그래픽 프로세싱 유닛(GPU) 시장 : 유형별, 디바이스별, 산업별, 지역별(2025-2033년)
Graphic Processing Unit Market Report by Type, Devices, Industry, and Region 2025-2033
상품코드 : 1675429
리서치사 : IMARC
발행일 : 2025년 03월
페이지 정보 : 영문 136 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 2,999 ₩ 4,329,000
PDF & Excel (Single User License) help
PDF & Excel 보고서를 1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 불가능하며, 텍스트 등의 Copy&Paste도 불가능합니다.
US $ 3,999 ₩ 5,773,000
PDF & Excel (5 User License) help
PDF & Excel 보고서를 동일 기업의 5명까지 이용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 Copy&Paste가 불가능합니다. 인쇄는 5부까지 가능하며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 4,999 ₩ 7,217,000
PDF & Excel (Corporate License) help
PDF & Excel 보고서를 동일 기업의 5명까지 이용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 Copy&Paste가 불가능합니다. 인쇄는 5부까지 가능하며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.


ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.

한글목차

세계의 그래픽 처리 장치(GPU) 시장 규모는 2024년에 664억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장이 2033년까지 4,049억 달러에 달하며, 2025-2033년의 성장률(CAGR)은 22.24%에 달할 것으로 예측하고 있습니다. 산업계에서 고성능 컴퓨팅에 대한 수요의 증가, 첨단 가시화 기술의 보급, 기계학습(ML) 및 심층학습 애플리케이션의 채택 확대, e-sports의 인기 증가 등이 시장을 촉진하는 주요 요인의 일부를 나타내고 있습니다.

그래픽 처리 장치(GPU)는 그래픽 렌더링을 가속화하고 최적화하기 위해 설계된 특수 전자 회로입니다. 주로 컴퓨터와 게임기에 사용되어 시각적 처리 능력을 향상시킵니다. 처리 코어, 메모리, 입출력 인터페이스로 구성됩니다. 프로세싱 코어는 이미지 렌더링에 필요한 복잡한 수학 계산을 수행하며, 메모리는 데이터와 명령어를 저장하고 빠르게 액세스할 수 있도록 하며, GPU는 작업을 병렬화하고 더 작은 단위로 분할하여 동시에 처리하여 성능을 크게 향상시킵니다. 이러한 병렬 아키텍처를 통해 비디오 편집, 3D 모델링, 게임 등 그래픽을 많이 사용하는 작업을 효율적으로 처리할 수 있으며, GPU의 주요 장점 중 하나는 중앙처리장치(CPU)의 연산 부하를 줄여 그래픽 관련 작업을 보다 빠르고 효율적으로 처리할 수 있다는 점입니다. 현재 통합형 GPU, 전용 GPU, 외장형 GPU 등 다양한 유형의 제품 변형이 있습니다.

그래픽 처리 장치(GPU) 시장 동향 :

게임, 가상현실(VR), 인공지능(AI) 등의 산업에서 고성능 컴퓨팅에 대한 수요 증가와 암호화폐 채굴 활동의 활성화는 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 일부입니다. 이와 함께 헬스케어, 자동차, 엔터테인먼트 분야에서 고급 시각화 기술의 보급으로 실시간 이미지 렌더링 및 시뮬레이션을 위한 GPU 채택이 증가하면서 시장 성장에 탄력을 받고 있습니다. 또한 머신러닝(ML) 및 딥러닝 용도의 채택이 각 산업 분야에서 확대되고 있으며, 클라우드 기반 게임 플랫폼 및 원격 렌더링 서비스가 등장하고 있는 것도 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한 가상현실(VR)과 증강현실(AR) 기술의 지속적인 발전으로 몰입감 있는 시각적 경험을 제공하는 GPU에 대한 수요가 크게 증가하면서 시장 성장을 가속화하고 있습니다. 여기에 e-sports의 인기 상승과 고품질 게임 타이틀의 개발과 함께 게임 산업의 급속한 확장은 시장 전망을 밝게 하고 있습니다. 이 외에도 자율주행차 및 첨단운전자보조시스템(ADAS)의 지속적인 개발과 혁신, 클라우드 컴퓨팅 인프라의 확대, 계산 작업의 아웃소싱 추세 증가가 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한 금융, 헬스케어, 과학 연구 분야에서 GPU를 이용한 분석 및 데이터 처리 채택이 증가하고 에너지 효율이 높은 GPU에 대한 수요가 급증하는 것도 시장 성장을 촉진하고 있습니다.

