미국의 자동차 대리점 시장은 예측 기간 동안 CAGR 4% 이상의 성장이 전망됩니다.
COVID-19 팬데믹은 2020년 상반기에 주요 OEM의 제조 활동과 대리점이 셧다운 및 폐쇄되면서 미국의 자동차 대리점 시장의 성장에 타격을 입었습니다. 그러나 연말에 규제가 완화되면서 신차 및 중고차 판매가 증가함에 따라 전국의 주요 프랜차이즈 및 비프랜차이즈 딜러가 회복되면서 시장이 모멘텀을 되찾았습니다.
자동차 산업이 확대됨에 따라 주요 제조업체들의 커넥티드카, 전기차, 자율주행차 등 신기술에 대한 상당한 투자가 중기적으로 시장의 성장을 뒷받침할 것으로 예상됩니다. 또한, 번거로움 없는 구매 경험을 선호하는 소비자의 성향과 함께 자동차 딜러의 존재감이 커지면서 향후 시장 성장이 더욱 강화될 것으로 예상됩니다.
예를 들어 NADA의 2022년 중간 보고서에 따르면 국내 프랜차이즈 경차 대리점 16,752개는 680만 대의 소형차를 판매했으며 경차 대리점의 총 매출은 6,180억 달러였습니다. 또한 2021년에는 자동차 부품점과 자동차 대리점는 전년 대비 약 23%의 증수를 기록했습니다. 미국의 자동차 및 부품 대리점는 소매업으로부터 거의 1조 5,300억 달러의 수익을 올리고 있습니다.
그러나 재고 부족과 같은 요인으로 인해 공급망에 많은 차질이 발생하고 있습니다. 또한 쇼룸 경험보다 온라인 구매를 선호하는 소비자의 증가도 시장 성장에 걸림돌이 되고 있습니다. 이러한 어려움에도 불구하고 인공지능(AI), 클라우드 컴퓨팅, 데이터 분석 등과 같은 딜러 관리 시스템의 기술 발전은 시장 수요를 더욱 촉진할 것으로 예상됩니다.
예를 들어, 2022년 6월, Deal Pack(R) 및 cyclCRM으로 알려진 중고차 업계에 뿌리를 둔 SaaS 기업인 Advanced Business Computers of America Inc.(ABCoA)는 DST Dealership Sales Tools라는 새로운 획기적인 대리점 관리 소프트웨어(DMS)를 발표했습니다.
게다가 독립형 매장 출시, 옴니채널 소매 전략의 도입, 인증 중고차에 대한 소비자 관심 증가, 주요 OEM의 적극적인 딜러 네트워크 확장 등의 요인이 향후 시장 성장을 뒷받침할 것으로 예상됩니다.
자동차 및 모빌리티 산업은 코로나19 팬데믹 기간 동안 가장 큰 타격을 입은 산업 중 하나였습니다. 그러나 전국적으로 이동 제한이 완화되면서 자동차 딜러들은 더욱 바빠지고 있으며, 많은 사람들이 더 많은 재고를 구매하기를 원하고 있습니다. 팬데믹으로 인해 많은 소비자가 대중교통 대신 개인 교통수단을 선택하기 시작하면서 신차 및 중고차에 대한 금융 서비스를 제공하려는 딜러에게 기회가 생겼습니다. 따라서 국내에서 다양한 금융 옵션을 이용할 수 있게 되면서 향후 몇 년 동안 딜러 네트워크가 더욱 번창할 것으로 예상됩니다.
OEM(주문자 상표 부착 생산)의 경우, 자동차 딜러는 현지에서 의미 있는 고객 상호 작용의 열쇠를 쥐고 있으며 애프터마켓과 지속적인 소비자 상호 작용에서 중요한 역할을 하는 중요한 연결 고리로 남아 있습니다. 지난 10년 동안 대형 딜러 네트워크는 마진을 유지하고 투자 및 적응에 필요한 규모를 구축할 수 있었습니다.
예를 들어 2022년 11월 기아자동차는 미국 내 대리점에 순차적으로 도입되는 SUV '2023 텔루라이드'의 개량형을 발표했습니다. 2023년형 텔루라이드는 초대 텔루라이드의 성공을 바탕으로 2개의 새로운 견고한 트림 레벨(X-Line과 X-Pro)이 추가되어 텔루라이드가 도시, 교외, 오프로드, 목장 스타일의 풍경을 더 추적할 수 있게 되었습니다.
