기업용 온라인 회의 서비스 시장 보고서 : 서비스 유형별, 미팅 유형별, 지역별(2025-2033년)
Online Corporate Meeting Services Market Report by Service Type (Online Corporate VCS, Online Corporate WCS), Meeting Type (Small Size Meeting, Medium Size Meeting, Large Size Meeting), and Region 2025-2033
상품코드:1661107
리서치사:IMARC
발행일:2025년 02월
페이지 정보:영문 141 Pages
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한글목차
기업용 온라인 회의 서비스 시장 세계 시장 규모는 2024년 60억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 93억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025-2033년간 4.81%의 연평균 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 전망하고 있습니다.
기업용 온라인 회의 서비스는 화상회의나 웹 회의를 통해 기업과 직원 및 다양한 이해관계자간에 사용되는 커뮤니케이션 형태입니다. 이 서비스는 미디어가 풍부한 데이터 및 음성 공유 용도를 통해 효과적인 커뮤니케이션을 지원합니다. 사용자는 이러한 서비스를 통해 라이브 미팅, 회의, 프레젠테이션, 교육 세션을 진행할 수 있습니다. 이러한 서비스는 장소에 관계없이 모든 참여자 간의 자유롭고 투명한 상호 작용에 크게 기여합니다.
인터넷의 높은 보급률과 함께 세계 트렌드가 증가하고 있는 것도 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다. 이러한 추세는 높은 유연성으로 인해 전 세계적으로 큰 지지를 받고 있는 가상 업무 공간의 출현으로 이어지고 있습니다. 기업용 온라인 회의 서비스는 가상 업무 공간의 필수적인 부분을 형성하고 있으며, 즉각적인 프로젝트 공동 작업, 지식 기반 공유, 모바일 및 클라우드 컴퓨팅 시설의 활용 등을 가능하게 합니다. 또한, 대면 회의에 소요되는 교통비 및 이동 시간을 줄이고 근무 시간의 유연성을 제공합니다. 또한, 일상 업무를 효율적으로 수행하기 위해 중소기업에서 화상회의와 모바일 회의를 도입하는 등 정보기술(IT)의 소비자화 추세도 전 세계적으로 이러한 서비스 수요를 촉진하고 있습니다. 또한, 사용자 경험 향상, 제품 단순화, 웹 회의의 스마트한 워크플로우 메커니즘, 조직의 운영 비용 절감 등도 시장 성장의 한 요인으로 작용하고 있습니다.
본 보고서에서 다룬 주요 질문
2024년 기업용 온라인 회의 서비스 시장 세계 시장 규모는?
2025-2033년 기업용 온라인 회의 서비스 시장 세계 시장 성장률은?
세계 기업용 온라인 회의 서비스 시장을 이끄는 주요 요인은?
코로나19가 세계 기업용 온라인 회의 서비스 시장에 미치는 영향은?
전 세계 온라인 기업회의 서비스 시장의 서비스 유형별 분석은?
전 세계 기업용 온라인 회의 서비스 시장의 회의 유형별 시장 현황은?
세계 기업용 온라인 회의 서비스 시장의 주요 지역은?
세계 기업용 온라인 회의 서비스 시장의 주요 기업은?
목차
제1장 서문
제2장 조사 범위와 조사 방법
조사 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
보텀업 접근
톱다운 접근
조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 서론
개요
주요 업계 동향
제5장 세계의 기업용 온라인 회의 서비스 시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 분석 : 서비스 유형별
시장 분석 : 미팅 유형별
시장 분석 : 지역별
시장 예측
제6장 시장 분석 : 서비스 유형별
온라인 기업 VCS(비디오 회의 서비스)
시장 동향
시장 분석 : 유형별
온프레미스 VCS
호스트형 VCS
매니지드 VCS
시장 예측
온라인 기업용 WCS(웹 회의 서비스)
시장 동향
시장 분석 : 유형별
온프레미스 WCS
호스트형 WCS
시장 예측
제7장 시장 분석 : 미팅 유형별
소규모 미팅
시장 동향
시장 예측
중규모 미팅
시장 동향
시장 예측
대규모 미팅
시장 동향
시장 예측
제8장 시장 분석 : 지역별
아시아태평양
북미
유럽
중동 및 아프리카
라틴아메리카
제9장 SWOT 분석
개요
강점
약점
기회
위협
제10장 밸류체인 분석
제11장 Porter의 Five Forces 분석
개요
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
경쟁 정도
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
제12장 가격 분석
제13장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업 개요
Adobe Inc.
Avaya Inc
Blue Jeans Network Inc.
Citrix Systems, Inc.
AT&T Inc.
Bridgit Inc.
Zoho Corporation
Newrow_ Inc.
Vidyo Inc.
BT Group
ClickMeeting
Communique Conferencing Inc.
EyeNetwork
Fuze, Inc.
Cisco WebEx
LSH
영문 목차
영문목차
The global online corporate meeting services market size reached USD 6.0 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 9.3 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.81% during 2025-2033.
Online corporate meeting services are a mode of communication used between an enterprise and its employees or various stakeholders through video and web conferencing. This service aids in effective communication through media-rich data and voice sharing applications. The user can conduct live meetings, conferences, presentations and training sessions through these services. These services significantly contribute to a free and transparent interaction between all the participants irrespective of their location.
The rising trend of globalization, along with the high internet penetration rate, is one of the key factors driving the market growth. These trends have led to the emergence of the virtual workspace, which is gaining immense preference across the globe, owing to its flexibility. The online corporate meeting service forms an integral part of virtual workspaces where one can instantly collaborate on projects, share their knowledge base and utilize mobile and cloud computing facilities. This also assists in reducing the transportation costs and travel time associated with in-person meetings as well as providing work-time flexibility. Furthermore, the ongoing trend of information technology (IT) consumerization, including increasing adoption of video and mobile conferencing among small and medium-sized organizations to effectively perform daily operations, is also fostering the demand for these services across the globe. Additionally, improved user experience, product simplification, smart workflow mechanisms of web conferencing and reduced operational costs of the organizations are some of the other factors contributing to the market growth.
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Adobe Inc., Avaya Inc, Blue Jeans Network Inc., Citrix Systems, Inc., AT&T Inc., Bridgit Inc., Zoho Corporation, Newrow_ Inc., Vidyo Inc., BT Group, ClickMeeting, Communique Conferencing Inc., EyeNetwork, Fuze, Inc., Cisco WebEx, etc.
Key Questions Answered in This Report
1.What was the size of the global online corporate meeting services market in 2024?
2.What is the expected growth rate of the global online corporate meeting services market during 2025-2033?
3.What are the key factors driving the global online corporate meeting services market?
4.What has been the impact of COVID-19 on the global online corporate meeting services market?
5.What is the breakup of the global online corporate meeting services market based on the service type?
6.What is the breakup of the global online corporate meeting services market based on the meeting type?
7.What are the key regions in the global online corporate meeting services market?
8.Who are the key players/companies in the global online corporate meeting services market?