이 보고서에서 다룬 주요 질문

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

제3장 개요

제4장 서론

제5장 세계의 GPU 시장

제6장 시장 내역 : 유형별

제7장 시장 내역 : 디바이스별

제8장 시장 내역 : 산업별

제9장 시장 내역 : 지역별

제10장 촉진요인·억제요인·기회

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

KSA
영문 목차

영문목차

The global graphic processing unit (GPU) market size reached USD 66.4 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 404.9 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 22.24% during 2025-2033. Increasing demand for high-performance computing in industries, proliferation of advanced visualization technologies, the expanding adoption of machine learning (ML) and deep learning applications, and the increasing popularity of e-sports represent some of the key factors driving the market.

A graphic processing unit (GPU) is a specialized electronic circuit designed to accelerate and optimize graphics rendering. It is primarily used in computers and gaming consoles to enhance visual processing capabilities. It consists of a processing core, memory, and input/output interfaces. The processing core is responsible for executing complex mathematical calculations required for rendering images, while the memory stores data and instructions for quick access. GPUs work by parallelizing tasks, dividing them into smaller units, and processing them simultaneously, thereby significantly boosting performance. This parallel architecture makes it highly efficient in handling graphics-intensive tasks, such as video editing, 3D modeling, and gaming. One of the main advantages of GPUs is their ability to offload the computational workload from the central processing unit (CPU), enabling faster and more efficient processing of graphics-related tasks. Currently, there are various types of product variants available, including integrated, dedicated, and external GPUs.

Graphic Processing Unit (GPU) Market Trends:

The increasing demand for high-performance computing in industries, such as gaming, virtual reality (VR), and artificial intelligence (AI), and the rising cryptocurrency mining activities are some of the primary factors boosting the market growth. Concurrent with this, the proliferation of advanced visualization technologies in healthcare, automotive, and entertainment sectors has increased the adoption of GPUs for real-time image rendering and simulation, which, in turn, is providing an impetus to the market growth. Moreover, the expanding adoption of machine learning (ML) and deep learning applications across industries and the emergence of cloud-based gaming platforms and remote rendering services are supporting the market growth. Additionally, ongoing advancements in VR and augmented reality (AR) technologies have created a significant demand for GPUs capable of delivering immersive visual experiences, thus accelerating the market growth. Besides this, the rapid expansion of the gaming industry, coupled with the increasing popularity of e-sports and the development of high-quality game titles, is creating a positive outlook for the market. Apart from this, the continuous development and innovation in autonomous vehicles and advanced driver-assistance systems (ADAS), the expansion of cloud computing infrastructure, and the growing trend of outsourcing computational tasks are propelling the market growth. Other factors, such as the rising adoption of GPU-accelerated analytics and data processing in the finance, healthcare, and scientific research sectors and the surging demand for energy-efficient GPUs, are fueling the market growth.

Key Market Segmentation:

Type Insights:

Devices Insights:

Industry Insights:

Regional Insights:

Competitive Landscape:

Key Questions Answered in This Report:

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

5 Global Graphic Processing Unit (GPU) Market

6 Market Breakup by Type

7 Market Breakup by Devices

8 Market Breakup by Industry

9 Market Breakup by Region

10 Drivers, Restraints, and Opportunities

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기