이러한 낙관적인 환경으로 인해 기업들은 공인 및 비공인 딜러의 기대치를 충족하고 맞춤형 솔루션을 제공하는 데 주력하고 있습니다. 예를 들어 2021년 3월 북미에서 가장 빠르게 성장하는 자동차 그룹 중 하나인 HGreg.com은 그레이터 로스앤젤레스 지역에 위치한 두 개의 전통 자동차 소매점인 부에나 파크 닛산과 푸엔테 힐스 닛산을 인수했습니다. 이 인수를 통해 HGreg.com은 서해안에서 성장 계획을 계속하고 양질의 중고차 재고를 확대하며 결국 합리화를 약속한 옴니채널 자동차 구매 여행을 제공할 수 있습니다.
전기 모빌리티의 성장과 새로운 기술을 탑재한 차량의 빠른 도입은 시장에 낙관적인 환경을 조성할 것으로 예상됩니다. 이러한 시장 동향은 향후 몇 년간 수요에 대한 긍정적인 전망을 제시합니다.
세계의 반도체 부족과 러시아-우크라이나 전쟁의 여파로 인한 공급망 중단 등 전례 없는 상황으로 인해 미국에서 중고차가 인기를 얻고 있습니다. 이는 신차 판매에 영향을 미쳐 미국 내 중고차 시장에 대한 긍정적인 전망을 감소시켰습니다. 또한, 고객이 신차를 구매할 수 없다는 점도 중고차 판매량 증가의 원인 중 하나가 되었으며, 이는 업계 참여자들이 시장에 딜러 네트워크를 구축하기 위해 투자한 것으로 보완되었습니다. 이러한 딜러 네트워크는 시장 참여자들이 중고차 옵션을 브랜드화하고 실행 가능하게 만드는 데 도움이 되었습니다.
예를 들어, 2021년에 프랜차이즈 자동차 대리점가 창출한 매출의 약 36.7%를 중고차가 차지해 전년의 약 33%에서 증가했습니다. 신차 기여율은 2020년 55%에서 2021년 52.2%로 떨어졌습니다. 이 중고차로의 이동은 미국의 신차 가격 상승과 관련이 있습니다.
또한, 경제성, 중고차의 가용성, 개인용 이동수단에 대한 요구와 같은 요인은 향후 몇 년 동안 미국에서 활동하는 딜러들이 부상하는 데 도움이 될 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 2021년 10월 중고차 대리점인 CarLotz는 Plano에 새로운 기지를 설치하여 북 텍사스를 확대했다고 발표했습니다. 이는 이 회사의 확대 계획의 일환으로 수도권에서는 최초로 주 내에서는 두 번째 거점이 됩니다. CarLotz는 캘리포니아, 콜로라도, 플로리다, 조지아, 일리노이, 미주리, 노스 캐롤라, 테네시, 텍사스, 버지니아, 워싱턴에 20 개의 상점을 전개하고 있습니다. 2022년 말까지는 앨라배마주와 네바다주에도 소매점포가 생길 예정입니다.
다양한 선도 기업들이 원활한 중고차 구매 경험을 제공하기 위해 온라인 및 오프라인 매장을 설립했습니다.예를 들어, 2020년 9월, AutoNation Inc.는 중고차 점포를 확대하고 미국 덴버 시장에 새롭게 2개 점포를 오픈했습니다. 이 조직은 또한 2026년까지 AutoNation Inc.를 130개 매장 오픈하겠다는 목표를 발표했습니다. 이러한 발전과 추세는 향후 몇 년 동안 시장의 전반적인 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.
미국의 자동차 대리점 시장은 그 경쟁성과 전국에서 수많은 기업이 활동하고 있기 때문에 단편화되고 있다고 생각됩니다. 이 기업들은 신제품 및 혁신 개발에 집중하여 제품 포트폴리오를 확장하고 전국뿐만 아니라 지역 내 많은 소비자를 유치하는 데 도움이 될 것으로 예상됩니다.
