세계의 자동차 타이어 전자 소매 시장(2025-2029년)
Global Automotive Tires E-retailing Market 2025-2029
상품코드 : 1685585
리서치사 : TechNavio
발행일 : 2025년 03월
페이지 정보 : 영문 223 Pages
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한글목차

자동차 타이어 전자 소매 시장은 2024-2029년 158억 9,970만 달러 증가하고, 예측 기간 동안 16.7%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.

세계의 자동차 타이어 전자 소매 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 포함한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.

현재 시장 시나리오, 최신 동향 및 촉진요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 이 시장은 전 세계 승용차 수명의 증가, 소비자의 온라인 타이어 구매 성향, 다양한 자동차 제품 포트폴리오를 제공하는 편의성 등이 시장을 주도하고 있습니다.

시장 범위
기준 연도 2025년
종료 연도 2029년
예측 기간 2025-2029년
성장 모멘텀 가속
전년 대비 2025년 15.4%
CAGR 16.7%
증가액 158억 9,970만 달러

이 조사는 업계 주요 참가자의 의견을 포함하여 1차 및 2차 정보를 객관적으로 결합하여 수행되었습니다. 보고서에는 주요 기업 분석, 종합적인 시장 규모 데이터, 지역 분석에 따른 부문, 공급업체 현황이 포함되어 있습니다. 보고서에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.

이 보고서는 향후 몇 년 동안 자동차 타이어 전자 소매 시장의 성장을 촉진하는 주요 요인 중 하나로 RTB의 채택 증가를 꼽았습니다. 또한, 디지털 미디어를 통한 크로스 디바이스 마케팅과 고급 타겟팅 옵션은 시장의 큰 수요로 이어질 것입니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 Technavio 분석

제3장 시장 상황

제4장 시장 규모

제5장 시장 규모 실적

제6장 정성 분석

제7장 Five Forces 분석

제8장 시장 세분화 : 유형별

제9장 시장 세분화 : 용도별

제10장 시장 세분화 : 제품 유형별

제11장 고객 상황

제12장 지역별 상황

제13장 촉진요인, 과제, 기회, 억제요인

제14장 경쟁 구도

제15장 경쟁 분석

제16장 부록

ksm
영문 목차

영문목차

The automotive tires e-retailing market is forecasted to grow by USD 15899.7 million during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 16.7% during the forecast period. The report on the automotive tires e-retailing market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.

The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by rise in lifespan of passenger vehicles globally, consumer inclination toward online tire purchases, and convenience of presenting wider portfolio of automotive products.

Market Scope
Base Year2025
End Year2029
Series Year2025-2029
Growth MomentumAccelerate
YOY 202515.4%
CAGR16.7%
Incremental Value$15899.7 mn

The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.

Technavio's automotive tires e-retailing market is segmented as below:

By Type

By Application

By Product Type

By Geographical Landscape

This study identifies the increasing adoption of RTB as one of the prime reasons driving the automotive tires e-retailing market growth during the next few years. Also, cross-device marketing and advanced targeting options via digital media will lead to sizable demand in the market.

The report on the automotive tires e-retailing market covers the following areas:

The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading automotive tires e-retailing market vendors that include 1A Auto Inc., Advance Auto Parts Inc., Alibaba Group Holding Ltd., Amazon.com Inc., AutoZone Inc., CarParts.com Inc., Cummins Inc., Delticom AG, DENSO Corp., eBay Inc., HELLA GmbH and Co. KGaA, Icahn Automotive Group LLC, JD.com Inc., LKQ Corp., Rakuten Group Inc., Robert Bosch GmbH, RockAuto LLC, The Goodyear Tire and Rubber Co., and Walmart Inc.. Also, the automotive tires e-retailing market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.

The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Technavio Analysis

3 Market Landscape

4 Market Sizing

5 Historic Market Size

6 Qualitative Analysis

7 Five Forces Analysis

8 Market Segmentation by Type

9 Market Segmentation by Application

10 Market Segmentation by Product Type

11 Customer Landscape

12 Geographic Landscape

13 Drivers, Challenges, and Opportunity/Restraints

14 Competitive Landscape

15 Competitive Analysis

16 Appendix

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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