세계의 자동차 애프터마켓 e-retailing 시장(2024-2028년)
Global automotive aftermarket e-retailing market 2024-2028
상품코드 : 1491428
리서치사 : TechNavio
발행일 : 2024년 05월
페이지 정보 : 영문 175 Pages
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한글목차

자동차 애프터마켓 e-retailing 시장은 2023-2028년간 743억 8,020만 달러 확대되고, 예측 기간 중 연평균 복합 성장률(CAGR)은 15.94%를 나타낼 것으로 예측됩니다.

자동차 애프터마켓 e-retailing 시장에 대한 전체적인 분석, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 대상으로 한 벤더 분석 등의 정보를 게재했습니다.

현재의 시장 시나리오, 최신 동향과 촉진요인, 시장 환경 전체에 관한 최신 분석을 제공합니다. 자동차 부품 성장으로 연결되는 자동차 수명 연장, 자동차 제품의 온라인 구입 편리성, 자동차 커스터마이즈 수요 증가가 시장 성장을 촉진하고 있습니다.

시장 범위
기준년 2024년
종료년 2028년
예측 기간 2024-2028년
성장 모멘텀 가속
YOY 2024 13.39%
CAGR 15.94%
증분액 743억 8,020만 달러

본 조사에서는 향후 몇 년간 자동차 애프터마켓 e-retailing 시장 성장을 가속하는 주요인 중 하나로서 자동차 애프터마켓 e-retailing의 보급을 들고 있습니다. 또한 애프터마켓 e-retailing에 혁명을 가져오는 첨단 분석 툴 사용, 자동차 부품 온라인 판매를 촉진하는 E-Commerce 시장의 활황은 시장의 큰 수요로 연결될 것입니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 시장 구도

제3장 시장 규모 평가

제4장 시장 규모 실적

제5장 Five Forces 분석

제6장 제품별 : 시장 세분화

제7장 고객 유형별 : 시장 세분화

제8장 고객 상황

제9장 지역별 상황

제10장 성장 촉진요인, 과제, 기회, 성장 억제요인

제11장 경쟁 구도

제12장 경쟁 분석

제13장 부록

LSH
영문 목차

영문목차

The automotive aftermarket e-retailing market is forecasted to grow by USD 74380.2 mn during 2023-2028, accelerating at a CAGR of 15.94% during the forecast period. The report on the automotive aftermarket e-retailing market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.

The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by increasing vehicle lifespan leading to vehicle parts growth, convenience of purchasing automotive products online, and growing demand for vehicle customization.

Technavio's automotive aftermarket e-retailing market is segmented as below:

Market Scope
Base Year2024
End Year2028
Series Year2024-2028
Growth MomentumAccelerate
YOY 202413.39%
CAGR15.94%
Incremental Value$74380.2mn

By Product

By Customer Type

By Geographical Landscape

This study identifies the aftermarket e-retailing gaining popularity in automotive aftermarket as one of the prime reasons driving the automotive aftermarket e-retailing market growth during the next few years. Also, use of advanced analytical tools to revolutionize aftermarket e-retailing and booming e-commerce market driving online sales of automotive parts will lead to sizable demand in the market.

The report on the automotive aftermarket e-retailing market covers the following areas:

The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading automotive aftermarket e-retailing market vendors that include 1A Auto Inc., Advance Auto Parts Inc., Alibaba Group Holding Ltd., Amazon.com Inc., AutoZone Inc., Buy Auto Parts, CarParts.com Inc., Cummins Inc., Delticom AG, DENSO Corp., eBay Inc., Genuine Parts Co., HELLA GmbH and Co. KGaA, Icahn Automotive Group LLC, LKQ Corp., PARTS iD Inc., Robert Bosch GmbH, RockAuto LLC, The Reinalt Thomas Corp., and Walmart Inc.. Also, the automotive aftermarket e-retailing market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.

The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market and vendor landscape in addition to an analysis of the key vendors.

The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive research - both primary and secondary. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast the accurate market growth.

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Market Landscape

3 Market Sizing

4 Historic Market Size

5 Five Forces Analysis

6 Market Segmentation by Product

7 Market Segmentation by Customer Type

8 Customer Landscape

9 Geographic Landscape

10 Drivers, Challenges, and Opportunity/Restraints

11 Competitive Landscape

12 Competitive Analysis

13 Appendix

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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