예를 들어, 2021년 4월, 다각적인 국제 운송 서비스 기업인 Penske Automotive Group Inc.와 그 100% 출자의 상용 차자회사인 Premier Truck Group("PTG")은중대형 상용 트럭 소매업체인 Kansas City Freightliner("KCFL")를 인수했습니다. 이 인수를 통해 캔자스와 미주리에 위치한 5개의 풀서비스 딜러십, 4개의 부품 및 서비스 센터, 2개의 충돌 센터가 기존 운영에 추가되었습니다.
2021년 12월 미국 최대급 자동차 소매 및 서비스 회사인 애즈베리 오토모티브 그룹은 래리 H 미러 그룹(LHM)에서 래리 H 미러 대리점(LHM 대리점) 및 토탈 케어 오토, 파워드 바이 랜드커(TCA)를 포함한 LHM을 인수했습니다. 센터 11 점포, 중고차 도매 사업, F&I 상품 프로바이더를 획득했습니다.
2020년 8월, 헨드릭 오토모티브 그룹은 뉴욕스 모터스로부터 윌밍턴의 뉴욕스 크라이슬러 닷지 지프 램 피아트를 인수했습니다. 헨드릭의 윌밍턴 사업에는 제프 고든 시보레가 포함됩니다. 노스캐롤라이나에서는 41개의 대리점와 60개의 프랜차이즈를 운영하고 있습니다. 이 회사는 14개 주에서 95개 대리점, 26개의 충돌 수리 센터, 4개의 액세서리 대리점을 운영하고 있습니다.
The United States Automotive Dealership Market is expected to register a CAGR of greater than 4% during the forecast period.
The COVID-19 pandemic harmed the growth of the US automotive dealership market as the shutdown and lockdown of manufacturing activities and dealerships of major OEMs resulted in a halt in demand in the first half of 2020. However, as restrictions eased by the end of the year, the recovery of key franchised and non-franchised dealers across the country in the wake of growing new and used car sales helped the market regain its momentum.
As the automotive industry expands, substantial investments in new technologies, such as connected cars, electric cars, autonomous cars, etc., by major manufacturers are expected to support the market's growth in the medium term. In addition, the growing presence of automotive dealers, coupled with consumer inclination towards a hassle-free buying experience, is anticipated to further enhance the market growth in the coming years.
For instance, according to NADA's mid-year 2022 report, the nation's 16,752 franchised light-vehicle dealers sold 6.8 million light-duty vehicles, and total light-vehicle dealership sales stood at USD 618 billion. In addition, in 2021, motor vehicle parts stores and automobile dealers witnessed an increase in revenue of around 23% over the previous year. US motor vehicle and part dealers generated revenue of almost USD 1.53 trillion from retail trade.
However, factors such as inventory shortages are caused by numerous supply chain disruptions. Also, the growing preference of consumers for online purchases over showroom experience poses challenges for market growth. Despite such challenges, technological advancements in dealer management systems, such as Artificial Intelligence (AI), cloud computing, data analytics, etc., are expected to further propel demand in the market.
For instance, in June 2022, Advanced Business Computers of America Inc. (ABCoA), a software-as-a-service company entrenched in the used car industry and known for Deal Pack(R) and cyclCRM, announced new and revolutionary dealer management software (DMS) called DST Dealership Sales Tools.
Further, factors such as the launch of standalone stores, the adoption of omnichannel retail strategies, and the growing consumer interest in certified used cars, coupled with the active expansion of the dealership network in the country by key OEMs, are expected to support the growth of the market in the future.
The automotive and mobility industries have certainly been among the hardest hit during the COVID-19 pandemic. However, as restrictions ease across the country, vehicle dealerships are becoming busier, and many are eager to buy more inventory. Several consumers have started to choose personal transportation over public transportation as a result of the pandemic, which spurred opportunities for dealers who are most inclined to offer financial services for new and used vehicles. Thus, with a variety of financing options available in the country, the dealership network is expected to flourish in the coming years.
For original equipment manufacturers (OEMs), car dealers remain a vital link in the chain, holding the keys to local and meaningful customer interaction and playing a crucial role in the aftermarket and ongoing consumer interaction. Over the last decade, large dealership networks have been able to maintain margins and build the scale necessary to invest and adapt.
