세계의 버추얼 프로덕션 시장(2024-2028년)
Global virtual production market 2024-2028
상품코드 : 1502327
리서치사 : TechNavio
발행일 : 2024년 05월
페이지 정보 : 영문 174 Pages
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한글목차

테크나비오(Technavio)는 버추얼 프로덕션 시장을 모니터링하고 있으며, 2023년부터 2028년까지 39억 1,250만 달러, 예측 기간 동안 21.48%의 CAGR로 성장할 것으로 예측하고 있습니다.

본 보고서에서는 버추얼 프로덕션 시장에 대한 전반적인 분석, 시장 규모 및 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 대상으로 한 벤더 분석 등을 수록하고 있습니다.

현재 시장 시나리오, 최신 동향 및 촉진요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 게임 산업의 버추얼 프로덕션 도입 확대, 애니메이션을 많이 사용하는 영화와 TV 프로그램의 성공, LED 비디오월 기술의 채택 증가 등이 시장을 주도하고 있습니다.

시장 범위
기준 연도 2024
종료 연도 2028
예측 기간 2024-2028
성장 모멘텀 가속
전년 대비 2024년 17.41%
CAGR 21.48%
증분 금액 39억 1,250만 달러

이 보고서는 향후 몇 년간 버추얼 프로덕션 시장의 성장을 주도할 주요 요인으로 제품 출시, 인수합병(M&A), 협업, 파트너십 등의 전략 채택을 꼽았습니다. 또한, 가상현실(VR) 및 360도 동영상 컨텐츠의 인기 증가와 OTT 표준의 채택은 시장의 큰 수요를 창출할 것으로 보입니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 시장 상황

제3장 시장 규모 평가

제4장 시장 규모 실적

제5장 Five Forces 분석

제6장 시장 세분화 : 컴포넌트별

제7장 시장 세분화 : 유형별

제8장 고객 상황

제9장 지역별 상황

제10장 촉진요인, 과제, 기회, 억제요인

제11장 경쟁 상황

제12장 경쟁 분석

제13장 부록

ksm
영문 목차

영문목차

Technavio has been monitoring the virtual production market and is forecast to grow by USD 3912.5 mn during 2023-2028, accelerating at a CAGR of 21.48% during the forecast period. Our report on the virtual production market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.

The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by growing implementation of virtual production in gaming industry, success of movies and TV shows due to high use of animation, and rising adoption of LED video wall technology.

Technavio's virtual production market is segmented as below:

Market Scope
Base Year2024
End Year2028
Series Year2024-2028
Growth MomentumAccelerate
YOY 202417.41%
CAGR21.48%
Incremental Value$3912.5mn

By Component

By Type

By Geography

This study identifies the adoption of strategies such as product launch, merger and acquisition (M and A), collaboration, and partnership as one of the prime reasons driving the virtual production market growth during the next few years. Also, increasing popularity of virtual reality (VR) and 360-degree video content and adoption of OTT standard will lead to sizable demand in the market.

Technavio presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters. Our report on the virtual production market covers the following areas:

Technavio's robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading virtual production market vendors that include 360Rize, Adobe Inc., Arashi Vision Co. Ltd., Autodesk Inc., BORIS FX Inc., Brompton Technology Ltd., Deloitte Touche Tohmatsu Ltd., Epic Games Inc., HTC Corp., Humaneyes Technologies Ltd., Mo Sys Engineering Ltd., NVIDIA Corp., Panocam3d.com, ROE Visual Co. Ltd., Side Effects Software Inc., Technicolor SA, The Walt Disney Co., Unity Technologies Inc., Vicon Motion Systems Ltd., and Weta Digital Ltd.. Also, the virtual production market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.

The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market and vendor landscape in addition to an analysis of the key vendors.

Technavio presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive research - both primary and secondary. Technavio's market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Market Landscape

3 Market Sizing

4 Historic Market Size

5 Five Forces Analysis

6 Market Segmentation by Component

7 Market Segmentation by Type

8 Customer Landscape

9 Geographic Landscape

10 Drivers, Challenges, and Opportunity/Restraints

11 Competitive Landscape

12 Competitive Analysis

13 Appendix

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