 기회 : 용도별
제10장 고객 상황
고객 상황의 개요
제11장 지역별 상황
지역별 세분화
지역별 비교
북미 : 시장 규모와 예측 2024-2029
유럽 : 시장 규모와 예측 2024-2029
아시아태평양 : 시장 규모와 예측 2024-2029
남미 : 시장 규모와 예측 2024-2029
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측 2024-2029
미국 : 시장 규모와 예측 2024-2029
캐나다 : 시장 규모와 예측 2024-2029
중국 : 시장 규모와 예측 2024-2029
인도 : 시장 규모와 예측 2024-2029
한국 : 시장 규모와 예측 2024-2029
영국 : 시장 규모와 예측 2024-2029
프랑스 : 시장 규모와 예측 2024-2029
독일 : 시장 규모와 예측 2024-2029
일본 : 시장 규모와 예측 2024-2029
이탈리아 : 시장 규모와 예측 2024-2029
시장 기회 : 지역 상황별
제12장 촉진요인·과제·기회·억제요인
시장 성장 촉진요인
시장이 해결해야 할 과제
촉진요인과 과제의 영향
시장의 기회·억제요인
제13장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
혼란 상황
업계의 리스크
제14장 경쟁 분석
기업 개요
기업 순위 지수
기업의 시장 포지셔닝
Activision Blizzard Inc.
Alphabet Inc.
Amazon.com Inc.
Apple Inc.
AT and T Inc.
Baidu Inc.
Bloomberg LP
Comcast Corp.
Deezer SA
DISH Network L.L.C.
Electronic Arts Inc.
Gannett Co. Inc.
Microsoft Corp.
Sony Group Corp.
The Walt Disney Co.
제15장 부록
KSA
영문 목차
영문목차
The digital content market is forecasted to grow by $ 1157.5 bn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 16.9% during the forecast period. The report on the digital content market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by digital transformation across sectors, renewal of services across online streaming channels, and growing consumption of online content.
Market Scope
Base Year
2025
End Year
2029
Series Year
2025-2029
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2025
14.5%
CAGR
16.9%
Incremental Value
$1157.5 bn
Technavio's digital content market is segmented as below:
By Content Type
Digital video content
Digital game content
Digital text content
Digital audio content
By Application
Smartphones
Computers
Smart TV
Others
By Geographical Landscape
North America
Europe
APAC
South America
Middle East and Africa
This study identifies the increased utilization of social media as one of the prime reasons driving the digital content market growth during the next few years. Also, expansion in content variety and proliferation of mobile applications will lead to sizable demand in the market.
The report on the digital content market covers the following areas:
Digital Content Market sizing
Digital Content Market forecast
Digital Content Market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading digital content market vendors that include Activision Blizzard Inc., Alphabet Inc., Amazon.com Inc., Apple Inc., AT and T Inc., Baidu Inc., Bloomberg LP, Comcast Corp., Deezer SA, DISH Network L.L.C., Electronic Arts Inc., Gannett Co. Inc., iHeartMedia Inc., Microsoft Corp., Netflix Inc., Nine Entertainment Co. Holdings Ltd., Roku Inc., Sony Group Corp., Tencent Holdings Ltd., and The Walt Disney Co.. Also, the digital content market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market and vendor landscape in addition to an analysis of the key vendors.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Content Type
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Application
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Technavio Analysis
2.1 Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
2.2 Criticality of inputs and Factors of differentiation
Overview on criticality of inputs and factors of differentiation
2.3 Factors of disruption
Overview on factors of disruption
2.4 Impact of drivers and challenges
Impact of drivers and challenges in 2024 and 2029
3 Market Landscape
3.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
3.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
3.3 Value chain analysis
Value chain analysis
4 Market Sizing
4.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
4.2 Market segment analysis
Market segments
4.3 Market size 2024
4.4 Market outlook: Forecast for 2024-2029
Chart on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ billion)
Data Table on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ billion)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
5 Historic Market Size
5.1 Global Digital Content Market 2019 - 2023
Historic Market Size - Data Table on Global Digital Content Market 2019 - 2023 ($ billion)