For instance, in November 2022, Kia announced the launch of the revised 2023 Telluride SUV as it makes its way to dealerships across the United States. The 2023 Telluride builds upon the success of the original with two new rugged trim levels (X-Line and X-Pro) that help the Telluride track further through urban, suburban, off-road, and ranch-style landscapes.
As a result of such an optimistic environment, companies are focusing on meeting the expectations of authorized and unauthorized dealers and making themselves available to provide custom solutions. For instance, in March 2021, HGreg.com, one of the fastest-growing automotive groups in North America, acquired Buena Park Nissan and Puente Hills Nissan, two established car retailers located in the Greater Los Angeles area. The acquisition enables HGreg.com to continue its growth plans for the West Coast, expand its inventory of quality pre-owned vehicles, and, ultimately, offer the omnichannel car buying journey that it has committed to streamlining.
In addition, growing electric mobility and the fast adoption of new technologically equipped vehicles are expected to create an optimistic environment in the market. Such trends in the market pose a positive outlook for demand over the coming years.
Due to unprecedented circumstances, such as global semiconductor shortages and supply chain disruptions in the wake of the ongoing Russia-Ukraine war, used cars are gaining popularity in the United States. This has impacted new car sales, reducing the positive outlook for used vehicles in the country. In addition, the inability of customers to buy new cars became one of the reasons for the growing used car sales volume, which is complemented by the investments made by industry participants to establish their dealership network in the market. These dealership networks helped market participants to brand and make used car options viable.
For instance, used vehicles accounted for around 36.7% of sales generated by franchised car dealerships in 2021, up from about 33% the previous year. The contribution of new vehicles fell from 55% in 2020 to 52.2% in 2021. This shift toward used vehicles is linked to the rising price of new vehicles in the United States.
Further, factors such as affordability, the availability of used cars, and the requirement for personal mobility, are expected to help dealers operating in the United States to emerge in the coming years. For instance, in October 2021, used car dealer CarLotz announced that it expanded North Texas with a new hub in Plano. This marks its first location in the metro area and second in the state as part of its expansion plans. The company has 20 retail locations across California, Colorado, Florida, Georgia, Illinois, Missouri, North Carolina, Tennessee, Texas, Virginia, and Washington. Other retail locations are planned for Alabama and Nevada by the end of 2022.
Various leading companies have set up online and offline stores to offer seamless used car buying experiences. For instance, in September 2020, AutoNation Inc. expanded its pre-owned vehicle store and opened two new stores in the USA Denver market. The organization also announced its goal to open 130 AutoNation Inc. stores by 2026. Such developments and trends are expected to enhance the overall growth of the market in the coming years.
The US automotive dealership market is considered to be fragmented owing to its competitive nature, and the presence of a large number of players operating in it across the country. These players are expected to focus on the development of new products and innovations, which will help them expand their product portfolio and attract a large number of consumers not only across the country but also in the region.
For instance, in April 2021, Penske Automotive Group Inc., a diversified international transportation services company, and Premier Truck Group ("PTG"), its wholly-owned commercial vehicle subsidiary, acquired Kansas City Freightliner ("KCFL"), a retailer of medium and heavy-duty commercial trucks. The acquisition adds five full-service dealerships, four parts and service centers, and two collision centers located in Kansas and Missouri to the company's existing operation.
In December 2021, Asbury Automotive Group Inc., one of the largest automotive retail and service companies in the United States, acquired LHM, which includes Larry H. Miller Dealerships (LHM Dealerships) and Total Care Auto, Powered by Landcar (TCA) from the Larry H. Miller Group of Companies (LHM), acquiring 54 new vehicle dealerships, seven used vehicle dealerships, 11 collision centers, a used vehicle wholesale business and an F&I product provider.
In August 2020, Hendrick Automotive Group acquired Neuwirth Chrysler Dodge Jeep Ram FIAT in Wilmington from Neuwirth Motors. Hendrick's Wilmington operations include Jeff Gordon Chevrolet. In North Carolina, the company has 41 dealerships and 60 franchises. The company has 95 dealership locations, 26 collision centers, and four accessory distributors in 14 states.