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테크나비오(Technavio)는 버추얼 프로덕션 시장을 모니터링하고 있으며, 2023년부터 2028년까지 39억 1,250만 달러, 예측 기간 동안 21.48%의 CAGR로 성장할 것으로 예측하고 있습니다.
본 보고서에서는 버추얼 프로덕션 시장에 대한 전반적인 분석, 시장 규모 및 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 대상으로 한 벤더 분석 등을 수록하고 있습니다.
현재 시장 시나리오, 최신 동향 및 촉진요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 게임 산업의 버추얼 프로덕션 도입 확대, 애니메이션을 많이 사용하는 영화와 TV 프로그램의 성공, LED 비디오월 기술의 채택 증가 등이 시장을 주도하고 있습니다.
시장 범위
기준 연도
2024
종료 연도
2028
예측 기간
2024-2028
성장 모멘텀
가속
전년 대비 2024년
17.41%
CAGR
21.48%
증분 금액
39억 1,250만 달러
이 보고서는 향후 몇 년간 버추얼 프로덕션 시장의 성장을 주도할 주요 요인으로 제품 출시, 인수합병(M&A), 협업, 파트너십 등의 전략 채택을 꼽았습니다. 또한, 가상현실(VR) 및 360도 동영상 컨텐츠의 인기 증가와 OTT 표준의 채택은 시장의 큰 수요를 창출할 것으로 보입니다.
목차
제1장 주요 요약
시장 개요
제2장 시장 상황
시장 생태계
시장 특징
밸류체인 분석
제3장 시장 규모 평가
시장 정의
시장 부문 분석
시장 규모 2023
시장 전망 2023-2028
제4장 시장 규모 실적
세계 버추얼 프로덕션 시장 2018-2022
컴포넌트별 부문 분석 2018-2022
유형별 부문 분석 2018-2022
지역별 부문 분석 2018-2022
국가별 부문 분석 2018-2022
제5장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
구매자의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 참여업체의 위협
대체품의 위협
경쟁의 위협
시장 상황
제6장 시장 세분화 : 컴포넌트별
시장 세분화
비교 : 컴포넌트별
소프트웨어 : 시장 규모와 예측 2023-2028
서비스 : 시장 규모와 예측 2023-2028
하드웨어 : 시장 규모와 예측 2023-2028
시장 기회 : 컴포넌트별
제7장 시장 세분화 : 유형별
시장 세분화
비교 : 유형별
생산후 : 시장 규모와 예측 2023-2028
생산 : 시장 규모와 예측 2023-2028
생산전 : 시장 규모와 예측 2023-2028
시장 기회 : 유형별
제8장 고객 상황
고객 상황 개요
제9장 지역별 상황
지역별 세분화
지역별 비교
북미 : 시장 규모와 예측 2023-2028
아시아태평양 : 시장 규모와 예측 2023-2028
유럽 : 시장 규모와 예측 2023-2028
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측 2023-2028
남미 : 시장 규모와 예측 2023-2028
미국 : 시장 규모와 예측 2023-2028
중국 : 시장 규모와 예측 2023-2028
영국 : 시장 규모와 예측 2023-2028
캐나다 : 시장 규모와 예측 2023-2028
프랑스 : 시장 규모와 예측 2023-2028
시장 기회 : 지역별
제10장 촉진요인, 과제, 기회, 억제요인
시장 성장 촉진요인
시장 과제
성장 촉진요인과 과제의 영향
시장 기회·억제요인
제11장 경쟁 상황
개요
경쟁 상황
혼란 상황
업계 리스크
제12장 경쟁 분석
기업 개요
기업의 시장 포지셔닝
Adobe Inc.
Arashi Vision Co. Ltd.
Autodesk Inc.
BORIS FX Inc.
Epic Games Inc.
HTC Corp.
Humaneyes Technologies Ltd.
Mo Sys Engineering Ltd.
NVIDIA Corp.
Panocam3d.com
Side Effects Software Inc.
Technicolor SA
The Walt Disney Co.
Vicon Motion Systems Ltd.
제13장 부록
ksm
영문 목차
영문목차
Technavio has been monitoring the virtual production market and is forecast to grow by USD 3912.5 mn during 2023-2028, accelerating at a CAGR of 21.48% during the forecast period. Our report on the virtual production market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by growing implementation of virtual production in gaming industry, success of movies and TV shows due to high use of animation, and rising adoption of LED video wall technology.
Technavio's virtual production market is segmented as below:
Market Scope
Base Year
2024
End Year
2028
Series Year
2024-2028
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2024
17.41%
CAGR
21.48%
Incremental Value
$3912.5mn
By Component
Software
Services
Hardware
By Type
Post-production
Production
Pre-production
By Geography
North America
APAC
Europe
Middle East and Africa
South America
This study identifies the adoption of strategies such as product launch, merger and acquisition (M and A), collaboration, and partnership as one of the prime reasons driving the virtual production market growth during the next few years. Also, increasing popularity of virtual reality (VR) and 360-degree video content and adoption of OTT standard will lead to sizable demand in the market.
Technavio presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters. Our report on the virtual production market covers the following areas:
Virtual production market sizing
Virtual production market forecast
Virtual production market industry analysis
Technavio's robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading virtual production market vendors that include 360Rize, Adobe Inc., Arashi Vision Co. Ltd., Autodesk Inc., BORIS FX Inc., Brompton Technology Ltd., Deloitte Touche Tohmatsu Ltd., Epic Games Inc., HTC Corp., Humaneyes Technologies Ltd., Mo Sys Engineering Ltd., NVIDIA Corp., Panocam3d.com, ROE Visual Co. Ltd., Side Effects Software Inc., Technicolor SA, The Walt Disney Co., Unity Technologies Inc., Vicon Motion Systems Ltd., and Weta Digital Ltd.. Also, the virtual production market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market and vendor landscape in addition to an analysis of the key vendors.
Technavio presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive research - both primary and secondary. Technavio's market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market by Geography
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Component
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Type
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Market Landscape
2.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
2.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
2.3 Value chain analysis
Value Chain Analysis
3 Market Sizing
3.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
3.2 Market segment analysis
Market segments
3.3 Market size 2023
3.4 Market outlook: Forecast for 2023-2028
Chart on Global - Market size and forecast 2023-2028 ($ million)
Data Table on Global - Market size and forecast 2023-2028 ($ million)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2023-2028 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2023-2028 (%)
4 Historic Market Size
4.1 Global Virtual Production Market 2018 - 2022
Historic Market Size - Data Table on Global Virtual Production Market 2018 - 2022 ($ million)